Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Motor-hirdetés és magyarázata 10+1 pontban

Minden ember a saját hibájából tanul. Szokták mondani, de azért remélem, tanultok ti az enyémből is:

Íme a hirdetés szövege, melyben szeretett pegazusomat kínálták eladásra:
"Eladó a képeken látható szeretett és megbecsült családtag, kategória váltás miatt -csak gondos gazdának - és nem minden áron! A legjobb tanuló és újrakezdő motor elnyűhetetlen blokkal... :) Extrák; plexi, bukócső, kór leömlők, kór kipufogó, egyedi ülés egyedi festés. Fogyasztás 100-110 km/h túratempónál 4-4-5 liter 140-160 km/h 5-5.5 liter.Új szinteres fékbetéteket, teleszlóp szimmering és olaj cserét, valamint komplett új lánc szettet kapott, felújított hátsó lengés csillapítók! Biztos lehetsz benne, hogy évekig nem kell rá költened! :) Ha jó motort szeretnél jó áron, itt a lehetőség! Adok hozzá egy hátsó dobozt tartóval!"

Akkor menjünk szépen sorban:
  1. "szerett családtag, kategória váltás miatt" - mint az kiderült a motor 1 évig volt a tulajdonosánál, aki olaszból hozta be. Egy év alatt kinőtte a kategóriát??? elképzelhető, egy év alatt családtag lett a motor???? nem lehetetlen...
  2. "elnyűhetetlen blokkal" - ezt legalább tényleg nem nyűtték el, de azért nem frissen beállított szelephézagokkal kaptam...
  3. "plexi" - jól szuperál azóta is, örülök hogy nem kellett vennem.
  4. "bukócső" - álló helyzetben eltanyálásnál teljesen ráhajlott a blokkra, az amúgy stílusában chopperekre való bukócső.... kuka, újat kellett szerválni, ha vennem kellett volna kb 20e. -lett volna egy normálisabb.
  5. "kór leömlők, kór kipufogó" - csak arra tudok gondolni, hogy a kór az a króm akar lenni, mert amúgy gőzöm nincs miről beszél... és ez mitől extra? valamilyen leömlő és kipufogó így is úgy is kell... ehhez a motorhoz meg amúgy jobban illene a matt fekete, de ez meg totál izlés kérdése...
  6. "egyedi ülés, egyedi festés" - egyedi ülés ami totál kényelmetlen, és megintcsak izlés kérdése hogy kinek jön be és kinek nem, plussz valószínű, hogy azért kellett az egyedi ülés mert alacsony volt a manuskám és ültetni meg nem akart annyit a motoron. Az egyedi festésről meg annyit, hogy több helyen megfolyva, pár helyen megkopva, és a felniknél még az alkatrészek is megfestve....
  7. "új szinteres fékbetétek" - az első fékből kivett fékbetéten furcsa ráheggesztett réteget találtunk. Nemtudtuk mire vélni, míg az új, normál fékbetétet használva be nem satuzott teljesen. Itt derült ki hogy totál elöregedett belül a porfogó gumi, és ha a dugattyú teljesen kijött, visszafele maga alá gyűrte az elszakadt, elrongálódott gumikat... Ezt orvosolták azzal, hogy nem engedték teljesen kijönni a dugattyút... Én inkább kicseréltettem a karmantyúkat, gumikat meg mindent amit kellett, és a biztonság kedvéért a dugattyúk is polírozásra kerültek, bár még így is lehet hogy a nem is olyan távoli jövőben azok is cserések lesznek...
  8. "teleszkóp szimering és olaj csere" - kb 1 hónappal a motor vásárlása után vettem észre hogy olajos az első fék. Folyt a teleszkópból az olaj. Hamar kiderült (ahogy korábbi blogomban részleteztem is ) hogy az a bizonyos teleszkópszimering-csere elég bénán sülhetett el, mert úgy hazavágták a becsúszószárat közben, hogy az meg szétvágta az új szimeringet. A teleszkópjaimat az első szerelő alapból cserésnek mondta. Szerencsém hogy találtam olyat aki végül polírozással megtudta csinálni, még így is horror összeg volt, plussz az első szezonomat félig száraz teleszkóppal mentem végig.
  9. "komplett új láncszett" - nem tűnt újnak, bár elhasználtnak sem. Még bírja, így 10000 km után is. legalább ebben nem volt nagy a hazugság.
  10. "felújított hátsó lengéscsillapítók"- tudja a franc, ha fel is újítottak, azt tuti azért hogy az előző tulaj egyedi igényeihez szabják (pl a magassága miatt), mert nekem egész nyáron csónakázósat játszott a hátsó kerekem, mivel nem volt rajta a beállításaihoz képest elég súly... (vagy valami ilyesmi okot szűrtem le a sok-sok okos kommentből ami a problémámra jött, meg a salyát tapasztalataimból)
  11. "Biztos lehetsz benne, hog évekig nem kell rá költened!" - = Biztos lehetsz benne, hogy még évekig fogsz vele szerelőhöz járni mire minden betegségéből kigyógyítod, természetesen busás összegekért!

Jó motorvásárlást mindenkinek! :csam:
  • Like
Reactions: 8 emberek

Hozzászólások

Cicc, nem volt veled valaki, aki átnézze a motort vásárlásnál?
Mondjuk ezeknek a nagy része azért első blikkre lehet, hogy nem észrevehető, de pl. egy gyári motort "egyedi festéssel" alapból gyanúsan néznék... lehet, hogy törött volt, azért kellett átfesteni, és nem azért, mert nem tetszett a színe (ilyet nem szoktak csinálni csak úgy, mert ha változik a szín, új forgalmi is kell).

A többi meg...

Van egy ismerősünk, aki tavaly elesett a motorjával. Kijavította a hibákat, de most kitalálta, hogy eladná, mert nem lesz ideje motorozni. Azt mondta, nem fogja reklámozni, hogy törött volt... Az eladás szempontjából érthető, de azért milyen már, hogy ha bármi gond van vele mégis, akkor a vevő ne tudjon róla???:ne:
 
(amúgy ez is titkos blog? Csak mert ez a téma háromnál biztos több embert érdekel/érint.)
 
Elvileg minden tag láthatja... de átállíthatod teljesen nyilvánosra felőlem
ekime: Így jár aki nem visz magával szerelőt, nem tájékozódik kellő alapossággal az árakról.... (tény hogy egy tökéletes állapotú ugyanilyenhez képest áron alul vettem, de persze azt az összeget már rég ráköltöttem, meg ha tisztában lettem volna a tényleges árával ennek a kategóriának akkor gyanus lett volna hogy alatta van a hirdetés, de pont azért mert a saját keretemen felül lett volna, és így nem is nézegettem őket)
 
Utoljára módosítva:
Nekem szerencsére Szőrmók segített, de Apum alkuszai miatt nem teljesen azt kaptam, amit megnéztünk. Ugyanis a pasi visszacserélte a régi gumira az újat, lánccal ugyanezt tette, kivette a riasztót stb. Nem tudta, hogy az én apám alkudozgat telefonon....... De nem engedte, hogy beleszóljak. Amit lealkudott, azt duplán ráköltöttük.
 
Mindettől függetlenül mások nem tudását,nem hozzáértést kihasználni aljas és gerinctelen dolog. Az életedet,egészségedet veszélyeztette. Tudom,leszarja,de az ilyen nem motoros,hanem kereskedő,és pénzért bármit eladna,még a saját anyját is.
 
Nekem is volt bajom bőven a motorommal. Annyi a különbség, hogy alig volt írva valami a hirdetésbe és hogy szegény srác csak pislogott, amikor 2 évvel később találkoztunk és elmeséltem mi minden hiba jött elő.
De az tuti, hogy az én drága párom sem normális. Minden járművét kisebb regényt mellékelve hirdeti, s az utolsó karcnak is elmondja a történetét eladáskor. Persze amikor veszi őket, ez nincs meg :eek:
Mindig eszembe jut az az XJ6, amit Tagama majdnem megvett... A hideg is kiráz attól a sztoritól :beteg:
 
Hasznalt motor vetel mindig riziko ezert lehetöleg kell olyat vinni aki tenyleg ert hozza.Na es nem art tajekozodni elöre forumokon a motor tipus hibairol sem.
Mindenki a sajat szarjat igyekszik eladni jo penzert ez valahol normalis.
 
Utoljára módosítva:
Szőrmók is vagy 30-40 sorban írta le a Diversion kis életét, de 93 e-rel nem sokan merik megvenni szerintem... de ezért nem fogja visszatekerni az órát...
 
mocskos, rohadt dolog így eladni valamit... én tutira visszamennék látogatóba és csak ráborítanám egy kicsit az asztalt az illetőre, valamint elmesélném neki, hogy máskor a saját, valamint az édes anyukája életével játszadozzon, ne az enyémmel... :ne:
Valószínűleg a költségkereted miatt akkor is megvetted volna Pegazust, ha tudod a hibáit, de akkor legalább fel lettél volna rá készülve, hogy apránként bár, de néhány százezret még rá kell költened... így viszont aljas meglepetésekként értek a hibák, és ami azt illeti, az első fékbetéteidet én minden további nélkül izomból az eladó fejéhez vagdosnám, mert ha mondjuk a csere után 130-nál fékezel egy olyat, hogy a féked azt mondja: satu, akkor most nem írtad volna meg ezt a blogot sem...
Az ilyen aljas, mocskos férgek TÉNYLEG nem gondolnak arra, hogy más életébe kerülhet az ő jó üzletük?????????? :morog:
 
T
Hát, azt nem mondhatjuk, h senki sem ment vele, vagy senki nem próbálta ki Pegazust :D jól emlékszem, Cicc? :)
A salyát miatt meg büszke vagyok Rád! :love::sze:
 
T
Hát azért attól messze voltam, h majdnem megvegyem azt a Yamahát. Még ott helyben eldöntöttem, h felejtős... :karomkodik2: Majd utánanézek, lehet, van még képem az igényesnek eladó, karcmentes motorról...
 
én egyébként elég sokat böngészek pl a Vaterán, és dilit kapok tőle, hogy embereknek sokszor fogalmuk sincs kifejezések jelentéséről, úgy használnak jelzőket, mintha az sztenderd megnevezés lenne - vagy úgy használnak márkaneveket, mintha az jelző lenne... mittomén, az Ulla Popken például egy márkanév, egy gyártó, egy igen drága üzletlánc, ahol 42-es mérettől felfelé vásárolhatsz, és ez a név azért valamennyire a minőséget is garantálja, ehhez képest dögivel van nagy méretű eladó ruha "ullapopken" jelzővel, mert a sok hülye azt hiszi, ez a nagy méret szinonimája, miközben egy kínai pulóvert akar eladni... vagy a bármilyen csizmáját wesco-nak hirdeti, holott a wesconak azért igen jellegzetes jellemzői vannak - de az idiótája azt hiszi, ez a bőrcsizma megfelelője idegen szóval...
Szóval én ugyanezt a "karcmentes" jelzőnél veszem észre autó / motorhirdetéseknél, hogy a sok hülye azt gondolja, ez a viszonylag jó esztétikai állapot, a törésmentesség, vagy egyszerűen csak a figyelemfelkeltés jelzője, és automatikusan írják a szövegbe anélkül, hogy belegondolnának, mit is jelent valójában, és mennyire félrevezető dolgot írnak le... legalábbis ebben bízom, hogy ez így van, mert azt képtelen lennék befogadni, hogy VALÓBAN annyira hülyék emberek, hogy ütött-kopott járművekhez ilyen átlátszó dumával csalogatnak érdeklődőket, amiből az első pillantásra bukó van... mert még ha azt írja, mint Cicc motorjánál, hogy új fékbetétek, azt nyilván nem szedi szét az érdeklődő leellenőrizni, azt még át lehet sumákolni az adás-vételen, de egy karcmentességet, ami már felületes ránézésre is kiderül, hogy nem frankó, azt teljesen felesleges odahazudni...
 
Utoljára módosítva:
A használt motor mindig lutri, vannak olyan rejtett hibák, kopások amik épp pont nálad jön ki.... Nálam motor/autó vásárláskor mindig az volt a szűrő, hogy amit írt a hirdetésben és amit a járgány megszemlélésekor mond az ember, az mekkora átfedéssel van egymással.
A "családtag motor" ha csak egy éve van a családban, és már el akarják adni, az bizony nem családtag, hanem valami miatt ráfaragott az ember és mégse köll (a nagy méret mert ő kis porbafingó alak, műszaki állapot, stb). Ha már három dolog nem stimmel az első körhöz képes (ami itt a hirdetés elolvasásában lévő adatok és a megtekintéskor alapból kiderülő dolgok), ott később lesz még meglepetés mindig (bármi más terméknél, szolgáltatásnál, emberi kapcsolatnál ugyanígy tapasztalom). Itt a javítások és tuningolások minősége a házikotvány szintet hozza, sajna ez se látszik elsőre. Mondjuk én mindig romokat vettem 100 e ft alatt, és költeni kellett rájuk még kétszer annyit, de sosem reklamáltam, mert tudtam, hogy ezt vállaltam. Vegyük észre, minden hirdetés arról szól, hogy odacsalja a vevőt és ami nagyon klassznak tűnik először, ott kell leginkább óvatosnak lenni. Sajnos elég sokan vannak úgy mint ahogy Babu leírta, hogy hiába írja le az utolsó porszem meghajlását is a motor életében az eladó, ha attól a gyökérparaszt szokéocót kereső ostoba vevő csak húzogatja a száját és elmegy megkeresni egy visszatekert órás lelakott szart, aminek jobb a szövege. Egyszerűen erre van igényünk, hogy jól átbasszanak, keserű pirulára cukormázban. Ha őszintén megmondják hogy a használt motorral eldőltek, itt meg ott így és úgy sérült (ezért használt és nem új) akkor rögtön húzogatjuk a szánkat, hogy jáááájjj.... a csillogóra mosott romot előbb megveszik mint a poros/sáros használtnak tűnő gurigát. Ezért használt, mert használták. Ezért nem x millió, hanem egy nullával odébb vannak a számok.
A totalcaron volt valami jó cikk arról, hogy a vevő svájci pap bácsitól szeretne 20 éves autót 15 e km-el, garázsban tartott, csak unokák látogatására (!)használt autót venni szaréhugyé, aztán ha lát valami karcolást sírva elszalad egy szépen polírozott de egyébként nagyobb hulladékhoz.
A motorral csak az a baj, hogy a letagadott hibák nemcsak összegben gázok, hanem emberéletbe és beleszólhatnak....
 
Hát igen. Ezezek egy része véletlen, mert tényleg barom, de a másik részük szándékos. Eléri a célját, mert megnézed, és sok nem rutinos be is urgik. Nem mindenki olyan alapos, mint mi :) A Csonticaros hirdetések megvannak? Na azok értik a dolgukat :D Nálam amúgy akik nem bírják leírni a motor típusát, adatait, hülyeséget írnak eleve nem mennek át a szűrön. Mint mondtam már, legyen már ennyire igényes ha el akar adni valamit.
 
Mindenkinek igaza van! :)
Pont azért született a blog, hogy ezt kibeszéljük, és aki hozzám hasonló kis-kezdő e téren, az ne essen az én hibámba. Vagyis: Legyen informáltabb, felkészültebb, gyanakvóbb, és vigyen magával valakit aki a hibák legalább egy részét észreveszi, és akár még alkud is helyette!
:cool:
 
Ezeken a félre sikerült, valóságot nem tükröző hirdetéseken nem lepődöm már meg. Volt sok járművem. Egyik se olyan volt, mint azt leírták. Én amit eladok, arról elmondok mindent, olyan hibát is, amit sose venne észre, csak én tudok róla. Így tiszta a lelkiismeretem. De hát ez én vagyok. Erről a "kór" dologról az jutott eszembe, hogy amikor árultam a Spotsterem, jött egy fiatal srác egy motorszerelő öreg szakival, aki nagyon ért ezekhez a motorokhoz. Na, az végignézte, ájuldozott, hogy milyen szép (na, ezt épp nem szabad motorvásárláskor kimutatni az eladó irányába), tényleg egy jólelkű ember volt. Kérdezte, mi az extra a motoron, mi nem. Sok extra nem volt rajta. Felsoroltam, aztán mondja, hogy a légszűrőház is az, és a leömlők hővédő lemezei (ezek full gyáriak voltak). Mondom, azok gyáriak. Erre ő: Nem, nem, azok extra cuccok, és jajj de szépek. Mondom, jó, akkor extrák. :) Szegény, megsajnáltam őket. A srác meg is vette volna, de épp azon a héten jelentették be a gazdasági válságot, így nem mert belemenni egy hitelbe, amit okosan tett.
És ha valaki tapasztalatlan, az kérjen meg egy gyakorló motorost, esetleg jó szerelőt, hogy menjen el megnézni az adott motort. Még a mai napig elvakultan vagyok képes a vásárlásra, hiába a rutinom. Ezért nekem sem árt, ha egy teljesen kívülálló is velem van, mert ő józanul látja a dolgot.
 
Jahhh és köszönet Birge-nek, mert tőle tudjuk hogy minden olyan cím amiben x pontban az xy-ról szöveg van hatásos lessz :cool:
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
PapírCica
Olvasás
2,903
Hozzászólások
150
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

PapírCica további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére