Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Vezetéstechnikai tréning, gyakorlás

Úgy látszik nagyon ellenségesnek tűnhetett a hsz.om...:)
Egy valamit akkor sem értek: van nekem egy 50 (70) ccm-s "nagymotorom", váltós (Aprilia RS). Azért lett véve, hogy megtanuljak váltóssal is menni. A B-s jogsimmal vezethetem is hivatalosan. Viszont semmi köze az autóhoz vagy a robogóhoz, nyilván úgy viselkedik, mint nagyobb társai (csak súlyra könnyebb). De mégse kell rá motorjogsi. Csak a saját szőröm árán kell megtanulnom motorozni. Erre nem találnak ki szabályozást? Nem mintha most hiányozna, de olyan dolgok miatt hasznos, amiken ti most átestek.
Megjegyzem és lekopogom, hogy eddig még hál' Istennek nem estem motorral (amikor én vezettem), pedig 1 éve van RS-em, azelőtt 6-7 évig robogóztam.
Na jó, 1x igen: amikor álló helyzetben rá akartam ülni a robira, lábáttevés nélkül, de elfelejtettem, hogy csak oldaltámaszon van, nem sztenderen...:D
(Bocsi a kisregényért...)

:csaEgyet értek veled! Lehet most megköveznek páran, de én nem engedném a "B"-s jogsival a segédmotor vezetését sem ;akár váltós, akár automata, és még a kerékpározást sem közúton, csak ha kiegészítő vizsgát tesz az illető. Sokkal nagyobb felelőség egy két kerekű jármű, mint egy 4 kerekű. Más vezetni egy segédmotort és máshogyan kell közlekedni vele, főleg ha lassabb, mint amit a forgalom megkívánna.
"A " kategóriánál legalább valamilyen szinten figyelmeztetnek ,bizonyos veszélyekre. Ilyen pl: A látni és láttatni. Az egy nyomon haladó járművek sziluettje annyire kicsi, hogy ha felemeljük a mutató újjunkat (vagy akár a középsőt:D),már nem is látszódnak mögötte:(( De a tetőtartó oszlop is "ki takarhatja" őket. Így sokkal nagyobb a baleset lehetősége.
Ráadásul az ilyen tanfolyam nélkül közlekedők, nem is sejtik, hogy pl:egy teherautó előtt, mögött, mellett közlekedve halálos veszélyben vannak!!!és ez nem túlzás!!:ne:, mert hiába néz tükörbe a vezelő és néz bele a "holt térbe is" akkor sem biztos, hogy látja, hallja a közelében közlekedőt a gépjármű karosszériája miatt. :(
A legtöbb esés motorral, álló helyzetben, vagy kis sebesség mellett történik az esetek nagy részében. Piros lámpánál, garázsba való be-kitolásnál, lassú manőverben éles kanyarnál...stb.
Ezért egy nagyobb súlyú "nagy" motornál sokkal nagyobb az esély, mint apróbb társainál vagy egy kerékpárnál,mert nehezebb , megtartani.
Az egyik legjobb dolog, ha valai úgy jár el mint, te. VAn egy jó kis váltós motorod, és szuper, hogy ezzel tudtsz közlekedni , mielőtt nagyobb kategóriára váltasz! A fokozatosság nagyon bölcs dolog!
Ügyi vagy! CSak így tovább!!:jo
 
Sziasztok!
Ma voltam Pesten, és megvettem a Motorozás mindenkinek c. könyvet. Köszi Nektek a tippet!:love: Megkérdeztem a Libris nénit, megnézte a rendszerben, de azt mondta nincs, csak a Mesterfokon. Gondoltam akkor veszek egy pokeres könyvet (ha nincs ló, jó a szamár is), de amikor válogattam megláttam a hőn áhítottat (ennyire megbízható a Libri rendszere)! Nagyon örültem és már a vonaton hazafelé nekiláttam, a 80. oldalnál tartok.;)

Szia
MIndkét könyv nagyon jó! Bár nekem a mesterfokon a befutóbb... A címe megtévesztő lehet. Kezdőknek is ugyanúgy szól!
Gondolom tetszik a könyv. rthető, olvasmányos,egyszóval:Letehetetlen....:)
Hogy megy a tanfolyam?
 
Figyu!
Szerintem aki azt mondja, hogy tud motorozni, az vagy hazudik, vagy festi magát... Tanulni meg soha nem késő, és főleg nem szégyen! És ha eddig mindent rosszul csináltam!?
Vannak akik komplett nyelveket tanulnak, könyvből!!!:D
Egyébként is. A Hondás tréningen csak arra jöttem rá, hogy nem tudok motorozni! Vagy nem is tudtam sose, vagy tíz év ilyen hosszú idő...
Különben meg marha szar érzés, amikor úgy érzed nem lehet tovább dönteni és csak azt látod, hogy ha így folytatod a kanyart, akkor le fogsz menni az útról...
:törés:
 
Persze segíteni fog, ha elolvasod. De azért ne szaladjunk el ennyire, hogy "senki nem tud igazán".
Sztem meg kéne nézned ZP hogyan nyomja majd télen (mert motorozni fog, amíg nem lesz tükörjég, az tutti). ;)

Csak mondom, hogy nyelvet sem tanulsz meg könyvből soha. ;)
Persze lesz némi szókincse a delikvensnek, talán még össze is tudja dobálni a mondatokat, de szinte senki nem érti majd, hogy mit beszél az majdnem 100%. ;)
(ha mégis hát akkor egy zseni, de az egészen más kategória)

Az pedig már régen rossz, ha ott tart valaki, hogy nem érzi meddig lehet borítani kanyarban. :(
Neki előbb - utóbb komoly problémái lesznek és ezt könyvből nem tudja elsajátítani. A vezetéstechnikai tréningek is csak rávezetni tudnak, ott sem fogod "megtanulni".
Rengetegen beleesnek abba a hibába, hogy befizetnek egy ilyen tréningre (vagy sikeresen megcsípnek egy ingyenes napot) és azt hiszik, hogy onnantól minden sima ügy, lehet bátornak lenni az utcán is.
Gyakorolni kell. Sokat.

Már több mint 20 éve kezdtem motorozni, de még most is óvatos vagyok, főleg utassal. Nem lehetsz kész minden helyzetre, főleg manapság, amikor a média hisztériát kelt az "állat" motorosokkal szemben és ezen felbuzdulva rengeteg autós próbál "bünteteni", fel sem fogva, hogy mit tesz/tehet egy kétkerekűvel akár egy minimális "bodycheck" is. :(
Na, már elkanyarodtam, ez nem ide tartozik.

Szóval, ha van olyan amit nem tudsz és azt gondolod, hogy azt majd könyvből megtanulod, hát el kell keserítselek. Nem fogod. A könyv írója is csak segít, hogy mire figyelj oda, hogyan kellene bizonyos dolgokat csinálnod, de csak rajtad és a motorodon áll, hogy azt képes leszel -e megtenni adott helyzetben. ;)

Részemről téma lezárva, felesleges szájtépés ezen rágódni. ;)

Figyu!
Szerintem aki azt mondja, hogy tud motorozni, az vagy hazudik, vagy festi magát... Tanulni meg soha nem késő, és főleg nem szégyen! És ha eddig mindent rosszul csináltam!?
Vannak akik komplett nyelveket tanulnak, könyvből!!!:D
Egyébként is. A Hondás tréningen csak arra jöttem rá, hogy nem tudok motorozni! Vagy nem is tudtam sose, vagy tíz év ilyen hosszú idő...
Különben meg marha szar érzés, amikor úgy érzed nem lehet tovább dönteni és csak azt látod, hogy ha így folytatod a kanyart, akkor le fogsz menni az útról...
:törés:
 
Figyu!
Szerintem aki azt mondja, hogy tud motorozni, az vagy hazudik, vagy festi magát... Tanulni meg soha nem késő, és főleg nem szégyen! És ha eddig mindent rosszul csináltam!?
Vannak akik komplett nyelveket tanulnak, könyvből!!!:D
Egyébként is. A Hondás tréningen csak arra jöttem rá, hogy nem tudok motorozni! Vagy nem is tudtam sose, vagy tíz év ilyen hosszú idő...
Különben meg marha szar érzés, amikor úgy érzed nem lehet tovább dönteni és csak azt látod, hogy ha így folytatod a kanyart, akkor le fogsz menni az útról...
:törés:

Na akkor olvasd el az "Első pályázásom története" című irományomat oszt minnyá jobb kedved lesz! :D

Ne stresszelj már annyit héé!
Én sem tudok motorozni csak marha szerencsés vagyok itt az évek folyamán!:cool:
 
Kérdezd meg a lányokat ha nemhiszel nekem! :D
(mármint azokat akiket eddig vittem)
(az új körrekord ideje pesten: 18. kerület Üllői út 362-től a 13. kerület Róbert Károly körút-Teve utca sarokig 10 perc, péntek reggel 8:35 és 8:45 közötti időpontban, piroson nem mentem át és egyszer lassan mentem 1 percen át mert rendőrautó volt az útvonalon)
 
Nah, ez szép idő. Tegnap én is gyors voltam ugyanezen az "Árpád - híd / Europark GP -n", pedig nem is téptem neki egyáltalán.
Birge meg is jegyezte, hogy: "de, hát azt mondtad, hogy legalább 20 perc?!", kábé csak félkész volt még mire odaértem. :D

Kérdezd meg a lányokat ha nemhiszel nekem! :D
(mármint azokat akiket eddig vittem)
(az új körrekord ideje pesten: 18. kerület Üllői út 362-től a 13. kerület Róbert Károly körút-Teve utca sarokig 10 perc, péntek reggel 8:35 és 8:45 közötti időpontban, piroson nem mentem át és egyszer lassan mentem 1 percen át mert rendőrautó volt az útvonalon)
 
Az a baj hogy nekem marhára nyári gumim van mert épphogy langyos lett mire a célba érkeztem! :(
Meg csúszkáltam is összevissza! :)
De ugye könyv ide, könyv oda, mégis megérkeztem! :D
De igérem szerzek valami téligumit is!
 
Hát ezért kicsit óvatosan lavíroztam én is. A Metzeler sportgumik nyáron azért sokkal jobban viselkednek. ;)

Az a baj hogy nekem marhára nyári gumim van mert épphogy langyos lett mire a célba érkeztem! :(
Meg csúszkáltam is összevissza! :)
De ugye könyv ide, könyv oda, mégis megérkeztem! :D
De igérem szerzek valami téligumit is!
 
Teljesen egyetértek!
Amúgy én se ma kezdtem, de közben rájöttem, hogy már mennyire nem megy!
Ez meg ami most van, hasonlít ugyan az MZ-mre, csak éppen ami annak 50-90 ig volt, az ennek 90-től kezdődik! És nincs vége! A súlyáról nem is beszélve!
Szóval ez már nem játék! Ha álló helyben rádől a lábamra, már az is elég lehet egy járógipszhez! Hogy az utak állapotáról ne is beszéljek... Szóval, minden érdekel amiből tanulni lehet!
 
Hajrá! Soha nem késő megtudni ezt - azt. ;)
Mondjuk a tiéd egy igazi nagyvas, nem is szeretném ha egy ilyent kellene felemelnem mert teszemazt, pl. eldőlt. (egy esetleges buktáról ne is beszéljünk) :)

Teljesen egyetértek!
Amúgy én se ma kezdtem, de közben rájöttem, hogy már mennyire nem megy!
Ez meg ami most van, hasonlít ugyan az MZ-mre, csak éppen ami annak 50-90 ig volt, az ennek 90-től kezdődik! És nincs vége! A súlyáról nem is beszélve!
Szóval ez már nem játék! Ha álló helyben rádől a lábamra, már az is elég lehet egy járógipszhez! Hogy az utak állapotáról ne is beszéljek... Szóval, minden érdekel amiből tanulni lehet!
 
Az igazság az, hogy félek!
Persze jobb félni mint megijedni!:)
Egy előzés végén, 80-ról indulva (csak EGY személyautó volt), ránézek az órára, és 140-et mutat, mire visszatérek a sávomba! Ha meg nem megyek gyorsan? Akkor az autósok akarnak letolni az útról... Marhára utálom amikor kanyarokban rámmásznak. Azután meg nem tudok meglógni előle az egyenesekben sem mert jön utánam! Ha meg elakarom engedni, ő is lelassít, és nem megy... A "lámpás" versenyzőkről nem is beszélve. Hát nem látja a marha, hogy az én alufelnim akkor is nagyobb mint az övé???
:D
Persze tudom, ez itt nem a dühöngő...:mad:
 
A másik dolog!
Ha a Honda saját kiképzőközpontot tart fenn, akkor legalább az olyan információkat közkincsé tehetné, hogy hogyan kell beállítani a rugóelőfeszítést, és a csillapítást! Még jó, hogy leírták mi a gyári alapbeállítás! Jellemzően a szervízkönyvben az áll, hogy a láncot csak 80W90-es olajjal kenjük, és ne használjunk láncspréket!
AZ MZ-MET AKAROM!!!:bömböl:
:D
 

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére