Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Vezetéstechnikai tréning, gyakorlás

ez oké,de ezt hol a picsába használom a forgalomban?
Én nem értek hozzá (már a nagy sebesség kizár ebből a körből:):)), de a nagysebességű kikerülő manővert szimulálja szerintem a bólyák közti kisívű, gyors kanyarodás. Eléd esik/ugrik/gurul valami, későn látod meg az úton lévő akadályt stb. Szokni magát az érzést, hogy hirtelen elfekteted, majd felveszed a motort. Vagy nem?? (Pár hetes jogsival már ezt csak leírva is kivert a víz!)
 
Zépé, meg Zéé77, ha ekkora pengék vagytok, mi lenne ha ti tartanátok nekünk tréninget, szép okos magyarázással. Múltkor láttam a Campona parkolóban egy csomó lefordított műanyag cserép (bója) társaságában két motorost... Bója megoldva, már csak ti kelletek, meg egy csomó motoros csaj, időpont, helyszín. Krétával meg megrajzolható bárhová a pálya, bármilyen.
 
Találtam egy ilyen tréninget is. Ez 37,5 e, kétnapos. Ami még feltűnt, hogy a drágább tanfolyamokon nem a saját motoroddal tanulsz, hanem másét nyúzod. Spoilereseknek/bukócső/bukógombamenteseknek talán ez fontos szempont lehet.
 
A jó pap is holtig tanul. Idáig én csak egy félnapos tréningen voltam, és kétévnyi majd mindennapi motorozással is tudtak újat mutatni... Ez nem csak a lábtartóletételről szól.
Talán ha azt mondom precizitást ad egy csomó mindenhez, hogy pontosabban és jól tudd, az megközelíti a lényeget. Pl nekem egy rögzült hülyeséget csiszoltak ki, amiről azt gondoltam odáig, hogy az úgy okés, megtanították egyedül felemelni a 260 kilós vasamat sérv nélkül, stb. Persze van amit ösztönösen tanulunk meg az idők folyamán, de nem árt ha tudatosítanak is pár dolgot és egy másik szemléletből is felülvizsgáljuk időnként a saját tudásunkat... A Lóóó is okozott meglepetést, hogy mennyire máshol (tágabban) vannak a határai, mint én gondoltam, és hogy mennyire nem kell izmozni vele, mert egyébként is megáll a lában ha ügyesebben csinálom.

Egyszer anno fotósként végeztem, és azért járok workshopokra meg egyéb fotós talikra, hogy lássam hová halad a világ, mit lehet fejlődni folyamatosan, merre tart a tecnika, milyen lehetőségeket ad, másnak milyen látásmódja van, stb. Van amelyikre én se tudok elmenni, de igyekszem a legjobb lehetőségeket elcsípni a fejlődés reményében. Ha nem tenném, még mindig a filmes gépemmel bajlódnék és csodálkoznék, hogy miért ment el a világ mellettem...
 
Nagyon hasznosak ezek a tréningek. Jó pap is holtig tanul! - tartja a mondás és ez így is van. Egyik ismerősöm 30 év motorozással a háta mögött, a Goldwing-jával elment egy ilyen tréningre. Kíváncsi volt és maga is meglepődött azon, hogy bizony tudtak neki újat mutatni.
Ezeket a gyakorlatokat valóban nem fogod használni sehol a városban, de jobban megismered a saját és a motorod képességeit, tudod mit csinálj egy vészfékezésnél, milyen technikával döntsd be egy szűk szlalomba stb...
A motoros rendőrök sem csinálnak nyolcasokat a körúton, mégis egész nap gyakorolnak a pályán, és valahol valamikor jól fog jönni nekik ez a tudás.
Ha lenne rá pénzem, elmennék, már csak a saját biztonságom érdekében is.

UFF, én beszéltem, most lehet köpködni! :p
 
Pedig annyi kisebb-nagyobb esést és eldőlést olvastam már ezen az oldalon is,hogy szerintem bárkinek hasznos egy ilyen tréning....mondjuk én eleve ilyen vezetéstechnikai tanfolyamok elvégzéséhez kötném a jogsi megszerzését is,és akkor még a jogsi ára is reális lenne ahhoz a semmihez képest amit most kap gyakorlati oktatás gyanánt az ember....egyébként így is hiányolok rengeteg dolgot az ilyen tanfolyamokról,mint pl. a vészfékezés és megállás utáni gyors hátratekintést és újbóli gyors elindulást,kanyarban fékezést,kanyarban gyorsítást,hirteleb felbukkanó akadály kikerülését(ezt is olcsón meg lehet csinálni,elég ha a motorossal szemben bizonyos távolságra áll egy ember,és hol a jobb,hol a bal karját felemelve jelezvén ,hogy merre kerülje ki a motoros őt),stb....
 
persze hogy hasznos, mindenikek hasznos bármilyen vezetési tréning de tény és való az is hogy az oktatónak fel kéne mérni kapásból az illető tudását és olyan dolgokat megtanítani neki amiben hiányosságai vannak és nem ráhúzni mindenkire egy bizonyos sablont és szerintem fnildinek ezzel van a baja
 
Biztos van valahol egyedi oktatás is. Nekem működött, hogy rákérdeztem arra a mi nem ment. Vagy jó alaposan össze kell haverkodni egy rendőrmotoros oktatóval.
 
Zépé, meg Zéé77, ha ekkora pengék vagytok, mi lenne ha ti tartanátok nekünk tréninget, szép okos magyarázással. Múltkor láttam a Campona parkolóban egy csomó lefordított műanyag cserép (bója) társaságában két motorost... Bója megoldva, már csak ti kelletek, meg egy csomó motoros csaj, időpont, helyszín. Krétával meg megrajzolható bárhová a pálya, bármilyen.

Én spec. az Plus parkolójába ültetett fák között gyakoroltam a szlalomot, viszont az általad említett cserepeket fel lehet tenni absz. szabályosan is, már, ha akarjuk.
Pld. itt http://www.stopautosiskola.hu/images/motor.pdf van pályarajz.

Egyébként én a Honda "esemény előtti" un. 0-ás tanfolyamán voltam, hogy kiderüljön, van-e esély, hogy valaha motorozzak. A két nap alatt megtanítottak motort vezetni, végigcsináltatták a járműkezelési vizsga anyagát. MAGYARÁZTAK, nem úgy, mint az oktatók zöme -tisztelet a kivételnek. Nézték, mit csinálunk rosszul, és azt gyakoroltatták, míg jó nem lett. Engem nem a tanfolyamon tanítottak meg alapfokon motorozni.
Egyébként a hondás fiúk rendszeresen járnak maguk is továbbképzésre, tudnak egy-két dolgot a motorkezelésről. Persze nyilván nem annyit, mint közülünk néhányan....:p
 
Zépé, meg Zéé77, ha ekkora pengék vagytok, mi lenne ha ti tartanátok nekünk tréninget, szép okos magyarázással. Múltkor láttam a Campona parkolóban egy csomó lefordított műanyag cserép (bója) társaságában két motorost... Bója megoldva, már csak ti kelletek, meg egy csomó motoros csaj, időpont, helyszín. Krétával meg megrajzolható bárhová a pálya, bármilyen.
Igen Yama ekkora pengék vagyunk,ill az összes futi ekkora penge,ha lemoccozol 5-8-10 évet a budapesti őrültekházában nap-mint nap esőben,hóban,40 fokos kánikulában stb. és még életben maradsz,akkor nyugodt szívvel állíthatod magadról:penge vagyok vazze!(nagy P-vel)Amúgy meg tettem fentebb ajánlatot:veztechn,túlélési tréning:D(2 in 1)progi:-reggel találka a futi melegedőben(bátorság öntése szájon keresztül)
-moci átvizsgálás,a hiányzó alkatrészek visszaragasztása dáktéppel és egyéb csinosítás.
-telefonon való veszekedés a diszpivel,hogy adjon kp-s címet,mert sóherság van.
-sovány malac vágta az első sos. címre,egy kis vita a szöszi recis macával,mert nemigazán tudja há' akar küldeni.
-miután ezek megvoltak,a hieroglifákkal írt olvasható nevek megfejtése és bediktálása.
-némi harc a közlekedés egyéb kretén résztvevőivel.
-ebéd a zichyben.
-a nap megbeszélése a kollégákkal(közös qrvaanyázás az ok tetszőleges)
-egy kis szabadfoglalkozás.
-fakultatív progiként a szabitéren átmotorozás a népeket riogatva a szökőkúton.
-a termelési érték összeadása.
-nap vége most már szabadon mocizgatás,nyugisan.
Mindössze 25rugóért:D
 
Feláras szolgáltatások:
-a téli hónapok eleve felárasak.
-a rend éber őrének meggyőzése arról,hogy nem te jöttél fel moccal a nyugati aluljáróból.
-a roosewelten posztoló rendőrnek való visszaintegetés és utána télakolás.
-a robogós közeg hangos kiröhögése és egyéb fricskázása.
-ha véletlenül félre állítanak:esdeklő rimánkodás a sanyarú sorsod elmondása,esetleg eléneklése vagy leírása(cél a bírság minimalizálása)
plusz 10rugó (jaj nincsenek bólyák,autókkal helyettesítjük azokat és a pályát sem rajzoljuk fel.Bármerre mehetsz ha nincs fizikai akadálya):DMottónk:"Budapest a mi nagy játszóterünk" a jelentkezőket szeretettel várjuk!
 
Zéé ez tök uncsi :(
Budapesten már kijátszottam magam...
Most valami izgisebb kéne...
Mondjuk természetvédelmi terület felkeresése motorral, majd csendben leosonás? :D

Igaz Budapest mindíg tud meglepetést nyújtani...

Bónuszprogram:
10-es út...
 
Zéé ez tök uncsi :(
Budapesten már kijátszottam magam...
Most valami izgisebb kéne...
Mondjuk természetvédelmi terület felkeresése motorral, majd csendben leosonás? :D
nem is uncsi:pmár hét éve tolom,de még mindig nem unom:Dbár a természetvédelmi helyek sem rosszak,ott lehet még tán' lődöznek' is az ember gyerekére:D
 
a kifeszített kötelekre vigyázzatok mert akkor mehetek és annak nem örülnétek:D
 
Senki kedvéért:
-vidéki címek megközelítése természetvédelmi helyeken keresztül.:D
 
Akkor az utolsó 3-4 lapot át is moderálhatjuk akkor a sima vezetéstechnika topicba, és ott bővebben kifejlesztjük az egyedi csamos túlélő tréninget. :D

De tuti verhetetlen lennék a
- hogyan magyarázzuk ki magunkat a szolgálatban lévő rendőr a természetvédelmi területen, behajtani tilos tábla mögött, behajtási engedély köteles területen történő rendszeres felébresztését (kocsibanalvás), urban50-re fényezett 125 ccm-es rendszám nélküli motorkerékpárral... című kisrutin oktatásában :D
 

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére