Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Téli motoros felszerelés

Kormánymuff? Hehehe, ez egzotikus nevű kiegészítő :D
Elképzelem IH Gyulát amint épp belinkeli a képét a pasifórumba.... :D
 
Téli motorozás... amikor a jegesmedve is szivatóval indul !

Bár sokan csak fél évben gurulnak, azért vagyunk néhányan akik kihasználják a teljes évet !

Így pl. a januári Citadellán voltunk néhányan ebbő közösségből akik motorral mentek... persze volt néhány aki a felfűtött kocsiból integetett, de majd biztos lesz egyszer csajokakocsiban.hu ... csak nekik ! ;)

Szóval arra gondoltam, hogy itt dumálhatnánk a téli időszak szépségeiről, néhány hasznos ötletről...

Pl. markolatfűtés !
a bazismotor.hu oldalt érdemes figyelni mert lújízpapa néha komoly ákciókat tart, így 7 eft körül megvehető a Saito-II , ami úgy kb a duplája szokott lenni ! évek óta használom, 3 fokozatú, a legmagasabbon még vastag kesztyűvel is szinte éget ! ;)
 
Quote=kt1;144328

Bár sokan csak fél évben gurulnak, azért vagyunk néhányan akik kihasználják a teljes évet !

Így pl. a januári Citadellán voltunk néhányan ebbő közösségből akik motorral mentek... persze volt néhány aki a felfűtött kocsiból integetett, de majd biztos lesz egyszer csajokakocsiban.hu ... csak nekik ! ;)

Szóval arra gondoltam, hogy itt dumálhatnánk a téli időszak szépségeiről, néhány hasznos ötletről...

Pl. markolatfűtés !
a bazismotor.hu oldalt érdemes figyelni mert lújízpapa néha komoly ákciókat tart, így 7 eft körül megvehető a Saito-II , ami úgy kb a duplája szokott lenni ! évek óta használom, 3 fokozatú, a legmagasabbon még vastag kesztyűvel is szinte éget ! ;)
hali!én is motorozok egész télen,vannak hasznos ötletek pl:kéz zsák,angyalszárnyak stb,csak az a baj, hogy a hasznos dolgok borzasztóan néznek ki mondjuk egy sportmocin(hayabusa-kézzsák).Bár a markolatfűtés nem rossz dolog.Twister tavaly összerakott egy fűthető ruhát fillérekből.
 
Utoljára módosítva a moderátor által:
Kedves KT!
Ez a topic már egyszer moderálásra került, pontosabban áthelyeztük a tartalmát a Téli motoros felszerelés topicba, mivel a hozzászólások mind a felszerelés körül forogtak! Ha ez a topic nem arról szólt volna amiről, akkor megmaradt volna! Ezektől eltekintve, amennyiben igény van erre a topicra, akkor nem nyúlunk hozzá, de nyomatékosan megkérnék mindenkit, hogy a felszereléssel kapcsolatos hozzászólásokat a másik topicba írja!
 
Én nem vok ilyen bátor! Télen az én moccom pihizik. Igaz cuccom még akadna a guruláshoz, de utálom a hideget, meg a motor sem úgy viselkedik. Szal,ha jön a hideg én bizony leteszem. Tudom sokan azt mondják hogy papírkutya vagyok, de inkább az mint egy rosszul bevett kanyar után egy összetört motor tulajdonosa! :)
 
Kesztyű: nincs olyan, hogy téli kesztyű!!! Akármilyen drága, 0 fok környékén sz@rt sem ér egyik sem!

Csatlakozom! 6-7 fokig még rövidebb távot elviselek téli kesztyűben, de alatta mindenképpen más kell. Használtam eleinte kézzsákot is, jó is lett volna, ha lenne benne valami rendes merevítés, de nem volt - így folyton rátenyerelt a menetszéltől a kuplungra meg az első fékre. Ha rendesen benyomni nem is bírta őket, azért a féklámpám állandóan virított, amikor ezzel mentem... szóval nem volt jó.

Nálam a megoldást a fűtött kesztyű jelentette, immár 3 éve megvan, 10 fok alatt többnyire bekötöm. Simán az akkuról csatlakozik le a vezetéke, a csatlakozót kivezettem Teresa első csomagtartójába. Megjegyzésem azért van a designra, a Klannak nem jutott eszébe, hogy ilyesmit nem jóidő-motoron használnak, és cseszett egy vízálló kupakot mellékelni a csatlakozóra, így ha eső-esélyes időben parkolom le, mindig gondosan el kell helyeznem a csatlakozót úgy, hogy nehogy vízbe lógjon - különben nekiáll az akku merítésével vizet bontani (közben meg telemegy zöld trutyival), amire igazán semmi szükség...

Egyéb (rétegrend): Kabát alatt 2 pulóver, tömítésnek maszksál. Fagyban célszerű "teljesen" fölvenni, legalábbis az előző sisakomban a homlokomat is hűtötte a szél rendesen ilyenkor. Nadrág alá jégeralsó, pizsamanadrág, vagy melegítő. Az előző nadrágom alá csak egy fért a bélésen belül, idén majd meglátjuk, az új alá mit tudok bepasszírozni. 2 zokni - itt jó lenne még valami, de a csizmába nem fér, és a lábra is érvényes ugyanaz, mint a kézre: ha a plusz rétegek miatt szorít, akkor rosszabb a keringés, szóval az eredmény is rosszabb, mintha nem lennének ott.

Egyébként meg kismotoros tempó, mert 50-nél egész elviselhető, ami 90-nél jegesen metsző vihar.

Ezekkel sikerült most télen -7 fokig kihúzni. Február persze így is kimaradt, meg pár ónos-ködös nap: ilyenkor sajnos alternatív megoldásra van szükség, ilyenkor vagyok kénytelen anyáméknál aludni Fehérváron, és onnan bejárni a munkanapjaimon. Próbáltam a buszt is, de a 2*7km gyaloglás + busz a 12 óra munka mellett sok egy napra, ráadásul 4 előtt kell hozzá kelni... és ez még csak a nappalos műszak, az éjszakásba bele se merek gondolni. Biciklivel kevesebb idő lenne (azt le tudom hozni a hegyről akkor is, ha lefagyott az út, mert a motorral ellentétben nincs súlya), de azt el se tudom képzelni, miféle öltözéket igényelne 24km, kemény emelkedőket is tartalmazó tekerés fagyos időben... jól leizzadnék, aztán meglátogatna dr. Tüdő Gyula mindjárt első nap...

Meglátjuk, mit hoz az idei tél. Tavaly novemberben volt pár durva ónos-ködös nap, az első ilyen alkalommal oda is csaptam szegény Teresát a tükrösre fagyott meredek lejtőn (el is görbült a kormány), aztán többet ilyen időben nem próbálkoztam. A december-január teljesen laza volt, kivéve január legvégét, akkor már kezdődött a kemény hideg, a február viszont nagyon durvára sikerült. Aztán a hó is leesett, és mivel nálunk senki nem takarítja az utat (földút), így majd' egy hónap kényszerpihenő következett. Olvadáskor meg marha vicces volt kivergődni a dagonyában, azt is csak egyszer vállaltam be, tavasz előtti nagyszerviz kedvéért. Még jó, hogy gyakorló endurós a szerelőm, így szeme se rebbent a vastagon sáros géptől :D

u.i. Esőruha nem rossz tipp, szerintem ki fogom próbálni.

u.i.2. Gumi! Most a Heidenau K73 sokkal jobban fog 0 fok körül, mint előtte a Metzeler Z6. Viszont marhára kopik a hátsó, meg ~ egy decivel nőtt a fogyasztásom is. Ha az első is méltóztatik elkopni (27 ezer km van most benne, közben a harmadik ilyen hátsót nyúzom, 10 és 12 ezer után cserélve őket), megint kipróbálok valami mást, a Michelin Pilot Road szériával szemezek, allítólag vizes úton príma, a hideget majd meglátjuk. Mindenesetre tartósnak mondják, és ez fontos.
 
Csatlakozom! 6-7 fokig még rövidebb távot elviselek téli kesztyűben, de alatta mindenképpen más kell. Használtam eleinte kézzsákot is, jó is lett volna, ha lenne benne valami rendes merevítés, de nem volt - így folyton rátenyerelt a menetszéltől a kuplungra meg az első fékre. Ha rendesen benyomni nem is bírta őket, azért a féklámpám állandóan virított, amikor ezzel mentem... szóval nem volt jó.

Nálam a megoldást a fűtött kesztyű jelentette, immár 3 éve megvan, 10 fok alatt többnyire bekötöm. Simán az akkuról csatlakozik le a vezetéke, a csatlakozót kivezettem Teresa első csomagtartójába. Megjegyzésem azért van a designra, a Klannak nem jutott eszébe, hogy ilyesmit nem jóidő-motoron használnak, és cseszett egy vízálló kupakot mellékelni a csatlakozóra, így ha eső-esélyes időben parkolom le, mindig gondosan el kell helyeznem a csatlakozót úgy, hogy nehogy vízbe lógjon - különben nekiáll az akku merítésével vizet bontani (közben meg telemegy zöld trutyival), amire igazán semmi szükség...

Egyéb (rétegrend): Kabát alatt 2 pulóver, tömítésnek maszksál. Fagyban célszerű "teljesen" fölvenni, legalábbis az előző sisakomban a homlokomat is hűtötte a szél rendesen ilyenkor. Nadrág alá jégeralsó, pizsamanadrág, vagy melegítő. Az előző nadrágom alá csak egy fért a bélésen belül, idén majd meglátjuk, az új alá mit tudok bepasszírozni. 2 zokni - itt jó lenne még valami, de a csizmába nem fér, és a lábra is érvényes ugyanaz, mint a kézre: ha a plusz rétegek miatt szorít, akkor rosszabb a keringés, szóval az eredmény is rosszabb, mintha nem lennének ott.

Egyébként meg kismotoros tempó, mert 50-nél egész elviselhető, ami 90-nél jegesen metsző vihar.

Ezekkel sikerült most télen -7 fokig kihúzni. Február persze így is kimaradt, meg pár ónos-ködös nap: ilyenkor sajnos alternatív megoldásra van szükség, ilyenkor vagyok kénytelen anyáméknál aludni Fehérváron, és onnan bejárni a munkanapjaimon. Próbáltam a buszt is, de a 2*7km gyaloglás + busz a 12 óra munka mellett sok egy napra, ráadásul 4 előtt kell hozzá kelni... és ez még csak a nappalos műszak, az éjszakásba bele se merek gondolni. Biciklivel kevesebb idő lenne (azt le tudom hozni a hegyről akkor is, ha lefagyott az út, mert a motorral ellentétben nincs súlya), de azt el se tudom képzelni, miféle öltözéket igényelne 24km, kemény emelkedőket is tartalmazó tekerés fagyos időben... jól leizzadnék, aztán meglátogatna dr. Tüdő Gyula mindjárt első nap...

Meglátjuk, mit hoz az idei tél. Tavaly novemberben volt pár durva ónos-ködös nap, az első ilyen alkalommal oda is csaptam szegény Teresát a tükrösre fagyott meredek lejtőn (el is görbült a kormány), aztán többet ilyen időben nem próbálkoztam. A december-január teljesen laza volt, kivéve január legvégét, akkor már kezdődött a kemény hideg, a február viszont nagyon durvára sikerült. Aztán a hó is leesett, és mivel nálunk senki nem takarítja az utat (földút), így majd' egy hónap kényszerpihenő következett. Olvadáskor meg marha vicces volt kivergődni a dagonyában, azt is csak egyszer vállaltam be, tavasz előtti nagyszerviz kedvéért. Még jó, hogy gyakorló endurós a szerelőm, így szeme se rebbent a vastagon sáros géptől :D

u.i. Esőruha nem rossz tipp, szerintem ki fogom próbálni.

u.i.2. Gumi! Most a Heidenau K73 sokkal jobban fog 0 fok körül, mint előtte a Metzeler Z6. Viszont marhára kopik a hátsó, meg ~ egy decivel nőtt a fogyasztásom is. Ha az első is méltóztatik elkopni (27 ezer km van most benne, közben a harmadik ilyen hátsót nyúzom, 10 és 12 ezer után cserélve őket), megint kipróbálok valami mást, a Michelin Pilot Road szériával szemezek, allítólag vizes úton príma, a hideget majd meglátjuk. Mindenesetre tartósnak mondják, és ez fontos.
A Tucano kézzsák nem lapul,mert merevített és ugyanezen márkának jó a lábtakarója is.....
 
Kösz a tippet! Mivel a fűtött kesztyűmön látszik, hogy nem lesz örökéletű (kezd kikopni, és a fűtőszálat is kellett már forrasztanom), észben tartom ezt. Még jól jöhet.
 
Én tavaly kíváncsiságból lemértem: 10,6 kg cucc van rajtam télen, ebben nincs benne a sisak.

A döbbenetes lista, h mi mindent szedek magamra:
-2 db legging, az egyik thermo (néha ezek alá még vastag harisnya)
-a motoros naci a belecippelt steppelt béléssel
-1 db hosszúújjú body
-1db vékony, thermo magasnyakú pulcsi
-1db vékony gyapjúgarbó
-1db vastag thermo pulcsi
-a cordura kabátom a belecippelt steppelt béléssel
-2 pár zokni
-maszk a sisak alá
-ha esőre számítok, akkor mindennek tetejébe még az esőnaci és -kabát, de ezeket néha csak úgy is felcibálom, mert jól visszafogja a szelet :D

Ezzel nulla fokig is kihúzom, de mivel nincsen hőmérséklet jelzőm, ezért nem tudhatom, h a mínusz is megvolt-e már, de sztem igen. Tavaly nov. közepén csupán csak azért hagytam abba a motorral való munkába járást, mert lejárt a pályamatricám. Jah, azt számoljátok hozzá, h nekem egy forduló 300km...
Viszont rövidebb utakra továbbra is mentem még dec. elején is, aztán volt két hét kihagyás, aztán a szilveszteri felvonulás, innen majdnem teljes 8 hét nyugi, és márc. 1-től újra munkába motorozás.

Viszont a kesztyűvel én is nagyon megszenvedtem, vettem a Louisban olyan disznópatásat, de nem az igazi. De legalább átjön rajta a kormányfűtés melege, és aláfér még egy vékony pamutkesztyű.
Fűtött kesztyűt én is néztem, én a Baehr-t hajtottam, de egyszerűen nem találtam meg, h hol árulják :( Egyet néztem használtan, az ára is nagyon jó lett vna, de túl nagy volt. Pedig ő a tesztek győztese.
Aztán néztem még az EXO2-is, de róla azt írta egy teszt, h nem volt képes az ujjak végéig melegíteni, és azt sem egyenletesen.
A KLAN Independent-ről jót olvastam, Alvaro neked melyik van?
 
Neeem :) A Michelin Pilot Road gumijáról megy az eszmecsere, aminek idén jött ki a harmadik generációja.

Amúgy azt mondják az nagyon tuti. Egyébként -5-be semmilyen motorgumi se tapad, még az esőgumák se. Téli gumit meg asszem csak robeszokra gyártanak. Óvatosan a 0 fok alatti motorozásokkal.

Nekem csak egy hüvősebb élményem van. +5 fokba hazajöttünk, ki ki a saját motorján. Nekem nyári bőrkesztyűm van, mert a télibe nem tudok vezetni. Na itt már megalapozódott a nap. 35 km alatt úgy szét fagytam, nem mertem 60-nál gyorsabban jönni és a Zümi is alig akart beindulni. De még előttünk volt az évadzáró fazertúra a Kékesre. Itthon magamra raktam még egy réteget, de már át voltam fagyva szóval érzetre sok különbség nem volt. 2 aláöltöző, alul felül; póló, pulcsi a termóbéléses kabim és egy motoros farmer, maszk. Dunakeszin elkezdett esni, magamra raktam az esőruhát. Jah és persze a téli tyű, mert csak utas voltam. Így indultunk neki a Mátrának, szakadó esőben. Volt egy kisebb megálló Hatvannál, addig szakadó eső, majd fokozatosan elállt. A kövi megálló a Mátraházi parkoló volt. Aztán fel a kékesre. Na itt már nagyon fostam, mert nem jártunk még arra és a 2. kanyarban azt hittem lefekszünk (rutintalanságból is, de 3.ban akarta a Drága bevenni a hajtűs, emelkedős kanyart) Aztán mérséklődött a tempó, persze csak nekünk. Fent köd volt és némi hó, meg 0 fok se nagyon. Felmentünk a házba, kajáltunk, kicsit átmelegedtünk. Aztán irány haza. Már Hatvant is elhagytuk, amikor megálltunk pihizni. Már a nap is sütött kicsit, de nem hiszem, hogy 10 foknál több lehetett. Végül épségben és minden gond nélkül értünk haza. Én azért is paráztam, mert hipersport gumi volt az FZ-n, de tapadt a 0 fokba is, két személlyel. Persze a többiek egyedül úgy mentek mint a meszes. Nem is értem.

Na ekkor fogalmazódott meg bennem a rendes cordura szett iránti igény. Ugyanis a párom, aki már rendelkezett ilyennel még csak nem is fázott (jó, hát azért pasi na) én meg 2 órát olvadoztam a kád forró vízben itthon. És télen beszereztem a Bering 3in1 szettemet, amit tavasszal csak félig tudtam kipróbálni, mert jött a jóidő :D Kesztyűt meg azóta se találtam, mert iszonyat kicsi a kezem. Igazából most egy gora texes bőrt akarnék venni, ami jó lenne nyáron esőben, vagy kicsit hüvibe, a lényeg, hogy protektoros legyen. De nincs gyerek méretben :S

Na, a kesztyű most nálam is téma egy pár hónapja; hosszú és vékony pókujjaim vannak, viszont a kezem úgy általában kicsi. Ja, és szeretném, ha valahogy ki is nézne az a kesznyű, de a női cuccok 90%ban egy árva protektor nem sok, annyi sincs! Bár így a borulás után nem is vagyok benne biztos, hogy kell-e, szerintem ösztönből a tenyerét teszi le az ember.
 
A bázisban van Icon kesztyű, csajos, bőr és protektor is van benne. Mondjuk nekem is tökpici a kezem, viszont az ujjam sem hosszú...
 
Higgyétek el, nincs az a tyű, amit én fel ne próbáltam volna. A Louisba volt legalább 10 féle, csajkesztyű, ami megfelelt volna a kritériumnak, de nagy volt, vagy keskeny és hosszú. Többnyire. Az Alpineom jó, csak az szupersport nyári lyukacsos. Van csomó téli meg goratexes tyűjük, de csak a pasi szekcióból, amiből épp egy számmal nagyobb az S-es mint a kezem és persze férfibe meg nem gyártanak XS-est. Jah és igen, felháborító, hogy mennyire nincs protektor a női tyűkben. Kb. ilyen selyemszar.
 
Akkor az enyémet mégsem próbáltad :), mert abban van protektor a bütykeimen, a téliben is meg a nyáriban is. Viszont a disznópatámban nincsen semmi, de azzal nem is szeretnék elesni :( Gondolkodtam is erősen, mielőtt megvettem, de a hideg győzött...
 
Akkor az enyémet mégsem próbáltad :), mert abban van protektor a bütykeimen, a téliben is meg a nyáriban is. Viszont a disznópatámban nincsen semmi, de azzal nem is szeretnék elesni :( Gondolkodtam is erősen, mielőtt megvettem, de a hideg győzött...

És kis méret és még kapható? Mert akkor kérem a részleteket :D Amúgy az utazós téli tyűm nagyon jó, csak abban ugye nem tudok vezetni. Na az 3XS-es :cool:
 
Bocs, elfelejtettem eddig megnézni a kesztyűt, pedig most kénytelen vagyok használni a reggeli 4-5 fokokban... szóval azt találtam a címkéjére írva, hogy K-GT-0040.

Ezt dobta rá a gugli:

http://www.motoclub-tingavert.it/t562928s.html

És tényleg így néz ki... kivéve a csatlakozókat meg a kapcsolót, de a kapcsoló nyúvadt ki először, szóval az sehogy se néz ki...
 
a Nyomorult b-star ruha egy fostaliga,szerintem ha leköpném már attól is beázna.....:karomkodik2:
 
Insta360 Black Friday sale

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére