Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: Előfordulhat, hogy ez a funkció egyes böngészőkben nem érhető el.
hali!én is motorozok egész télen,vannak hasznos ötletek pl:kéz zsák,angyalszárnyak stb,csak az a baj, hogy a hasznos dolgok borzasztóan néznek ki mondjuk egy sportmocin(hayabusa-kézzsák).Bár a markolatfűtés nem rossz dolog.Twister tavaly összerakott egy fűthető ruhát fillérekből.Bár sokan csak fél évben gurulnak, azért vagyunk néhányan akik kihasználják a teljes évet !
Így pl. a januári Citadellán voltunk néhányan ebbő közösségből akik motorral mentek... persze volt néhány aki a felfűtött kocsiból integetett, de majd biztos lesz egyszer csajokakocsiban.hu ... csak nekik !
Szóval arra gondoltam, hogy itt dumálhatnánk a téli időszak szépségeiről, néhány hasznos ötletről...
Pl. markolatfűtés !
a bazismotor.hu oldalt érdemes figyelni mert lújízpapa néha komoly ákciókat tart, így 7 eft körül megvehető a Saito-II , ami úgy kb a duplája szokott lenni ! évek óta használom, 3 fokozatú, a legmagasabbon még vastag kesztyűvel is szinte éget !
http://club.csajokamotoron.hu/oltoezkoedes-motoron/9-teli-motoros-felszereles.html
Nesze, már van egy ilyen topik!
Kesztyű: nincs olyan, hogy téli kesztyű!!! Akármilyen drága, 0 fok környékén sz@rt sem ér egyik sem!
A Tucano kézzsák nem lapul,mert merevített és ugyanezen márkának jó a lábtakarója is.....Csatlakozom! 6-7 fokig még rövidebb távot elviselek téli kesztyűben, de alatta mindenképpen más kell. Használtam eleinte kézzsákot is, jó is lett volna, ha lenne benne valami rendes merevítés, de nem volt - így folyton rátenyerelt a menetszéltől a kuplungra meg az első fékre. Ha rendesen benyomni nem is bírta őket, azért a féklámpám állandóan virított, amikor ezzel mentem... szóval nem volt jó.
Nálam a megoldást a fűtött kesztyű jelentette, immár 3 éve megvan, 10 fok alatt többnyire bekötöm. Simán az akkuról csatlakozik le a vezetéke, a csatlakozót kivezettem Teresa első csomagtartójába. Megjegyzésem azért van a designra, a Klannak nem jutott eszébe, hogy ilyesmit nem jóidő-motoron használnak, és cseszett egy vízálló kupakot mellékelni a csatlakozóra, így ha eső-esélyes időben parkolom le, mindig gondosan el kell helyeznem a csatlakozót úgy, hogy nehogy vízbe lógjon - különben nekiáll az akku merítésével vizet bontani (közben meg telemegy zöld trutyival), amire igazán semmi szükség...
Egyéb (rétegrend): Kabát alatt 2 pulóver, tömítésnek maszksál. Fagyban célszerű "teljesen" fölvenni, legalábbis az előző sisakomban a homlokomat is hűtötte a szél rendesen ilyenkor. Nadrág alá jégeralsó, pizsamanadrág, vagy melegítő. Az előző nadrágom alá csak egy fért a bélésen belül, idén majd meglátjuk, az új alá mit tudok bepasszírozni. 2 zokni - itt jó lenne még valami, de a csizmába nem fér, és a lábra is érvényes ugyanaz, mint a kézre: ha a plusz rétegek miatt szorít, akkor rosszabb a keringés, szóval az eredmény is rosszabb, mintha nem lennének ott.
Egyébként meg kismotoros tempó, mert 50-nél egész elviselhető, ami 90-nél jegesen metsző vihar.
Ezekkel sikerült most télen -7 fokig kihúzni. Február persze így is kimaradt, meg pár ónos-ködös nap: ilyenkor sajnos alternatív megoldásra van szükség, ilyenkor vagyok kénytelen anyáméknál aludni Fehérváron, és onnan bejárni a munkanapjaimon. Próbáltam a buszt is, de a 2*7km gyaloglás + busz a 12 óra munka mellett sok egy napra, ráadásul 4 előtt kell hozzá kelni... és ez még csak a nappalos műszak, az éjszakásba bele se merek gondolni. Biciklivel kevesebb idő lenne (azt le tudom hozni a hegyről akkor is, ha lefagyott az út, mert a motorral ellentétben nincs súlya), de azt el se tudom képzelni, miféle öltözéket igényelne 24km, kemény emelkedőket is tartalmazó tekerés fagyos időben... jól leizzadnék, aztán meglátogatna dr. Tüdő Gyula mindjárt első nap...
Meglátjuk, mit hoz az idei tél. Tavaly novemberben volt pár durva ónos-ködös nap, az első ilyen alkalommal oda is csaptam szegény Teresát a tükrösre fagyott meredek lejtőn (el is görbült a kormány), aztán többet ilyen időben nem próbálkoztam. A december-január teljesen laza volt, kivéve január legvégét, akkor már kezdődött a kemény hideg, a február viszont nagyon durvára sikerült. Aztán a hó is leesett, és mivel nálunk senki nem takarítja az utat (földút), így majd' egy hónap kényszerpihenő következett. Olvadáskor meg marha vicces volt kivergődni a dagonyában, azt is csak egyszer vállaltam be, tavasz előtti nagyszerviz kedvéért. Még jó, hogy gyakorló endurós a szerelőm, így szeme se rebbent a vastagon sáros géptől
u.i. Esőruha nem rossz tipp, szerintem ki fogom próbálni.
u.i.2. Gumi! Most a Heidenau K73 sokkal jobban fog 0 fok körül, mint előtte a Metzeler Z6. Viszont marhára kopik a hátsó, meg ~ egy decivel nőtt a fogyasztásom is. Ha az első is méltóztatik elkopni (27 ezer km van most benne, közben a harmadik ilyen hátsót nyúzom, 10 és 12 ezer után cserélve őket), megint kipróbálok valami mást, a Michelin Pilot Road szériával szemezek, allítólag vizes úton príma, a hideget majd meglátjuk. Mindenesetre tartósnak mondják, és ez fontos.
Neeem A Michelin Pilot Road gumijáról megy az eszmecsere, aminek idén jött ki a harmadik generációja.
Amúgy azt mondják az nagyon tuti. Egyébként -5-be semmilyen motorgumi se tapad, még az esőgumák se. Téli gumit meg asszem csak robeszokra gyártanak. Óvatosan a 0 fok alatti motorozásokkal.
Nekem csak egy hüvősebb élményem van. +5 fokba hazajöttünk, ki ki a saját motorján. Nekem nyári bőrkesztyűm van, mert a télibe nem tudok vezetni. Na itt már megalapozódott a nap. 35 km alatt úgy szét fagytam, nem mertem 60-nál gyorsabban jönni és a Zümi is alig akart beindulni. De még előttünk volt az évadzáró fazertúra a Kékesre. Itthon magamra raktam még egy réteget, de már át voltam fagyva szóval érzetre sok különbség nem volt. 2 aláöltöző, alul felül; póló, pulcsi a termóbéléses kabim és egy motoros farmer, maszk. Dunakeszin elkezdett esni, magamra raktam az esőruhát. Jah és persze a téli tyű, mert csak utas voltam. Így indultunk neki a Mátrának, szakadó esőben. Volt egy kisebb megálló Hatvannál, addig szakadó eső, majd fokozatosan elállt. A kövi megálló a Mátraházi parkoló volt. Aztán fel a kékesre. Na itt már nagyon fostam, mert nem jártunk még arra és a 2. kanyarban azt hittem lefekszünk (rutintalanságból is, de 3.ban akarta a Drága bevenni a hajtűs, emelkedős kanyart) Aztán mérséklődött a tempó, persze csak nekünk. Fent köd volt és némi hó, meg 0 fok se nagyon. Felmentünk a házba, kajáltunk, kicsit átmelegedtünk. Aztán irány haza. Már Hatvant is elhagytuk, amikor megálltunk pihizni. Már a nap is sütött kicsit, de nem hiszem, hogy 10 foknál több lehetett. Végül épségben és minden gond nélkül értünk haza. Én azért is paráztam, mert hipersport gumi volt az FZ-n, de tapadt a 0 fokba is, két személlyel. Persze a többiek egyedül úgy mentek mint a meszes. Nem is értem.
Na ekkor fogalmazódott meg bennem a rendes cordura szett iránti igény. Ugyanis a párom, aki már rendelkezett ilyennel még csak nem is fázott (jó, hát azért pasi na) én meg 2 órát olvadoztam a kád forró vízben itthon. És télen beszereztem a Bering 3in1 szettemet, amit tavasszal csak félig tudtam kipróbálni, mert jött a jóidő Kesztyűt meg azóta se találtam, mert iszonyat kicsi a kezem. Igazából most egy gora texes bőrt akarnék venni, ami jó lenne nyáron esőben, vagy kicsit hüvibe, a lényeg, hogy protektoros legyen. De nincs gyerek méretben :S
Akkor az enyémet mégsem próbáltad , mert abban van protektor a bütykeimen, a téliben is meg a nyáriban is. Viszont a disznópatámban nincsen semmi, de azzal nem is szeretnék elesni Gondolkodtam is erősen, mielőtt megvettem, de a hideg győzött...