Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Sisakkamera, videózás motoron

Az elsőnél egyszerűen elfelejtettem dönteni, annyira bambultam azt a rohadt szalagkorlátot, hogy egyenesen annak hajtottam majd végül megszólalt a vezetéstechnikai tréning-es mesterem, Ákos hangja, hogy "Hova nézel? Ahová menni szeretnél!" és így elkaptam magam gyorsan jobbra...
Ez érdekes dolog. Ezt mióta motoros oldalakra járok az óta olvasgatom. Ilyen formán, hogy nézelődik a motoros? Ha megnéz egy jó csajt el is gázolja? A fordítotja már előfordult. Neki mentem a trolinak mert éppen egy szöszi ácsorgott a járdán. :D
A kanyar attól még kanyar marad, be kell venni, a kátyúba sem megy bele az ember mert meglátja. Sőt, ha nem nézed, ki sem kerülöd. Az elbambulok és hülyeséget csinálok nem azonos azzal, hogy oda megyek ahova nézek.
Szerintem ez egy legenda amit lehet osztani ész gyanánt. :)
 
Beválni biztos beválik, mert akkor csak arra koncentrál az ember. De, ha éppen máshova nézek, senki ne magyarázza meg, hogy arra is fogok menni. Én imádom a hegyi utakat. Már rég beszaladtam volna szakadékokba, erdőkbe, patakokba, mindenhova, ha ez így lenne. :D
Viszont, ha egy kanyarnál besokallsz vagy kátyút fogsz, estleg vízátfolyás van, ugyanúgy bele lehet harapni a korlátba, mindegy hova nézel. Túl van misztifikálva ez a nézés dolog. Jó sokat kell minden fele menni, hogy gyűljön a rutin meg az évek. :)
 
Utoljára módosítva a moderátor által:
Beválni biztos beválik, mert akkor csak arra koncentrál az ember. De, ha éppen máshova nézek, senki ne magyarázza meg, hogy arra is fogok menni. Én imádom a hegyi utakat. Már rég beszaladtam volna szakadékokba, erdőkbe, patakokba, mindenhova, ha ez így lenne. :D
Viszont, ha egy kanyarnál besokallsz vagy kátyút fogsz, estleg vízátfolyás van, ugyanúgy bele lehet harapni a korlátba, mindegy hova nézel. Túl van misztifikálva ez a nézés dolog. Jó sokat kell minden fele menni, hogy gyűljön a rutin meg az évek. :)
Csak reszben van igazad.Nagyon sokat szamit hova nez valaki mir van fixirozva.A nezes nem egy pontlatas mast is latsz de ha a kanyar elvi közeppontjara nezel gyorsabban es biztonsagosabban fordulsz be.Persze a gyakorlat meghozza azt a tulajdonsagot hogy mashova is figyelhetsz megis beordulsz.
 
Valóban. Nyilván nem azt mondtam, hogy az eget bámulva bekanyarodok bárhova, de attól, hogy mondjuk a szalagkorlátot nézem, nem gyalulom le azt. Sőt, ha sötétben a szembejövö vakít, igenis az út jobb szélét és azon is a vonalat vagy korlátot kell nézni. Kanyarban, egyenesben, fejenállva, bárhogy, hogy tudd, hol vagy az úttesten. Ettől még nem kell beleesni a vízelvezető árokba, ültetvénybe, sehova.
Egyébként, aki elhiszi, fogadja meg, aki nem, az nézze az út közepét. Szabadon választott. :D
 
Utoljára módosítva a moderátor által:
Szerintem szükséges bizonyos rutin magunka szedése ahhoz hogy a leper álta elmondottak igazzá váljanak. Eleinte én is sokkal nehezebben vettem be a kanyarokat akkor ha nem arra néztem amerre "tanítják", ez mostanában egyre kevésbé van így, de még mindig könnyebb. Mert ahhoz, hogy (főleg kanyarban) menet közben nézelődhessen az ember, ki kell kapcsolni az ösztönös összeköttetést a szemünk és a testünk mozdulatai között. Merthogy én elfordítom jobbra a fejem, a tekintetemmel a tájat nézem, miközben a kanyar miatt a motort balra döntöm magam alatt, a kezeimet, a felsőtestemet, mindent ennek megfelelően mozdítok, és még véletlenül sem jobbra , amerre viszont nézek. Ezt eleinte nem egyszerű megcsinálni, mert eleinte azért annyira nem tudatos minden apró mozdulat és testsúlyhelyezés amiből a kanyarodás lesz. Amikor viszont minden mozdulatod tudatossá válik, és tudod mire hogyan és mennyire fog reagálni a motor, onnantól kezdve széttudod választani az egészet, és már lehet/tudsz nézelődni. Amíg ez nem megy, szerintem nem kell eröltetni.

Amúgy én azért sem mennék ilyen útra, mert basszus ilyen gyönyörű tájon motorozva kb 80 km/h-val közlekednék, nem többel, hogy tényleg kényelmesen nézelődhessek.... Csapatban meg az ő tempójukat kell felvenni, és folyton figyelni kell a többiekre, meg hogy le ne maradj, el ne húzz, stb....
 
Hát, nem tudom... Így jónéhány év motorozás után is az van, hogy kanyarban inkább a kanyart nézem, mint a tájat körülöttem :) Főleg, ha az élvezkedés, kanyarvadászat (már amennyire az én szintemen ez vadászatnak mondható:D) a cél, olyankor arra koncentrálok, ahogy megyek, nem arra, amilyen környezetben.
Nézelődni, beszélgetni, tájra rácsodálkozni, alapvetően egyenesekben szoktam :) Esetleg a nyújtott kanyarokban, ahol már tényleg "magától" megy a motor. De ha vezetek, akkor elsősorban vezetek, bármikor jöhet valami, amire reagálni kell, akár kanyarban is. Vagy inkább főleg kanyarban.
Csapatban se ördöngősség amúgy motorozni. De elég sok múlik azon, hogy mennyire tudnak egy csapaton belül, hasonló ritmusban menni az emberek. Nálunk ez általában megvan, kényelmes 90-100-110-nél nem unja senki magát halálra országúton, autópályatempót is gond nélkül tudunk tartani 2 személlyel-csomagokkal is. Ha meg jön 1-1 "jobb" szakasz, ahol valakinek kicsit mehetnéke támad, előremegy, kiereszti a gőzt, a végén meg bevárja a többit. Full ismeretlen, 2 vezetős csapattal is megcsináltuk ugyanezt, a gyorsabbak előrementek az egyik vezetővel, a másik hátul maradt a nyugodtabb-lassabbakkal, aztán majd egyszercsak találkoztunk.
 
Nakéremszépen!!! a kamera felszerelesevel az összes variaciot kiprobaltam :(nem jön össze ugy ahogy szeretnem,(a szomszedok nem tudjak elkébzelni mi bajom van ,boko a fejemen telefon ,kamere a kezembe, hogy lássam mégis hova néz a kamera és kin vagyok az utcan)

Sisak kilöve,nincs rajta hely(felnyithatos Caberg).Plexi berezonal.Bukocsö nagyon közel van a motor (bemelegszik)
Kormany nem jo a plexi vegett. Egy lehetöseg van az pedig a kuplungkart taro kütyümütyü,de itt is magasitani kell mert a halszem optika lát mindent.
Kerdes hogy azon a bizonyos hely menire megbizhato,Valaki esetleg vélemény????
 
Nakéremszépen!!! a kamera felszerelesevel az összes variaciot kiprobaltam :(nem jön össze ugy ahogy szeretnem,(a szomszedok nem tudjak elkébzelni mi bajom van ,boko a fejemen telefon ,kamere a kezembe, hogy lássam mégis hova néz a kamera és kin vagyok az utcan)

Sisak kilöve,nincs rajta hely(felnyithatos Caberg).Plexi berezonal.Bukocsö nagyon közel van a motor (bemelegszik)
Kormany nem jo a plexi vegett. Egy lehetöseg van az pedig a kuplungkart taro kütyümütyü,de itt is magasitani kell mert a halszem optika lát mindent.
Kerdes hogy azon a bizonyos hely menire megbizhato,Valaki esetleg vélemény????

Mekkora a kamerád, és milyen sűrűn szoktál pl. tanktáskát felpakolni?
Azért kérdezem, mert pl. a GoPro Hero akciókamerának van öntapadós tartója, amit gyakorlatilag bármilyen, viszonylag sima felületre fel lehet cuppantani (olyasmi, mint a szélvédőre rakható autós GPS/PDA/telefontartók). Láttam már tankon, sisak tetején, oldalidomon, elég stabilnak tűnik, viszont maga a kamera is kis méretű, kb. akkora, mint egy pakli kártya, gondolom, a súlya se nagy, úgyhogy menet közben is elbírja egy ilyen vákuumos tappancs. Szóval, ha egy viszonylag könnyű kamerád van, egy ilyen tartóval a tank oldalán talán érdemes lenne próbálkozni.
mcyBggz3uMWZqp-esjoeLqQ.jpg

Olyan tartót is láttam már, amit a tanksapka csavarjaira kell felcsavarozni, és bármilyen sima HD kamera rátehető, aminek van az alján menet egy állványnak. Viszont, ezzel nyilván bukta a tanktáska, és kérdés, hogy mennyire zavar bele a képbe a kormány, műszerfal, egyebek.
fe17_3_big.jpg

A kuplungkart tartó kütyümütyünél én egy olyan tartóval próbálkoznék, amit vagy a tükörszárra tudsz csavarozni, vagy a tükör rögzítő anyája alá lehet szorítani. Máshol gyanús, hogy útban lenne, viszont így is, a magasítás, meg magának a tartónak a kinyúlása miatt, van rá esély, hogy maga a tartó fog annyira beremegni a rezgések, meg a kamera súlya miatt, hogy élvezhetetlen képet csinál végül.
Még egyet próbálnék meg: a kormánykiemelők leszorítócsavarjai alá/helyére rakható tartót. 4 ponton lenne megfogatva, ha kiemeled, akkor is stabil maradna emiatt, elfér mögötte a tanktáska, és a plexi mögött jobban védve is van, mintha kiteszed a kormányvég közelébe. GPS tartóból találtam hirtelen ilyenről képet, de látszik rajta, mire gondolok:
10612_1.jpg
 
Utoljára módosítva a moderátor által:
A GoPro Hero tartoval 7x5,5-ös es nagyon könnyü kiss kamera,öntapados tappancsaim vannak hozza.Maga a kamara 0,5 cm -el nagyobb mint az öntapados tappancs.Nem is olyan egyszerü az össze alitás, hogy hogyan helyezem fel mert csak egyenes konzoljaim vannak,és gyarilag nincsen könyök hogy mozgathato legyen ( vagy csak en nem lattam).De azt hiszem marad a karrögzites. A BMW-en nem gond ott a fejidom az stabil es a plexin fix helye van ,gond a hondara valo felszereles.mert itt a plexi razkodik.A tankon oldalt sem jo az optikaja vegett,latszik a motor bal oldala halszem optoka .Köszi az ötleteket .
 
Insta360 Black Friday sale

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére