Komolyabbra véve: okostelefonnal továbbra se tervezem bővíteni a kütyüparkot, naviból egy aránylag értelmes méretű kijelzős Wayteq-t használok egy IGo8-cal, vízhatlan tokban, intercomból meg a bluetooth-os chinese noname cuccot. Egy szívás van eddig, hogy sajna a GPS még nem bluetooth-os, úgyhogy nem tudom olyan egyszerűen a fülemre varázsolni a hangját. Vezeték nélkül első körben konkrétan sehogy, úgyhogy marad a jó tervezés-memorizálás-időnként visszafordulás, ha benéztem a kereszteződést
Létezik ugyan olyan audio-bluetooth átalakító, amivel talán megoldható lenne a móka, de nem vagyok benne biztos, hogy össze tud kommunikálni az intercommal, akkor meg nettó pénzkidobás. Naivan megpróbálkoztam vele, hogy majd barkácsolok, és hátha össze lehetne hozni a dolgot egy mobilhoz való headsettel, de azzal pont nem kapcsolódott össze az intercom... de legalább csak 1500Ft-om bánta a kísérletet.
Today problémájával kapcsolatban még annyi jutott az eszembe, hogy ha már így esett (és feltételezve, hogy nem valami gagyiteszkós 3000Ft-os vezetékes intercomot vett, hanem valami jobbfajta sztereót, amire alapból köthető telefon és/vagy PMR rádió és mp3 lejátszó egyszerre, és normális headsetje van), akkor a helyében az egyik motorra ráépíteném fixen bevezetékelve a sofőrnek navihoz+mp3 lejátszóhoz+egy szabadon választott vezeték nélküli kommunikációs kütyühöz. A másik motorra meg mehet az "ellendarab", különösebb bonyolítás nélkül, egy szál, sisakba való headsettel. Mondjuk, ha kényelmeskedni is akarnék, akkor megjátszanám egy bluetooth intercommal úgy, hogy a vezetékes intercom utas fülhallgatójának a kimenetére kötném a mikrofon bemenetét, az utas mikrofon bemenetre meg a közösített BT fülhallgató kimeneteket. Gyakorlatilag így mehetne a folyamatos BT kapcsolat a két motor között, mindkét sofőr hallaná a GPS és az mp3 lejátszó kevert jelét, folyamatosan lehetne full duplex beszélgetni, rádiós zavarjelektől mentesen, a másik motoron semmit nem kellene kábelezni, mert elég lenne csak a sisakra ráapplikálni a BT kütyüt. És cserébe csak annyi a kényelmetlenség, hogy az egyik motoron kell egy vezeték a sisak, meg a vezetékes intercom közé, és némiképp csorbul a demokrácia, mert a másik motor is azt a zenét hallja, amit az első
Vagy összepárosítja az intercomját a saját bluetooth-os telefonjával, és hallgatja a saját zenéjét arról...
És kézközelbe kell rakni a bevezetékelt motoron is a BT egységet, hogy ha a másik megszakította a dumát, de lenne valami fontos mondanivaló, akkor újra lehessen indítani.