Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Navigáció a motoron

Persze, nem világkörüli túrákra terveztem én sem, de, hát szegény ember vízzel főz. Amúgy sem vált be.
Egész úton hallgatni a másiktól a kornyikálást, szitkozódást, miegyebet elég uncsi.
Megaztán a partner is besokallt, hogy állandóan azt hallgatta, hogy Előzd már meg! Húzzad neki! Mivan félsz a kanyartól?! Ma még utolérsz? :D

5 perc után legkésőbb biztos kinyomnám... :D Annyira mélyre nem lehet elsüllyesztve a telefon... hacsak hátsó dobozba nem, de akkor én kérek elnézést :D

Ennyiből jó a BT headset... ott van a sisak bal oldalán, felnyúlok, egy gombnyomás, és csend van :) A noname szett valami 14-16ezer volt Vaterán 2 éve, Ebay-en a kínai/egyéb távolkeleti mostanában is kapható 100EUR alatt, ahogy néztem nem túl régen.
 
En nem pofazok senkivel.Csak azert van mind a ket sisakomba hogy ha hivnak ne orak mulva valaszoljak de ez a kisebbik ok.A masik hogy a telon bekapcsolom a navi programot es rögtön kevesebb az esely hogy lefenykepez a rendör gyorshajtasert mert figyelmeztet a navi na es odatalalok minden eldugott helyre:D
 
Komolyabbra véve: okostelefonnal továbbra se tervezem bővíteni a kütyüparkot, naviból egy aránylag értelmes méretű kijelzős Wayteq-t használok egy IGo8-cal, vízhatlan tokban, intercomból meg a bluetooth-os chinese noname cuccot. Egy szívás van eddig, hogy sajna a GPS még nem bluetooth-os, úgyhogy nem tudom olyan egyszerűen a fülemre varázsolni a hangját. Vezeték nélkül első körben konkrétan sehogy, úgyhogy marad a jó tervezés-memorizálás-időnként visszafordulás, ha benéztem a kereszteződést:) Létezik ugyan olyan audio-bluetooth átalakító, amivel talán megoldható lenne a móka, de nem vagyok benne biztos, hogy össze tud kommunikálni az intercommal, akkor meg nettó pénzkidobás. Naivan megpróbálkoztam vele, hogy majd barkácsolok, és hátha össze lehetne hozni a dolgot egy mobilhoz való headsettel, de azzal pont nem kapcsolódott össze az intercom... de legalább csak 1500Ft-om bánta a kísérletet.

Today problémájával kapcsolatban még annyi jutott az eszembe, hogy ha már így esett (és feltételezve, hogy nem valami gagyiteszkós 3000Ft-os vezetékes intercomot vett, hanem valami jobbfajta sztereót, amire alapból köthető telefon és/vagy PMR rádió és mp3 lejátszó egyszerre, és normális headsetje van), akkor a helyében az egyik motorra ráépíteném fixen bevezetékelve a sofőrnek navihoz+mp3 lejátszóhoz+egy szabadon választott vezeték nélküli kommunikációs kütyühöz. A másik motorra meg mehet az "ellendarab", különösebb bonyolítás nélkül, egy szál, sisakba való headsettel. Mondjuk, ha kényelmeskedni is akarnék, akkor megjátszanám egy bluetooth intercommal úgy, hogy a vezetékes intercom utas fülhallgatójának a kimenetére kötném a mikrofon bemenetét, az utas mikrofon bemenetre meg a közösített BT fülhallgató kimeneteket. Gyakorlatilag így mehetne a folyamatos BT kapcsolat a két motor között, mindkét sofőr hallaná a GPS és az mp3 lejátszó kevert jelét, folyamatosan lehetne full duplex beszélgetni, rádiós zavarjelektől mentesen, a másik motoron semmit nem kellene kábelezni, mert elég lenne csak a sisakra ráapplikálni a BT kütyüt. És cserébe csak annyi a kényelmetlenség, hogy az egyik motoron kell egy vezeték a sisak, meg a vezetékes intercom közé, és némiképp csorbul a demokrácia, mert a másik motor is azt a zenét hallja, amit az első :D Vagy összepárosítja az intercomját a saját bluetooth-os telefonjával, és hallgatja a saját zenéjét arról... :) És kézközelbe kell rakni a bevezetékelt motoron is a BT egységet, hogy ha a másik megszakította a dumát, de lenne valami fontos mondanivaló, akkor újra lehessen indítani.
 
Komolyabbra véve: okostelefonnal továbbra se tervezem bővíteni a kütyüparkot, naviból egy aránylag értelmes méretű kijelzős Wayteq-t használok egy IGo8-cal, vízhatlan tokban, intercomból meg a bluetooth-os chinese noname cuccot. Egy szívás van eddig, hogy sajna a GPS még nem bluetooth-os, úgyhogy nem tudom olyan egyszerűen a fülemre varázsolni a hangját. Vezeték nélkül első körben konkrétan sehogy, úgyhogy marad a jó tervezés-memorizálás-időnként visszafordulás, ha benéztem a kereszteződést:) Létezik ugyan olyan audio-bluetooth átalakító, amivel talán megoldható lenne a móka, de nem vagyok benne biztos, hogy össze tud kommunikálni az intercommal, akkor meg nettó pénzkidobás. Naivan megpróbálkoztam vele, hogy majd barkácsolok, és hátha össze lehetne hozni a dolgot egy mobilhoz való headsettel, de azzal pont nem kapcsolódott össze az intercom... de legalább csak 1500Ft-om bánta a kísérletet.

Today problémájával kapcsolatban még annyi jutott az eszembe, hogy ha már így esett (és feltételezve, hogy nem valami gagyiteszkós 3000Ft-os vezetékes intercomot vett, hanem valami jobbfajta sztereót, amire alapból köthető telefon és/vagy PMR rádió és mp3 lejátszó egyszerre, és normális headsetje van), akkor a helyében az egyik motorra ráépíteném fixen bevezetékelve a sofőrnek navihoz+mp3 lejátszóhoz+egy szabadon választott vezeték nélküli kommunikációs kütyühöz. A másik motorra meg mehet az "ellendarab", különösebb bonyolítás nélkül, egy szál, sisakba való headsettel. Mondjuk, ha kényelmeskedni is akarnék, akkor megjátszanám egy bluetooth intercommal úgy, hogy a vezetékes intercom utas fülhallgatójának a kimenetére kötném a mikrofon bemenetét, az utas mikrofon bemenetre meg a közösített BT fülhallgató kimeneteket. Gyakorlatilag így mehetne a folyamatos BT kapcsolat a két motor között, mindkét sofőr hallaná a GPS és az mp3 lejátszó kevert jelét, folyamatosan lehetne full duplex beszélgetni, rádiós zavarjelektől mentesen, a másik motoron semmit nem kellene kábelezni, mert elég lenne csak a sisakra ráapplikálni a BT kütyüt. És cserébe csak annyi a kényelmetlenség, hogy az egyik motoron kell egy vezeték a sisak, meg a vezetékes intercom közé, és némiképp csorbul a demokrácia, mert a másik motor is azt a zenét hallja, amit az első :D Vagy összepárosítja az intercomját a saját bluetooth-os telefonjával, és hallgatja a saját zenéjét arról... :) És kézközelbe kell rakni a bevezetékelt motoron is a BT egységet, hogy ha a másik megszakította a dumát, de lenne valami fontos mondanivaló, akkor újra lehessen indítani.
En nem vagok bele az ilyen hazi szerkesztesekbe.Egyreszt annyira nem ertek hozza masreszt türelmem sincs harmadreszt ezek a gyari dolgok mar bevaltak jobbat ugyse tudnek csinalni es lehet a vegere meg sokkal olcsobb se lenne.
 
En nem vagok bele az ilyen hazi szerkesztesekbe.Egyreszt annyira nem ertek hozza masreszt türelmem sincs harmadreszt ezek a gyari dolgok mar bevaltak jobbat ugyse tudnek csinalni es lehet a vegere meg sokkal olcsobb se lenne.

Arról már én is leszoktam... egyszer próbáltam vezetékes intercomot összehozni motorra, se jó nem lett se praktikus. Viszont, itt most a gyári cuccok megfelelő összekötögetéséről beszéltem, ami többszörösen kipróbált, bevált dolog, csak a megfelelő összekötő vezetékek kellenek hozzá. Valamelyik nap a Louis oldalán bóklásztam, elém kerültek az Albrecht vezetékes intercomok, azok nem nagy valamik, mégis, a jobbik fajtán van gyárilag vagy 5 bemenet, külön a GPS-nek, mp3 lejátszónak, mobilnak, PMR rádiónak, és még PTT kivezetés is van rajta, hogy ne külön kelljen bűvészkedned az adásindítással meg a mobil hívásfogadással. Persze, ez az AE600S változat Louiséknál is 100EUR, azért indítottam azzal, hogy "ha nem a gagyiteszkós 3000Ft-os"... Mondjuk egy mp3 lejátszó bemenet éppen azon is van, de olyannal én se kezdenék neki komolyabb kommunikációs rendszert kiépíteni.

Nyilván, ha valakinek elég az, hogy két sisak között vezeték nélkül kommunikál, és fel tudja venni a telefonját menet közben, vagy tud róla zenét hallgatni, az ne kezdjen kábelezni, meg PMR-rel szórakozni, vegye meg a bluetooth-os szettet, azzal egyszerűen és gyorsan le van tudva a dolog. Ha viszont több funkciót akar, esetleg nem csak felváltva, hanem egyszerre is használni, érdemes elgondolkodni a bonyolításon.
 
Hát ez az! Motorozz! Kb 10 éve én is meg voltam őrülve azért, hogy zene legyen a fülemben, telefonálhassak menet közben és az utassal is a sisakon belül kommunikáljak. Vettem is egy cuccot, ami ezt tudta, de akkoriban ez a technika még gyerekcipőben járt. Anno az egyik barátom mindig azt mondta - a barátnőjével közösen motorozva - hogy neki ilyen nem kell, olyan jó az a kis csend. Csak a motor duruzsolására kíváncsi. No, én ehhez tartom magam. Nagyon ritkán kapcsolom be a rádiót a motoron (csak ha már nagyon elunom magam hosszú úton, de akkor is csak halkan), de azt is csak külső hangszórókon, mert ha a sisakban szólna valami, az nagyon elvonja a figyelmet a külső zajoktól. Van a motoromon gyárilag beépített intercom, de sose használtam. A sisakok és a motor közé ilyenkor kell egy kábel, és ez macera az elinduláskor, leszálláskor. Rosszul lennék tőle. Az utassal simán tudok beszélni autópályás tempóban is úgy, hogy kissé hátrafordítom a fejem, mások meg nem érdekelnek. Ha másik motorossal akarok beszélni, akivel együtt megyünk, majd beszélünk, ha lassítunk, vagy megállunk.
Ne bonyolítsd! Motorozz! ;)
 
No, a telefonálás pont engem se érdekel, de beszélgetni meg szeretek a párommal menet közben is :) Zenehallgatást még nem próbáltam... :) Tényleg csak a GPS hangját hiányolom a fülemről, azt hasznos lenne nem csak látni.
Autópályatempóban, a GSX-en, hiába van rajta a kis plexi, esélytelenek vagyunk a szélzajtól. Annyira jó kb. a cucc, hogy hallom, ha bekapcsolja a párom, nagyjából hallom is (ilyen szempontból nagy előny a módosított headset, a fülembe dugott fülhallgatót szélzajon keresztül is hallom), de a válaszom már nem érthető.
Olyat viszont el tudok képzelni, hogy túra közben jól jön, ha a két motoros beszélni tud egymással menet közben is, pl. útvonalat, vagy megállást egyeztetni. A filozofálásnak, világmegváltásnak természetesen az esti sörök mellett van a helye :D
 
Majd megállunk dumálni! :) Ja, én meg hagyományos térképet használok. Öreg papi lettem. :) De azért hozzál GPS-t. Jó az. :)

No, a telefonálás pont engem se érdekel, de beszélgetni meg szeretek a párommal menet közben is :) Zenehallgatást még nem próbáltam... :) Tényleg csak a GPS hangját hiányolom a fülemről, azt hasznos lenne nem csak látni.
Autópályatempóban, a GSX-en, hiába van rajta a kis plexi, esélytelenek vagyunk a szélzajtól. Annyira jó kb. a cucc, hogy hallom, ha bekapcsolja a párom, nagyjából hallom is (ilyen szempontból nagy előny a módosított headset, a fülembe dugott fülhallgatót szélzajon keresztül is hallom), de a válaszom már nem érthető.
Olyat viszont el tudok képzelni, hogy túra közben jól jön, ha a két motoros beszélni tud egymással menet közben is, pl. útvonalat, vagy megállást egyeztetni. A filozofálásnak, világmegváltásnak természetesen az esti sörök mellett van a helye :D
 
Huhh... tegnap eldöntöttem: muszáj lesz valami kommunikáció nemtávirattal, ha akarja, ha nem. Az egy dolog, hogy lépten-nyomon elhagyjuk egymást, de tegnap 30 km-en keresztül villogtam, indexeltem, hörögtettem a gázt, mire végre méltóztatott megállni, és megkérdezni, hogy óhajtok-e valamit tőle. (mondjuk dudálni pl. eszembe sem jutott.)
 
Huhh... tegnap eldöntöttem: muszáj lesz valami kommunikáció nemtávirattal, ha akarja, ha nem. Az egy dolog, hogy lépten-nyomon elhagyjuk egymást, de tegnap 30 km-en keresztül villogtam, indexeltem, hörögtettem a gázt, mire végre méltóztatott megállni, és megkérdezni, hogy óhajtok-e valamit tőle. (mondjuk dudálni pl. eszembe sem jutott.)

...meg húzni egy nagyobb gázt, elémenni, és kézzel-indexszel jelezni, hogy márpedig most álljunk meg egy szóra... gondolom, csaktán le tudja lépni a 250-esét a DRZ-d...
 
Nálunk is ez, van. Gyakorlatilag a tükör csak dísznek van fenn a motorjukon. Ha akarok valamit, nálunk is az van, hogy nyomok egy nyélgázt, megelőzöm és elmutogatom amit akarok. Az nem működik, hogy finoman gyorsítok, mert akkor épp ő is gyorsít...


Huhh... tegnap eldöntöttem: muszáj lesz valami kommunikáció nemtávirattal, ha akarja, ha nem. Az egy dolog, hogy lépten-nyomon elhagyjuk egymást, de tegnap 30 km-en keresztül villogtam, indexeltem, hörögtettem a gázt, mire végre méltóztatott megállni, és megkérdezni, hogy óhajtok-e valamit tőle. (mondjuk dudálni pl. eszembe sem jutott.)
 
Nagygáz, mellé/elé mész, leinted, megálltok, megbeszélitek, go tovább. Esetleg menet közben, egymás mellett gurulva elmutogatni, de ezt nem tartom túl szerencsésnek, mert közben nem lehet rendesen a vezetésre, forgalomra figyelni... És ezért célszerű, ha az erősebb motor megy hátul/leghátul a csapatban, és/vagy egy tapasztaltabb túravezető elöl, mert előbbi esetben, ha gond van, könnyebb előreszaladni leinteni a csapatot, az utóbbiban meg tudja az elöl menő, hogy időnként nem árt ellenőriznie a tükörből a mögötte lévőket...

Szabad fordításban: ha tudod, hogy akivel mész, úgyse fogja észrevenni, mit erölködsz neki hátulról, állj előre, és le van tudva a gond :D
 
...meg húzni egy nagyobb gázt, elémenni, és kézzel-indexszel jelezni, hogy márpedig most álljunk meg egy szóra... gondolom, csaktán le tudja lépni a 250-esét a DRZ-d...
650 az a 250:)
Amúgy elég nagy követési távolságot szoktam hagyni mögötte (ez egy hosszú sztori), és ha gyorsítok, akkor megörül, hogy jövök végre és ő is gyorsít...
 
Insta360 Black Friday sale

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére