Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Navigáció a motoron

Én örülök, hogy nincs sisakbeszélő.. én sem szeretném hallgatni a dumálást egész úton. Biztos az menne, hogy miért így vettem be a kanyart, mer miért húzom a gázt, amikor látom, hogy már sárga a lámpa, meg ilyenek.

Na, de énis vidám vagyok,mert végre alszik a gyerek. :D
Az az igazság a trófea dologra ,akartam íni hogy fogalmam sincs mivel nyertem el a "nagyon kedvelt" címet.De majd csak rájövök a Csam új dolgaira...Ezért is vidám vagyok..Nó meg azért mert olvastam ezt a sisakban mikrofon dolgot... én is rákérdek...de sztem ugyan az lesz a reakció mint nálatok.Jobb ha kicsit csönd van...és lehet,h nekem is jobb ha nem hallgatom nem így kellet volna be venni a kanyart...stb;) jobb a békesség...
 
Az jut még eszembe,hogy amikor kivit forgalomba az oktatóm(oktatóim több stílusba nyomták: jobbra, jobbra menjél ,balra balra menjél ..ez behajtani tilos ! még egy kicsit gurulj előre aztán kanyarodj így gondoltuk ,nem kellene 15-el vánszorogni .Ja és a legjobb volt amikor haladok a fő útvonalon 50 el és közli most kanyarodj jobbra!Volt +5 fok reggel gumi nem tapad és azt sem tudtam,hogy vissza fogok tudok e váltani 1 be,így meg sem próbáltam most vagy patka vagy szembe érkező autóval találkozok... )...hát ott ugye csak mi hallottuk az instrukciót és a sz...vatást legalább is vissza nem beszélhettem.Hát jobb nekik,h nem hallották amiket mondtam :):emo:Hát így is jó gondoltam... egy popsi emeléssel jeleztem ez a véleményem:sze:
 
Mikor meglett az összes vizsgám, és már a jogsi is a kezemben volt, elmentem a motoromért a suliba, h hazavigyem (saját motorral csináltam a tanfolyamot), az oktatóm megkérdezte, h "Gabi, tudsz menni füles nélkül?" Én persze kiröhögtem, azt hittem, viccel. Aztán az első utca végén rájöttem, h nem viccelt... Tényleg hiányoztak az instrukciók, furi volt a csönd.
 
nekem visszabeszélős fülesem volt :D :D :D
Exék komoly airsoft - felszereléséből kiutalványoztak nekem egy csúcsmodellt, ami adó is volt, nem csak vevő... behangoltuk az oktató hullámhosszára, és gombnyomással vissza tudtam dumálni :D Ritkán tettem meg, mert azért eléggé elfoglalták a kezeimet a motorozós tennivalók, de konkrétan a zebrán előzős esetnél visszaszóltam, hogy nem előztem, kanyarodáshoz soroltam be. Akkor éppen ketten mentünk motorosok és persze a másik motoros is hallotta, amit visszadumáltam, és később követelte, hogy neki is mutassák meg, hogy lehet visszapofázni, mert majdnem leesett a motorról, mikor meghallotta a fülesében az én hangomat és onnantól végig azon dúlt-fúlt, hogy neki senki sem mondta meg, hogyan tud ő is dumálni :D :D :D
 
nekem visszabeszélős fülesem volt :D :D :D
Exék komoly airsoft - felszereléséből kiutalványoztak nekem egy csúcsmodellt, ami adó is volt, nem csak vevő... behangoltuk az oktató hullámhosszára, és gombnyomással vissza tudtam dumálni :D Ritkán tettem meg, mert azért eléggé elfoglalták a kezeimet a motorozós tennivalók, de konkrétan a zebrán előzős esetnél visszaszóltam, hogy nem előztem, kanyarodáshoz soroltam be. Akkor éppen ketten mentünk motorosok és persze a másik motoros is hallotta, amit visszadumáltam, és később követelte, hogy neki is mutassák meg, hogy lehet visszapofázni, mert majdnem leesett a motorról, mikor meghallotta a fülesében az én hangomat és onnantól végig azon dúlt-fúlt, hogy neki senki sem mondta meg, hogyan tud ő is dumálni :D :D :D
:D:D ez jó!Én is tuti meglepődtem volna ha a másik motoros párom beleszól:eek:
 
Drága a kommunikátor, meg már megmondta, hogy örül, hogy végre csönd van... :D Kisebb túrákon nem hiányzik, de mikor kimentünk több mint egy hétre, akkor jól jött volna néha... Majd egyszer lesz az is.
Nézzetek szét ebay-en, ott vannak olcsóbban...mi is onnan rendeltük és kifogástalanul működik.

Mi a mienket Vaterán vettük... Bluetooth-os, nagyjából tudja azt, amit a "nagyok", viszont össz-vissz 16ezer körül volt a pár. Igaz, mi nem motorok között, hanem csak vezető-utas kommunikációra használjuk, viszont jónéhány 10 méter a hatótávolsága még úgy is, ha az egyikünk épületen belül van. Szóval, nyílt terepen, úgy 80-100m-ig használható lehet motorok között is, ami normál esetben bőven elég.
Ha biztosra akartok menni, akkor PMR rádió, ahhoz viszont általában kísérletezni kell, mire megtaláljátok a sisakba illő+jól is használható headseteket, meg kell egy kicsit kábelezni a motoron, hogy ne a rádión kelljen a PTT gombot nyomogatni adáshoz. Az ALAN jól bevált márka, viszont egy pár belőle minimum duplaannyi, mint amennyiért a Bluetooth-osat vettem. A teszkóslidlisegyébgazdaságos PMR-ek (Concord például) hatótávolságban még éppen jók lennének, viszont az olcsóbbaknak nincs kivezetve a PTT gombjuk, csak VOX (hanggal adásindítás - ha belebeszélsz, automatikusan adásra kapcsol) funkciót tudnak, ami motoron általába nem előnyös. (Akkora lehet a szélzaj, hogy adásra kapcsol tőle a rádió, akkor viszont nem hallod, ha beszélnének hozzád. Meg lehet oldani egy olyan headsettel, amin a PTT gomb a mikrofon jelét szakítja meg, de az vagy utánajárást, vagy barkácsolást jelent, ami erősen csökkenti a felhasználói komfortérzetet:) )
 
Mi a mienket Vaterán vettük... Bluetooth-os, nagyjából tudja azt, amit a "nagyok", viszont össz-vissz 16ezer körül volt a pár. Igaz, mi nem motorok között, hanem csak vezető-utas kommunikációra használjuk, viszont jónéhány 10 méter a hatótávolsága még úgy is, ha az egyikünk épületen belül van. Szóval, nyílt terepen, úgy 80-100m-ig használható lehet motorok között is, ami normál esetben bőven elég.
Ha biztosra akartok menni, akkor PMR rádió, ahhoz viszont általában kísérletezni kell, mire megtaláljátok a sisakba illő+jól is használható headseteket, meg kell egy kicsit kábelezni a motoron, hogy ne a rádión kelljen a PTT gombot nyomogatni adáshoz. Az ALAN jól bevált márka, viszont egy pár belőle minimum duplaannyi, mint amennyiért a Bluetooth-osat vettem. A teszkóslidlisegyébgazdaságos PMR-ek (Concord például) hatótávolságban még éppen jók lennének, viszont az olcsóbbaknak nincs kivezetve a PTT gombjuk, csak VOX (hanggal adásindítás - ha belebeszélsz, automatikusan adásra kapcsol) funkciót tudnak, ami motoron általába nem előnyös. (Akkora lehet a szélzaj, hogy adásra kapcsol tőle a rádió, akkor viszont nem hallod, ha beszélnének hozzád. Meg lehet oldani egy olyan headsettel, amin a PTT gomb a mikrofon jelét szakítja meg, de az vagy utánajárást, vagy barkácsolást jelent, ami erősen csökkenti a felhasználói komfortérzetet:) )

Mi egy ilyet vettünk: http://www.ebay.com/itm/2X-1000m-BT...15290?pt=2_Way_Radios_FRS&hash=item485626987a

és tökéletesen meg vagyunk vele elégedve. Nem azt mondom hogy nagy szélben 100 felett kristálytiszta, de azért lehet hallani egymást, és a hatótávolsága is elég nagy.
 
Ha nem fontos a kékfog, a kkor a Lidll-ben szokott lenni háromezerért drótos. Egymás mögött ülve pont jó.
 
Mi egy ilyet vettünk: http://www.ebay.com/itm/2X-1000m-BT...15290?pt=2_Way_Radios_FRS&hash=item485626987a

és tökéletesen meg vagyunk vele elégedve. Nem azt mondom hogy nagy szélben 100 felett kristálytiszta, de azért lehet hallani egymást, és a hatótávolsága is elég nagy.

Nagyjából ugyanezt tudja a mienk is, csak a külalakja más, és nem kombinált csatlakozója van, hanem egy külön 4 pólusú Jack a headsetnek, és egy mini USB a töltőnek. A tietek headsetje viszont élből szimpatikusabb, a legömbölyített szélei miatt... a páromnak a mienk gyárijával semmi gondja nem volt, az én sisakomban viszont sebesre dörzsölte a fülemet fél nap után... :S
A szélzajt eléggé befolyásolja a sisak is, nem csak a mikrofon minősége és elhelyezkedése. 90-100-ig, ha nincs iszonyat szél, a mienk is hibátlan, fölötte már el kell kezdenem hangosabban beszélni, hogy rendesen hallható legyek (érdekes módon, hallani viszont tök jól hallok - ennyi előnye legalább van a fület jobban lapító sisakomnak :) ), autópályán viszont jobb kikapcsolni...
 
Ha nem fontos a kékfog, a kkor a Lidll-ben szokott lenni háromezerért drótos. Egymás mögött ülve pont jó.

Használtuk, nem vált be igazán, több okból sem. Egyrészt, inkább csak 80-ig volt használható, mint fölötte, másrészt, praktikusnak tűnik a headsetje a fülbedugós-fülpántos megoldás miatt, de macerás a fel-levétele, sérülékeny a vékony vezeték, és hosszú távon kényelmetlen is volt. Rövid utakra oké, de 8-10 órás folyamatos használat után, vagy 1 hetes túrán, napi 4-5 órákat... legkésőbb harmadnapra tönkretette a fülemet az is :)
Az már csak a hab volt a tortán, hogy az összedrótozottság miatt, ha valamelyikünk ki akart állni a nyeregből nyújtózni kicsit, mindig rá kellett készülni, leszálláskor meg csak akkor jutott eszünkbe a drót, mikor szétrántottuk a cuccot... :D
Mondjuk azt a 3ezret pont megéri, attól viszont görcsöt rántottam, mikor ugyanazt a cuccot a tecsóban láttam meg, olasz dobozolással, 8ezerért... :eek:
 
Nálunk bevált, kb 100 km/óráig, igaz, rövidebb utakra használjuk, inkább ilyen egynaposokon. De a bukótól is függ, egy zajosabb cuccban előbb elvész a hangja. Az utas rendszerint gyerök, így 8-10 órás utakra nem vittük őket még. Annyi kábel van, hogy fészkelődni lehessen, bár ennek az a feltétele, hogy nem gyűröd be magadhoz minél rövidebbre a drótot. Párszor mi is szétrántottuk, de jótékonyan nem szorul egyik dugó sem, így nem volt gond. Azt mondom én is hogy árértékben okés.
Sándornak meg úgysem kell, mert csak alszik mögöttem.... :D Engem olyan érdekelne, a dróttalanból, hogy pár km-ig is elmegy. Igy az előrevágtatókat meg a lemaradókat is lehetne valahogy tudni merre kavirnyálnak... Anno amikor nézegettem a drótnélküli bigyókat és láttam az 50 meg 80 e ft-os árakat (a bukómra se tudtam annyit szánni), akkor vigyorogva konstatáltam, hogy arra amire nekem kell, pont jó lesz a háromezres. Ha a megengedett felett megy az ember, úgyis annyira kell figyelni, hogy ott már nem fogsz tudni beszélgetni...
 
Nálunk bevált, kb 100 km/óráig, igaz, rövidebb utakra használjuk, inkább ilyen egynaposokon. De a bukótól is függ, egy zajosabb cuccban előbb elvész a hangja. Az utas rendszerint gyerök, így 8-10 órás utakra nem vittük őket még. Annyi kábel van, hogy fészkelődni lehessen, bár ennek az a feltétele, hogy nem gyűröd be magadhoz minél rövidebbre a drótot. Párszor mi is szétrántottuk, de jótékonyan nem szorul egyik dugó sem, így nem volt gond. Azt mondom én is hogy árértékben okés.
Sándornak meg úgysem kell, mert csak alszik mögöttem.... :D Engem olyan érdekelne, a dróttalanból, hogy pár km-ig is elmegy. Igy az előrevágtatókat meg a lemaradókat is lehetne valahogy tudni merre kavirnyálnak... Anno amikor nézegettem a drótnélküli bigyókat és láttam az 50 meg 80 e ft-os árakat (a bukómra se tudtam annyit szánni), akkor vigyorogva konstatáltam, hogy arra amire nekem kell, pont jó lesz a háromezres. Ha a megengedett felett megy az ember, úgyis annyira kell figyelni, hogy ott már nem fogsz tudni beszélgetni...
Nekm van de a legjobb is csak kb 700 meter 1 kilometer hatotavolsagu es persze akkor a masik felnek is ugyanolyan tipusunak kell lenni.Ajandekba kaptam a csajtol ez megmaradt a csaj meg nem:D
 
Engem olyan érdekelne, a dróttalanból, hogy pár km-ig is elmegy. Igy az előrevágtatókat meg a lemaradókat is lehetne valahogy tudni merre kavirnyálnak... Anno amikor nézegettem a drótnélküli bigyókat és láttam az 50 meg 80 e ft-os árakat (a bukómra se tudtam annyit szánni), akkor vigyorogva konstatáltam, hogy arra amire nekem kell, pont jó lesz a háromezres. Ha a megengedett felett megy az ember, úgyis annyira kell figyelni, hogy ott már nem fogsz tudni beszélgetni...

Erre jók az ALAN-ok és társaik :) Voltam 2009-ben egy szervezett erdélyi túrán, az ottani túravezetőknek volt valami kínai koppincs PMR-jük, amire azt mondták, hogy eddig az egyetlen, ami kiegészítő antenna nélkül, hegyek között is (mondjuk a Békás-szorosban) tudja a gyárilag megadott, kb. 1km-es hatótávolságot, két rádió között, és nem volt sok10ezer darabja, mint a jobb ALAN-oknak. Ennél több azért általában nem is szokott kelleni, ahol meg igen, ott nem elég 1-1 biztosítóember a sor elején-végén, kell legalább egy középre is. Akkor meg elég, ha egymáshoz képest vannak hatótávolságon belül, a középső tud közvetíteni. A márkára viszont sajna nem emlékszem :(
Múltkor a kezembe akadt egy Motozin, abban volt egy kékfogas intercom teszt. Volt köztük olyan cucc is, ami, ha jól értelmeztem, átjátszóként is tud üzemelni, úgyhogy, ha több is van belőle a csapatban, kibővül a hatótávolság pár km-re is akár. Viszont az már bőven az 50ezer fölötti kategória, ami "játékra sok"...
 
Olyan kérdésem lenne (nem tudom, h illik-e ide a kérdés, de most éppen ilyen vagyok, h ezt találtam :p ) hogy van-e valakinek tapasztalata esetleg tudna-e ajánlani motoros headsettet elérhető áron? Most vettem egyet de persze csak miután hazaértem láttam, hogy ez csak utashoz jó, mi meg külön motorról akarunk kommunikálni. Szóval valami jó kis vókitóki kéne nem csilliárdokért. :)
 
Olyan kérdésem lenne (nem tudom, h illik-e ide a kérdés, de most éppen ilyen vagyok, h ezt találtam :p ) hogy van-e valakinek tapasztalata esetleg tudna-e ajánlani motoros headsettet elérhető áron? Most vettem egyet de persze csak miután hazaértem láttam, hogy ez csak utashoz jó, mi meg külön motorról akarunk kommunikálni. Szóval valami jó kis vókitóki kéne nem csilliárdokért. :)
Sisakba epithetö van többfele is.Olyan amivel egymassal is beszelni tudtok es a mobilodat is tudod vele hasznalni.Vokival nem tudtok menetközben beszelni ha meg megalltatok minek?
 
Olyan kérdésem lenne (nem tudom, h illik-e ide a kérdés, de most éppen ilyen vagyok, h ezt találtam :p ) hogy van-e valakinek tapasztalata esetleg tudna-e ajánlani motoros headsettet elérhető áron? Most vettem egyet de persze csak miután hazaértem láttam, hogy ez csak utashoz jó, mi meg külön motorról akarunk kommunikálni. Szóval valami jó kis vókitóki kéne nem csilliárdokért. :)

Alapvetően két lehetőség van. Az egyik a Bluetooth-os intercomok, a másik a rádió adó-vevő pár.
Bluetooth-os alapvetően "pont-pont" kapcsolatot tud, azaz egy pár csak egymással tud kommunikálni, esetleg egy harmadikkal úgy, hogy választhatsz, melyik 2 között él a kapcsolat. Pl. alapesetben intercom a két sisak között, ha közben hívás érkezik a telefonodra, átválthatsz rá, és bluetooth headsetként használod. A hatótávolságuk némileg korlátozott, párszáz métert tudnak, ha van rálátás egymásra. A mienk arra pl. simán jó, hogy ha egyikünk bemegy a kútra fizetni, halljuk közben egymást, vagy arrébb megy pártíz méterre fényképezni, és hasonlók. Nemrég olvastam egy tesztet, abban összehasonlítottak jobbfajtákat, amik valami újabb BT szabvány szerint működnek, beállíthatók átjátszóként is, és így ki lehet terjeszteni a hatótávot km-es nagyságrendre, de ehhez az kell, hogy csapat legyen, és a csapatban mindenki ugyanolyan cuccot használjon. Léteznek belőle kimondottan "sisakspecifikus" változatok, de azok csak a saját sisakjukhoz jók (pl. Nolan N-COM, Sharktooth, Airoh, a Schubertnek is van, ha jól emlékszem, meg a Cabergnek). Az előnyük az, ami a hátrányuk: abba a sisakba, amibe tervezték őket, egy az egyben passzolnak, nincs gond a beszereléssel, nem nyom, nincs útban fel-levételkor... viszont, nem 2 forint, és sisakot is cserélnetek kell, ha nem olyanotok van véletlenül, amibe már van belevaló. Léteznek "általános" változatok, amiknek az adó-vevő részét a sisakra lehet rögzíteni, a headsetet meg tépőzáras megoldással egyedileg beapplikálni a sisakba. Ezzel én speciel megszívtam, a párom sisakjába kiválóan passzolt az intercom saját headsetje, az enyémbe sehogy nem fért el úgy, hogy halljam is, és a fülemet se nyomja szét, úgyhogy barkácsolnom kellett, mert a sisak bélését nem akartam vagdalni.
A rádiós megoldás alapvetően abban különbözik a BT-tól, hogy, mivel PMR sávokat használ, egy adó egyszerre több vevővel is képes kommunikálni. A hatótávolsága, terepviszonyoktól függően akár több km is lehet, mindenféle átjátszós okosságok nélkül. Létezik hozzájuk sisakba építhető headset, kb. ugyanolyan, mint az "általános" megoldású BT intercomoknál, ugyanazokkal a beépítési nehézségekkel. Egy plusz dologra kell még odafigyelni náluk: az adásindítás. Már az egyszerűbb (értsd: Lidl-s, teszkós, egyéb barkácsboltos Concorde és hasonló cuccok) adóvevők is tudnak VOX funkciót, ami kb. hangindításos hívást jelent: ha belebeszélsz a mikrofonba, a rádió automatikusan adásra kapcsol. Ez viszont egy zajos sisaknál, vagy rosszul elhelyezett mikrofonnál okozhat olyat, hogy már a szélzajtól is adásra kapcsol valamelyik rádió, onnantól meg lőttek a kommunikációnak, mert amíg egy cucc ad, az összes többi csak venni tud. Célszerűbb olyat választani, ami tud kezelni PTT (adásindítás) gombot, és PTT gombos, motorra való headsetet választani. A gombot fel lehet tépőzárazni a bal markolatra, adásindításkor megnyomod, elmondod a mondanivalódat, utána vagy elengeded, vagy megint megnyomod, és visszakapcsolsz vele vételre. A hátránya annyi, hogy az egységek elhelyezésétől függően, ha nem tudod úgy megoldani a dolgokat, hogy minden a ruhádra-sisakodra van rögzítve, össze vagy kábelezve a motorral, és figyelni kell fel-leszálláskor a vezetékelésre. Plusz, ha mobilozni is akarsz, trükközni kell a vezetékeléssel, nem biztos, hogy fel tudod venni rádión keresztül, ilyenek. A BT-s megoldásnál minden ott van a sisakodon, ideális esetben azzal együtt veszed fel-le, nincs kusza vezetékelés, könnyebben tudod összepárosítani egyéb BT-s eszközökkel, viszont cserébe egyszerre csak egy funkcióját tudod használni, nincs olyan, hogy zenét hallgatsz telefonról, és közben a másikkal csevegsz.
 
Utoljára módosítva a moderátor által:
IMG_20140708_091104.jpg
Nekem a baloldalon lathato Nolan sisakomon az utolag nagyon egyszerüen bepithetö Scala rieder van.Hatotavolsaga 700-1000 meter hangminösege super.A jobboldalon lathato sisakomban egy gyarilag beepitett Z-link markaju lathato egyszerü kezeles hatotavolsag 500-700 meter hangminösege közepes.Sajnos a kettö egymassal nem tud komunikalni ,Sajnos mindegyik marka ugy van megcsnalva hogy csak az ugyanolyan markajuval komunikalnak.
 
Én próbáltam olyat, hogy flottás telefonom volt. Partnerrel egy flottában voltunk és indulás előtt felhítuk egymást. Lévén ingyen volt a hívás az addig működik míg le nem merül a teló, pénzbe nem kerül. A hatótávolság viszonylag nagy. Ha van tőtike a motoron, az üzemidő sem rossz. :)
 
Utoljára módosítva a moderátor által:
Én próbáltam olyat, hogy flottás telefonom volt. Partnerrel egy flottában voltunk és indulás előtt felhítuk egymást. Lévén ingyen volt a hívás az addig működik míg le nem merül a teló. A hatótávolság viszonylag nagy. :)

:confused::D
Mondjuk hatékonynak hatékony, csak privátilag, netán külföldiában, roamingolva, nem éppen a legköltséghatékonyabb :D
Viszont az egy bármilyen, sisak alatt elférő James Bond szettel megy, hogy beállítod az ellenfelet utolsó hívásnak, és aztán, ha van valami, kb. 2 gombnyomással feltárcsázod a szettel az utolsó hívott számot... Akkor nyűgös, ha menet közben véletlenül hívást kapsz :D
 
Persze, nem világkörüli túrákra terveztem én sem, de, hát szegény ember vízzel főz. Amúgy sem vált be.
Egész úton hallgatni a másiktól a kornyikálást, szitkozódást, miegyebet elég uncsi.
Megaztán a partner is besokallt, hogy állandóan azt hallgatta, hogy Előzd már meg! Húzzad neki! Mivan félsz a kanyartól?! Ma még utolérsz? :D
 
Insta360 Black Friday sale

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére