Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

csam hír: Motorozzak, vagy hagyjam a fenébe az egészet?

NaNa

nanana, Life is Life!
Fórumvezető
CsaM Csajok
holik_dori.jpg
Ismét egy olvasónk fordult hozzánk tanácsért, akinek jól jönne némi megerősítés, illetve több hasznos vélemény.

Bővebben...
 
Hát... ezek után adjatok olyan tanácsot legközelebb, hogy "anyagilag jobban megéri egyből A-ra menni, csináld meg azt, utána még mindig vehetsz kisebbet"... Hogyne, csak akkor van gáz, ha menet közben kiderül a delikvensről, hogy már az oktatás alatt is kicsit sok a nagyobb-nehezebb gép, és, főleg nulláról indulva, a kezdeti bakik, a bizonytalanságból, sárba tiport önbizalmat és "hagyjuk a fenébe az egészet"-érzést kovácsolnak.

Dóri, ha már így esett, szerintem, próbálj meg a kisebb motoron, akár plusz órákat véve is, visszarázódni a vezetésbe, és addig gyakorolni tanpályán, lehetőleg felügyelettel, amíg tényleg teljesen azt nem érzed, hogy ura vagy, és biztonsággal tudod kezelni a bóják között. Amíg benned van a para, ne hagyd, hogy az oktató rád erőltesse akár a nagyobb motort, akár a városban vezetést. Ha ezen túlestél, és visszajött az önbizalmad, akkor veselkedj csak neki a 750-esnek.
Ha az oktatód ebben nem partner, akkor vagy keress másikat, vagy, ha van rá lehetőséged, próbáld ki a hondások bevezető, vagy rutinpálya gyakorló tanfolyamát. Plusz pénz ez is nyilván, de legalább normális, ellenőrzött körülmények között vagy, és vagy elmélyülnek az alapkészségek, visszajön a magabiztosságod, vagy kiderítetted, tényleg akarod-e, tudod-e, és érdemes-e a tanfolyammal foglalkoznod, anélkül, hogy elszórtál volna egy marék pénzt órákra, pótórákra, vizsgadíjakra.
 
DÓRI!!! AZONNAL VÁLTS OKTATÓT, DE INKÁBB ISKOLÁT!!!!!
Ha vannak motoros barátaid, kérd meg őket, hogy segítsenek Neked - eldugott parkolókban, Isten háta mögötti utcákon, NE a rutinpályán!!!! Elsőre ne az legyen a cél, hogy feladatokat tudj megoldani a motorral, hanem hogy megtanuld kezelni azt!!!! Ha halálra unod is, azzal kezdd a barátoknál, hogy elindulás-megállás órákon át. Aztán elindulás, kettesbe felváltás, megállás. Újabb órákon át. Aztán elindulás, hirtelen megállás. Ugyanez kettesbe váltással. Aztán ha ez már üzembiztosan megy, akkor elkezdhetsz kanyarodni. Először kis sebességgel, egyesben, Aztán nagyobb sebességgel kettesben. Utána szlalomozhatsz. Lassan, egyesben. Aztán gyorsabban kettesben. És így tovább. Sajnos egy iskolától hiába várod el, hogy teljesen nulláról megtanítsanak motorozni - ahhoz kell egy kis (sok) privát gyakorlás is! Ha mindezt, amit leírtam, fizetett, iskolai órákon csinálnád végig, milliós tétel lenne a tanfolyam végül... keress lehetőséget ilyen privát órákra barátoknál-ismerősöknél! DE NE ADD FEL!!!! Ha megvan benned a vágy, hogy motorozni szeretnél, akkor ne hagyd, hogy elvegyék a kedved!!!!
BQ, szívem, Te pedig megint csak bölcs maradtál volna, ha hallgattál volna... igenis menjen csak nagymotorra egyből rögtön, én is ezt támogatom - mert nem a nagymotor hibája az oktató nemtörődömsége... Téged talán bokáig érő vízben tanítottak először úszni?!?!?
 
A FB-on is hozzászóltam ehhez. A gyökér barom emelt alapjárati fordulattal - szívató rajta, vagy a hidegindítási elektronika miatt megemelkedett fordulatszám - küldte szerencsétlen Dórit rutinpályára. Ezzel egy életre el lehet venni a tanuló kedvét. Meg mi az, hogy nem figyeli a tanulót, hogy mit csinál? Ott kell lennie - ez a feladta, ezért fizetik - és ha hibázik, oktatnia kell. Szerintem is hagyd a faszba ezt az oktatót. És igen - a vörös démonnak igazat kell sajnos adnom :) - a legjobb, ha magad, otthon, barátokkal gyakorolsz zárt pályán, és a motorsuliba már egy alap rutinnal mész. Én sem a suliban tanultam meg autót szerelni, hanem otthon, a saját vackaimon. És autót, motort vezetni is a kertek alatt tanultam meg biztonsággal kezelni, aminek az volt a folyománya, hogy oktatásra alig kellett már mennem, csak vizsgázni.
 
BQ, szívem, Te pedig megint csak bölcs maradtál volna, ha hallgattál volna... igenis menjen csak nagymotorra egyből rögtön, én is ezt támogatom - mert nem a nagymotor hibája az oktató nemtörődömsége... Téged talán bokáig érő vízben tanítottak először úszni?!?!?

Nem. Derékig érőben. Amiben egy 6-7 éves gyerek is simán letalpal, ha úgy érzi, gond van. Nem egyből a 2 méteresben, hogy vagy kijövök belőle, vagy nem... Aztán amikor már tudtam, akkor beleengedtek olyanba is, amiben már taposni kellett, hogy fennmaradjak. Nem kényszerítettek bele se engem, se az oktatót egy túlvállalt szituációba, be volt tartva a fokozatosság elve itt is. Motorozni se egyből az 1.4-en tanultam, bicikli után pár kör Babetta, aztán a váltós 50-es Simson, aztán 125-ös és 250-es MZ, aztán 750-es, aztán 1400. És élek, itt vagyok, megtanultam... És függetlenül attól, hogy ebben a szituban valóban az oktató is f*sz, hadd legyen az a véleményem, hogy célravezetőbb a fokozatosság, mint egyből akkorát harapni, hogy jó eséllyel megfulladjon tőle az ember.
 
Hm, engem 1,8-as vízben tanítottak úszni még iskolai úszásoktatáson, és hátúszással kezdtük, a fal mellett. Be is húztam a medence közepére (mert épp nem voltak fent a pályaelválasztó izék), aztán valami bottal piszkáltak ki úgy, hogy utána másfél órán keresztül köptem a vizet a tüdőmből és fél napig nem tudtam beszélni. Kaptam egy egyest is és lehordtak, hogy miért nem figyelek oda. Ezt megismételtük még egyszer a következő félévben. Az iskolai úszásoktatáson nem tanultam meg úszni, és a mai napig pánikba esem ha a fejemet a víz alá nyomják játékból. Olyankor a mai napig csúnyán ütök és káromkodok. Később 16 évesen tanultam meg úszni a derékig érő Dunában egy haver segítségével.
 
Insta360 Black Friday sale

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére