Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Magyar Motorok

Danuvia Motorkerékpár régen és ma

Budapesten nagyjából a 30-as évektől beszélhetünk motorkerékpárgyártásról. A Danuvia márka története 1954-ben indult azzal, hogy a Danuvia fegyver és lőszergyár megkapta álcázásként a Csepel 125 gyártási dokumentációját illetve a gyártási feladatokat. A gyártás zuglóban vette kezdetét 1955-ben. Remek álca volt ez a fegyvergyártás leplezésére még akkor is, ha az nyílt titok volt. A Danuvia a Duna latin nevéből kapta a nevét.
A folyó 208 kilométer hosszan köt össze országokat, barátságokat és embereket. A Nagy Lajos Király úton a gyár még ma is megtalálható, a márkanév még ott van az épület falán, de az arra járó motorokért dobbanó szívű honpolgár szomorúan veheti észre, hogy a gyárcsarnok ma már csak irodaként működik. A tervrajzok értelmezése és néhány többé-kevésbé sikeres próbálkozás után az első valódi tömeggyártás 1958-ban kezdődött. A Csepel 125 ezután egy valódi sikertörténet főszereplője lett. A motorkerékpár 125 köbcentiméteres volt, 54x54 cm volt a furata és
a lökete. Körülbelül 6-7 lóerőt teljesített, amit a későbbiek folyamán 8 lóerőre sikerült feltornázni. Az alumíniumöntvényből készült blokk abban az időben egy igen korszerű technika volt. Ezt a motortípust 1966-ig szerelték össze. Az évek alatt a teljesítményt megnövelték és előállítottak egy enduro típust is. Hasonlóan a Pannónia P21-hez, elsősorban nyugati piacra szánták,
ebből sem sikerült túl sokat exportálni, de az egész világon ismertté vált a motor. Az exportálásra
gyártott darabok fehér színűek voltak és ma már sokat érnek a gyűjtők szemében. Érdekes, hogy nem különültek el a gyártósorról leguruló típusok, leginkább a festésben és a színezésben nyilvánult meg a motor felszereltsége. Kezdetben a vörös, majd a fekete piros csíkozással, végül pedig a „Danuvia White”, a tőkés exportra szánt kivitel. A 125-ös Csepel, melyet megkapott a gyár, a Danuvia mérnökei által esett át különféle alakításokon. A két - kerékpárokhoz hasonló - nyeregülést alakították át egy hosszabb szivacsülésre, mely kényelmes két személyes motorozást és túra-motorkerékpár élményt
biztosított. Ebből a hosszú üléses változatból készült a legtöbb darabszám. A fehér változat felfelé
álló kipufogót és a maga idejében modernnek számító szögletes motorblokkot kapott a később Pannóniáknál is sikerrel alkalmazott hűtőborda-elrendezéssel.
A KGST országaiban kapható volt a Csepel, henger űrtartalma miatt alacsony teljesítményű kategóriában, de 8 lóerejével elérte a 85km/h sebességet is. Illetve a később gyártott verseny-sorozat a 125-ös kategóriában rekordnak számító 125km/h sebességet is. 1958-ban elkészült a motorkerékpár Cross változata is, melynek a motorteljesítménye 12LE volt. Hegyi felfutókon és cross versenyeken ért el nagy sikereket. 2003-ig nem is nagyon hallhattunk a márkáról. 1993-ban egy lelkes amatőr „megszállott” levédte a Danuvia márkanevet és annak újjáélesztésével foglalatoskodik. Maga mellé tudott gyűjteni egy lelkes tervezőgárdát, hogy ezt a legendás motorkerékpárt újra az országutakon láthassuk. Nagyon sokan retro divatban élünk és ez a csapat úgy gondolta, hogy újraindítja a magyar motorkerékpárgyártást a divat kielégítésére. A prototípus elkészítését nem sietik el, de a munkálatok megtekinthetők a www.danuvia.hu honlapon is. A Danuvia Motors Hungary
tulajdonosa szerint akár fél éven belül is elkészülhet a motor és onnantól már rövid az út a sorozatgyártásig.
Már megvan a motorblokk, a váz, a kipufogó és a lengéscsillapító. A csapat nagyon hasznos tagja Talmácsi Gábor, aki saját versenytapasztalatai alapján tudott ötleteket adni a mérnököknek a tervezéshez. Ezen ötletek alapján módosították a motor súlyelosztását, a motorblokk elhelyezkedését
és a váz geometriáját. Az összeszerelés alatt álló prototípus az Adriatica névre hallgat, mely egy valódi sportgép képét juttatja majd eszünkbe. A honlapon közölt képek alapján feltűnik, hogy ez egy V2-es motorral szerelt gép lesz. Ezen kívül készül egy Naked változat is ugyanebből a szériából. A Blackfire széria fekete színt kap az előzetes tervek szerint, a tank alatt pedig 200LE-s motor fog dübörögni. A tulajdonos társaság megszerezte a tököli repülőtér főépületét, megy egy 4400 négyzetméteres épületegyüttes és a hozzá tartozó közel egy hektáros területet. Reméljük, a Danuvia ismét méltó magyar motorkerékpárgyártást ad a világnak.
Czettner Sándor

Csak nehogy úgy járjunk,mint a Pannoniával.....Nagyobb volt a füstje,mint a lángja....:(:(:(
De drukkolunk!!!!!!!!!!!!!;)
 
Csak nehogy úgy járjunk,mint a Pannoniával.....Nagyobb volt a füstje,mint a lángja....:(:(:(
De drukkolunk!!!!!!!!!!!!!;)
Egy csöppecskét lemaradtál!;) A Danuviát már bemutatták:

http://totalbike.hu/magazin/kozelet/esemeny/danuviauj/

biciklisekről is pár szó:

http://www.sportmotor.hu/motoros_hirek/motor/danuvia.html


0107danuvia4.jpg


danuvia44.jpg
 
Most,kb 1-órája kaptam levelet a Wildtől.Mégis van Pancsi!!!!!!!!!!!
400cm2
49lóerő
négyütemű
négyszelepes
1hengeres



...és sajna suzuki. A néven kívül semmi köze a pannoniához.
A kezdeményezésnek mindenesetre örvendjünk, mert talán elindul valami.
 
Most,kb 1-órája kaptam levelet a Wildtől.Mégis van Pancsi!!!!!!!!!!!
400cm2
49lóerő
négyütemű
négyszelepes
1hengeres



...és sajna suzuki. A néven kívül semmi köze a pannoniához.
A kezdeményezésnek mindenesetre örvendjünk, mert talán elindul valami.

Tetszeni nem is tetszik...De mint Zolimnak Overdose mintáján mondtam,annak kell örülni ami van!!!!
 
Olvastam a Pancsis cikket:D:D Örültem...állítólag 6-8 különböző pancsi lesz..mindenfélék...cross, supermoto, cafe racer forma...stb...várom...elvégre magyar vagyok:D
 
Azt gondolom, hogy akiben egy kicsi kis motoros szív lapul, annak eme hír hallatán tuti gyorsabban kezdett el verni a ketyegő!
Ismét van oly sok év után Pancsi!!! Igazi, kézzel fogható pöfögő masina!
Ünnep ez minden magyar motorosnak, akik még szagoltak régi Pannóniát.
Megláttam és jóllehet baromira nem stílusom ez a forma, elérzékenyültem kicsit.
Legyen sikeres, találkozzunk sok, remek magyar Pannóniával a közeljövőben!
 
Magyar Motorkerékpár összeállítás!
Érdemes megnézni!
Jó nosztalgiázást!
 

Csatolások

  • MAGYAR_MOTORKEREKPAROK.pps
    2.5 MB · Olvasás: 8
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=KWD0N6mjpjw"]YouTube - Pannónia T1 alapjárat[/ame]

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=7MQdxLTCCT8"]YouTube - P500 járatás[/ame]

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=d2F-ikzZ_7o&feature=related"]YouTube - U Csepel 250[/ame]

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=SFlY2Yc0Gf8&feature=related"]YouTube - Pannonia T8[/ame]

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=FACe4gmj3gM&feature=related"]YouTube - Pannónia p12 demo[/ame]

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=xTMDlnCBAJA&feature=related"]YouTube - Csepel 125!!eredeti állapotában[/ame]

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=zKkNyBlnIvg"]YouTube - CSEPEL-250-es1953-as motorkerékpár.avi[/ame]

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=LqIwjEjydog&feature=related"]YouTube - Magyar motorkerékpárok / Hungarian motorbikes[/ame]
 
Szerelem, tavasz, napfény (egy kis bemelegítés megtörtént a héten)

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=pM8DgT18PH0&feature=related"]YouTube - Szerelem, tavasz, napfény 1[/ame]
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=h2y95moj4V8&feature=related"]YouTube - Szerelem, tavasz, napfény 2[/ame]
 
Sziasztok,
Van valahol Magyarországon motorgyár? Akár egy kihelyezett telephely, ahol szerelnek össze motorokat?
Köszi.
 
Gyár az nincs... tudtommal. A Pannóniát pár éve rebesgették, hogy lesz megint, de nem.
 
A Pannóniát meg a Danuviát is rebesgették, szerintem már több, mint 10 éve, hogy először megpendítették. Oda jutott mindkettő, hogy bemutattak pár prototípust, aztán a Pannóniából fesztivál lett (nemrég olvastam róla, hogy azzal is botrány van, Mázló tán ott se nagyon szeretett fizetni, aztán most elég kétes körülmények között el is vette tőle a jogokat valamelyik korábbi lebonyolító cége), a Danuviáról meg semmit nem hallani... Ahol tényleges gyártás (vagy legalább összeszerelés) volt, az a Gaia, de ők csak 50cm3-es Simson-szerű kismotorokat gyártottak, meg volt Berettyóújfaluban a (Velo)Solex, de az is bedőlt talán a 90-es évek elején.
Működőképes motor"gyártás" azóta is csak a custom műhelyekben van itthon... illetve, rémlik valami magyar vonatkozás elektromos motorkerékpár fronton, de hogy azzal mi újság van...
 
Sziasztok.
Nem szereték felvágni de a fent említett Nova-ból van két darabom, amelyeket most restaurálunk. Ez azért izgalmas mert kb. 200 db készült belőle és én a sajátjaimmal együtt csak 5 darabról tudok de csak egy van majdnem teljes állapotban.Az utóbbi 5 évben 14 db Méray-t restauráltunk és volt amit szinte a semmiből kellett újra legyártanunk. Ebben az értelemben nálunk folyik gyártás...ismerem a Danuvia név tulajdonosát...na abból nem lesz soha semmi..
Ha érdekelnének titeket a munkánk
www.motorepites.hu
 
Insta360 Black Friday sale

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére