Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Magyar Motorok

Ma láttam a Pannóniámat ! Egészen jól egyben van,de lesz mit dolgozni így is rajta. Először is a félig összedölt vályogsufni bejáratát kell kiásnom,hogy ki tudjam tolni a Drágát. 33 000 Km van benne és ha minden igaz,akkor 1965-ös. 250 köbcentis.Lehetséges hogy ez egy P10-es? Vagy T5-ös? Annyira izgatott vagyok,hogy nem fogok tudni aludni :)
 
Ő itt egy P10:

20050304pannonia5.jpg


Ő meg a T sorozatból van:

pannonia_tlf_deluxe_4.jpg


Szóval, nézd meg a tankját, és kiderül...;)
 
Nemnem, nem 500-as, csak 2hengeres 250-es... 500as Pancsi csak házi barkácsból volt/van pár darab:)

p20mobbn.jpg


boldoro2.jpg
 
Ezt csak úgy, mert ezek olyan ismerős élmények..:D:

YouTube- Pannónia f?tengely eltörve

:D jájjáj, megint bebizonyosodik, milyen kicsi a világ én meg még a saját anyám mellett is képes lennék elmenni...
Miután ezt a felvételt találtam két napig gondolkodtam, hogy milyen ismerős a srác... Persze, hogy ismerős, még dumálgattam is vele pár éve és van egy sörözős meghívásom is...:D Ilyet elfelejteni..:D
Amúgy isaszegi (-ha jól emlékszem...:D) így Nógrád megyében lerobbanni nem olyan jó poén...:)
 
Létezett gyári 500-as Pannónia krosszmotor is, csak kevés készült belőle!
43,6LE vel rendelkezett!
 

Csatolások

  • pannonia500_01.jpg
    pannonia500_01.jpg
    57 KB · Olvasás: 9
  • pannonia500_02.jpg
    pannonia500_02.jpg
    30.8 KB · Olvasás: 7
Létezett gyári 500-as Pannónia krosszmotor is, csak kevés készült belőle!
43,6LE vel rendelkezett!

Na de ez is "sufnituning", 250es Pannónia motorokból építették kisebb-nagyobb átalakításokkal és mindenféle szedett-vedett alkatrészekkel...(pl Puch karburátorral)
Gondolom itt is az volt a fő gond, mint mindig, hogy nem volt pénz és nem kaptak támogatást a fejlesztésekre, a kísérletezésekre. Abból gazdálkodtak, ami volt.
Pedig ígéretesen haladt a gyár, lettek volna ötletek, de elavult mondhatni kőkorszaki berendezésekkel nem tudtak csodát tenni...
Mennyi ilyen krosszmotor készült? Nem találtam infot.
 
Na de ez is "sufnituning", 250es Pannónia motorokból építették kisebb-nagyobb átalakításokkal és mindenféle szedett-vedett alkatrészekkel...(pl Puch karburátorral)
Gondolom itt is az volt a fő gond, mint mindig, hogy nem volt pénz és nem kaptak támogatást a fejlesztésekre, a kísérletezésekre. Abból gazdálkodtak, ami volt.
Pedig ígéretesen haladt a gyár, lettek volna ötletek, de elavult mondhatni kőkorszaki berendezésekkel nem tudtak csodát tenni...
Mennyi ilyen krosszmotor készült? Nem találtam infot.


További infók a P500asról! :D
http://totalbike.hu/tesztek/pannonia500/
 
2008ban két paksi fiatalember Treszl Gábor, és Magyar Zoltán óriási vállalkozásba fogott. Oldalkocsis Pannóniájukkal eljutni a Pekingi Olimpiára! 24000Km-es négy hónapos túra oda-vissza! Túrabeszámolók, képek a http://www.pannoniaexpedicio.hu oldalon.
 
Danuvia Motorkerékpár régen és ma

Budapesten nagyjából a 30-as évektől beszélhetünk motorkerékpárgyártásról. A Danuvia márka története 1954-ben indult azzal, hogy a Danuvia fegyver és lőszergyár megkapta álcázásként a Csepel 125 gyártási dokumentációját illetve a gyártási feladatokat. A gyártás zuglóban vette kezdetét 1955-ben. Remek álca volt ez a fegyvergyártás leplezésére még akkor is, ha az nyílt titok volt. A Danuvia a Duna latin nevéből kapta a nevét.
A folyó 208 kilométer hosszan köt össze országokat, barátságokat és embereket. A Nagy Lajos Király úton a gyár még ma is megtalálható, a márkanév még ott van az épület falán, de az arra járó motorokért dobbanó szívű honpolgár szomorúan veheti észre, hogy a gyárcsarnok ma már csak irodaként működik. A tervrajzok értelmezése és néhány többé-kevésbé sikeres próbálkozás után az első valódi tömeggyártás 1958-ban kezdődött. A Csepel 125 ezután egy valódi sikertörténet főszereplője lett. A motorkerékpár 125 köbcentiméteres volt, 54x54 cm volt a furata és
a lökete. Körülbelül 6-7 lóerőt teljesített, amit a későbbiek folyamán 8 lóerőre sikerült feltornázni. Az alumíniumöntvényből készült blokk abban az időben egy igen korszerű technika volt. Ezt a motortípust 1966-ig szerelték össze. Az évek alatt a teljesítményt megnövelték és előállítottak egy enduro típust is. Hasonlóan a Pannónia P21-hez, elsősorban nyugati piacra szánták,
ebből sem sikerült túl sokat exportálni, de az egész világon ismertté vált a motor. Az exportálásra
gyártott darabok fehér színűek voltak és ma már sokat érnek a gyűjtők szemében. Érdekes, hogy nem különültek el a gyártósorról leguruló típusok, leginkább a festésben és a színezésben nyilvánult meg a motor felszereltsége. Kezdetben a vörös, majd a fekete piros csíkozással, végül pedig a „Danuvia White”, a tőkés exportra szánt kivitel. A 125-ös Csepel, melyet megkapott a gyár, a Danuvia mérnökei által esett át különféle alakításokon. A két - kerékpárokhoz hasonló - nyeregülést alakították át egy hosszabb szivacsülésre, mely kényelmes két személyes motorozást és túra-motorkerékpár élményt
biztosított. Ebből a hosszú üléses változatból készült a legtöbb darabszám. A fehér változat felfelé
álló kipufogót és a maga idejében modernnek számító szögletes motorblokkot kapott a később Pannóniáknál is sikerrel alkalmazott hűtőborda-elrendezéssel.
A KGST országaiban kapható volt a Csepel, henger űrtartalma miatt alacsony teljesítményű kategóriában, de 8 lóerejével elérte a 85km/h sebességet is. Illetve a később gyártott verseny-sorozat a 125-ös kategóriában rekordnak számító 125km/h sebességet is. 1958-ban elkészült a motorkerékpár Cross változata is, melynek a motorteljesítménye 12LE volt. Hegyi felfutókon és cross versenyeken ért el nagy sikereket. 2003-ig nem is nagyon hallhattunk a márkáról. 1993-ban egy lelkes amatőr „megszállott” levédte a Danuvia márkanevet és annak újjáélesztésével foglalatoskodik. Maga mellé tudott gyűjteni egy lelkes tervezőgárdát, hogy ezt a legendás motorkerékpárt újra az országutakon láthassuk. Nagyon sokan retro divatban élünk és ez a csapat úgy gondolta, hogy újraindítja a magyar motorkerékpárgyártást a divat kielégítésére. A prototípus elkészítését nem sietik el, de a munkálatok megtekinthetők a www.danuvia.hu honlapon is. A Danuvia Motors Hungary
tulajdonosa szerint akár fél éven belül is elkészülhet a motor és onnantól már rövid az út a sorozatgyártásig.
Már megvan a motorblokk, a váz, a kipufogó és a lengéscsillapító. A csapat nagyon hasznos tagja Talmácsi Gábor, aki saját versenytapasztalatai alapján tudott ötleteket adni a mérnököknek a tervezéshez. Ezen ötletek alapján módosították a motor súlyelosztását, a motorblokk elhelyezkedését
és a váz geometriáját. Az összeszerelés alatt álló prototípus az Adriatica névre hallgat, mely egy valódi sportgép képét juttatja majd eszünkbe. A honlapon közölt képek alapján feltűnik, hogy ez egy V2-es motorral szerelt gép lesz. Ezen kívül készül egy Naked változat is ugyanebből a szériából. A Blackfire széria fekete színt kap az előzetes tervek szerint, a tank alatt pedig 200LE-s motor fog dübörögni. A tulajdonos társaság megszerezte a tököli repülőtér főépületét, megy egy 4400 négyzetméteres épületegyüttes és a hozzá tartozó közel egy hektáros területet. Reméljük, a Danuvia ismét méltó magyar motorkerékpárgyártást ad a világnak.
Czettner Sándor
 
Insta360 Black Friday sale

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére