Szélbemotorozás: anno amikor siklóernyőzni tanultam, fejünkbe verték, hogy amikor 5-6 km/órás szél van, az azt jelenti, hogy a széllökések kétszer, háromszor akkorák lehetnek, tehát számíthatunk 10-18 km/h széllökésekre közben. Ez a puhaszárnyúak tekitetében életfontosságú (nincs merevítve a szárnyfelület - ernyő), de motorosoknál se elhagyagolható infó. Tehát, ha orkánerejű szél van, 70 km/h -s széllökésekkel, számíthatunk 140 km/h körüli széllökésekre is! Amit én még megfigyeltem, hogy a motor odébblökésének ereje nemcsak a szél sebességétől függ, hanem a motor súlyától és spoilereitől is, a felületektől. A sportmotorok könnyű áramvonalas testébe egy jó műanyag esetén még a hátulról-oldalról lökő szél is jobban "lesiklik", míg az én csupasz, de muraközi 250 kilós plusz dobozolt és felrámolt muraközimet lelkesen tologatja, mert van felület amibe belekapjon. Még sose borított fel a szél, de szemetet már szórt a szemembe, mert elfelejtettem a plexit lehajtani, és gyanús papírdobozt is dobott már elém (amiben hálisten nem volt semmi). Az oldalszelek esetében hajlandó az ember kamion szélárnyékában gurulgatni, csak amikor kijön onnan az ember, akkor van egy jó nagy pofánverés értékű széllökés. Ugyanez érvényes a felüljárókra, nagyobb házak szélárnyékára, parkoló autók szélárnyékára és egyéb tereptárgyak nyújtotta szélfedezékekre. Nagy szélben nem parkolunk fa alá, hogy ne szakadjon a motorra faág (ugyanígy az autókkal). Nagy lökdösős szélben a lassabb sebességgel haladás segít a biztosabb hazajutásban. Minél gyorsabban pörög alattad a kerék, annál kisebb a tapadó felület és minél gyorsabban haladsz, egységnyi idő alatt sokkal nagyobb útvonalon tesz arrébb a szél, tehát kevesebb reakcióidőd marad korrigálni.