Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Kezdő motorosok topicja

Yamina

Ősblogger
CsaM Csajok
Kezdők topikja. Kezdő hibák megbeszélése, a hogyan kanyarodjak, mennyivel menjek, mennyire csúszik esősben a gumi - mire figyeljek rossz időben, mennyire dönthetek, hogyan fékezzek, milyen amikor az oldalszél tologat és egyéb kérdések helye. Itt kérdezhettek, mindig lesz majd aki válaszol a gyakorlottabbak közül. A leírt válaszok nem szentírások, megfontolandó és mérlegelendő ajánlások.
 
:hura: Jó ötlet!
Ezennel megnyitnám, nem kérdéssel, állítással: ahogy Kicsiga lenyúzott oldalát nézegetem, meg kell állapítanom, hogy eső után kanyarban a biztosnak hitt kanyarvételi technika sem az. Sokkal, de sokkal kevésbé tapad a gumi!:karomkodik2:
 
Nagyon jó ötlet ez a topic! Én örülök neki :)

Kérdésem: azt mondjátok meg, miért van az, hogy ha nem arra nézel a kanyarba, lassú kanyarodáskor, amerre menni akarsz, hanem lefelé, magát az utat nézed, hogy elkerüld a gödröket, akkor miért tuti biztos, hogy elrontod azt? Miért annyira más ez motorral, mint autóval? És ha arra nézel, amerre menni akarsz, miért sikerül jól?

(Vajon mi és hogyan kapcsolódik az agyban, hogy a végeredmény ennyivel másabb lesz? - ez utóbbi csak költői kérdés volt:))
 
Lövésem sincs, hogy miért van így, de tény hogy azóta tudok normálisan kanyarodni, mióta ismerős kijött velem tanpályára és mondta, hogy ne az akadályt nézzem, mert akkor tuti nekimegyek, egyszerűen automatikusan arra irányítja az ember a motrot amerre néz. Nem minden helyzetben persze mert az ölég viccesen nézne ki

engem az oldalszeles téma érdekelne.. volt az a hétvége 1-2 hónapja amikor kb szélvihar volt, még balesetek is voltak miatta Deutschlandban, és akkor mentünk egy jó nagy kört és nem egyszer volt, hogy mintha alrébb rakta volna a motrot a szél. Megeshet, hogy fel is borítja?:S ellenkormányzáson és lassabb tempón kívül lehet még valamit tenni?
 
Nagyon jó ötlet ez a topic! Én örülök neki :)

Kérdésem: azt mondjátok meg, miért van az, hogy ha nem arra nézel a kanyarba, lassú kanyarodáskor, amerre menni akarsz, hanem lefelé, magát az utat nézed, hogy elkerüld a gödröket, akkor miért tuti biztos, hogy elrontod azt? Miért annyira más ez motorral, mint autóval? És ha arra nézel, amerre menni akarsz, miért sikerül jól?

(Vajon mi és hogyan kapcsolódik az agyban, hogy a végeredmény ennyivel másabb lesz? - ez utóbbi csak költői kérdés volt:))

Az embernek a 6 külső mellett 6 belső érzéke is van. Ez az "ahová nézel, oda irányít az agyad" dolog szerintem a térérzékeléssel függ össze.
Az, hogy hogyan működik, szerintem mindegy is. A lényeg, hogy tudjuk, hogy működik!:D
 
Jó ötlet ez a topic!

Amúgy volt szó róla korábban, hogy kéne egy autodidakta vezetéstechnikai tréninget tartani. Mit szóltok hozzá?
 
Lanyok ebben a par hozzaszolasban is sok aolyan kerdes van amit eleg nehez megvalaszolni.Kezdjük ott az egesz valahol adottsag tehetseg kerdese.Tehetsegtelen is megtanulhat zongorazni de soha sem lesz belöle Fischer Ani.Ez ervenyes a motorozasra is.Sajatmagaban nem masoknak csak maganak tisztaban kell lenni avval van vagy nincs tehetsege hozza.Az alapja az egesznek az hogy sajat magahoz legyen öszinte az ember ha hibazik es ne probalja masra fogni.Varok meg a kerdeiktel aztan megprübalok ertelmesen valaszolni nem lesz könnyü.
 
A rendőrök a vezetéstechnikai tréningen pont azt magyarázták, mint amit Brigó: az ember agya ösztönösen arra segíti a kormányzást és mindenféle mozgást, amerre a szem néz. A fókuszálással függ össze a dolog, mert az agynak könnyebb arrafelé navigálni amerről információt kap (amerre nézel), és nem csak úgy vaktában kell kitalálnia, hogy merre az amoda.
 
Ja es lanyok nagyon kerlek titeket tanuljatok meg az elsö feket hasznalni mert csak avval lehet megeallni vagy kemenyen lassitani.Ne üljetek fel a ma divatos treningeknek aminek a nagyresze semmi es amelyik igen az is eleg egyszer vagy katszer.
A treningen szinte 50 nel gyorsabban nem is mentek.Amit ott tanultok az nem segit 100-120 nqal a Matraban vagy mashol.:)
 
A rendőrök a vezetéstechnikai tréningen pont azt magyarázták, mint amit Brigó: az ember agya ösztönösen arra segíti a kormányzást és mindenféle mozgást, amerre a szem néz. A fókuszálással függ össze a dolog, mert az agynak könnyebb arrafelé navigálni amerről információt kap (amerre nézel), és nem csak úgy vaktában kell kitalálnia, hogy merre az amoda.

Ez igaz is meg nem is.Ha hatra nez valaki van aki jobbra van aki balra megy el es van aki megy tovabb normalisan egyenesen.Sok kilometer eredmenye hogy erzi amotor minden rezdüleset na es a jo egyensuly erzek is sokat segit.
 
Szélbemotorozás: anno amikor siklóernyőzni tanultam, fejünkbe verték, hogy amikor 5-6 km/órás szél van, az azt jelenti, hogy a széllökések kétszer, háromszor akkorák lehetnek, tehát számíthatunk 10-18 km/h széllökésekre közben. Ez a puhaszárnyúak tekitetében életfontosságú (nincs merevítve a szárnyfelület - ernyő), de motorosoknál se elhagyagolható infó. Tehát, ha orkánerejű szél van, 70 km/h -s széllökésekkel, számíthatunk 140 km/h körüli széllökésekre is! Amit én még megfigyeltem, hogy a motor odébblökésének ereje nemcsak a szél sebességétől függ, hanem a motor súlyától és spoilereitől is, a felületektől. A sportmotorok könnyű áramvonalas testébe egy jó műanyag esetén még a hátulról-oldalról lökő szél is jobban "lesiklik", míg az én csupasz, de muraközi 250 kilós plusz dobozolt és felrámolt muraközimet lelkesen tologatja, mert van felület amibe belekapjon. Még sose borított fel a szél, de szemetet már szórt a szemembe, mert elfelejtettem a plexit lehajtani, és gyanús papírdobozt is dobott már elém (amiben hálisten nem volt semmi). Az oldalszelek esetében hajlandó az ember kamion szélárnyékában gurulgatni, csak amikor kijön onnan az ember, akkor van egy jó nagy pofánverés értékű széllökés. Ugyanez érvényes a felüljárókra, nagyobb házak szélárnyékára, parkoló autók szélárnyékára és egyéb tereptárgyak nyújtotta szélfedezékekre. Nagy szélben nem parkolunk fa alá, hogy ne szakadjon a motorra faág (ugyanígy az autókkal). Nagy lökdösős szélben a lassabb sebességgel haladás segít a biztosabb hazajutásban. Minél gyorsabban pörög alattad a kerék, annál kisebb a tapadó felület és minél gyorsabban haladsz, egységnyi idő alatt sokkal nagyobb útvonalon tesz arrébb a szél, tehát kevesebb reakcióidőd marad korrigálni.
 
Szélbemotorozás: anno amikor siklóernyőzni tanultam, fejünkbe verték, hogy amikor 5-6 km/órás szél van, az azt jelenti, hogy a széllökések kétszer, háromszor akkorák lehetnek, tehát számíthatunk 10-18 km/h széllökésekre közben. Ez a puhaszárnyúak tekitetében életfontosságú (nincs merevítve a szárnyfelület - ernyő), de motorosoknál se elhagyagolható infó. Tehát, ha orkánerejű szél van, 70 km/h -s széllökésekkel, számíthatunk 140 km/h körüli széllökésekre is! Amit én még megfigyeltem, hogy a motor odébblökésének ereje nemcsak a szél sebességétől függ, hanem a motor súlyától és spoilereitől is, a felületektől. A sportmotorok könnyű áramvonalas testébe egy jó műanyag esetén még a hátulról-oldalról lökő szél is jobban "lesiklik", míg az én csupasz, de muraközi 250 kilós plusz dobozolt és felrámolt muraközimet lelkesen tologatja, mert van felület amibe belekapjon. Még sose borított fel a szél, de szemetet már szórt a szemembe, mert elfelejtettem a plexit lehajtani, és gyanús papírdobozt is dobott már elém (amiben hálisten nem volt semmi). Az oldalszelek esetében hajlandó az ember kamion szélárnyékában gurulgatni, csak amikor kijön onnan az ember, akkor van egy jó nagy pofánverés értékű széllökés. Ugyanez érvényes a felüljárókra, nagyobb házak szélárnyékára, parkoló autók szélárnyékára és egyéb tereptárgyak nyújtotta szélfedezékekre. Nagy szélben nem parkolunk fa alá, hogy ne szakadjon a motorra faág (ugyanígy az autókkal). Nagy lökdösős szélben a lassabb sebességgel haladás segít a biztosabb hazajutásban. Minél gyorsabban pörög alattad a kerék, annál kisebb a tapadó felület és minél gyorsabban haladsz, egységnyi idő alatt sokkal nagyobb útvonalon tesz arrébb a szél, tehát kevesebb reakcióidőd marad korrigálni.



"Minél gyorsabban pörög alattad a kerék, annál kisebb a tapadó felület "

Ezt gondold at megegyszer!!!
 
Az első és hátsó fék használata körül évszázados vita van. :D Amiben szerintem a népek azért egyetértenek, hogy esőben, csúszós útfelületen nem markolunk rá az első fékre, mert a kormányzott kerék megcsúszása egyenlő a kiadós pereceléssel (kipróbáltam). Tehát az első és a hátsóféket meg kell tanulni használni, kombinálva, körülményeknek megfelelően.
 
Az első és hátsó fék használata körül évszázados vita van. :D Amiben szerintem a népek azért egyetértenek, hogy esőben, csúszós útfelületen nem markolunk rá az első fékre, mert a kormányzott kerék megcsúszása egyenlő a kiadós pereceléssel (kipróbáltam). Tehát az első és a hátsóféket meg kell tanulni használni, kombinálva, körülményeknek megfelelően.


Pont bingo!!!Meg kell tanulni es nem esznelkül ra markolni.
 
Hajós, szerintem ne a Mátrába küldd őket, mert Babulu útjára fognak jutni...

Nem küldöm öket csak probalom elmondani hogy az hógy feltud allni a labtarton a motor egyik oldalan annak köze nincs mondjok na jo nem a Matrahoz a Bükkhöz de semelyik gyorsabb kanyarhot se.Te tudod mennyivel mas a gokart palya vagy a Matra.
 
Pedig a lábtartóra való felállás,kiállás is egyensúlyozás fejlesztő. Ezekkel az akrobatikus bigyókkal melegítenek be a tréningek előtt, hogy az agy ráhangolódjon a többi feladatra. Hát én nagyon támogatom ezeket a lassú fékezős feladatokat, mert amit biztonságos keretek között próbálgatsz, lassan, az egy kritikus szituban, amikor csak az eddigi tapasztalatok dolgoznak (vagy azok hiánya és a pánik), az életet jelenthet.
 
Pedig a lábtartóra való felállás,kiállás is egyensúlyozás fejlesztő. Ezekkel az akrobatikus bigyókkal melegítenek be a tréningek előtt, hogy az agy ráhangolódjon a többi feladatra. Hát én nagyon támogatom ezeket a lassú fékezős feladatokat, mert amit biztonságos keretek között próbálgatsz, lassan, az egy kritikus szituban, amikor csak az eddigi tapasztalatok dolgoznak (vagy azok hiánya és a pánik), az életet jelenthet.


Lehet en latom rosszul de szerintem a 85% ka a treningeknek csak penzkaszalas vagy mas egyel ok.
Van egy par ahol lehet tanulni de az is eleg egyszer maximum ketszer.Teljesen felesleges egyikröl a masikra menni.Motorozni kell sokat.:)
 

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére