Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Közérdekű, érdekes, vicces hírek a nagyvilágból

Nem hinném, hogy igaz a történet. Már csak azért se, mert, ha az ember iszik és az asszonynak van jogsija, akkor ő vezet. Minek a rizikó!? Gondolom a jogsit elkérte, ha sofőrnek hitte, tehát volt neki. :)
Azon kívül szerintem az alkoholos vagy egyéb befolyásoltságot a kocsiból kiszállva ellenőrzik.
 
Nem hinném, hogy igaz a történet. Már csak azért se, mert, ha az ember iszik és az asszonynak van jogsija, akkor ő vezet. Minek a rizikó!? Gondolom a jogsit elkérte, ha sofőrnek hitte, tehát volt neki. :)
Azon kívül szerintem az alkoholos vagy egyéb befolyásoltságot a kocsiból kiszállva ellenőrzik.
a szondafújáshoz nekem anno nem kellett kiszállnom... de ettől még igazad lehet, mindazonáltal vicces sztorinak megteszi, még ha csak városi legenda is :)
 
Nem hinném, hogy igaz a történet. Már csak azért se, mert, ha az ember iszik és az asszonynak van jogsija, akkor ő vezet. Minek a rizikó!? Gondolom a jogsit elkérte, ha sofőrnek hitte, tehát volt neki. :)
Azon kívül szerintem az alkoholos vagy egyéb befolyásoltságot a kocsiból kiszállva ellenőrzik.
A Valami Amerika-ban is rájöttek még a magyar rendőrök is, h az angol autóban rossz helyen van a kormány :) Rá is szóltak a bent ülőkre, h "aztán sürgősen rakjanak rendet ebben az autóban!" :D
 
Nekem a táblákról mindig az e-magyarország internet pont jut eszembe. Van ugyebár ilyen KRESZ tábla. Namármost elméletben ott ugye van internyet. Néha felfigyelek rájuk ilyen kisebb településeken. Érdekes helyekre tudják aggatni :D (láttam már kocsma előtt is)
 
Végig se olvastam... Leragadtam rögtön az elsőnél: nagyon sok motoron NINCS vészvillogó! Ezt hogyan akarják megoldani? A GS-emen sose volt, a BMW-re meg én vettem-raktam utólag.
Mint mikor a kamionos megköszön valamit: ide-oda kattintgatod.
November elején még elmentünk motorozni a Balcsihoz, ahol az eső is elkapott. Alig lehetett valamit látni. Az autós persze reflektorral ment, akit előztünk, és nem kapcsolta le. Intéseimet nem értette, de mikor így "vészvillogóztam", rájött hogy mi a problémám :)
 
http://hegylakok.hu/2014/01/cikkek/kiemelt_cikk/mindennapi-ellensegeink-oldalszel/
Babulunak, nekem és a többi oldalszéllel szenvedőnek:)
Mondjuk én azt tapasztaltam, hogy se túl lasan, se túl gyorsan nem jó ilyenkor. Oldalszélben nagyjából 70-90 km/h nekem a "kényelmes", ha nem tép annyira az oldalszél, csak egy kicsit, akkor sem szívesen megyek 100 fölé. De minden tippet szívesen veszek:)
Hát most kövezzetek meg, de én semmi okosat, de legalábbis újat nem olvastam benne. Nekem nem feltétlen az oldalszéllel van a bajom. Az felőlem fújhat. De akkor fújjon folyamatosan. Én az ilyen baromi nagy lökéseket nem bírom, amikor átpakol a szélső sáv széléről a belső közepére. Nekem nem idomos a motorom, dobozom sincs. Tanktáskám is csak ritkán hordom. Mondjuk asszem legutóbb éppen fent volt, de inkább lapos széles mint magas, nem kap bele olyan könnyen. És mentem is simán 100-110 körül, az amúgy megszokott tempóban. Csak amikor az egyik ívesebb szakaszon (kanyarnak nem nevezném) jött a fent leírt jelenség, akkor azért visszább vettem. Hiszen nagyobb sebességnél gyorsabban történnek a dolgok, többet haladsz ugyanannyi idő alatt, ezért többet pakol rajtad arrébb is a szél. De 70-80 alá nem is mentem. Az én megoldásom, hogy nem motorozok oldalszélben :D
 
Hát oldalszélre nincs sok variáció. Hogy mennyire kap beléd, az a szpoilerektől, az oldalszél szögétől és a felrámoltsági foktól is függ. A minél hátrább minél nagybb súlyt teszel az erőkar miatt valóban necces, ha már cuccolni kell, tegyél inkább mindent magadra vagy magadhoz közel olyankor. Oldalszél szempontjából a nagy 1400 ZZR Ninja volt a legjobb mind spoilerre, mind a szél "lehúzhatóságára". Szerintem oldalszélbegy egyetlen gyógyszer van: nagyon odafigyelni, lehetőleg mindentől olyan optimális oldal és féktávolságra menni amibe belefér a "lökdösés". Szeles időben felüljárón, hídon számítani rá, nagyobb autó kamion ha előz/te előzöd, ott meg mindig várható. Ez olyan dolog ami együtt jár a motorozással. Meg kell tanulni kezelni, fejleszteni kell a képességeket. Mert akkor ha esik, ha fúj, ha hideg van, már nem mész motorozni, és akkor baromira lecsökken az évi motorozható napok száma...
 
Az olyan,hullámokban érkező akár kis,akár nagy széllökések valóban a legkellemetlenebbek,de annál már csak az a rosszabb,amikor azok iránya is megváltozik. Ilyenkor tapasztalataim szerint is a sebesség csökkentése a legjobb,bár túl alacsony sebesség sem a legjobb. Tudatosítsd magadban,hogy merről várható a következő lökés,lazán tartsd a kormányt,és amint meglök,az irányával ellentétesen tarts ellent neki szintén lazán úgy,mint amikor ellenkormányzásos manővert végzel. Mondjuk én nagy szélben jobban bedomborítok háttal,karjaimat még közelebb tartom a törzsemhez,fejemet is kissé jobban előrebillentem. A szemben közeledő nagy méretű járművek maguk előtt tolt légörvénnyel szemben a legjobb módszer,ha minél jobban az út szélére húzódsz és enyhén a jármű irányába döntöd a motorod. Persze csak akkor,ha ezt az út minősége is megengedi. A jelenlegi közúti táblák teljesen egyértelmű információkat közölnek velünk,nem azok lecserélést kellene eszközölni,hanem a tananyagok ábráit azokhoz igazítani,mert itt tulajdonképpen nagy üzletről van szó,semmi másról. Inkább az egyenrangú utak kereszteződéseit szabályt kellene megszüntetni,illetve a motorosnak mindig elsőbbsége van szabályt bevezetni. :D
 
Minél nagyobb a fejszpoiler meg a plexi, annál jobban kap bele a szél. Jah, meg azt vettem észre még a sok tesztelés közben, hogy nagyon kevés az olyan nagy fejszpoilerrel és/vagy nagy plexivel kombinált vas ami minden szempontból jó lenne egyszerre. Jó ha véd az esőtől a nagy plexi, de oldalszélben baromi szar vele vitorlázni... Valamit valamiért. TT jól mondja a finom ellentartás segít, és hirtelen korrigálni nem szabad. Az út szélére én nem mennék ki nagyon, felüljáró alatt jártam már úgy, hogy az addig jobbról érkező ellenszél az örvények miatt pont a másik irányból érkezett és már csak 5 cm maradt arra hogy le ne sodródjak le az útról.... szemét a természet, ha kiszámíthatatlan dolgai vannak, olyankor aztán belehúz.
 
De Mina,ha már az út szélén vagy,és szemből-balról jön a légőrvény,és mondjuk az aluljáró alól kiérkezve szintén a bal oldalról jön a széllökés,akkor sem sodródhatsz le,hiszen még ellentartasz bal felé. Ha meg jobbról jön a széllökés,akkor meg tutira nem fúj át a túloldalra :D
 
Jobbról jött mindig az oldalszél, ezért jobbra húzódtam ki a szélére, hogy legyen helyem balra sodrótgatni a jobbról érkező széltől.... Aztán a hirtelen megforduló, baloldalól érkező pofonnál már igen közel volt a padka... Így tanul a kezdő. :)
Nekem a sávom közepén haladás jött be mindig a legjobban, az esetek nagy részénél. Ott látnak a tükörben, van kétfelé helyem menekülni, és az útszéli meg kerék alatti gödrök száma is kevesebb. Esőben a bal autónyomban szeretek haladni mert ott jobban fel van gumizva az aszfalt az autóktól, és ha belevilágítok az előttem haladó tükrébe, talán érzékeli hogy motoros halad mögötte. Esőben az összes autóról mintha letörne a tükör... igen kevesen használják, vagy egyszerűen nehezebb a foltos tükörről agyban feldolgozni az infót...
 
Jobbról jött mindig az oldalszél, ezért jobbra húzódtam ki a szélére, hogy legyen helyem balra sodrótgatni a jobbról érkező széltől.... Aztán a hirtelen megforduló, baloldalól érkező pofonnál már igen közel volt a padka... Így tanul a kezdő. :)
Nekem a sávom közepén haladás jött be mindig a legjobban, az esetek nagy részénél. Ott látnak a tükörben, van kétfelé helyem menekülni, és az útszéli meg kerék alatti gödrök száma is kevesebb. Esőben a bal autónyomban szeretek haladni mert ott jobban fel van gumizva az aszfalt az autóktól, és ha belevilágítok az előttem haladó tükrébe, talán érzékeli hogy motoros halad mögötte. Esőben az összes autóról mintha letörne a tükör... igen kevesen használják, vagy egyszerűen nehezebb a foltos tükörről agyban feldolgozni az infót...

Értelek,de én csak a szemből érkező,teherautók által keltett légörvény kiküszöbölési idejére értettem a lehúzódást,utána természetesen vissza kell térni az általad leírt sávon belüli helyre,ami nálam is a négykerekűek bal oldali nyomvonalába esik ;)
 
Insta360 karácsonyi akció

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére