Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Hány kilométert motorozol egy szezonban?

...elég, ha egy pillanatig is azt hiszed, mindenki figyelmesen, a KRESZ-t betartva közlekedik:)

Ez meg se fordult a fejemben :D

Viszont félni nem félek ott - de nem is szeretek, mert ott nem feltétlenül elég, ha tudom, honnan hova akarok menni: úgy elirányítanak a sávok/egyebek útközben, hogy csak pislogok :D Helyismeret nem ártana ilyenkor, de hát abból nem sok van, anélkül elég nehéz tájékozódni.
 
Én inkább vonok egy átlagot azóta, hogy nálam a motor. Sacc/kb. levonva azt amikor nem ment az óra 10000 km. Jah igen, 3 szezon alatt.
Mivel idén se Mezőberénybe, se Zalaegerszegre nem mentünk ez kapásból -1000 km. Eddig pénz nem volt, aztán idő, aztán megint pénz. Idén a tavaly megcélzott 5000-ret jó lenne hozni... De én nem a km-rekben hiszek, hanem a tartalmukban. Annak sok gyűlik, aki azzal jár munkába vagy messzebb lakik, más országba. De nem biztos, hogy ez adott esetben kellemes is és élvezetes. Csak abból kiindulva, hogy a Drága napi szinten szokta mesélni, hogy hányszor akarják megölni a munkába vagy a munkából menet. Nem jó ezt hallani, pedig csak 35 km oda s vissza. Van ismerős, aki Győrből jár Bécsbe motorral, naponta, hajnalba indulva, mentőzni. Az se lehet kellemes. A futárokat meg sem említem. Nekik egy orosz rulett minden nap.
És nem hiszem, hogy más lenne a véleményem ha évi 10-20 ezret mennék. Nem azért mondom, mert csak porosodik a vas. De legalább nem veszít az értékéből és nem kerül sokba fenntartani :) Olyan már mint a bor, a korral nemesedik :D
Én amikor megvettem a Kawát, 10.000et terveztem beletenni a nyáron, de végül el sem merem mondani, hogy mennyi sikerült... A sok hétvégi meló miatt minden túráról lemaradtam, háromszor mentem nagyobb karikát (a legnagyobb táv sem volt 200 km-nél több), amúgy dolgozni jártam vele... hogy idén mi lesz?
 
Igen, sok igazság van az elhangzottakban... mindenkiében.
Én is munkábajárásra használom a motort, napi 300 km, és kifejezetten élvezem. Nálam a szezon márc. 1-től dec 1-ig tart, nagyjából. Ha enyhe az idő, akkor télen is közlekedek, nah meg a szilveszteri felvonulás kihagyhatatlan. Épp ezért nem szoktam letéliesíteni. Egyetértek Alvaróval, h használni kell a motort, nem simogatni a garázsban, és igen, használat közben jön meg a rutin. Szerintem a motorozás hobbinak túl drága mulatság, így nem érdemes belefektetni, ha az ember aztán nem tudja kihasználni. Az az igazság, h én pl. mindenképp kénytelen lennék ezt a km mennyiséget autóval is megtenni, viszont többszázezerre tehető, amit a motorhasználattal évente megspórolok a benzinköltségen. Így gondolkodás nélkül elindulok esőben is, szar időben is, és konkrétan szenvedek a téli jeges időszakban, mikor autóval kényszerülök menni. Azt meg már régen megtanultam, hogyha itthon kinézek az ablakon, és jónak találom az időt, attól még lehet, h 50 km-rel odébb szakad az eső, vagy tejköd van.De erre fell kell készülni, számolni vele, és akkor nincs katasztrófa, mikor belefutok.

Tökéletesen igazat adok Brigónak is, nagyon jól megfogalmazta, a közlekedés egy veszélyes üzem, tökmindegy, milyen járművel. Ha már egynél többen vannak az aszfalton, akkor meg mégjobban kell figyelni. Sok a barom, figyelmetlen közlekedő, aki már a fent vázolt lelkiállapota / hozzáállása miatt sem szabadna, h autóba / motorra üljön. De, és mégegyszer hangsúlyozom, igenis a megtett km-ekkel gyűlik a rutin is, mert az ember naponta kerül újabb és újabb szituációkba, amit aztán sikeresen megold, és ezekből mind tanul. Engem is naponta legalább 5-ször akarnak kinyírni, oda is, vissza is, de megtanultam kezelni ezeket, és nem fosom össze magam, ha vki rámrántja a kormányt.
Nyilván nem a mélyvízben kell kezdeni, de az ember fokozatosan hozzá tud szokni a közlekedéshez, és egyre "nehezebb" utakat bevállalni.
Az én motoros evolúcióm pl. ott kezdődött, h max. annyi esélyt láttam az A korlátlan megszerzésére, minthogy eljussak a Holdra. Ennek ellenére mindhárom vizsga csont nélkül ment. A köv. lépcső volt a városi közlekedés, aztán az utassal való közlekedés, aztán h Ausztriába el merjek menni, aztán az autópályázás. Az ezután következő lépcsőfokot sokáig nem mertem meglépni, mégpedig, h Bécsbe bemenjek. Aztán megtört ez a jég is, és most már ismeretlen címekre is elmegyek, méghozzá GPS nélkül. Már keresztbe-kasba bejártam a várost, sőt utassal is. Innen meg egyenes út vezet írországba (ha ZP végre összeszedi magát ;-) )
 
Igen, sok igazság van az elhangzottakban... mindenkiében.
Én is munkábajárásra használom a motort, napi 300 km, és kifejezetten élvezem. Nálam a szezon márc. 1-től dec 1-ig tart, nagyjából. Ha enyhe az idő, akkor télen is közlekedek, nah meg a szilveszteri felvonulás kihagyhatatlan. Épp ezért nem szoktam letéliesíteni. Egyetértek Alvaróval, h használni kell a motort, nem simogatni a garázsban, és igen, használat közben jön meg a rutin. Szerintem a motorozás hobbinak túl drága mulatság, így nem érdemes belefektetni, ha az ember aztán nem tudja kihasználni. Az az igazság, h én pl. mindenképp kénytelen lennék ezt a km mennyiséget autóval is megtenni, viszont többszázezerre tehető, amit a motorhasználattal évente megspórolok a benzinköltségen. Így gondolkodás nélkül elindulok esőben is, szar időben is, és konkrétan szenvedek a téli jeges időszakban, mikor autóval kényszerülök menni. Azt meg már régen megtanultam, hogyha itthon kinézek az ablakon, és jónak találom az időt, attól még lehet, h 50 km-rel odébb szakad az eső, vagy tejköd van.De erre fell kell készülni, számolni vele, és akkor nincs katasztrófa, mikor belefutok.

Tökéletesen igazat adok Brigónak is, nagyon jól megfogalmazta, a közlekedés egy veszélyes üzem, tökmindegy, milyen járművel. Ha már egynél többen vannak az aszfalton, akkor meg mégjobban kell figyelni. Sok a barom, figyelmetlen közlekedő, aki már a fent vázolt lelkiállapota / hozzáállása miatt sem szabadna, h autóba / motorra üljön. De, és mégegyszer hangsúlyozom, igenis a megtett km-ekkel gyűlik a rutin is, mert az ember naponta kerül újabb és újabb szituációkba, amit aztán sikeresen megold, és ezekből mind tanul. Engem is naponta legalább 5-ször akarnak kinyírni, oda is, vissza is, de megtanultam kezelni ezeket, és nem fosom össze magam, ha vki rámrántja a kormányt.
Nyilván nem a mélyvízben kell kezdeni, de az ember fokozatosan hozzá tud szokni a közlekedéshez, és egyre "nehezebb" utakat bevállalni.
Az én motoros evolúcióm pl. ott kezdődött, h max. annyi esélyt láttam az A korlátlan megszerzésére, minthogy eljussak a Holdra. Ennek ellenére mindhárom vizsga csont nélkül ment. A köv. lépcső volt a városi közlekedés, aztán az utassal való közlekedés, aztán h Ausztriába el merjek menni, aztán az autópályázás. Az ezután következő lépcsőfokot sokáig nem mertem meglépni, mégpedig, h Bécsbe bemenjek. Aztán megtört ez a jég is, és most már ismeretlen címekre is elmegyek, méghozzá GPS nélkül. Már keresztbe-kasba bejártam a várost, sőt utassal is. Innen meg egyenes út vezet írországba (ha ZP végre összeszedi magát ;-) )

300 km naponta? Huhh, attól tényleg lehet rutin...
Tudom, hogy nincs rá időm, és így tényleg felesleges azt a pénzt belefeccölni egy (nem is túl olcsó) motorba, ráadásul mennyivel praktikusabb lenne a két motor helyett egy autó, de azért nem akarok és nem is fogok róla lemondani még jó darabig. Illetve remélem, hogy az égiek is egyetértenek:)
Nálunk az első vízválasztó alighanem most nyáron lesz, tervezgetjük, hogy elhagyjuk az országot egy nyaralás erejéig - motorral! Mondjuk a májusra tervezett Norvégia inkább repülővel lesz, de remélem, hogy valami kicsit közelebbi összejön:)
A városi közlekedésért mindenki előtt le a kalappal, én azt hiszem világéletemben reménytelenül eltévedős maradok, GPS-el vagy anélkük:(
 
Félreértés ne essék ám, én nem nézem le azokat, akik megveszik a motort, aztán mégsem használják ki, csak úgy gondolom, hogyha már megvan, akkor ki kell használni. Illetve megkeresni a lehetőséget a kihasználásra. A vele való nyaralni menés is ilyen! Bevallom, én sem azért vettem meg, mert vele akartam munkába járni. Viszont néhány éve úgy adódott, h elromlott az autóm, és másnap munkába kellet mennem. Kézenfekvőnek tűnt, h motorral, ha már egyszer ott áll a garázsban. hát így kezdődött. Viszont kb. 2 évig volt, h a város szélén letettem, aztán bemetróztam a centrumba. Aztán elkezdtem számolgatni, h tkp kevesebb pénzből bemotoroznék, mint amennyibe a napijegy kerül, és azóta már csak a fejem verem a falba, h miért is nem szántam rá magam előbb. Rengeteg időt és benzinktg-et spóroltam vna már ezzel is. Motorra ugyanis Bécsben nem kell parkolócédula, és bárhol leparkolhatok vele, még zónán belül is. Autóval max. 2 órát maradhatok egy helyben, és 1,20- Euro a parkolódíj óránként! De 2 óra leteltével valóban odébb kell állni! Ezért inkább nem is próbálkozom, leteszem zónán kívül.
Amúgy meg a rutin, és a rengeteg megtett km mellett is nagyon fontosnak tartom mindenki számára a tréningekre járást, épp azért, h az ember kezelni tudja az idióták által okozott helyzeteket. Azért mégis jobb, ha nem élesben kell tesztelgetni, h mit tudok én, és mit tud a motorom.
 
Aztán elkezdtem számolgatni, h tkp kevesebb pénzből bemotoroznék, mint amennyibe a napijegy kerül, és azóta már csak a fejem verem a falba, h miért is nem szántam rá magam előbb. Rengeteg időt és benzinktg-et spóroltam vna már ezzel is. Motorra ugyanis Bécsben nem kell parkolócédula, és bárhol leparkolhatok vele, még zónán belül is.

Én most kerültem először szembe ezzel a problémával, a Világvége Fesztiválra mentünk a Pecsába, és bizony fagyott rendesen, így az autó mellett döntöttünk erre a 2*100km-re. Akkor futott át nagyon hangsúlyosan a fejemen, hogy motorral mennyivel jobban lehet elvadult helyeken parkolni, míg kocsival be kell állni valami olyan helyre, amit arra is szánnak, és az igen gyakran fizetős. Szerencsére jó időben előre tájékozódva sikerült találni az 56-osok terén ingyenes parkolóhelyet. Előtte persze ízelítőt kaptunk abból is, hogy milyen a délutáni csúcsban végigopni az Egér út-Lágymányosi-Hungária csodálatosságot, tiszta öröm volt, mikor lehetett 20-szal haladni, persze így semmi sorok közé szivárgásról szó se lehetett a beállt részeken, szóval a különbség teljes erővel viríthatott az arcomba. Igen, máskor lehetőleg motorral.

A költség részét viszont nem tudom nagyon hova tenni, mert távolról se csak a benzin van ott, igazából nálam az a kisebbik fele a kilométerköltségnek. Persze ha ketten ülünk egy motoron, még így is lenyeli keresztbe a tömegközlekedést... arról nem is beszélve, hogy a menetrend se köt, ami nagy előny bír lenni főleg éjszaka :D Na ez az előny legalább autóval is megvolt, a karbantartási vonzatot meg még nem tudom, hogy viszonyul a két jármű esetén, egy hónapja autózok csak. Benzinből egyértelműen több kell a Yardisnak, mint Teresának, ilyen bedugult terepen a különbség valószínűleg erősödik, motorral az előreszivárgás jó tud lenni.

Birgére reflektálva - azért a kilométerek száma nem függ össze lineálisan a rutinnal. Én is úgy kezdtem, hogy napi 120km az M7-esen, Gazdagrét-Fehérvár viszonylatban, na az nem ért szinte semmit ebből a szempontból. Városban lavírozás, az már segít, meg a kis, kanyargós utak. Versenypálya, terep, tréning, ezek tuti fejlesztenek, de egy kis lightos terepen kívül ilyeneken nem voltam, a tréning az "egyszer talán" kategóriában van nálam (annyira tudom, hogy összekülönböznék az oktatókkal :D), az meg nem vonz, hogy körbe-körbe járjak és ne jussak el sehova :D Földút, gödrök, homok, sár, kavics viszont mindig adódik egy kevés, másfél éve az Isten háta mögött vettünk házat, így burkolt útról felénk maximum álmodozni lehet. Magam részéről jobbára maradok óvatos, és inkább nem keresgélem a határokat, csak finoman puhatolódzok valamerre arra, ahol az "igazi" motorosok szerint valószínűleg sehol se vagyok tőlük. Vannak dolgok, amiket így hótziher, hogy nem tudok megcsinálni (pedig meg lehet), egyébként meg óvatosan, defenzíven. Magam részéről egyszerű marhaságnak tartom a mondást, miszerint úgy motorozzunk, mintha mindenki ránk vadászna. A rosseb se vadászik a motorosra - inkább úgy mondanám, hogy láthatatlan.
 
Nekem erről a csúszós úton való motorozásról az jut eszembe, hogy van-e valahol olyan autós vezetéstechnikai tanfolyam ahol ugyanezeket lehet gyakorolni? Idén elég csúnyát korcsolyáztam a jégen, és a Jóistenen múlt hogy a reggeli teli autópályán a két pördülésen kívül nem lett nagyobb baj...
 
Igen, van! Megkérdem az ismerősömet, h hol tartják, ő már volt többször is! Nem akarok hülyeséget mondani, de asszem az esztergomi Suzuki gyár szervezte.
 
Hát mondanám, hogy van itt Miskolcon is (tényleg van), csak az út elég sokban van idáig meg vissza :(
 
Félreértés ne essék ám, én nem nézem le azokat, akik megveszik a motort, aztán mégsem használják ki, csak úgy gondolom, hogyha már megvan, akkor ki kell használni. Illetve megkeresni a lehetőséget a kihasználásra. A vele való nyaralni menés is ilyen! Bevallom, én sem azért vettem meg, mert vele akartam munkába járni.
Amúgy meg a rutin, és a rengeteg megtett km mellett is nagyon fontosnak tartom mindenki számára a tréningekre járást, épp azért, h az ember kezelni tudja az idióták által okozott helyzeteket. Azért mégis jobb, ha nem élesben kell tesztelgetni, h mit tudok én, és mit tud a motorom.

Nálam sem a vágy hiányzik, én pl. többek között azért vettem, hogy akár dolgozni is járjak vele, de úgy alakul az élet, hogy a három munkám közül mindössze egyetlen van (a legritkább), ahova van értelme motorral menni. A másik itthon van, a harmadik pedig csak motor+BKV kombóval lenne megoldható, de annak semmi értelmét nem látom, hogy 2*20 perc motorozás kedvéért egész nap cipeljem a bukósisakot meg a protektorokat meg a többi hóbelevancot.

Tréninget viszont én is tervezek, bőőőőven van még hova fejlődnöm!
 
Asszem a Berda jőzsef utcai Autóklub kp-ba is van. Legalábbis amikor tanultam vezetni, akkor nem szabadott áthajtani a spéci burkolaton.
 
A hozzászólásából arra következtetek, hogy mindaz, ami a 8-10 ezer fölött van :D
 
Nekem erről a csúszós úton való motorozásról az jut eszembe, hogy van-e valahol olyan autós vezetéstechnikai tanfolyam ahol ugyanezeket lehet gyakorolni? Idén elég csúnyát korcsolyáztam a jégen, és a Jóistenen múlt hogy a reggeli teli autópályán a két pördülésen kívül nem lett nagyobb baj...


A Hungaroringen van a Groupama Vezetéstechnikai centrum... néha szoktunk róla hírt is írni. :D
 
Futárok a versenybe csak a nem dolgozóssal szállhatnak bele! :p:D (legalábbis sztem :futyulos2:)
Amúgy én most számoltam utána hogy bár robeszba 3 év alatt pakoltam 8000 km-ert, ha nem lenne különösebb gond a vassal csak a munkábajárásom (igen szűken számolva is ) évi 9-10 000 km lenne. Szóval amint megvettem NAGY VAS-t (egyenlőre jövőbeli motoromról ily névvel ábrándozom) azonnal fotózom a km óra állást, és bőszen imádkozom egész évben kitartóan hogy semmi különösebb gubanc ne legyen majd vele :) és akkor meg lesz egy szezon alatt több mint 10 ezer is :csam:
Amúgy olyan 80 km oda-vissza az út a munkahelyig, és ennek legalább a negyede igencsak város, meg amúgyis pösti lány volnék. Szóval bár eleve ebbe tanultam bele, megértem aki tart az ilyen zsúfolt forgalomtól, kismilliárd sávval, elágazással lámpával táblák tömkelegével, de erre csak annyit mondok, hogyha nem pánikolsz azon hogy eltévedsz akkor nem lesz gáz. Ha eltévedtél állj félre, nézz körül hol vagy és kapd elő a térképed, vagy kérdezz meg valakit. csak NE ESS PÁNIKBA - ez mellesleg rendkívüli módon érvényes az egész életre, és persze legyen nálad mindig törülköző...
 
Nekem a havi 45km*~15 munkanap 10 hónappal számolva 6-7000km-t ad, azon felül vannak még ilyen "bemegyünk anyámékhoz" és hasonló utak, a többi a túra. Na, amit akartam, hogy közben kiszámoltam, mennyi jutott Ciliegiára (a párom motorja), abban nagyon kevés, amikor kölcsönvettem munkába menet. Így 8835km a tavalyi év.

Nagyobb túráink tavaly, így visszagondolva:

Május: Ausztria, 48 órás, Nagyvárad
Augusztus: Tátra
Szeptember: Bogács

Meg pár keleti családlátogatás (az olyankor megvan 800km), ilyen-olyan összejövetel (Bogács, Ajkarendek, ilyesmi), más belföldi tekergések csak úgy.

Budapesti közlekedési spagetti: nekem azzal a résszel van bajom, ami nem látszik a térképen. Mikor a bal szélső sávból lehet jobbra menni, vagy az alattam lévő sáv egyszer csak elfordul tök másfele záróvonallal, amikor lezárnak és egyirányúsítanak meglepetésszerűen, tilos balra esetleg jobbra egy kereszteződésben, és esetleg kilométereket kevereghetek az előre elgondolt útvonalhoz képest, ilyenek. Nem ritka dolog. Néha segít, ha az ember realtime föl tudja dolgozni az útjelző táblákat, néha nem :D

Meghatározó emlékem, mikor egy hete volt meg Teresa, és ezzel a zéró tapasztalattal augusztus 19.-én (mert ez még nem az ünnep, gondoltam naivan) mentem át a Rupphegyről valahova a XIII. kerületbe némi olajért. Fél napom ráment, mikor harmadszor tereltek vissza a Deákra (végig dugóban), már ordítottam, és a végére a kimerültségtől és a benyelt kipufogógázoktól zombibban néztem ki, mint akármelyik éjszakás műszak után :D Tapasztalatnak meg anekdotának nem volt rossz, de az olajat jobban jártam volna, ha a Nagyvasból veszem, pár utcával lejjebb Gazdagréten...
 
Ha új helyre megyek Pesten belül én is hajlamos vagyok eltévedni pont az ilyen furfangos kanyarok, nem kanyarok meg egyirányúak miatt. De pont ettől izgi :) A dugó meg mióta akadály ha két keréken vagy? :D
Amúgy érdemes valami naprakész útvonaltervezőt használni, mert még ha nem is minden elterelés és útfelbontást tud, legalább az eredeti útvonaladat úgy csinálja meg hogy ahol ő szerinte balra kell kanyarodnod ott nagy valószínűséggel tudsz is arra kanyarodni :) Amúgy eltévedés esetén szeretek kb toronyiránt keresgélni. Ha tudom hogy irányban hova kéne bejutnom csak ahol akartam ott nemtudok arra kanyarodni, bemenni, akkor megpróbálom máshonnan toronyiránt. Előbb utóbb mindenhova megtalálja az ember a befelé vezető útvonalat. :cool:
De sztem kérdezd a futárokat milyen volt kezdőként :D
 
Insta360 Black Friday sale

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére