Tükörreflexesbe olcsó és jó nincs újonnan. 200 e körül indulnak a jobb canonok, aminek fényerősebb az objektívje, és el lehet vele indulni az akváriumok, naplementék, sötétebb épületbelsők és egyebek irányába.
Amit felsoroltál így hirtelen egy középnormális felszereléssel alsó hangon 500 e.
Vagy megtanulsz fotózni. Az alapokat ide már leírtam: hogyanfotozzak.blog.hu Az elején van a rekesz, záridő, mélységélesség kirészletezve. Ha ezeket ügyesen kombinálod, kisfos géppel is lehet jó képeket csinálni. Nemcsak a gép ára, hanem a felhasználó ismeretei is jelentősen befolyásolják egy gép lehetőségeit. Hiába van milliós géped, ha a programautomatikán kívül nem tudod használni.... a tudást nem adják a géphez.
Az állvány jó ötlet.
Nekem van egylábú állványom is, monopodnak hívják, direkt berázás ellen koncert és bulifotózáshoz ideális. Harmincadot régen jánykoromban még meg tudtam tartani, ma már csak monopodról megy. A másodperceket meg pláne állványról szokták exponálni! Azt a belengést már semmilyen automatika, vagy szoftver vagy technika nem tudja kiszedni. Az oda ideális fényerejű 1:1,2-s obik meg aranyárban vannak. Hobbira nem ajánlok egy fix gyujtótávolságú 50 mm-es objektívért letenni 300 e-t.... bár ha meg tudod engedni, miért is ne....
Múltkor az egyik kolléga a vakuk beállítófényénél fotózott műteremben. (konkrétan a romantikus félhomály/sötét határa). Kérdezgettem mi mennyibe került a tatyójában, mondta kb 3 gurigánál állt meg, de minden obija fix, ezért hogy ne maradjon le semmiről 3 vázzal dolgozik, és azokon rajta a fix obik. Műteremben okés, riportnál elég kemény lehet kapkodni a gépek után mert kevés az időd ráhúzni a zoomra... Szóval mindennek megvan az előnye és a hátránya is. Bár rendszerint a lehetőségek határát a zsebpénz határozza meg, azért a tudás sok mindent tud pótolni.
Ahogy Lenin mondta: tanulni, tanulni, tanulni.