Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Fecsegő

A benzin és a víz NEM elegyedik egymással, így értendő az, hogy nem lehet vizezni. Persze ettől még lehet víz az üzemanyag ellátó rendszerben ( tank, csövek stb.)

Télen a részben kiürült benzintankban lévő vízpára folyadékká csapódhat le. A folyékony víz és a benzin nem elegyednek, a víz sűrűsége pedig nagyobb a benzinénél, ezért a víz a benzintank aljhára kerül majd és könnyen bejuthat a motort ellátó üzemanyagvezetékbe. Amikor a vezetékben megfagy a víz, akkor a benzin nem tud a motorba jutni.

Csak, hogy tudjátok. :D

Ezt úgy védik ki, hogy a nagy 40 ezer literes tartályban a cső ami felszívja az üzemanyagot az egy bizonyos szint felett kezdődik. tehát nem az aljáról szívja fel az üzemanyagot.
Ezt úgy kell elképzelni, hogy a szívószálat csak 3/4-ig dugod a pohárba.
Tehát előbb szív levegőt mint vizet. Ezek a tartályok soha nem ürülnek le.
Tehát gyakorlatilag, csak akkor van rá esély, hogy vizes legyen, ha lefejtés közben tankolsz. Akkor ugyan is az üzemanyag nagy sebességgel érkezik a tartályba ami felkavarjatlya a tartály alján esetlegesen felgyült vizet.
Az öt évente kötelező tartálytisztítás pedig azért van, hogy ha esetleg annyi víz gyülne össze, hogy elérje a szívó csövet, (ami kizárt)ne kerüljön a rendszerbe. Az erre kialakított üzemanyag figyelő rendszer pedig ezt is méri, sőt a dómakanában erre kifejlesztett mérő léccel is meg lehet mérni.

Szóltam.:D

Köszi! Még mindig nem tettem túl magam a témán:D
Nagyon megoszlanak a vélemények, ahogy erre rákerestem a neten, komoly viták és anyázások mennek, hogy kinek van igaza, mert az egyik szerint vizezik a benzint, a másik szerint nem, és nem is lehet stb...:)
Hát, nem tudom. Teljesen meggyőző volt a tanárom érvelése, miszerint ez nem lehetséges, na de egy tanártól ez elvárás...:D
Azt is elhiszem, hogy a keleti csodák elmentek fele benzin-fele víz keverékkel, na de manapság ezek a szupercsoda nyugati csillivilli giccsparádék nem hiszem el, hogy bírnák a vizet akár a legkisebb mennyiségben is. Még ha tankolásnál nagy nyomáson keveredik is a cucc, az autó tankjában különválik és előbb-utóbb csak víz marad...
A motor benzinnel megy... Ha vízzel is megy, már megoldottunk egy nagy környezetvédelmi kérdést...:D
Továbbá a víz mit művelhet egy motorba jutva?
Azt sem hiszem, hogy a kutaknak megérné ilyesmikkel szórakozni. Na meg ebből már régen kurta nagy botrányok kerekedtek volna szerintem, elég könnyen kiderülhetne az igazság egy vizsgálattal.
Na meg mint ahogy írod Hermi, különféle műszerekkel és figyelő rendszerekkel folyamatosan ellenőrzik a benzint...
Na meg ha a víz össze is keveredik a benzinnel, apró cseppekben látszania kellene, nem?
Na, ennyi jutott eszembe. Nem kell rögtön az ütőeremre ugrani és anyázni, továbbra is meggyőzhető vagyok, csak laikusként leírtam a saját elképzeléseimet a dologról. :love:
 
A benzin-víz téma, igaz volt, de a megboldogult szocidőkre volt jellemző! Azóta fejlődött a technika, és igaz, hogy a mai gépek azonnal kifeküdnének tőle, így ez már véleményem szerint nem alkalmazható. De mint tudjuk a magyar ember rendkívül találékony, főleg ha anyagi haszonszerzés a cél. Sok mendemonda kering a benzinkutakkal kapcsolatban, mint a kutak mahinálása (ebben is van valami, hisz jómagam is tankoltam már 62l benzint úgy hogy előtte nem volt teljesen üres, de amikor kérdőre vontam a kutast, csak annyit tudott mondani, ha az óra annyit mutat akkor az annyi. Nem volt időm vitázni, hisz nem haza felé tartottam és még vagy 150 km hátra volt, de ha a közelben laktam volna, akkor visszamegyek egy hitelesített marmonkannával! ), vannak legendák adalékanyag spórolásokról, és egyébb éghető anyaggal hígításról. De bizonyíték senki kezében nincs, erről igazából csak az érintett kutak dolgozói tudnának nyilatkozni! Azok meg nem fognak! Így számomra ez a téma kilőve, mert olyan mint az UFO, mindenki beszél róla, megdönthetetlen bizonyíték nincs, ha van, akkor pedig nem nyilvános!
UFF! :D
 
Hát nekem volt olyan, hogy le kellett engednem az Aprilia tankjából jó fél licsi vizet, mert hogy a tél alatt az állásba valahogy kivált, és az volt a benzincsőbe és a tank alján...
De kitudja, lehet csak beázott a garázsba :D
Senki nem is tudja, hogy lehet vizezni a benzint :(
:alien:
 
Idézet:
Eredeti szerző Sir Tremor
Biztos nem volt egy percig sem benzinkutas!:muhaha:

Sajnos létezik!
:(



A benzin és a víz NEM elegyedik egymással, így értendő az, hogy nem lehet vizezni. Persze ettől még lehet víz az üzemanyag ellátó rendszerben ( tank, csövek stb.)

Télen a részben kiürült benzintankban lévő vízpára folyadékká csapódhat le. A folyékony víz és a benzin nem elegyednek, a víz sűrűsége pedig nagyobb a benzinénél, ezért a víz a benzintank aljhára kerül majd és könnyen bejuthat a motort ellátó üzemanyagvezetékbe. Amikor a vezetékben megfagy a víz, akkor a benzin nem tud a motorba jutni.

Csak, hogy tudjátok. :D

Tudtam, azééé írtam Én is!:D
Természetesen nem elegyedik, azért ül le a tálka aljára a víz(mivel sűrűbb, mint a benzin).
No mindegy is, a lényeg ugyanaz marad;).....Sz*pás, ha az üzemanyag ellátó rendszeredben víz cirkál...:kac-kac:
Kivédeni pedig....hmmm....nehéz ügy.:beteg:
 
A benzin-víz téma, igaz volt, de a megboldogult szocidőkre volt jellemző! Azóta fejlődött a technika, és igaz, hogy a mai gépek azonnal kifeküdnének tőle, így ez már véleményem szerint nem alkalmazható. De mint tudjuk a magyar ember rendkívül találékony, főleg ha anyagi haszonszerzés a cél. Sok mendemonda kering a benzinkutakkal kapcsolatban, mint a kutak mahinálása (ebben is van valami, hisz jómagam is tankoltam már 62l benzint úgy hogy előtte nem volt teljesen üres, de amikor kérdőre vontam a kutast, csak annyit tudott mondani, ha az óra annyit mutat akkor az annyi. Nem volt időm vitázni, hisz nem haza felé tartottam és még vagy 150 km hátra volt, de ha a közelben laktam volna, akkor visszamegyek egy hitelesített marmonkannával! ), vannak legendák adalékanyag spórolásokról, és egyébb éghető anyaggal hígításról. De bizonyíték senki kezében nincs, erről igazából csak az érintett kutak dolgozói tudnának nyilatkozni! Azok meg nem fognak! Így számomra ez a téma kilőve, mert olyan mint az UFO, mindenki beszél róla, megdönthetetlen bizonyíték nincs, ha van, akkor pedig nem nyilvános!
UFF! :D

JA!!!;)

Vicces, amikor a 45 lityis tankba 50 lityi üzemanyag fér...:muhaha:(csőrendszer ide- vagy oda)
De szerencsére mindent meg tudnak magyarázni a kútvezetők:confused:(mert legtöbb esetben/kivéve, ha részesedik a haszonból:bang:/ nem a pénztáros kislány tehet erről...:beteg:)!
 
Apropóóó
Lehet isaszegen Bioetanolt kapni... 85-ös oktánszámú...
Ez autóba, motorba tankolható? :confused:


Nnnna, ez az egyik tévhit a bioetanollal... a 85, jelen esetben nem az oktánszámot jelenti, hanem, hogy 85%-ban tartalmaz bioetanolt a cucc, a maradék 15% normál benzin. A bioetanol oktánszáma amúgy magasabb, valami 100 körüli, ha jól emlékszem.
 
Elmondom a benzin vizezésének a (feltételezhető) titkát! ;)
Ugye a benzin vízzel nem keveredik kémiai okokból!
De ha a vízet keverjük egy bizonyos anyaggal ami elég olcsó (denaturált szesz) akkor a víz már olyan oldott állapotban van, hogy elkeveredik a benzinnel!
A denaturált szesz kereskedelmi forgalomban kapható, többek között üzemanyagrendszerek víztelenítésére is használják mivel utána a jármű kidolgozza magából!
(elégeti!!!)
 
hali!ne tankolj etanolt,ne ezen akarj spórolni,menne vele a vasad,de nemfeltétlenül tesz jót neki és a teljesítménye az tuti romlik.

Ez a másik tévhit... a nagyobb oktánszám miatt esetleg még emelkedni is tud a teljesítmény. Viszont a fogyasztás is nő valószínűleg.
Régebbi, porlasztós motornál tényleg megeshet a teljesítményvesztés, de nem azért, mert az etanol sz*r, hanem azért, mert a többletfogyasztáshoz át kellene fúvókázni a porlasztót, meg állítani az előgyújtást.
 
Köszi! Még mindig nem tettem túl magam a témán:D
Nagyon megoszlanak a vélemények, ahogy erre rákerestem a neten, komoly viták és anyázások mennek, hogy kinek van igaza, mert az egyik szerint vizezik a benzint, a másik szerint nem, és nem is lehet stb...:)
Hát, nem tudom. Teljesen meggyőző volt a tanárom érvelése, miszerint ez nem lehetséges, na de egy tanártól ez elvárás...:D
Azt is elhiszem, hogy a keleti csodák elmentek fele benzin-fele víz keverékkel, na de manapság ezek a szupercsoda nyugati csillivilli giccsparádék nem hiszem el, hogy bírnák a vizet akár a legkisebb mennyiségben is. Még ha tankolásnál nagy nyomáson keveredik is a cucc, az autó tankjában különválik és előbb-utóbb csak víz marad...
A motor benzinnel megy... Ha vízzel is megy, már megoldottunk egy nagy környezetvédelmi kérdést...:D
Továbbá a víz mit művelhet egy motorba jutva?
Azt sem hiszem, hogy a kutaknak megérné ilyesmikkel szórakozni. Na meg ebből már régen kurta nagy botrányok kerekedtek volna szerintem, elég könnyen kiderülhetne az igazság egy vizsgálattal.
Na meg mint ahogy írod Hermi, különféle műszerekkel és figyelő rendszerekkel folyamatosan ellenőrzik a benzint...
Na meg ha a víz össze is keveredik a benzinnel, apró cseppekben látszania kellene, nem?
Na, ennyi jutott eszembe. Nem kell rögtön az ütőeremre ugrani és anyázni, továbbra is meggyőzhető vagyok, csak laikusként leírtam a saját elképzeléseimet a dologról. :love:

De kis lökött vagy. :heureka::D
Szó sincs az ütő eredre ugrásról sem a kedves édes anyukád csúnya szavakkal való illetéséről, csak én mint benzinkutas megosztottam veletek a tudásomat. Viszont garantálom, hogy mi nem vizezzük. (mol)
Csókoltatlak.:love:
 
Nnnna, ez az egyik tévhit a bioetanollal... a 85, jelen esetben nem az oktánszámot jelenti, hanem, hogy 85%-ban tartalmaz bioetanolt a cucc, a maradék 15% normál benzin. A bioetanol oktánszáma amúgy magasabb, valami 100 körüli, ha jól emlékszem.

hali!ne tankolj etanolt,ne ezen akarj spórolni,menne vele a vasad,de nemfeltétlenül tesz jót neki és a teljesítménye az tuti romlik.

Na igen. Biztos menne vele és lehet hogy még jobban is, de csak egy darabig.
A szervízkönyvbe vagy a tank ajtaján levő utasítás nem véletlen.
Tessék utána nézni, hogy az etanol hány fokon ég, és hogy a te géped azt ki bírja-e. Amelyik gépre azt írják, hogy 95-ös az arra van beállítva és a magasabb égéshő tönkre teheti a szimeringeket tömítéseket stb.
Szerintem.

Elmondom a benzin vizezésének a (feltételezhető) titkát! ;)
Ugye a benzin vízzel nem keveredik kémiai okokból!
De ha a vízet keverjük egy bizonyos anyaggal ami elég olcsó (denaturált szesz) akkor a víz már olyan oldott állapotban van, hogy elkeveredik a benzinnel!
A denaturált szesz kereskedelmi forgalomban kapható, többek között üzemanyagrendszerek víztelenítésére is használják mivel utána a jármű kidolgozza magából!
(elégeti!!!)

És mennyi egy liter denaturált szesz?
Megéri-e egy 20 vagy akár 40 ezer literes tartályt felvizezni?


Még annyit hozzá tennék ehhez a témához, hogy kisebb kutak (maszek) nem adalékolva kapják az üzemanyagot, az pedig a szíve joga, hogy bele teszi-e vagy sem. Vagy bele tudja-e tenni vagy sem.
Az óra mahinálást is elhiszem, biztos van olyan kút ahol nem jól mér.
Spec nálunk évente hitelesítik és mi nem férünk hozzá ezekhez a dolgokhoz.
Én tűzbe tenném a kezem a mi kutunkért. :cool:
 
De kis lökött vagy. :heureka::D
Szó sincs az ütő eredre ugrásról sem a kedves édes anyukád csúnya szavakkal való illetéséről, csak én mint benzinkutas megosztottam veletek a tudásomat. Viszont garantálom, hogy mi nem vizezzük. (mol)
Csókoltatlak.:love:

Kémiából nulla vagyok,nem is érdekel túlságosan,nem tudok hozzászólni...de a Mol kútaknál tankolok magam is állandóan,soha semmi gondom nem volt velük :)
 
De kis lökött vagy. :heureka::D
Szó sincs az ütő eredre ugrásról sem a kedves édes anyukád csúnya szavakkal való illetéséről, csak én mint benzinkutas megosztottam veletek a tudásomat. Viszont garantálom, hogy mi nem vizezzük. (mol)
Csókoltatlak.:love:

Nem, nem is rád céloztam azzal a beszólással és a hszem is mindenkihez szól, csak téged emeltelek ki, mert megint feldobtad a témát és elgondolkodtam rajta, aztán írtam mindent, ahogy épp eszembe jutott:)
Az ütőeres beszólással az olyanokra céloztam, akik ahelyett, hogy normálisan válaszolnának, rögtön úgy kezdik a mondandójukat, hogy mekkora segg vagyok, ha ezt vagy azt nem tudom...:mad:
Egyébként a MOLról jut eszembe, hogy a Pancsa csak ott hajlandó enni...hiába szocicsoda így-meg úgy, egyszerűen a többitől köhög, nem megy úgy ahogy kéne, büdös, füstöl, nem indul be stbstb.
Viszont a 15 éves autónk is keleti csoda, na de az bármit megzabál:D
Meg még a kutas vizezésről annyit (Norton hszéhez), hogy amekkora versengés van, nem hinném, hogy annyira megérné nekik (vagy csak a nagyoknak nem?), hiszen állandóan menne a másik lejáratása, fogyasztóvédelem, bevizsgálás stb. A titkokban pedig végképp nem hiszek, itt csak érdekkapcsolatok és profithajtás van, ha már nincs érdek, miért ne járassam le a kis titkaikkal azt a kutat, ahol dolgoztam és teszem azt jól kibabráltak velem.. Szerintem... De nem tom:D
Azt pedig én is olvastam, hogy az alkohol hatására a benzin-víz keverékből homogén folyadékkeverék lesz, mert beviszi a vizet a benzines oldatba.
(De már az se mindegy, hogy metanolt vagy izopropil-alkoholt használunk)
Na mindegy. Nemsemmi boszorkánykonyhások dolgoznak a kutakon, ezt mind kikeverni...:D
 
Na igen. Biztos menne vele és lehet hogy még jobban is, de csak egy darabig.
A szervízkönyvbe vagy a tank ajtaján levő utasítás nem véletlen.
Tessék utána nézni, hogy az etanol hány fokon ég, és hogy a te géped azt ki bírja-e. Amelyik gépre azt írják, hogy 95-ös az arra van beállítva és a magasabb égéshő tönkre teheti a szimeringeket tömítéseket stb.
Szerintem.



És mennyi egy liter denaturált szesz?
Megéri-e egy 20 vagy akár 40 ezer literes tartályt felvizezni?


Még annyit hozzá tennék ehhez a témához, hogy kisebb kutak (maszek) nem adalékolva kapják az üzemanyagot, az pedig a szíve joga, hogy bele teszi-e vagy sem. Vagy bele tudja-e tenni vagy sem.
Az óra mahinálást is elhiszem, biztos van olyan kút ahol nem jól mér.
Spec nálunk évente hitelesítik és mi nem férünk hozzá ezekhez a dolgokhoz.
Én tűzbe tenném a kezem a mi kutunkért. :cool:

kb 500 ft 1 liter denszesz, de azt nem sikerült megtudnom, hogy ez mennyi vizet tud belecsalni a benzinbe! :D
 

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére