RSA tárcsafékzár riasztóval

csam hír: Ellenőrizd azt a guminyomást!

NaNa

nanana, Life is Life!
Fórumvezető
CsaM Csajok
motorgumi.JPG
Visszhangzik a fejünkben az intelem, ami nem alaptalan. Mivel a motor gumijai tartják úgymond a popsinkat, nem árt fokozottan figyelnünk rájuk!

Bővebben...
 
10 évesnél idősebb gumiabroncsot ne használjunk... ahha, apám nem volt hajlandó lecserélni a kis chopperen a hátsó gumit, mert hogy még tökéletes állapotú a korához képest. Oké, hogy látszólag csudajó, de gyári, '97-es gumi volt rajta... Végül is csak 17 e km-t élt meg, de csúszott mint a fene. Legalább túl éltem és már túladtunk rajta :D
 
B+... soroljam?

"Szemre nem tűnik laposnak, akkor mehetünk" - Aha... A legtöbb modern motoron a hátsó gumi /50-55-60-as. Kellően széles guminál (úgy 170 és fölötte) szemre sose fogjátok meglátni, hogy fél-1 bar hiányzik belőle, mert van annyi öntartása az abroncsnak terhelés (a motor önsúlya) alatt is, hogy nem feltűnően ül össze... mentem már úgy 50km-t defektes gumival, hogy majd csak másnap vettem észre, hogy valami nem kóser, szemre semmi nem tűnt fel. Egy teszkós digitális nyomásmérő van vagy 1500Ft, lehet nyugodtan használni, annyira pontos, amennyire kell. Ha nem is napi szinten, de hetente-kéthetente, hosszabb útra indulás előtt meg mindenképpen.
"Ha egy hosszabb út után akarjuk megnézni a nyomást..." - Guminyomást MINDIG indulás előtt, hidegen ellenőrzünk, az előírt értéket is hideg állapotra adják meg a gyártók. Hosszabb út után a levegő is felmelegszik az abroncsban, nem csak a féktárcsa, jópár tized eltérés is lehet a hideg állapothoz képest. Aztán csodálkozik a júzer, hogy előírt nyomást mér, mégis csúszkál a motor a s*gge alatt...
"Ha az ember nem pályamotorozik a vassal, hanem az utcán használja, akkor a gumi közepét kell néznie a kopás szempontjából." - Mert közúton nem kanyarodunk, ugye? Ráadásul a kopásjelzők se feltétlenül csak a mintázat közepén vannak belesütve a gumiba. Az én motorom pl. valamiért a bal oldalát szereti jobban elnyalni a guminak, középen még lenne minta, 5 centivel arrébb meg már helyenként sima. A mintázat meg nem dísznek van ott, hanem a közúton igencsak fontos vízelvezetés miatt, és sose lehet tudni, mikor kell éppen akkorát dönteni vizes úton, hogy már ráfut az ember a sima részre... aztán megintcsak jön a csodálkozás, hogy vajon miért ért le a tükör is az ív közepén. Ja, és életemben nem mentem még pályán egy métert sem...

Őszinte legyek? Már az előző cikknél is megfogalmazódott bennem, hogy ehhez a motorszerelő hölgyhöz nem annyira vinném a jószágot... Értem én, hogy baromi jó, hogy női motoros oldalon egy női motorszerelő ad tanácsokat, de ha már kezdőknek szóló, szakmai cikkeket közöltök, nem lehetne, hogy megnézetitek valaki mással is, és lehetőség szerint kimazsolázzátok belőle a pontatlanságokat?
 
A Nitrogénről van valami infó? Mármint azon kívül, hogy pirossal jelölik. :)
 
10 évesnél idősebb gumiabroncsot ne használjunk... ahha, apám nem volt hajlandó lecserélni a kis chopperen a hátsó gumit, mert hogy még tökéletes állapotú a korához képest. Oké, hogy látszólag csudajó, de gyári, '97-es gumi volt rajta... Végül is csak 17 e km-t élt meg, de csúszott mint a fene. Legalább túl éltem és már túladtunk rajta :D

Inkább 6-7 az a 10... anno, mikor gumigyárban volt szerencsém dolgozni, kb. akkorra mondták a szakik, hogy kipárolognak egy abroncsból azok az anyagok, amik puhává teszik.
 
Mert közúton nem kanyarodunk, ugye? Ráadásul a kopásjelzők se feltétlenül csak a mintázat közepén vannak belesütve a gumiba. Az én motorom pl. valamiért a bal oldalát szereti jobban elnyalni a guminak, középen még lenne minta, 5 centivel arrébb meg már helyenként sima.

Közúton (nálunk) általában jóval több az egyenes, mint a görbe. Hát még az Alföldön... viszont tényleg, nekem is szeret balra kopni. Állítólag azért, mert a bal oldalán többet megy, hiszen az ívek bal oldala mindig hosszabb. Meg állítólag balos kanyarban bátrabbak vagyunk, azért is. Nos, ezt cáfolom: én balosban gyávább vagyok, mégis arra kopik a gumi... jó, nem 5 centivel, hanem mondjuk 2-vel.
 
Visszhangzik a fejünkben az intelem,
Ez tetszik :D Már akié üres, AZ tényleg visszhangzik... :D

B+... soroljam?

Őszinte legyek? Már az előző cikknél is megfogalmazódott bennem, hogy ehhez a motorszerelő hölgyhöz nem annyira vinném a jószágot... Értem én, hogy baromi jó, hogy női motoros oldalon egy női motorszerelő ad tanácsokat, de ha már kezdőknek szóló, szakmai cikkeket közöltök, nem lehetne, hogy megnézetitek valaki mással is, és lehetőség szerint kimazsolázzátok belőle a pontatlanságokat?
Bq, kár, h csak egyszer lehet tetszikelni a hozzászólásodat... :)

Akinek az utcán való megfordulás is gondot okozott, szerinted mennyit döntöget? Ha motorozik egyáltalán... Mert ez az egész cikk egy tipikusan hozzá nem értő, kezdő, minden tapasztalatot nélkülöző iromány. Lehet, h baromi jól hangzik, de ahogy te is írod, ha már a kezdők okulására akar szolgálni, akkor ezt így ilyen formában tényleg nem kéne rájuk szabadítani. Tényleg nagyon színvonaltalanok ezek a cikkek. Nem kéne így lennie....

Nekem még ez nagyon tetszett benne: palackozott gumijavító :D micsoda szakkifejezés :D Kövezzetek meg, ha rosszul tudom, de ezt nem csak belső nélküli abroncshoz lehet használni? Sokan vannak még, akik belsős bringákkal járnak. Nem ártana akkor ezt is megjegyezni ebben a mélyenszántó cikkben :)
 
Ja, és nem is tudtam, h a gumik tartják a popsinkat... :D Az enyémen mondjuk ülés is van, és az abroncs valami egész más, komplexebb célt szolgál. Dehát motorja válogatja, biztos :)
 
Közúton (nálunk) általában jóval több az egyenes, mint a görbe. Hát még az Alföldön... viszont tényleg, nekem is szeret balra kopni. Állítólag azért, mert a bal oldalán többet megy, hiszen az ívek bal oldala mindig hosszabb. Meg állítólag balos kanyarban bátrabbak vagyunk, azért is. Nos, ezt cáfolom: én balosban gyávább vagyok, mégis arra kopik a gumi... jó, nem 5 centivel, hanem mondjuk 2-vel.

Én is jobbosban vagyok bátrabb (szerintem), mert ott több hely van korrigálni... Igaz, autó is jöhet közbe :S

De amúgy nagyjából csak arra próbáltam célozni, hogy nem lehet ilyen ökölszabályt lefektetni, hogy csak itt vagy ott figyeld a gumi kopottságát, és ha ott jó, akkor minden rendben. Elég sok összetevős a kopás, függ a használattól, terheléstől, magától a motortól, meg eleve a gumi felépítésétől. Alapból, nincs olyan, hogy ugyanaz a gumi tökugyanúgy kopjon két különböző motoron, meg olyan se, hogy két különböző gumi ugyanúgy ugyanazon a motoron. Meg kell ismernie mindenkinek a sajátját, figyelni, tapasztalni, és majd akkor megjön az is, hogy neki mi válik be a legjobban, vagy mire kell jobban (máshogy) figyelnie, mint a haveroknak.

Ebben viszont nem segítenek az olyan, szakmainak látszó, féldilettáns cikkek, amik elviszik szerencsétlent a málnásba...
 
Ebben viszont nem segítenek az olyan, szakmainak látszó, féldilettáns cikkek, amik elviszik szerencsétlent a málnásba...

Jó, hát ez a cikk éppen bizonyára nem segített (hogy akkor már én is lehúzzam), lenne mit összeszedni a témáról.
Nekem pl. még fontosabb a megfelelő guminyomás a gördülési ellenállás miatt... és még e tekintetben is mások a gumik, a kopásról meg főleg nem beszélve, arról külön érdekes tapasztalataim vannak :D
 
10 évesnél idősebb gumiabroncsot ne használjunk... ahha, apám nem volt hajlandó lecserélni a kis chopperen a hátsó gumit, mert hogy még tökéletes állapotú a korához képest. Oké, hogy látszólag csudajó, de gyári, '97-es gumi volt rajta... Végül is csak 17 e km-t élt meg, de csúszott mint a fene. Legalább túl éltem és már túladtunk rajta :D
A Suzukimon még szőrösek voltak a gumik, néhány ezer km volt bennük (olyan 3-5) ,de a motor állt egy jó évet. Igaz, fősztenderen, és gondosan odébb is tologattuk, h ne mindig ugyanazon a ponton érjen le a hátsó. Télen a kerti kisházban állt, letakarva, nyáron az udvaron, ponyva alatt. Mikor aztán elővettem, és mentem vele, a hátsó olyan volt mint a papír, egy erősebb fékezésnél a hátulja nagggggyon látványosan megindult. Le is cseréltem azonnal.
 
A Suzukimon még szőrösek voltak a gumik, néhány ezer km volt bennük (olyan 3-5) ,de a motor állt egy jó évet. Igaz, fősztenderen, és gondosan odébb is tologattuk, h ne mindig ugyanazon a ponton érjen le a hátsó. Télen a kerti kisházban állt, letakarva, nyáron az udvaron, ponyva alatt. Mikor aztán elővettem, és mentem vele, a hátsó olyan volt mint a papír, egy erősebb fékezésnél a hátulja nagggggyon látványosan megindult. Le is cseréltem azonnal.

A GS500 nem orrnehéz? :eek: Csak, mert középállványon utoljára talán a Jawa-t meg a Simsont láttam úgy megállni, hogy ne az első, hanem a hátsó gumi érjen le rajtuk... Viszont, mintha már hallottam volna mástól is, hogy a GS500 gyári gumijai öregedés nélkül is ritka sz*rok voltak...
 
A GS500 nem orrnehéz? :eek: Csak, mert középállványon utoljára talán a Jawa-t meg a Simsont láttam úgy megállni, hogy ne az első, hanem a hátsó gumi érjen le rajtuk... Viszont, mintha már hallottam volna mástól is, hogy a GS500 gyári gumijai öregedés nélkül is ritka sz*rok voltak...
Öööö, a hátsó volt lenn:
64057-1381832965-9ba499b0aa2183b02530e869b1924f9b.jpg
Ez már a harmadik gumiszett volt rajta, Metzeler Lasertec. Aztán Bridgestone Battlaxra cseréletem.
 
De, igazad van :D Csak a rosseb se emlékezett már, h melyik ért le. Arra emlékeztem, h a hátsó volt nagyon megrepedezve a peremen, ezért valószínűsítettem, ha az ért le :)

64056-1381832960-fc98c9841997eeebb49e6597e8de5062.jpg
 
Nekem most valami Michelin Pilot van rajta. Csúszik mint állat, viszont nem kopik :D Alig észrevehető rajta az a 4-5 e km, amit mentem vele... De következőleg ismét Battlax lesz rajta, mert sokkal jobb volt vele menni. Ha satufékeztem, akkor is max épp hogy megmozdult a segge oldalra :)
 
Na, erről beszéltem, hogy kinek mi jön be... Az 1.4-en a gyári gumi Bridgestone volt, talán BT021. Olvasgattam előtte már itt-ott, hogy többeknek mennyire nem jött be, csúszik, nem jó... nekem az égvilágon semmi bajom nem volt vele. Utána váltottam Roadtec Z6-ra, az nagyon bejött, csak sajna leváltotta a Metzeler... gumi viszont kellett, úgyhogy vettem egy garnitúra használt Dunlop D221-et. No, az valami irgalmatlanul sz*r volt, nem tudtam vele egy rendeset kanyarodni, egyszer egy erősebb fékezésnél megcsúszott az eleje, alig vártam, hogy lecseréljem. Lett helyette Michelin Pilot Road 3, szerintem nagyon király :) Igaz, hogy kell még egy kis kísérletezés, mert a használt garnitúrából, amit vettem, úgy 3-4000km alatt teljesen kinyírtam a hátsót... most viszont kapott egy nullkm-es túltárolt jóárasítottat, ha elfut az is 10ezer felett, mint a Roadtec, megtartom :) Ha nem, jöhet a próba a Z8-cal...
 
Nekem most valami Michelin Pilot van rajta. Csúszik mint állat, viszont nem kopik :D Alig észrevehető rajta az a 4-5 e km, amit mentem vele... De következőleg ismét Battlax lesz rajta, mert sokkal jobb volt vele menni. Ha satufékeztem, akkor is max épp hogy megmozdult a segge oldalra :)

Ne írd le még teljesen... nem tudom, hogy szoktál gumit venni, de a használt gumit árulóknál bőséggel előfordul még Pilot Road, vagy Road 2 is, amik lehet, hogy szemre vadiújak, vagy nagyon keveset futottak, viszont bőséggel elmúltak már 5 évesek... a Road 3 is kb. 2-3 éve jött ki, gondolhatod, hogy a korábbiak milyen öregek lehetnek.
A másik: nem mindegy, hogy Pilot Sport, vagy Pilot Road. Ha jól látom, GS500-ad van, azon nagy valószínűséggel soha az életben nem melegíted be a Sportokat olyan hőfokra közúton, hogy rendesen tapadjanak.
 

Insta360 X5

RSA Trip motoros táska

Legújabb blogbejegyzések

Insta360 X5

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére