A topic indításakor nem volt szó arról hogy csak magyar utak lehetnek, sőt nem írtam sehol hogy „csak” itthon motorozok.
Csoda horvát utak: pontosan ahogy írtad, tükörsimák, és mint ilyenek -ahogy gondolom te is tapasztaltad- szárazon is rohadtul csúsznak -ha már itt tartunk a 76-os út balaton felől, Zeg-előtt az arborétumnál ugyanolyan, el is dobja ott a motort minden évben valaki-
Osztrák utak: valóban jobbak -bár van olyan hegyi út ami még egy gsxr-nek is kemény-, a sógorok büntetési hajlandóságáról nem is beszélve, valamint nekem nem mindegy hogy 2 euróért, vagy félért iszok egy kávét és itt most nem a „vasútállomásra” gondolok.
Ami nekünk látványilag bejött, az az olasz-osztrák szakasz, ott viszont elég érdekes utak vannak.
Bp-hez szlovákia van „átruccanás” közelbe, ahol azért valljuk be nem túl szuperek az utak, a „szlovák tudatúaknál” pedig a magyar rendszám szereti kiverni a biztosítékot, büntet azért is ha rondán nézel, főleg minél beljebb haladsz az országban.
Csehország: na itt szintén vegyesek az utak -néhol a pálya is-, viszont valóban más a közlekedési kultúra.
Szlovénia: a pályák jók -és általában újak-, a főutak.... hát pl a Ljutomerhez vezető út. Szar. Csakúgy mint a táblázás. Erdély/Románia: valóban élénk fejlődés van az utak terén -is-, de csakis a fő áramlatnál, amúgy meglepődhetsz, ha egyszer csak elfogy az út előtted, pedig a térképen szerepel.
No Ukrajna felé még nem voltunk, így csak tudósításokra tudok hagyatkozni, de nem sok biztatót hallottunk róla, mikor Moszkvába készültünk, de sikerült lebeszélni magunkat, mert jó lenne motorral hazajönni is.
Szerbia: nekem mutassam be?
Lengyelország: nem sok részét jártuk be, de ahol behatoltunk az országba Karpacz környékén olyan hegyi utak vannak, ahol egy sáv szélesség sincs gyakorlatilag, de gyönyörű a környezete. NÉmetország: jó minőségű utak, de a rengetek autópálya ami mindent agyba-főbe keresztez, elveszi az ember kedvét olykor. Persze minden útnál számít mit részesítesz előnyben. Gyors pálya, vagy szép, de rosszabb, lassabb kis utak, és sok-sok trafipax.
Hát azt hiszem ennyi a környező országok általam tapasztalt útjairól. Mindenhol -még a németeknél is- van jó és rossz szakasz.
Amúgy meg „magyar vagyok, magyarnak születtem”, szívesebben költöm itthon -és itthoni termékre, szolgáltatásra- a pénzem, szüksége is van rá a magyar embereknek, gyönyörű az ország, ráadásul többet nem kívánom a horvátok fintorgó pofáját nézni miközben megpróbálnak lehúzni.
Hát ennyi. Mennem kell. Ja! Azért addig is magyar úton kell haladni míg kiérsz a kánaánba, sőt nekünk a bp-i utak még ismeretlenebbül szarok, mint neked pestinek, amikről adhatnál pár hasznos infót. Ne légy irigy!
Úgy gondolom ha csak egy motorosnak nyújtanak a közös infóink segítséget, már megérte.