http://travelevent.fullgas.hu/ kalandtúra kifejezetten endurosoknak. most szereztem róla csak tudomást, elvileg két és fél napos a program, de ebből leginkább egy nap a lényeg, amikor a túra van. mindenkit tudása és a gumija alapján osztanak csoportba, szóval bőven megéri eljönni és tanulni. a leírás alapján - bár még ilyenen nem voltam - de nem kell semmi extrémre számítani, nem lesz hegymászás, trialozás, inkább mezőgazdasági földutak, kavicsos terep. utcai motorral nem javasolják. kinek van kedve? én mindenképp megyek, már be is fizettem, de örülnék, ha személyesen is találkozhatnék esetleg innen veletek, illetve akiket már ismerek, azokkal újra.
Lehet, hogy egy 80 kilós pasinak az xt krossz, de az én 50 kilómhoz képest ő majd' 4x annyi, és ha megbillen, akkor borul is. Ha pedig borul, akkor nem biztos, hogy fel tudom állítani... Meg aztán ne én legyek már az első a családban, aki elborítja!
Nem így értettem. Lenne az xt, meg lesz egy rakás BMW r1200 gs meg 1150, meg hasonlók a maguk 250 kilójával. Még a transalppal is a könnyebbek közt leszek, azt gyanítom, pedig nehezebb az xtnél vagy 25 kilóval.
egy kicsit felülvizsgálom a korábbi írásom, nézegetem a tavalyi képeket, és már eddig kapásból két suzuki v-stromot és egy varaderot láttam. telibe utcai gumival is. és csak földút, semmi emelkedő. szóval mindenki gondolja át mégegyszer
szerintem tökéletes, csak egy jó bütykös gumit kell szerezni rá. Ahogy néztem, legalább nem borulna fel, hanem olyan lenne, mint a keljfeljancsi.
megvolt a tréning tegnap. hulla lettem. de megérte! a tréning somogybabodon volt, az offroad pályán. az a hely a paradicsom
nem kifejezés! a társaság is egész jó volt, csak két okostojás került a csoportba, de ők is csak szőrmentén, szóval meglepően jó volt. remélem, lesz folytatása a dolognak, mert magyarországon nagymotoros offroad technikai tréning nincs. és ez a pár óra is nagyon sokat számított a terepen való magabiztosságban.
Az okostojás szintdrómásokat én is nagyon bírom a dirt tréningeken. Az elején okosabbak az oktatónál, aztán a végén már nagyon csöndben vannak amikor rommáizzadva fetrenbergerkednek a porban....
most komolyan, mivel a pálya nyitott, szervezhetnénk ide rövidebb találkozókat, amikor valakinek van kedve hozzá. én szeretnék ide visszajárni. sőt, most, hogy ezt a pályát láttam, itt fehérvár mellett szabadbattyánban van egy cross pálya. múlt hónapban olyan este 7-8 körül meglátogattam, és a kutya nem volt a környéken, se kerítve, se zárva, se semmi, oda is el lehet ám látogatni többesben. vannak persze részei, amit nem próbálnék ki TAval, de a szelídebb elemeket simán - és mindig az az igazi, ha nem egyedül játszadozik az ember.
azt hiszem egyébként, hogy ezeknek az embereknek a legtöbbször az a gondjuk, hogy nem tudják összeegyeztetni a hallottakat a saját világképükkel. ha jól értettem, az egyik srác a fent említettek közül aszfaltos tréningen volt már, és pár dolog komolyan ütközik azzal. ezt pedig nem bírta megemészteni, úgyhogy inkább vitázott. de csak úgy lazán... nem komolyan. látta, hogy működik amit hall. szóval tényleg nem volt igazán idegesítő elem egy sem.
meg is vagyunk. jelzem, volt két drz is igaz, egyikük a kísérőmotor volt az egyik csoportban. viszont... embertelenül elfáradtam. totál hulla vagyok. délelőtt tízkor indult a túra, összesen 130km, ebből olyan 30 aszfalt, a többi tényleg mezőgazdasági és erdei utakon. viszont ebben egészen kevés volt a normál földút vagy a kavicsos. volt kétszer is homoklejtő [a j. é..s ku... a....t a homoknak], ezen felül keresztben vízátfolyások által szabdalt homokos emelkedő, valamint számolatlan mennyiségű sár. ezek közül némelyik ülésig érő pocsolya alján és körülötte. pedig állítólag egész sokat száradt, és a tegnapi bejárásnál sokkal kevesebb víz volt még. az ebéd 99km után somogybabodon olyan délután egykor egy alapos sajtos-tejfölös lángosozás formájában történt, majd egy óra játszadozás [bal tükör mínusz] után vissza boglárra, megint terepen - ez már csak 35km - de a durvább sáros szakaszok itt következtek. nem dobtam el egyszer sem a motort, ez nagy szó. az első szakaszon egy 1190es ktmmel ment előttem egy srác, ő egyszer egy kanyarban beszáguldott a kukoricásba, kétszer pedig szaltózott a motor felett amikor elvitte a vízmosás. igaz, totál utcai gumival jött [dunlop trailattack]. a tükör ott pókhálósodott be, amikor már dög fáradtan egy kanyar után fennakadtam egy vízmosáson a babodi pályán, és némi gondolkodás után szép lassan letettem a motort a tükörre amúgy jól szuperál, csak hatot látok benne. homokon egyébként nem sok hiányzott hozzá, hogy elhajítsam mint a kalapácsvetők. örök életemben gyűlölni fogom a homokon motorozást volt töménytelen mennyiségű bmw, 1150 gs volt a legtöbb, pár 1200 gs, 2-3 800 gs és két 650 gs. ezen felül két v-strom is jött, egy 650es és egy 1000es, ráadásul a 650es velem egy csoportban, sokáig mögöttem, nagyon jól ment neki, homokon ezerszer jobban, mint nekem. rajtam kívül egyetlen transalp volt még, egy 600as, de láttam egzotikumként egy triumph tiger 900 xc-t, egy tdm 900at, egy új africat [bár ő nem jött ki a terepre sajnos] egy 1200as super tenerét, és a 750es nagypapáját is, valamint egy 650es aprilia pegasot. kb 10 fős csoportokban ment a túra, az én csoportomban a fent emlegetett ktmen kívül a gsek dobálták összevissza magukat a sárban. néha utánuk kellett úszni. akármikor lesz jövöre, tutira megyek. fotózni sajnos nem volt sok időm, alig álltunk meg. pedig a tengelyig merülő gseket érdemes lett volna.