Hello Mindenki Na szóval, egy rövid Nanával való egyeztetés után nyitom ezt a témát. Az ok nagyon egyszerű. Tél óta van meg a nagymotorom és hát középtámaszra nem igen megy feltenni. Eddig a tegnapi nap során kétszer sikerült (lila foltok és derékfájdalom lett az eredménye). Párom azon a véleményen van, hogy ha már a motorozást választottam hobbimnak akkor próbáljam álló helyzetben is jobban érezni a gépet, és ehhez a középsztender is hozzá tartozik. Egyrészről teljesen igazat adok neki, mert tök jó lenne ha mindenféle szenvedés nélkül fel tudnám tenni. Másrészről meg hiányzik a fizikai képességem hozzá. A magam 168 centijével és 60-62 kilójával ugrálhatok a középtámaszon...meg sem moccan. Szóval szeretném ha megosztanátok velem(fiúk és lányok), hogy ti fel tudjátok-e tenni a támaszra a gépeteket és ha igen akkor milyen technikát alkalmaztok.
Hát ez egy ilyen lendületvételes dolog. Fontos az is hogy tartod a lábad, nekem úgy megy, hogy jól odasimulok szembe ácsorogva a vasra, a jobb lábam/térdem pedig a motor vége felé néz és szorosan hozzásimul amikor a súlyomat ráteszem. Amíg a jobb lábamat nem tudtam hogy kéne odarakni, addig én is szenvedtem. Hát ez így nemtom mennyire lett érthető...
Ezt anno én is megkérdeztem az oktatótól, kértem, hogy mutassa be, de kinevetett... a kawán nem volt középsztender. (és a jelenlegin sincs)
Most nekem sincs középsztender, de amíg nem jöttem rá a technikára, addig még a robogót sem tudtam felhúzni, pedig én már rég voltam hatvan kiló. Igazából nem a súlyod számít. Azzal, hogy ráállsz a sztenderre, csak lendületet adsz neki, és akkor meg kell húzni felfele az ülést, a jobb kezeddel, miközben a ballal tartod a kormányt, hogy nehogy magadra borítsd... Valami ilyesmi. Szóval nem erőből kell tényleg, hanem lendületből.
Először is kérd meg a férjedet, hogy üljön le melléd vagy picit eléd a földre jobb oldalra. Helyezd a súlyod a jobb lábadra és fogd meg a kezét a jobb kezeddel. Kezdd el húzni úgy, mintha fel akarnád segíteni, a lényeg az, hogy ráérezz a húzó mozdulatra, de csak annyira hajolj balra, hogy a súlypontod a jobb lábadon maradjon. Húzd, hogy az izmaid megszokják ezt a "lentről vállból felhúzom" mozdulatot. Akár emelheted is a jobb vállad, ne nagyon hajolj el! Aztán állj a motorral szembe. Jobb lábbal nyomd le az oldaltámaszt, és billegtesd kicsit meg oldalra a motort, hogy érezd, mind a két oldalon lenn van a támasz "hegye". Ez azért fontos, mert, ha sikerült felhúznod, picsit el fog csúszni - általában bal felé - a motor, és ha nem állt egyenesen, el is borulhat oldalra. Ha lenn mindkét oldalon a támasz, fogd meg bal kézzel a kormányt, és tedd jobb lábad a középtámaszra. Legyél szemben a motorral! Az, hogy a jobb térdednek egyenesen a motor felé, vagy hátrafelé kell néznie, attól függ, hogy hol a motor súlypontja, de ezt ki fogod tapasztalni. De- ahogy Mina írta - inkább hátrafelé fog fordulni a térd, mert ugye hátulról fogod előrefelé húzni a motort. Tehát fogod a kormányt, és amikor "fellépsz" a középtámaszra, ugyanabban a pillanatban kezd el húzni jobb kezeddel vállból a motor hátsó kapaszkodóját magad felé. Nagyon fontos, hogy ne a kormányt akard hátra húzni, hanem a hátsó kapaszkodót magad felé, az a mozdulat kell, mint amikor a férjed fel akartad húzni a földről! Ha nem érzed magad elég súlyosnak a motorhoz, vehetsz pici lendületet a jobb lábbal felálláshoz, de általában nem szükséges, ha egyenesen áll a motorod (mármint függőlegesen, mert ugye leér mindkét sarka a középtámasznak), akkor átbillen "magától" a húzásra. Csak el kell hinned, hogy képes vagy rá. Tudod, ez is fejben dől el! Hajrá!
Szerintem Edina is küzdött ezzel még a tanfolyam elején, de most nem találom azt a bejegyzést. Ős sokkal kisebb nálad, és ő is megoldotta. http://csajokamotoron.hu/edina-motorozni-tanul/oldal-4
Igen, küzdöttem rendesen, de tényleg a lendületen múlik, és azon, hogy jól fogd meg a motort, a megfelelő helyeken, mindkét kezeddel. Én egyébként mindig gondoltam valakire, akit utálok, aztán jó nagyot rántottam a motoron, és sikerült... Még az oktatóm is azt mondta, hogy kezd félni tőlem...
Én még nem mertem középsztenderre rakni... olyan nagy, hogy félek, vele együtt borulok és akkor a jóisten se szed össze minket!
Nekem úgy mutatta anno az oktatóm (és így se erő, se lendület nem kell hozzá, komolyan), hogy törzzsel a motor oldala felé fordul, középsztenderre rááll, bal kézzel a kormányt fog (nem rángat, húz, cimbál, egyszerűen fog) és jobb kézzel a hátsó ülés alatt a vázat megemel felfelé és kissé hátra... szinte magától felcsúszik a motor a sztenderre (legalábbis a GS 500 tutira)
Aktuális a téma nálam is, mert az enyémet meg tényleg csak azon "szabad" állni hagyni. Viszont eddig egyszer zavart mellé az ember, hogy na akkor ezt is meg kell tanulni: amikor már bent állt a helyén, és alig fértem el mellette. Persze a dolog vége az lett, hogy megrántottam valami izmot a derekam környékén a motorom meg majdnem ráborult a TDM két aludobozára (amik darabonként többet érnek mint az én motorom ). Szóval ezzel még nekem is próbálkoznom kell... De olvasom szorgosan hogy ki hogyan csinálja