MotoZem FreedConn FX PRO Mesh Bluetooth intercom fekete

Teszt Kawasaki VN 1500 Classic Tourer

A következő bejegyzés német eredetije, Monika Schulz írása a motorradonline.de-n jelent meg 1998. 04. 27-én. A címet jobbnak láttam érintetlenül hagyni. A kép a saját motorom, még a vásárlás előtt, a kupecnél, a telefonszámával. Csak ajánlani tudom őket, (Mean Machine, Bochum), tartják magukat az adott szóhoz, nem csak az írott betűhöz

Me, myself and I

Krúzolás, mint terápia: a Kawasaki lehetővé teszi. A VN1500 Classic Tourer megadja az alapokat önnön érzékelésünk megháromszorozásához


Pontosan így esett: az a pöfögés, az a pumpálás. Pontosan ugyanez az érzés volt. Az a csendes boldogság, amikor Theo végre a Lanz kormányához engedett. A születésnapom volt, a hatodik. Két kör a faluban, a templomhoz, a kutaknál, el a vegyesbolt előtt. Büszkén, mint egy sas (Na, ez távol az eredetitől, mert mégis, ki az az Oszkár, aki büszke?). Én: a világ tengelye. Traktort vezetni egyszerűen a világ legjobb dolga volt. És a VN1500 Classic Tourert vezetni pontosan ugyanez az érzés.

Nem akármilyen élmény, amikor az óriás V2 dugattyúi elkezdenek pumpálni, a motor komótos szívverése az ereiden keresztül áramlik, eggyé válsz a mechanikával, ami alattad munkál. És amikor elemeli magát, ez a nagy, nehéz, hatalmas gép, egy pillanatra visszafojtod a lélegzeted, mert a brutális építmény egy kissé meginog alattad, hogy végül mégis teljes akaratából meglóduljon: micsoda színjáték!

Szinte hihetetlen, mit hozott ki a Kawasaki a VN15-ből. Csak egy pár markolat, és a halvány Harley-töredékek, amik a karakter gyenge pontjaira utalnak, mutatnak az imponáló eredetire.
Átdolgozott motor, más kipufogórendszer, 4 helyett 5 sebesség, 2 koffer, egy szélvédő - sokkal több nem is kellett a személyiségképzéshez.

Kategóriájából csak kevesen jelenítik meg ennyire meggyőzően a Cruiser témát, mint a Classic Tourer. Már maga a hangzás: tiszta, erőteljes basszus. Macskagyökér a kimerült elme számára. Egy fél óra, és már át is vetted a ritmust: semmi stressz, csak a szabályos négy negyed. Hamarosan el sem tudod képzelni, hogy valaha az életben 100-as tempónál gyorsabban haladj

Egyszer csak utolérsz egy torlódást. A bádogskatulyák már olyan folyosót képeztek, ami már a Vörös-Tenger szétválasztásával vetekszik. Egy ekkora hajó a tükörben tiszteletet parancsol. És szép nagy karcokat hagyna maga után. Okay - ha úgy akarjátok - nyomás a közepén tovább. Azonban a gáláns köszönéseket jobb elhagyni, lépésben a vezetésre való koncentrálás elengedhetetlen. Azért a 3 és fél mázsa súly, a rekordgyanús, 189 mm utánfutás, a masszív, 150-es első kerék elég komoly tojáson táncolásra kényszerít, ami a menőséget csírájában fojtja meg... Különösen hosszanti aszfaltgyűrődéseknél.

A nagy sebesség szintén nem a Classic Tourer barátja. (itt is messze rugaszkodtam az eredetitől, a német formula elég magyaridegen) 140-től a csillapítás himbálódzásra hajlamos, de legalább ez az "okoskodás" el tud minket szórakoztatni. A legvégén azonban marad a tény: a közepes sebességtartományban a legélvezhetőbb az élet a VN-nel.
És a legszebb, amikor az ember rögtön odateszi a negyedik, vagy az ötödik sebességet. Igen, szinte rögtön elindulás után. Pillanatok alatt beakasztva, a váltóhimba egyetlen lendületével. Magas fokozatban bepöfögni, a hangfekvést a gázzal variálni, a fordulatszámot beesni hagyni, amíg a motor szinte lehal - aztán a hosszú szállítószalagon a pincéből felhozni - ez akár függőséghez vezethet. 64 lóerővel úgy tűnik, a Kawasaki megtalálta a vízhűtéses 1500-as optimumát. Az ember soha nem kíván még többet. Már csak azért sem, mert hamar a ló túloldalán találhatja magát. Például, ha a dönthetőség már teljes mértékben ki van használva, és a komfortos hangolású futómű a kanyarív széle felé veszi az irányt. Hopp-hopp, itt észrevesz az ember minden egyes kilót a 354-ből...
A fékezésnél éppígy: a dupla tárcsa ellenére az első fék hamar eléri a határait. Csak a hátsó fék hathatós támogatásával fogjuk a szörnyeteget nyugalmi állapotba hozni. Tiszteletet az anyagnak, hangzik a jelszó.
[...]

A valóság a benzinkúthoz kényszerít: 7,6 l / 100 km bumlizás. Nem kicsit durva. Legalább az a tudat vigasztal, hogy a Kawasaki alapfelszereltségében a KCAS szekunder levegőrendszer és a (még szabályozatlan - a ford) katalizátor benne van. És valahogy az is egyértelmű volt, hogy egy ilyen egotrip egy ekkora traktoron megkéri az árát.

Saját összegzésem

Soha nem gondoltam volna, hogy a Honda F6 után engem még egyszer egy Cruiser megérint. És akkor pont a VN1500. Ez az annakidején -na igen- inkább egyhangú teremtmény. A Kawasaki azonban megértette, hogyan is kell ezt a karaktert megtestesíteni. Vizuális, akusztikus és metafizikai síkon. A Classic Tourer széles kormányán számos probléma oldódik meg saját magától. Az ember más szemmel látja a világot. Valahogy türelmesebben. Hajlamos a motor némely tökéletlenségeitől eltekinteni. Mert végülis mindenkinek vannak hibái.


Csatolás megtekintése 17309
  • Like
Reactions: 2 emberek

Hozzászólások

Nincsenek megjelenítendő megjegyzések.

Insta360 X5

Street Racer Aqua vízálló kabát fluo sárga

Blogbejegyzés információ

Szerző
Szegecs
Olvasás
8,065
Utolsó frissítés

Tagok Blogjai további bejegyzései

Szegecs további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

Insta360 X5

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére