Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Az Ördögűző

Szerdán volt a napja, 3 hét kattogás után, hogy felhívott az iroda: megvan a bejelentés, mehetek a rendszámért, papírokért, nevemre írták végre a táltost.

Csütörtökön "elszaladtam" érte a város túlsó végére, aztán tegnap a tartomány túlsó végére, és végre "háznál" van a jószág.

Ha olvastátok a Kísértetet, akkor tudjátok, hogy mi volt játékban, az a Jawa gyerekkorom álma volt. 2600 euróért hirdették. Gyári (gyárilag talán sosem volt így összerakva) állapotra felhozva.

Még azelőtt tudtam, itt le is írtam, hogy lesz a Bismarcknak egy tehermentesítője, kár lenne azt a napi robotban leamortizálni. Túl szép hozzá, ahogy egy válaszban írtam, parádés ló lenne az eke előtt. Pazarlás.

A Jawa hirdetése okozott pár problémás éjszakát. (itt jegyzem meg, az elmúlt pár évben már feltűnt életem korai szakaszából egy másik fekete démon, nem csak pár rossz éjszakát okozva, de szerencsére már túl vagyok rajta)

Ismét elkezdtem gondolkodni újrakezdődő körökről, visszatérő motívumokról, helyzetekről. És arról, hogy azóta elmúlt egy negyed század. Minden emberi és technikai változásával. Arról, hol élek, mi az ami ide jó, és mi az ami nekem csak újabb nyűg.

Köln a tartomány legnépesebb városa... A Jawa-n 50 éves dobfékek vannak. Nagymotor, kézi irányjelzéssel. Itt kéne éljetek pár hétig, hogy lássátok, mit is jelent önmagában ez a 2 dolog.

És ami megint a szubjektum: hogy rohadtul sajnálnám elhasználni napi igáslónak. Én pedig most azt kerestem. Ez a motor jobbat érdemel, ha már ezt megélte, mint az a sors, amire most én kerestem vasat.

A hideg számítás és nyers ráció pedig meghozta a döntést: Sem második cruiser, sem Jawa. Olyan kell, ami nem drága, és nem sajnálom, ahogy fogy, mert bőven van belőle utánpótlás, azaz nem "szerelemmotor".

Így lett az Ördögűző, az egyhármas gőzmozdony. Mivel közel a dupláját tudja, mint amire nekem valaha is szükségem lesz, ez nem lesz határon, csúcsközelben használva, a tartósság valószínűsíthető. A 10000 km-es periódus pedig elég emberbaráti, nem kell kéthavonta szervizbe vinni.

Megvettem, elhoztam. A legnagyobb győzelmem talán eddig. Mert elégedett vagyok. Ezzel is, de főleg azzal, hogy végre egyszer sikerült a terv szerint cselekedni, és egy hirtelen felindulás nem vitt a málnásba. Hogy aztán később bánjam.

Csatolás megtekintése 18410
  • Like
Reactions: 2 emberek

Hozzászólások

Én is gratulálok! Bár néhány szempontból egy kisebb vas, mondjuk egy GS500 racionálisabb lett volna, de ez megint csak én vagyok. A kicsi szép. (NEMRÖHÖG!!!)

Egy kicsit elkeserítettél. Nekem álmaim vasa egy Sport CZ, de napi, vagy legalábbis hetipárszor használósra, szerelemvasra "nem érek rá"... Mondjuk ez nem Köln, de akkor is. Tulajdonképpen leírtad a félelmemet ezzel kapcsolatban. Pedig a Jawát el lehetett volna látni utólag indexekkel (kormány végi, klasszikus katalógusdarabok vannak ilyenek, és még tükör is jár hozzájuk), elöl duplex fékkel, a 634-esével, amit csak föl kellett volna rakni, mert mindenben kompatibilis... és nem messze, Svédországban olyan katonai Jawák szolgáltak, amikre rendesen hűlő, 22 LE-s aluhengert húztak, tehát az is van, szélvédő is van gyári, gyújtás is van állandó mágnesű, rendesen töltős... de tulajdonképpen igaz, a szíve szakadna meg az embernek egy ilyen vasat napira elhasználni. Pedig tulajdonképpen erre lett tervezve.
Kíváncsian várom, mikor lesz végre időm (meg pénzem) Simont összepakolni. Na az napihasználós lesz. Kíváncsi leszek.
 
igen, erre lett tervezve. És ha ma a naptár úgy indulna, hogy 198. akkor nem is lenne gond. De egy majd' kerek ötven éves vassal...

Nem tudok 5-600-as méretű vasat kardánnal, ami ne chopper-cruiser lenne, és főleg odaadták volna 2800 euróért... Ez persze nem mérvadó, mert lehet, hogy van, csak én nem tudok róla. Itt hívnám fel a figyelmet a Jawa 2600-as árára újra, ezzel összefüggésben, csak úgy összehasonlítási alapnak. Mire az átalakíttatom nagyvárosi használatra ma alkalmasnak, simán megduplázódnak a kiadások, és akkor még a folyamatos üzemanyag ellátási nehézségekről nem beszéltem. Mert azt is külön kevernem kéne. Egy kezemen meg tudom számolni, hány kutat láttam eddig 2T-vel a teljes Ruhr- és Rajna-vidéken
 
Utoljára módosítva:
Bizony, ez igaz, csak sirattam kicsit az elmúlt időket...
Egyébként Honda NTV650 Revere az kardános. Nem a Hawk, az láncos, a Revere az a kardános. Egyszer mentem Peka barátom ilyen vasával, nagyon barátságos, alacsony ülésmagasságú, egy kicsit nehéz, de nagyon barátságos vas (itt is van ilyen az egyik leánynak, tesztet is írt róla). A Transalp vizes V2-ese van benne. Igaz, azok se fiatal vasak már... Pont Peka fordult hozzám anno még Győrben egy ilyen problémával, hogy 18 éve bontva lett volna hozzá egy darab hátsó lámpa 65 rugó. Én adtam neki egy Jawa hátsó lámpát és föl is szereltem, ha jól emlékszem 5-ért, szerintem azóta is az van a vason... lett rajta egy márkás alkatrész;):D
Egyébként az a cimborám, akinél nemrég Jawa-és CZ-nézőben jártunk, kifejezte abbéli véleményét, hogy a motor neve az ötbetűs. Erre lekaptam egy tankot az ott lógó 12-ből, és mutattam a feliratot, hogy tényleg 5 betűs! CEZET;):ok:
Nekem japánok közül jöhet a Yamaha és a Suzuki is. A Kawát annyira nem komálom, de most már tényleg azon a szinten vagyok, hogy mitbánoménkétkerekelegyenésnekelljentekerni, azt se bánnám, ha Riga lenne, csak lenne...
 
És valóban, van is lementett keresésem a Hondára, méghozzá NT 700-ra. A 650-et viszonylag hamar kizártam, nem csak a kora miatt, hanem még az is karbis... Csak azért nem a Deauville lett a befutó, mert ami nem tűnt már hirdetés alapján nagyon melegnek, az jellemzően közelebb volt a 4000-hez, mint a háromhoz, sőt, inkább felette fekszik árban. Mert hát a dobozok... azok is számítanak. Valahogy nem favorizálom a madzag-gumipók-spanifer szentháromságot. Mert ha hétvégén hazaviszem a munkaruhát, hordom magammal a napi kaját, hazafelé meg kell ejteni kisebb vásárlást, akkor azok a kofferek jól esnek ott hátul. A hátizsák motoron nem nekem való. Kipróbáltam, és engem konkrétan bosszant vezetés közben.

Szóval, biztos lehetett volna másképp is, de ebből a csikóból most ez a ló lett :D

Mi a problémád a Kawával?
 
Utoljára módosítva:
A régi Kawákra, elsősorban a sportmotorokra, azt mondták, hogy nem tartós és túl nyers, nem lehet finoman vezetni. Egy öreg Z750 volt egy ismerősnek. Menet közben lazultak föl a hengerfej csavarok... Pedig azok között is van nagyon sok szép, például a Zephyr sorozat az kegyetlen gyönyörű. A W650 is nagyon-nagyon szép. Csak nem tudom, valahogy maradt bennem egy sztereotípia... Pedig minden típusnak megvan a rákfenéje. No meg az is, ami miatt imádni lehet.
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Szegecs
Olvasás
812
Hozzászólások
12
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Szegecs további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére