Blogbejegyzések megtekintése ebben a kategóriában: Utcán Sikló - Harley-Davidson Street Glide 2006

  • NaNa
    20190825_170028-01_compress75.jpg Szerdán jövök.
    Zsila, Vidék és Vickancs kedveli ezt.
  • NaNa
    Miután kedden motoroztam egy kellemeset bár elég rövidet, másnap arra mentem ki a garázsba, hogy beszőtte a Street Glide-ot a pók.

    [​IMG]

    Pontosabban összeláncolta a férjem robogóját az én motorommal...
    bocsi, Zsila, Vickancs és 1 másik tag kedveli ezt.
  • NaNa
    A Csajok a motoron 13. szülinapjára szervezett túra előtt két nappal leruccantam Nyíregyházára a Goldrexbe, hogy felszereltessem az új gumijaimat. Örültem, mint majom a farkának, hiszen a nyolc éves gumijaim - hiába nem látszott rajtuk, hogy el lennének kopva (mitől is kopott volna el, mikor motorozás helyett nagyrészt inkább szoptattam) - már a Gumish szerint is eléggé meg voltak keményedve.

    [​IMG]

    Ő úgy fogalmazott, hogy esőben már ne nagyon menjek vele... na azt meg hogy? OK, hogy nem indulok el itthonról, ha esik, de azért valljuk be, ez a nyár nem indult valami fényesen, ha csak az özönvizes májusra gondolunk.

    A gumit, ha jól emlékszem kedden szerelték fel, és pénteken indultunk a túrára. Addig nagyrészt autópályán mentem csak az új gumival, mintha tojásokon lépkednék, mert ugye az a fránya formaleválasztó ki tudja, mikorra kopik le. (Amúgy állítólag pár száz méter csak.)

    Aztán a túrán már elkerültük az autópályákat, vagy azok kerültek el minket, mert Tolnában meg Baranyában nem annyira vannak autópályák. Hiába van szuperül felújítva a 61-es út, azért bele-bele futottam néhány nagyobb kátyúba, és kezdett fura lenni az az iszonyú hangos, fémes hang, ami valahonnan alólam jött.

    @Ste.funny :), aki mögöttem motorozott, az egyik kútnál azt mondta, hogy szerinte felüt a teleszkópom, biztos le van eresztve, fújjuk fel. Telefonos segítséget kértem, mert ilyet még sosem csináltam, sőt nekem úgy rémlett, hogy direkt teljesen le van engedve a telóm, mert az úgy jó.

    [​IMG]

    A férjem azt mondta, hogy hát fújjuk, de csak egy szisszentést, mert a teló könnyen eldurranhat, és azt is elmondta, hogy nagyjából hol keressük a szelepet.

    A túra alatt többször is fújtunk egy szisszentést, de semmi nem változott, a hang megmaradt, sőt,mikor hazaértem, még a férjem is fújt bele, de addigra már @Alien küldött egy táblázatot, hogy mennyire kellene fújni, és abban kerek perec ott volt, hogy az én súlyomhoz nem is kell bele levegő... szóval itt valami más baj van.

    [​IMG]

    A túra óta nem volt lehetőségem motorozni mindenféle családi okok, nyaralás és ovis nyári szünet okán, de azért a fejemben ott motoszkált, hogy ha mégis lenne egy órácskám, nem tudnék elmenni nyugodt szívvel a motorommal, mert valószínűleg "elfosta magát a teleszkópja" és ki kell cserélni. Egyébként már új teló is lett volna valakinél.

    Azért nekem folyamatosan a fejemben volt az a gondolat, hogy ennek a hangnak valami köze van az új gumihoz, mert nagyjából azóta van ez a hang. Gondolkodtam, hogy nem lehet-e hogy ez a gumi ballonosabb és beleér a sárvédőbe, ha lyukba megyek, de a férjem állította, hogy ha már gyári Harley-Davidson feliratos gumit rakattam rá, akkor az fura lenne, ha mégsem lenne jó a motoromra.

    A héten a gyerekek néptánctáborban vannak, és kedden úgy gondoltam, hogy jobb híján megmutatom a tüneteket a Gumishnak. Schirger Peti többször megoldotta már a gumibajainkat, ő szerelte a gumit a Sakálon és a múltkor, amikor leeresztett a Sikló kereke nullára, akkor is ő polírozta fel a felnit. Benne volt minden bizodalmam, ugyanis a férjemet időközben megműtötték, most 6 hétig semmit nem csinálhat...

    [​IMG]

    A gumish műhelyben, ahol szezon lévén csak motorok sorakoztak, Peti megrángatta a motor hátulját, de persze sehogy nem adta ki azt a hangot. akkor leszedtem az oldaldobozokat, hogy hátha a szerelésnél nem húztak meg jól valami csavart, vagy lóg a kipufogó vagy mittudomén...

    Peti körbejárta a motort majd megtapizta a sárvédőket, majd közölte, hogy a bal oldalon egész a gumi pereméig be van nyomódva a lemez. A másik oldalon vagy 2 cm távolság van a gumi meg a sárvédő között, itt meg kb. 3 mm. Megnéztem és tényleg... és nem hittem a szememnek, mert akkora a horpadás, hogy ezt csak valami nagyon erős dolog okozhatta.

    [​IMG]

    Kézzel lehetetlen volt kirángatni, nemhiába vasból van a motorom, de végül Peti mindenféle feszítővasak dugókulcsok és egyéb furfangos eszközök segítségével majdnem az eredeti helyére feszegette vissza a lemezt, majd kiadta az ukázt, hogy menjek, próbáljam ki. Nekem meg nem kellett kétszer mondani...

    Először gondoltam megjáratom az M0-on, de aztán rájöttem, hogy ott egy kátyú sincs, úgyhogy végül elmentem Fót felé, onnan Veresegyházára, majd vissza. Végül, miután rájöttem, hogy bármekkora kátyúba belemehetek, nem csattan (na jó, a vasúti síneken még mindig van valami hang, de az nem ugyanaz), gurultam egy nyolcvan kilométert a Gödöllői dombságban.

    Még mindig nem térek magamhoz, hogy lehet, hogy így vettem a motort 2011-ben... a férjem mindig mondta, hogy valahogy olyan ferde a hátulja, mintha a sárvédő nem középen lenne, de még úgy, hogy egészen közelről néztük Petivel, szemmel alig volt észrevehető a hiba, csak tapintásra sikerült diagnosztizálnia a bajt.

    [​IMG]

    A lemez olyan kemény, hogy ezt vagy egy hatalmas esés okozhatta, vagy Peti szerint mondjuk felkaphatott egy vastag faágat a motor hátulja és beforgatta... de a fényezésnek nem volt baja, és a horpadás az oldaldobozok alatt van... érthetetlen.

    Mindenesetre újra megállapítottam, hogy szuper jó motorom van, hihetetlen jó érzés siklani vele, és üzenem a huhogóknak, akik azt mondták, hogy hülye vagyok, hogy ilyen gumit raktam fel, mert szar a gyári Dunlop gumi, túl kemény és csúszik, szerintem sosem döntögettem még ilyen jókat a Siklóval, mint most.Mondjuk lehet, hogy ideje lenne leengednem a teleszkópokat.

    Szóval a DiceGlide újra támad!
    bae, Vidék, Ferenc és 1 másik tag kedveli ezt.
  • NaNa
    A hét motoros eseménye a csajos vezetéstechnikai tréning volt a Hungaroringen. Örökké emlékezni fogunk rá, hiszen fejenként 4 liter vizet izzadtunk ki néhány óra alatt a forró aszfalton meg a terepen. Az elméleti előadás tiszta felüdülés volt.

    [​IMG]

    Azért megcsináltuk.

    Köszönet a Pest Megyei baleset-megelőzési Bizottságnak és a Hungaroring Motoros Akadémiának a szervezésért.
    Zsila és Vidék kedveli ezt.
  • NaNa
    Ha jól emlékszem, tavaly kimaradt az olajcsere a motoromon, előtte pedig a férjem intézte, úgyhogy fogalmam sincs, mi történt. A most leeresztett olajakat látva nagyon ráfért már a motoromra a csere, és az is időszerű volt, hogy egy kicsit a kezembe vegyem a dolgokat és rálássak a műszaki állapotára.

    [​IMG]

    Segítségnek a legjobb embert találtam meg, ugyanis @Alien (aki mint tudjuk Szűz jegyű) igen alapos minden tekintetben. Olyan jól lecserélte az olajaimat, miközben én fotóztam meg videóztam egyszerre, hogy ilyen jól nem cserélte még le soha senki.

    Hamarosan a videót is megpróbálom megvágni és felteszem, most elégedjetek meg annyival, hogy ezen is túl vagyok erre a szezonra. Most kéne egy pár új gumi, mert a mostaniak bár nincsenek még lekopva, viszont már 8 évesek...

    Egy csomó képet raktam fel az olajcseréről ide.



    Ha pedig kíváncsi vagy, hogy @Alien hogy cserél telóolajat (ami egyébként nekem is aktuális, de azt mondta, azt nem vállalja :D), akkor KATTINS IDE!
    Zsila és Vidék kedveli ezt.
  • NaNa
    Komolyan szégyen és gyalázat, hogy Spanyolország óta nem ültem motoron. Ma már nem bírtam tovább és mentem egy karikát a környéken. Összesen 12 mérföldet, ami nem túl sok, de nekem jól esett. Ja, és még esett is. :D

    [​IMG]

    Az egyetlen negatívuma a történetnek, hogy akkora szél volt, hogy felborította a fényképezőgép állványát, így a jó kis Nikon Coolpixem pofára esett és megdöglött. Már csak egy van, de annak is van valami nyűgje. Most gondolkodhatok, hogy mivel fényképezek majd a Nemzetközi Női Motoros Napon szombaton (május 4.), meg úgy egyáltalán, mikor egyébként állandóan csak kattintgatok.

    Ja, ha még eddig nem tetted, kövess az Instagramon is! Ott más képeket osztok meg... hátha az is érdekel. :D

    A privát profilom: @csamnana és van a @csajokamotoron
    Zsila, Vidék, Vickancs és 1 másik tag kedveli ezt.
  • NaNa
    A héten motorozni indultam, és a férjem tanácsára nem a 2 km-re az ellenkező irányban lévő benzinkútnál tankoltam meg. Ahogy rákanyarodtam az M0-ra, kigyulladt a benzinszintjelző lámpa, úgyhogy receghettem a következő benzinkútig, hogy vajon meddig bírja a motor.

    [​IMG]

    Végül szerencsére nem kellett tolnom, de az 5 gallonos (18,9 liter) tankba sikerült 19-litert tankolnom. Tudom, nem nagy különbség, na de mégis...

    Egyszer jó lenne kipróbálni, hogy meddig bírja a lámpakigyulladás után, mielőtt végleg feladja, akkor nem kellene azon izgulnom, hogy vajon lejtőn vagy emelkedőn van-e a következő benzinkút.
    Neked tetszik.
  • NaNa
    Az utóbbi néhány alkalommal, amikor motoroztam, furcsa kopogás jött a motor eleje felől, ha nagyobb bukkanóra vagy kátyúba mentem. Azon gondolkodtam, vajon a tankom lazult-e ki, de amikor álltában megrángattam kicsit, sosem mozgott, úgyhogy elvetettem ezt az ötletet és tovább gondolkodtam, de nem mentem semmire.

    [​IMG]

    Aztán múlt héten a Harley-tesztről hazaérve körbetörölgette, a gépet, és amikor az elejéhez értem, az első sárvédőm kicsit jobban megmozdult a kelleténél - pontosabban semennyire sem kellett volna neki...

    Alaposan megrángattam, és ismét azt az ismerős hangot hallottam, aminek eddig nem tudtam a forrását. Alánéztem, és mit látok? Az egyik tartócsavar hiányzott a bal oldalról, és a jobb oldalon is teljesen a végéig kicsavarodott a másik. Nem csoda, hogy mozgott.

    Inkább bele sem gondolok, mi lehetett volna, ha az a kis átkötő lemez belül befordul és beleáll a gumiba... most új csavar beszerzéséig kicsit pihentetem a vasat. Úgysem valami szép az idő, ilyenkor nem esik nehezemre.

    (A barátnőm készített pár szép képet a Street Glideról. Ő sem tudott betelni a látvánnyal, amit meg tudok érteni, és is legszívesebben folyamatosan fényképezném.)
    Vidék kedveli ezt.
  • NaNa
    A két héttel ezelőtti motormosás után igazán nem hiányzott most megint a víz a motornak... nem is volt betervezve, de a motoros túra előtt a garázsból túl hamar toltuk ki, így a locsolórendszer áldozatává vált.

    [​IMG]

    A férjem szerint nem baj, úgyis poros volt (mondjuk tényleg elfelejtettem letakarni, és két hete csak porosodott a garázsban), de ettől a locsolástól meg pöttyökben száradt vissza rá a koszos víz.

    Mondjuk ez csak addig zavart igazán, míg délután a Mátrában bőrig nem áztunk. Az eső alaposan lemosta a motorokat, és a sáros pacák is mind eltűntek.

    Azt persze nem értem, hogy eshetett úgy az eső, hogy felhő nem is volt fölöttünk. Szerencsére hazafelé már a felhők is megérkeztek, és végül bokáig tocsogtam a vízben az új cipőmben (még mindig a padláson szárad két nap után is). Még jó, hogy az esőruha azért mindig nálam van minden eshetőségre.
    Te, Yamina, Betti364 és 2 másik ember kedveli ezt.
  • NaNa
    Sűrű volt a program ezen a héten hosszú hétvégéstül, úszóversenyestül, allergiával és lázzal megspékelve és két napos Női Motoros Nappal megkoronázva.

    Még motort is mostam, pedig azt nem sűrűn szoktam. :D

    [​IMG]
    Te és Vidék kedveli ezt.
  • NaNa
    ... másodszor már nem is tiltakoztam, csak hagytam, hogy megtörténjenek a dolgok. Nem mondom, hogy jó volt, elsőre állítólag sosem jó, másodszorra meg már kezdi megszokni az ember. Az biztos, hogy örök emlék marad.

    [​IMG]

    Az elsőről azért nem készült kép, mert még ellenálltam, és próbáltam megtartani a motort 45 fokos szögben egy szóderes, emelkedőn, ahonnan balra kellett volna kanyarodnom, ha nem jön hirtelen egy kocsi jobbról, és fékezés közben bele nem döccenek egy 5 cm mély csatornafedélbe.

    Reménykedtem, hogy onnan még van visszaút, vagy hogy a férjem odajön, és segít egyenesbe állítani. Ő úgy látta, hogy megbirkózom vele, aztán amikor feladtam és szépen lefektettem a bal oldalára, az étterem vendégei jöttek segíteni és ők állították fel.

    Másodszorra a jobb oldalára tettem le. Akkor már nem ellenkeztem, amikor éreztem, hogy a gravitáció úgyis erősebb, szépen leszálltam, és lőttem néhány képet. Ez egyébként már egy másik étterem előtt volt kb. 20 kilométerrel később. Itt azok a motorosok is megcsodálhatták a technikámat, akik az előzőről lemaradtak.

    A többieknek pedig álljon itt néma mementóként ez a kép. Hihetetlen, hogy milyen rossz fekve látni egy motort, még akkor is, ha tudom, hogy senki nem sérült meg, és mindenki nagyon jól szórakozott, aki látta, és valószínűleg még fognak is pár évig, akárhányszor eszükbe jutok.
    Pártl Jurás Erzsébet és ekime6 kedveli ezt.
  • NaNa
    A hosszú, hideg tél után igazi felüdülés volt, hogy az elmúlt hétvégén közel 20 fok volt a hőmérséklet, és még a szél sem fújt. Igazi kiránduló idő - így aztán motorozás helyett a gyerekekkel kirándultunk.

    [​IMG]

    (Erről is van videó, ha valakit érdekel szombaton itt voltunk, vasárnap meg itt. )

    Volt egy kis remény, hogy majd vasárnap gurulok egyet, de végül későn értünk haza, hulla fáradt is voltam, szóval kimaradt a hétvégi szezonnyitány.

    Bár erre a hétre végig esőt mutatott a telefonom, megfogadtam, hogy ha netán mégis sütne a nap, akkor hétfőn, amikor a gyerekek oviban vannak, megyek egyet a Siklóval. Szerencsém volt. 17 C° az azért elég baráti motorozáshoz.

    Az indulás nem ment olyan gördülékenyen, mint amire számítottam... kicsit kiakasztott, hogy a téli tárolás miatt a garázsban egész halom cucc nőtte körbe a motoromat a robogótól a bicikliken keresztül az olajradiátorig. Volt ott mindenféle doboz, lakat több is, amiknek a kulcsáról fogalmam sem volt, meg ásó-kapa-nagyharang - ja, nagyharang az nem volt.


    Mire elindultam már háromszor levert a víz és olyan idegállapotban voltam, hogy inkább el se indultam volna... Ráadásul késő is lett, úgyhogy sietnem kellett vissza a gyerekekért az oviba. Fel sem öltöztem rendesen, így a kabát nyaka egész úton lobogott és csapkodta az arcomat...

    Mindegy, megcsináltam, megnyitottam az idei szezont. Ennél már csak jobb túrák jöhetnek.

    Te merre gurultál hétvégén?
    Vidék és ekime6 kedveli ezt.
  • NaNa
    Miután kedden totálisan felbosszantottam magam azon, hogy 22 fokban kocsival indultam el Törökbálintra úgy, hogy mindössze egy cipőért mentem - ergo nem kellet bevásárolnom, gyereket hurcibálnom stb. - fogtam magam, és délután motorral indultam el a nőgyógyászhoz Dunakeszire. Az is megvan egy negyvenes oda-vissza, azért már érdemes előtolni a motort. Az már más kérdés, hogy milyen már a rendelőben kicsomagolni magam a motoros cuccból...

    [​IMG]

    Már beöltözve indítottam a motort, mikor hívott az asszisztens, hogy a doktor úr még a műtőben van, úgyhogy menjek inkább két hét múlva.

    Először kézenfekvőnek tűnt, hogy elszálljon az agyam, és elkezdjek törni-zúzni dühömben, de a második gondolatom az volt, hogy úgyis el kell mennem árúért Óbudára, hát akkor megyek oda motorral. Az is egy jó negyven kilométer.

    Útközben - úgy fél úton - eszembe jutott, hogy viszont bögréket kell elhoznom, és arra nem biztos , hogy a motor (főleg nem a Harley) a legmegfelelőbb szállítási mód. Magától is irdatlanul rázkódik, de ha belemegyek egy kátyúba, ripityára töröm a csuprokat.

    Szóval gondoltam egyet, és a Megyeri hídról nem balra, hanem jobbra fordultam, és úgy döntöttem, elmegyek Dobogókőre. Úgyis évtizedek óta hallgatom, hogy mindenki (mármint az ilyen kocamotorosok, mint amilyen én lettem az utóbbi időben) oda jár motorozni hétköznap délutánonként, én meg még sosem voltam így céltalanul ott.

    (Na jó, egyszer, amikor a Honda Shadowm először összeállt, mentem vele oda egy kanyart. Akkor derült ki, hogy praktikus lenne rá egy első sárvédő is, mikor hazafelé elkapott az eső, ami sárvédő nélkül nem olyan vidám nyitott bukósisakban. :D )

    Tanulságos volt. Borzasztó szar a Dobogókőre vezető út, és nem olyan meleg már az aszfalt, mint nyáron. A fények is furák, sokkal alacsonyabban van a nap, és nagyon tud vakítani, mikor kibukkan a fák közül. Igazi kezdőnek éreztem magam, úgyhogy nyugodtan gurulgattam az előttem cammogó kocsik után, de azért így is szuper volt.

    Felértem, kerestem egy WC-t, aztán csináltam egy képet (nem szelfit, és nem a WC-ben) aztán elindultam vissza.

    Végül még a bögrékért is elugrottam, mert szerencsére az esőruhám a nyeregtáskában volt, és így jól ki tudtam támasztani őket, hogy ne rázkódjanak.

    A vége 102 kilométer lett háztól-házig, és a lelkem is megnyugodott, hogy az utolsó meleg, napsütéses, őszi napokból azért még sikerült kanyarítanom egy szeletet.
    ekime6, Vidék, Yamina és 1 másik tag kedveli ezt.
  • NaNa
    Rájöttem, én vagyok az, akit @xta mindig fikáz, hogy valahányszor motorra ülök, rögtön írok is róla. De most mit csináljak, ha mostanában olyan ritkán sikerül motorra ülni, hogy rögtön történik valami említésre méltó?

    [​IMG]

    Most például csak annyi történt, hogy meguntam, hogy állandóan a család szolgálatába állítom magam, és azért járok mindenhova kocsival, mert folyton vásárolok, hurcolom a cuccokat egyik helyről a másikra, és ezek persze akkorák, hogy nem férnek be a motorba. Vagy gyerekek, akiket még nem lehet motoron vinni. Meg amúgy is kettő van. Tényleg, kellene egy oldalkocsi.

    Szóval elhatároztam, hogy ezúttal csak elugrom áruért Óbudára, és utána, ha még marad egy kis időm, elgurulok mondjuk Szentendre fele vagy Dobogókőre... olyat például már évtizedek óta nem csináltam.

    A hatalmas terv már ott megbukott, hogy nem tudtam kitolni a motort a garázsból, mert teljesen lapos volt az első kereke. Gyorsan felfújtam, és felkerekedtem arra a hatalmas túrára, ami egészen a Schirger Gumiszervizbe vezetett, ami maximum másfél kilométerre van tőlünk, vagy még annyira sem.

    Amúgy ide járunk a motorokkal, és anno rendszeresen jártam pl. a Sakállal, mert ahogy telt-múlt az idő, elkezdett hámlani a króm a felniről, és folyton kiszúrta a belsőmet...

    [​IMG]

    Na most meg az történt, hogy a Siklónak eloxidálódott a felnije, és ahol tartania kellene a levegőt, ott szépen kiszivárgott a gumi pereménél. Két hete nem ültem rajta, akkor viszont felfújtam... és lehet, hogy pont ez volt a baj Schirger Peti szerint, mert akkor megmozgattam a gumit a felnin, és így tudott később az állás alatt kiszökni a levegő.

    [​IMG]

    De most ezt a hibát szerencsére elhárította, a felnit lecsiszolta és lefújta. Amikor a hátsó kerék állapotáról érdeklődtem, csak annyit mondott, hogy ő azt most biztos nem szedi szét csak azért, hogy megnézze, viszont még ki fogja bírni a következő gumicseréig - ezzel arra utalt, hogy a gumim már 6 éves, és megérett a cserére, még ha a minta szinte újnak is látszik rajta.

    [​IMG]

    Szóval így jártam. A szerviz után gyorsan elszáguldottam Óbudára, és még vissza is értem a kislányomért a bölcsibe, a nagyobbat meg hazavitte a csoporttársa apukája.

    Ennyit a hatalmas túraterveimről egyenlőre.
    Vidék és ekime6 kedveli ezt.
  • NaNa
    Beletelt vagy két hétbe, mire sikerült kikeverednem a 22-es csapdájából. Végre a héten elintéztem a Sikló papírjait, és ismét van műszakim, és kötelező biztosításom is (bár az még nincs befizetve, csak megrendelve). A dolog szépséghibája, hogy a férjem lett az üzembentartó.

    [​IMG]

    Az új forgalmit az aszódi okmányirodában intézem (minden ilyesmit ott szoktunk, mert ott mindig kevesen vannak), így még @ekime6 -tal is sikerült összefutni.
    Vidék, BajateamOldlady és ekime6 kedveli ezt.