Dőlésszög megvan az aszfalton, a mi közelünkben ez az egyetlen jó minőségű kanyar, nem köll szégyellősködni
Amúgy egész halkan merem csak megjegyezni, hogy az ellenkormányzást már vagy háromszor magyarázta ferink az oktatások elején. Pusztán figyeld meg tudatosan, hogy mikor nagy sebességgel kanyarodsz, és döntöd magad alatt a vasat, melyik irányba is fejtesz ki nyomást a kormányon
Ugye, hogy eltérnek a tehnikák? Nekem pl az válik be, ha nem gondolkodom közben. Sajna elég ritkán jön össze, mert mindent-túlagyalós-fajta vagyok. Erre már az oktatáson is rájöttem: állandóan paráztam a visszaforduláson meg a nyolcason (nálunk ráadásul a pálya szélén rögtön volt egy meredek dombocska, szóval ott tényleg el kellett férni), aztán egyszer nem figyeltem és gondolkodás nélkül befordultam&beparkoltam egy zsebkendőnyi területre. Na, ez azóta is csak ritkán jön össze. Leginkább vészhelyzetben mosolygok (utólag) magamon: amikor azt hiszem, hogy ezzel a tempóval eddig lehet dönteni a motort, aztán a kanyarban szembejön egy kocsi félig az én sávomban, és hirtelen rájövök, hogy lehet még szűkebb az a kanyar
Igen, elméletben szokott szó lenni róla, de aztán nem erőltetik, gyakorlatban a csípővel döntést sulykolják, mert ez az elsődleges Meg még az, amit sulykolnak nagyon, hogy ne egész testeddel dőlve dönts, hanem Te maradj egyenesben, és "nyomd le" magad alatt a motort, mert így biztonságosabb, ha a Te látószöged-horizontod végig vízszintes marad. És aztán majd amikor már ez megy, akkor úgyis rájössz, ráérzel magadtól, hogy a súlypontod nem csak a fenekednél, hanem a tested egész oldalán áthelyeződik, ergo ellen fogsz kormányozni, de ez egy automatikus következménye lesz a megfelelő kanyarodási technikádnak, nem pedig kiindulópontja
Dràga Witch értem és köszi Mindenki màsképpen csinàlja gondolja ahogy gondolja értékelem mindenki technikàjàt és kipróbàlom.Próbàlgatom be fogok szâmolni róla
Sajnos nm jó a gépem a teloról nehéz olvasni,de összetaktam a mondandókat.Gyakorlàs gyakorlàs értem amúgy az a baj a rutinpàlyàn is többet kanyargunk ballra a feladatoknal max a 8nàl van egy kis jobbos az emelkefőn való megàllàs elindulàst meg szintén tananyagba kellene tenni
Sziasztok Csajok Kis segítséget és tanácsokat szeretnék kérni. Bevallom kicsit lusta vagyok átnyálazni a 63 lapnyi beszélgetést, így gondoltam egyszerűbben kapok választ a kérdéseimre. Szóval: Kinél, hol, mikor, mennyiért érdemes vezetés technikai tréningen részt venni? Olvastam itt egy érdekes posztot, ami megütötte a szemem, a zsák krumpliról meg a befeszülésről. Nekem is ez a bajom. Sokszor azért tolok el egy kanyart, mert érzem, hogy mondjuk nem jó az ív, de még nem lenne rossz, de annyira rágörcsölök, hogy akkor aztán jujj de csúnyákat alkotok... Most vettem nagy vasat. Legalábbis a régihez képest nagyot és kb mintha elölről kezdtem volna... Nem vagyok elég magabiztos. Úgy érzem szükségem van egy kis továbbképzésre Pozitív megerősítés, stb, mivel elméletben értem és többé kevésbé tudom, mi a helyes. Előre is köszönöm a válaszotokat Szép napot, széles utat!
A honda safety azért jó mert adnak alád motort (sok van és igyekeznek a saját típusodhoz közelit adni) és két napon keresztül átmossák az agyadat (kimossák belőle jó eséllyel a rossz rögzüléseket)A riliclub.hu is ugyanolyan jó (mert az oktatók egy helyre járnak kiképződni, ugyanúgy két napos), azt rendőrök csinálják, de saját motorral, így egy kicsit olcsóbb, de a saját vasaddal gyakorolsz (érdemes előtte bukóvasat-gombát felrakni). Az ingyenes OBBK-s félnaposok is jók, csak ott a tömeges oktatás szerintem nem annyira hatékony, mert kevésbé tud úgy figyelni az oktató, mint egy max 10 fős csoportnál. De a semminél az is több és a lényeget ott is elmondják, viszont neked kell utána önállóan gyakorolnod tovább egy parkolóban, ha azt akarod, hogy rögzüljön. Felügyelettel hatékonyabb a dolog.
Szia motomerci !Érdemes a zsak efektus elé olvasnod mert sok érdekességet írtak le még a csajok.Àtérzem a bizonytalansàgod.Tavasszal mindenképpen tarts velem vezetéstechnikára
Nekem az is tetszett, amit Ekime írt arról, ahol ő járt, hogy napközben lassú tempóban gyakorolgattak, aztán este kicsapták őket a ringra, hadd szokják ugyanazt sebesség mellett is.
Jaja, en a Tommot-osat szivbol ajanlom. Ott is rendorok oktatnak a sajat vasukon es megmondjak a maguket, nem fognak kesztyus kezzel banni Veled. Este meg valoszinuleg elvezheted a Kakucs ringet
Az országos balesetmegelőzés bizottság mittoménmicsodája... amit a rendőrség szervez, ingyenesek.... biztos emlékszem ezekre a nyomorult rövidítésekre...
én egyébként szeretek ilyeneknek utánanézni, például ugye mindig hallani hírekben, meg emberektől, hogy az utakon KPM ellenőrzés van... vajon tudja-e valaki, mi az a KPM???? Vagy például az SZTK???