Szóval a mai napomról nemakartam blokkot írni mert ez motros oldal és úgyan van motoros vonatkozása a történetnek de csak a végén és most nem ez a lényeg!
Én kisautóm (volvo FH12 460) autómata váltós, tehát a sofőrnek egy laikus szemével nézve semmi dolga sincsen és sokan azthiszik, hogy milyen jó dolog is kamijonozás hiszen csak a gázt kell nyomni!
Ma kölcsönadtam a kocsim egy kollégának és én egy 3. járművel mentem Győrbe!
Ez (volvo FH12 460) nem volt autómata váltós hanem manuális volt!
Az elején kicsit tartottam tőle mert a féltem, hogy belegabajodom a sok sebességfokozatba!
(12 fokozat összesen 3 az alsó sorban 3 a felsőben és a felező, 3+3x2
)
Mondanom sem kell, hogy annyira élveztem a sebességváltást mint kisgyerek nyáron a pocsolyát, ha kellett ha nem benne voltam!
A sebességváltó kar kicsit hasonlít az szgk-ra, kicsit csak!
Van az oldalán két billenőkapcsoló ami sürítetlevegős szelepeket kapcsol, váltásnál mindig ez hallatszik : pssssz!
De nem mindig kell cibálni a váltókart, mert elég csak az egyik kapcsolón pöckölni egyet és benyomni utána a kuplungot!
Hazafelé direkt elöbb lejöttem a pályáról, hogy mégtöbbet tudjak váltogatni mert a pályán csak 12-be jöttem!
Na jött a városi harc, hát komolyan mondom siralmas amit a szgk-k művelnek!
Vagy velem van a gond mert engem valahogy mindig feltartottak!
Mert milyen dolog mán, hogy a kamijon legyorsulja az szgk-t?
Jó-jó üres voltam, de a szgk-ba csak feleannyi fokozatot se kell végigkapcsolni!
Hazafelé a motoron vizes lett a képem mert ebbe a szitálos mocsok időbe a plexin nem látni ki ezért fell kellett hajtanom, persze az eső bejött, de jó kedvem volt és lehet, hogy közlöm a góréval, hogy kell a manuális az autómata helyett!
Legalább nem unatkozom vezetés közben és jobban is gyorsul!