Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Pasifórum

A múmia visszatér!:D

Semmi baj a múmiákal, ha így térnek vissza:

patricia-mummy-02-300.jpg
 
Bár nem vágom, milyen misét nyomnának az Óegyiptomi papok :)

patricia_velasquez.jpg

A válasz:

Egyiptomban a mágia a hivatalos vallás és ennek révén az elitkultúra szerves része, egyfajta elsajátítható tudomány: módszer és ismeretanyag együttese. Rangját mi sem jelzi jobban, mint hogy a mágia perszonifikációja, Heka isten számos ábrázoláson a Napisten bárkájának utasa. A gyógyító, bajelhárító vagy ellenségeket megsemmisítő rítusokat gyakorta papok végezték, sőt templomi szertartások formájában is megjelentek. S habár az egyiptomi vallásban is aktívan jelen van az erőket képviselő tárgyakba (amulettek, képek, szobrok stb.) vetett hit, mégsem lehet éles határt húzni a teológia, a túlvilághit részeként megjelenő szertartások és elképzelések, valamint a tényleges varázslás között. Nem véletlen, hogy bizonyos mágikus emlékek (pl. a Mágikus Harris-papirusz vagy a Bremner-Rhind papirusz-on található rituális szöveg, az Apophisz leverésének könyve) bonyolult teológiai, már-már bölcseleti fejtegetésnek is tekinthető részeket tartalmaznak. Az egyiptomi mágia specifikuma az istenek fenyegetése. Ennek lényege, hogy amennyiben az adott praktika – gyógyítás, rontás, bajelhárítás – nem hatna, a pap-varázsló megfenyegeti az isteneket és velük az egész világrendet, így próbálván kikényszeríteni az eredményt.
 
A válasz:

Egyiptomban a mágia a hivatalos vallás és ennek révén az elitkultúra szerves része, egyfajta elsajátítható tudomány: módszer és is*meretanyag együttese. Rangját mi sem jelzi jobban, mint hogy a mágia per*szonifikációja, Heka isten számos ábrázoláson a Napisten bárkájának utasa. A gyógyító, bajelhárító vagy ellenségeket megsemmisítő rítusokat gyakorta papok végezték, sőt templomi szertartások formájában is megjelentek. S ha*bár az egyiptomi vallásban is aktívan jelen van az erőket képviselő tárgyakba (amulettek, képek, szobrok stb.) vetett hit, mégsem lehet éles határt húzni a teológia, a túlvilághit részeként megjelenő szertartások és elképzelések, va*lamint a »tényleges« varázslás között. Nem véletlen, hogy bizonyos mágikus emlékek (pl. a Mágikus Harris-papirusz vagy a Bremner-Rhind papirusz-on talál*ható rituális szöveg, az Apophisz leverésének könyve) bonyolult teológiai, már-már bölcseletifejtegetésnek is tekinthető részeket tartalmaznak. Az egyiptomi mágia specifikuma az istenek fenyegetése. Ennek lényege, hogy amennyiben az adott praktika – gyógyítás, rontás, bajelhárítás – nem hatna, a pap-varázsló megfenyegeti az isteneket és velük az egész világrendet, így próbálván kikényszeríteni az eredményt.


Aki ezek után is úgy tartja, hogy a CSAM egy felszínes, léha weboldal, minden kultura híján, annak nôjön be az orra lika. :mad:
 
Aki ezek után is úgy tartja, hogy a CSAM egy felszínes, léha weboldal, minden kultura híján, annak nôjön be az orra lika. :mad:


A kultúra bölcsője :kac-kac:
Van, akit érdekel ilyesmi, és van, akit nem :kac-kac: Biztosan van azért olyan is, aki nem szívesen olvas, maximum fórumhozzászólásokat...
Amúgy ki mert ilyet állítani, hogy felszínes és léha???:cool:
 

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére