Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

csam hír: Nem vagyok öreg a motorozáshoz?

NaNa

nanana, Life is Life!
Fórumvezető
CsaM Csajok
motoros_nagyi.jpg
Nemrég egy olvasónk fordult hozzánk tanácsért. Mivel valószínűleg nem ő az egyetlen, akit kétségek gyötörnek, levelét változatlanul tesszük ...

Bővebben...
 
Kedves Csilla! Én 48 éves voltam, amikor megszereztem a jogosítványt, és előtte még csak nem is bicikliztem. Szóval autentikusan mondhatom, hogy nem késő. ;) Az biztos, hogy nem a "robogjunk 200-zal" kategóriát fogod bővíteni, mert a kor már hoz az embernek némi mérlegelést és előrelátást. De nyugi, ettől még lehet sportos a vezetési stílusod.:cool:
Ha megengedheted magadnak, javasolom, hogy - az iskolába iratkozás előtt - menj el a Honda-Safety-be (Bp., Kozma utca), és iratkozz be az un. "bevezető" kétnapos oktatásukra. Ott egyrészt magad is megtapasztalhatod, öröm-e neked a motorozás, elég ügyes vagy-e hozzá, másrészt olyasmit is meg fognak tanítani neked a jármű kezeléséről, amit soha, egyetlen iskolában sem. Ez után már gyerekjáték lesz megszerezni a korlátlan A-t.:D
 
Kedves Brigó!
Köszönöm a támogató választ, nagyon jó ezt olyantól olvasni, aki kor(sors)társ, és sikeresen túl van azon, amibe én most vágok bele! Mérlegelés volt bőven, lesz is, és valóban, nem hinném, hogy a 200-zal robogók táborát fogom gyarapítani. Először szeretnék ügyes lenni, aztán ha az már rendben van, akkor gyors :)
A Honda Safety jó ötlet, már nézegettem a honlapjukat, mert láttam a hirdetést a motoros tankönyv hátulján. Igen, ez azt jelenti, hogy már beiratkoztam :) Az elméleti részen túl is vagyok, és - bár van B-s jogsim - nagyon jó volt újra átvenni a KRESZ-t. Szeptember 3-án vizsga, addig még megpróbálom beiktatni a Safety Hungary képzést, hátha utána a motoros suli gyakorlati oktatóját sikerül meglepnem azzal, hogy az első órán totál kezdőként egyszer sem fulladok le a motorral.:gurul:
Nagyon várom!
Ha már a négy X-et nem tudom, legalább a négy kereket hadd cseréljem kettőre!
 
Azt a hibát ne kövesd el, amit már oly sokan, hogy kezdésnek veszel egy 125, 250-es fűnyírót, mondván jó lesz az, nem akarok gyorsan menni. Eltelik 1, max. 2 szezon és az lesz a baj, hogy az előtted poroszkáló autókat sem tudod megelőzni. :)
 
Úgy látom Ti is 125-ös géppel furikáztok. :D

Gyűjtsem össze azokat akik így jártak? Nem kell messzire menni, regisztrálva vannak az oldalon. :)
Hm, en azert kezdtem azzal, mert apuka azzal lepett meg, mikor meg jogsim se volt.
(Illetve kiderult, hogy anyumnak vette, de o hallani se akart rola, noverem csak leszarozta es ezek utan gondolta fater, hogy beallitja ugy, mintha nevnapomra vette volna nekem. Vegul is en jol jartam :D)
 
Hm, en azert kezdtem azzal, mert apuka azzal lepett meg, mikor meg jogsim se volt.
(Illetve kiderult, hogy anyumnak vette, de o hallani se akart rola, noverem csak leszarozta es ezek utan gondolta fater, hogy beallitja ugy, mintha nevnapomra vette volna nekem. Vegul is en jol jartam :D)
Kinek nem inge, ne vegye magára, nem rád gondoltam. Megfordult már itt nem egy és nem két kezdő motoros. :)
Egyébként csak tanácsot adtam, valakinek. Csak pont nem az reagált rá akinek szólt az üzenet. :D
 
Utoljára módosítva a moderátor által:
Csak azert irtam, mert tenyleg gyenge a 125. Nem tudom, hogy azzal kezdtem e volna, ha en valasztok a tanulos GSX550es utan. A GS-t egyaltalan nem bantam meg. Erzem, hogy mar ez is gyenge, de egyre jobban hajlok ra, hogy veglegesen megmaradjon. Egyszeruen imadom, a gyengesege ellenere, es hogy minden utcasarkon legalabb ketto all belole, no meg kb a CBA-ba kilora lehet hozza alkatreszt kapni. Legalabb tudom, hogy nagy valoszinuseggel sose lesz vele gond, ha megis, olcsobban kitudok belole jonni mint egy ritkabb motornal.
De azert elfogadnek egy Gladiust, vagy egy GSX-F gepet :D Igazabol mai napig nem talaltam meg azt a motort, amire azt mondom, hogy "NEKEM EZ KEEELL!", mibe beleszerettem volna ket pillanat alatt.
No mindegy, eltertem. Sorry :D
 
... és hányszor végigment már ez a kezdő motoros milyen motort vegyen téma is... :confused::D

Mindenki olyat vegyen elsőre, amelyiken nem fél, úgy érzi, elbír vele, és van rá jogsija :D A rutin meg a forgalmi órák alatt nagyjából már be tudja lőni az ember, hogy az alatta lévő kategóriájú motor jó lesz-e neki kezdésnek, vagy inkább egy kisebbre kellene ülnie. Ha A-ra ment, és a (teszem fel) CBF500-600 túl hirtelen, meg erős, akkor vizsga után ne Horneteket meg Gixxert kezdjen vadászni, hanem álljon meg max. egy GS500 kalibernél, amíg belejön, de az se baj, ha 250-eseket nézeget. Ha meg kiderül róla, hogy ő Rossi 2, és már a tanpálya 8-asában kimotorozza az összes tanulómotort, vegyen, ami jólesik neki :)

Nulla kezdeti tapasztalatú versenyzőt, ha van az oktatónak is egy kis esze, úgyse a legnagyobb motorra ülteti elsőnek (ha igen, gondolom, akkor is meg lehet velük beszélni, hogy nem úgy kellene...), akkor pedig már a rutinozás alatt meg lehet érezni, hogy "ok, a 125-ös kicsi volt, a 600-ast meg elterelgettem ugyan, de nem éreztem magam rajta 100%-osnak, akkor, hiába jöttem A-ra, lehet, hogy mégis valami kettő közötti kellene".
 
Szerintem ez tökre személyiségfüggő. Tőlem is kérdezték már ezt a melyik jogsi kérdést. Volt akinek azt mondtam menjen nyugodtan a nagyra első nekifutásból, mert a mentalitásába belefér, másnak meg inkább a rollert és a gyermek kresz pályát tudtam elsőre javasolni, mert annyira öngyilkosjelölt hebrencs típus...
 
Szerintem ez tökre személyiségfüggő.
Személyiség- és lábhossz-függő... Én pl. azért nem tettem elsőre nagy A-t, pedig a korom miatt már lehetett volna (figyelj topikindító: 41 éves voltam!!!!! :)), mert a motorosiskolában nem volt olyan 500-as motor, amiről leért volna a lábam. Mivel az oktatóhoz ragaszkodtam (és nagyon jól tettem, ezt pl. Macs is tanusíthatja itt a fórumon), ezért korlátos A-ra vizsgáztam, ami most A2-t jelent... 250-es motorral vizsgáztam, utána öt évig volt egy 250-es Hondám, tavaly már többször úgy gondoltam, hogy talán jó lenne nagyobb..., most egy 500-assal megyek... :D:csam: (határ a csillagos ég... max leültetjük...:))
 
Szerintem nincs megfizethetőbb érzés városi közlekedésben egy 125-ösnél! A maga száz-pár kilójával elképesztő könnyen toligálható járdasziget-padka-bakhát stb-n még talpig protektoros cuccban, csomaggal stb. is. Az tény, hogy túrán a lendületből előzés és a folyamatos gépészkedés a főszereplő, én mégsem bántam meg, hogy előbb kicsin gyakoroltam, és aztán ültem 500-asra. Sőt, még most is előszedem, ha csak 100 km-ig bezárólag gurulok. És úgy tűnik az évek alatt, én már nem is vágyom a GS-nél nagyobbra. ;)
 
Személyiség- és lábhossz-függő... Én pl. azért nem tettem elsőre nagy A-t, pedig a korom miatt már lehetett volna (figyelj topikindító: 41 éves voltam!!!!! :)), mert a motorosiskolában nem volt olyan 500-as motor, amiről leért volna a lábam.

A párom pont ebben a cipőben járt, így van Ak->A2-je.

Más: leper, nem, nincs 125-ösöm, sose is volt, 650-essel kezdtem, a mai napig megvan :p Ennek ellenére mondom, még azzal együtt is, hogy tisztában vagyok, hogy a többség tényleg kevésnek érzi a 125-öst. De muszáj megjegyeznem, hogy ez nem biztos, hogy mindenkire érvényes. Mert csak.

...bár, te a 250-est is említetted, olyannal meg én is jártam párezer kilométert, általában 2 személlyel. Van, amire úgy is jó (eljutni bárhova), másra meg halovány szegény agyonpakolva (gyorsulást illetően kivégezve).

De ha ennyi lenne, akkor arra ülnék örömmel.
 
Azta, de jó, hogy ennyien írtatok! Csak én nem... csak az nem, akinek leper tanácsot adott :üss: Amit amúgy meg is fogadok majd. Ugyan messze vagyok még a motor választástól, de az már most látszik, hogy nem 125-öst fogok venni. Más is mondta már, hogy kevés lesz, és rövid idő után úgyis nagyobbat akarok majd. Meg, hogy "városban elég, de te nem városban akarsz motorozni". Hát ez igaz. Én menni szeretnék, országúton, hosszasan. Amúgy még az is eszembe jutott, hogy a 180 centis magasságommal vajon melyik lenne az a motor, amivel elbírok kezdőként, de méretre nem annyira kicsi, hogy ne nézzek ki rajta úgy, mint a majom a köszörűkövön:muhaha:. A magasságomból adódóan viszont azzal nem lesz gond, hogy leér-e a lábam egy tényleg nagy motorról!

Csacskamacs, köszi a korosztályos buzdítást! Azt hiszem, a korom kontra motorozás kérdés el is dőlt, annyi példával jártok elöl, hogy nem aggódom többé emiatt.
Brigó, kedden megyek a Safety-Hungary pályára! Kiírtak egy új tanfolyam típust: Motoros Jogosítvány előkészítő Rutin Tanfolyam. Na erre jelentkeztem, pont nekem való ;), és itt rögtön ki is derül, hogy passzolok egy Honda VTR250-esre, mert azt választottam tanuló motornak. Volt kisebb is, nagyobb is, de úgy gondoltam, ez a három óra egy 250-esen pont jó lesz kezdő lépésnek. A rendes A-s tanfolyamon úgyis nagyobbat kapok, legalább meglesz a fokozatosság. Ami viszont tuti (sajnos): az nem fog kiderülni rólam, hogy Rossi 2 vagyok :gurul:
 
Insta360 Black Friday sale

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére