A nagynevű olasz gyártókról csak annyit, hogy nekem pl. a Dainese gore-texes gatyámba bele van írva feketén-fehéren, hogy Made in Romania... és amúgy tökéletesen passzol, jók a protektorai, vízálló (oké, a monszunt már nem bírja, de egész napos esőben már mindenre kell az esőruha), nem mentek tönkre a csatjai-cippzárjai pár hónap alatt, szóval abszolút elégedett vagyok vele. A dzsekim egy akcióban vett, nem legalapabb, de nem túlextrázott Bering, azon kívül, hogy lehámlott a két karjáról a két fényvisszaverő párducfej, ezzel sincs bajom. Valamilyen szinten az is vízálló, kisebb esőket simán lehet bírni benne (inkább a cippzárján keresztül folyik be a víz, ha nincs rendesen rátépőzárazva a mandzsettája (vagy mije), mint hogy a vízzáró rétege ázzon át), 10-15 fokban majdhogynem melegem van benne úgy is, ha csak a termobélése van bent, alatta meg egy szál póló. Viszont nincsenek rajta szellőzők, úgyhogy kánikulában pusztulat van benne, de ezt idénre megoldottam egy Shox hálós dzsekivel...
Ez utóbbival túl sok tapasztalatom még nincs, első körben, amire kell, arra tök jó, rendes protektorai vannak, átjárja a szél, menet közben nem izzadok benne... Van egy becippzározható vízhatlan bélése, azt még nem teszteltem, mikor elkapott benne az eső, nem volt nálam, úgyhogy esőruháztam...
Az előző bukóm egy Suomy Gun Wind volt, a mostani egy Shark RSF2i. Amikor választottam, a feltétel "csak" annyi volt, hogy zárt, minimum üvegszál-erősítéses, és kivehető béléses legyen, a többit úgyis a próba dönti el. A Suomy elvileg egy versenysisak utcai változata, túl sz*r nem lehet, 6 év után cseréltem, akkor kezdett el annyira tönkremenni a homlokpárnázása, hogy már összefogta a homlokomat, de egyébként fogta rendesen a fejemet, nem tágult meg túlzottan. Viszont, mivel "sportsisak", nem volt túl zajmentes.
A Shark semmivel se rosszabb, mint a Suomy, picit ez is zajos, de nem elviselhetetlenül. Eddig egy komolyabb bajom volt vele: nem fér alá rendesen a sisakbeszélő headsetje, másfél év barkácsolásba telt, mire megtaláltam a kényelmes megoldást, hogy ne dörzsölje ki a fülcimpámat a hangszóró 1 nap motorozás után
Lényeg a lényeg: körbe kell nézni, és nem csak a haverokra hallgatni, hogy ez meg az a tuti, hanem jó ár-érték arányú cuccokat keresni. Nem biztos, hogy egy Prexport, Nitro, Cycle Spirit, netán B-Star vagy Shox ruha annyival rosszabb, mint amennyivel kevesebbe kerül, mint egy "oridzsi" Dainese, Alpinestars, ami ráadásul esetleg ugyanabban a varrodában bérgyártódik, mint az olcsóbbak