Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Motoros ruha

Értelek benneteket, hogy a kupakvédő legyen szuper, de egyvalamit ne felejtsetek el: a forgalomba kerülő összes buksi ugyanazon a teszten megy át, és azon meg kell felelnie. Szerintem, ha valaki nem extrém körülmények közé (nagysebesség pályára, várhatóan extrém terhelések) veszi a kupakot, a kétszázezres bukó felesleges közúti forgalomba. Szimplán csak azért, mert ha már akkora a perec, ott már nem csak a fejed fog végzetesen sérülni, és jusson a többi testrészedre is legalább azonos szintű védelem.
 
Nekem a második HJC-m van. Az első után gondoltam körbenézek az élmezőnyben. Voltam kint Lajosba és végigpróbáltam a jövő hetet is. Semmi se volt jó. Aztán kijött a HJC-ből is a fullextrás s amikor felpróbáltam tudtam hogy hazatértem :) Én csak zártban gondolkodtam, lehetőleg valami csajos, vagy feltűnő színben, pinlockban és tarcsi sötőtszínű plexiben. Napszemcsit nem akartam, mert nehezebb és kisebb az ütéselnyelő réteg, annyit nekem nem ér a dolog. Amúgy azért cseréltem, mert 4 éves volt és kinyúlt a bele. Egy utasként való motorozás alkalmával azt hittem le fog esni a fejemről, mert komolyan éreztem, hogy húzza le a turbulencia és a szél a fejemről.

Ruhában évek kellettek, mire rájöttem, hogy pontosan mik az igények és a mostani szettet ez alapján szereztem be. Eddig két szezon óta van meg, bár sajnos nem nagyon volt lehetőségem motorozni, szóval szinte új :) Viszont nem ment tönkr áltában, ami pár olcsóbb márkáról nem mondható el. Amúgy van bőr ruhám is, de nekem nem jött be annyira. Egyetlen előnye, hogy nagyobb tempónál (mondjuk 120 fölött) olyan érzésem van, mintha egy burokban motoroznék. Szépen simul körülöttem a szél. Viszont hosszú távon (hiába van rám szabva) megszorítja a karom, s szép lila lesz ilyen csíkokban. Összességében úgy gondolom, aki pályázik annak jó, vagy aki úgy közlekedik a forgalomb mintha pálya lenne... A textilt praktikusabbnak tartom minden szempontból. A láthatósági sárga esőruha verhetetlen. Amúgy meg azok tényleg elöregednek pár évente, akár állásukba is, szóval lehet cserélni már egy jobbra simán.
 
Egyébként a Louis-nál télen nagyon jó akciók szoktak lenni, én pl. soha semmit nem veszek meg teljes áron, türelmesen megvárom, amíg leakciózzák, vagy megkeresem, h hol van éppen akcióban. Persze, ha vmi nagyon kell, akkor nem várok.

Akkor gyorsan kell döntést hozni, nyakunkon a tél. ;)
 
Én évek óta rózsaszín motoros csimmára áhítozom, de idehaza sehol nem találok a méretemben (sem).Székesfehérvárontaláltam anno egyet, ami színben szuper lett volna, de 42-es méretben.... :(

Ő az:

FLY-VIPER-BOOTS-1-L.JPG
 
Utoljára módosítva:
Jé tényleg! :D Nem, a BMW motyó tárgytalan. Most talán eljött az idő, amikor nem kell csak az ár szerint döntenem, hanem megengedhetek magamnak olyan extrákat, mint a kialakítás, a kényelem és a szín figyelembevétele. De nem akarok feleslegesen sokat fizetni, ha kevesebbért is megkapom a jót. A bukón pedig nem akarok spórolni, de ott is már hallottam sokféle véleményt. A barátom az Arai-ra esküszik, megint másik a Shoei-ra. Szép menet lesz, mire ebből vásárlás lesz. :D Eső rucim van, nagyon feltünő, mert fekete és szürke, de szeretnék egy fényvetőt is. :(
ebből a 2-ből mindegy melyik bukót veszed,mind a kettő felsőkategóriás,olcsó nem lesz belőle...:)
 
Én Tagamával értek egyet abból a szempontból, hogy megéri akcióban vásárolni. Az első motoros cuccom amit megvettem a kabátom volt, (spool) és nyár közepén, utolsó darabos (asszem előző szezonban divatos) akciók között volt. Annak ellenére hogy gőzöm nem volt a motoros kabátokról és hogy mire is van a védelmen túl szükségem belenyúltam, mert azóta is maximálisan elégedett vagyok, épp csak az övcsatot cseréltem le rajta.
Bukóból a harmadikat nyúzom. Nem részletezném, mert itt a lényeg hogy ebből is az 50%-osan leakciózott utcsó kiállítási darabok között válogatva vásároltam. Na nem volt nehéz helyzetem az xs-es fejemmel. Viszont mielőtt nekiálltam volna bukókat nézni én felmentem a http://sharp.direct.gov.uk/ oldalra. Ahol az amúgy természetesen európai szabványnak megfelelő sisakokat tovább tesztelik és 1-5 csillaggal értékelik. Na itt az 1 csillag jelenti azt, hogy ugyan az európai szabványnak megfelel, de csak épphogy. és az 5 csillag meg aztán a maximális védelmet nyújtja, ahol adott szituban nem a bukó mondja fel a szolgálatot hanem jóval előbb a nyakcsigolyád. Itt le lehet szűrni egy általános minőséget az egyes gyártókra nézve, de azért mindig akad kivétel ami mégsem sikerül olyan jól... Az én bukóm itt pl 4 csillagot kapott, amivel nagyon is elégedett vagyok :)
 
A nagynevű olasz gyártókról csak annyit, hogy nekem pl. a Dainese gore-texes gatyámba bele van írva feketén-fehéren, hogy Made in Romania... és amúgy tökéletesen passzol, jók a protektorai, vízálló (oké, a monszunt már nem bírja, de egész napos esőben már mindenre kell az esőruha), nem mentek tönkre a csatjai-cippzárjai pár hónap alatt, szóval abszolút elégedett vagyok vele. A dzsekim egy akcióban vett, nem legalapabb, de nem túlextrázott Bering, azon kívül, hogy lehámlott a két karjáról a két fényvisszaverő párducfej, ezzel sincs bajom. Valamilyen szinten az is vízálló, kisebb esőket simán lehet bírni benne (inkább a cippzárján keresztül folyik be a víz, ha nincs rendesen rátépőzárazva a mandzsettája (vagy mije), mint hogy a vízzáró rétege ázzon át), 10-15 fokban majdhogynem melegem van benne úgy is, ha csak a termobélése van bent, alatta meg egy szál póló. Viszont nincsenek rajta szellőzők, úgyhogy kánikulában pusztulat van benne, de ezt idénre megoldottam egy Shox hálós dzsekivel... :) Ez utóbbival túl sok tapasztalatom még nincs, első körben, amire kell, arra tök jó, rendes protektorai vannak, átjárja a szél, menet közben nem izzadok benne... Van egy becippzározható vízhatlan bélése, azt még nem teszteltem, mikor elkapott benne az eső, nem volt nálam, úgyhogy esőruháztam...:)
Az előző bukóm egy Suomy Gun Wind volt, a mostani egy Shark RSF2i. Amikor választottam, a feltétel "csak" annyi volt, hogy zárt, minimum üvegszál-erősítéses, és kivehető béléses legyen, a többit úgyis a próba dönti el. A Suomy elvileg egy versenysisak utcai változata, túl sz*r nem lehet, 6 év után cseréltem, akkor kezdett el annyira tönkremenni a homlokpárnázása, hogy már összefogta a homlokomat, de egyébként fogta rendesen a fejemet, nem tágult meg túlzottan. Viszont, mivel "sportsisak", nem volt túl zajmentes.
A Shark semmivel se rosszabb, mint a Suomy, picit ez is zajos, de nem elviselhetetlenül. Eddig egy komolyabb bajom volt vele: nem fér alá rendesen a sisakbeszélő headsetje, másfél év barkácsolásba telt, mire megtaláltam a kényelmes megoldást, hogy ne dörzsölje ki a fülcimpámat a hangszóró 1 nap motorozás után:)

Lényeg a lényeg: körbe kell nézni, és nem csak a haverokra hallgatni, hogy ez meg az a tuti, hanem jó ár-érték arányú cuccokat keresni. Nem biztos, hogy egy Prexport, Nitro, Cycle Spirit, netán B-Star vagy Shox ruha annyival rosszabb, mint amennyivel kevesebbe kerül, mint egy "oridzsi" Dainese, Alpinestars, ami ráadásul esetleg ugyanabban a varrodában bérgyártódik, mint az olcsóbbak:)
 
Söndörnek B-starja van, elégedett vele. Én meg a Mugenrace ákcijós (48-ról 15re) dzsekiben zippzárat cseréltem 2 hónap után... és különösebben nem szerettem meg, pedig azért vettem hogy nőcis meg egybek. Mivel fekete, hiába vékony és rövid, nyáron beledöglök, télen belefagyok. A szürke Büse dzsekim már több mint 10 éves, normális kivehető téli bélés, jól szellőzik nyáron is, hiába hosszú,van rajta 3 éve egy szakadás, és amit állandóan szugerálok magamnak, hogy meg kéne varrni, de mégsem feslett tovább pedig már mostam is. Vízálló is volt, sőt néha most is az, ha lefújom impra spray-vel...
 
A nagynevű olasz gyártókról csak annyit, hogy nekem pl. a Dainese gore-texes gatyámba bele van írva feketén-fehéren, hogy Made in Romania... és amúgy tökéletesen passzol, jók a protektorai, vízálló (oké, a monszunt már nem bírja, de egész napos esőben már mindenre kell az esőruha), nem mentek tönkre a csatjai-cippzárjai pár hónap alatt, szóval abszolút elégedett vagyok vele. A dzsekim egy akcióban vett, nem legalapabb, de nem túlextrázott Bering, azon kívül, hogy lehámlott a két karjáról a két fényvisszaverő párducfej, ezzel sincs bajom. Valamilyen szinten az is vízálló, kisebb esőket simán lehet bírni benne (inkább a cippzárján keresztül folyik be a víz, ha nincs rendesen rátépőzárazva a mandzsettája (vagy mije), mint hogy a vízzáró rétege ázzon át), 10-15 fokban majdhogynem melegem van benne úgy is, ha csak a termobélése van bent, alatta meg egy szál póló. Viszont nincsenek rajta szellőzők, úgyhogy kánikulában pusztulat van benne, de ezt idénre megoldottam egy Shox hálós dzsekivel... :) Ez utóbbival túl sok tapasztalatom még nincs, első körben, amire kell, arra tök jó, rendes protektorai vannak, átjárja a szél, menet közben nem izzadok benne... Van egy becippzározható vízhatlan bélése, azt még nem teszteltem, mikor elkapott benne az eső, nem volt nálam, úgyhogy esőruháztam...:)
Az előző bukóm egy Suomy Gun Wind volt, a mostani egy Shark RSF2i. Amikor választottam, a feltétel "csak" annyi volt, hogy zárt, minimum üvegszál-erősítéses, és kivehető béléses legyen, a többit úgyis a próba dönti el. A Suomy elvileg egy versenysisak utcai változata, túl sz*r nem lehet, 6 év után cseréltem, akkor kezdett el annyira tönkremenni a homlokpárnázása, hogy már összefogta a homlokomat, de egyébként fogta rendesen a fejemet, nem tágult meg túlzottan. Viszont, mivel "sportsisak", nem volt túl zajmentes.
A Shark semmivel se rosszabb, mint a Suomy, picit ez is zajos, de nem elviselhetetlenül. Eddig egy komolyabb bajom volt vele: nem fér alá rendesen a sisakbeszélő headsetje, másfél év barkácsolásba telt, mire megtaláltam a kényelmes megoldást, hogy ne dörzsölje ki a fülcimpámat a hangszóró 1 nap motorozás után:)

Lényeg a lényeg: körbe kell nézni, és nem csak a haverokra hallgatni, hogy ez meg az a tuti, hanem jó ár-érték arányú cuccokat keresni. Nem biztos, hogy egy Prexport, Nitro, Cycle Spirit, netán B-Star vagy Shox ruha annyival rosszabb, mint amennyivel kevesebbe kerül, mint egy "oridzsi" Dainese, Alpinestars, ami ráadásul esetleg ugyanabban a varrodában bérgyártódik, mint az olcsóbbak:)


Nekem is Bering szettem van. Egyébiránt a B-Starról olvastam, hogy egy gyárban készül vele. Az első kabim az. Simán bírt 40 km. ázást, az eséstől se lett baja, csak a protektor elcsúszott, így lett szép teniszlabda az alkaromon. Meg fáztam benne, termóval is. A Beringnek az alamíniumos termója azért elég fasza és van még egy szél+vízálló réteg is. Nem mintha a külső nem bírná jól a vizet. Jah és nem párduc, hanem jegesmedve :D
 
Caberg sisakot ne vegyél,egy igazi fosmadzag....Az enyém és a kollégámé is eltört,nem eséstől,használattól.....(enyém 40 ezres kat,övé 70) A saját legalább kibírt 2 évet,a másik annyit sem.
 
Ok, legyen jegesmedve... az alkatomhoz az úgyis jobban passzol :D

B-Starból nekem csak kesztyűkkel van tapasztalatom... 2-3 szezont kibírnak, annál tovább meg a márkásabb, másfélszer annyiba kerülő kesztyűm se bírta, főleg, ha meg is áztam bennük párszor. Kényelmesnek kényelmes, protektor van benne, amennyi kell (a mostaniban még több is... soha többet nem veszek olyat, aminek a hüvelykujján is van kemény protektor, hosszabb távon nagyon nyomja az ízületet), fázni se fázik benne a kezem tavasztól őszig... annyiért pont jó, amennyibe kerül :)

A dzsekimben amúgy pont az az alu-szálas termó van, februárban, mikor a kisCB-t vittem eredetvizsgálni, elkövettem azt a bakit, hogy vettem alá egy pulóvert is, mikor bent volt... izzadtam benne 0 fok körül :)
 
A textil gatyám nekem is noname, vagy meg nem mondanám milyen nevű, tökéletesen elégedett vagyok vele, pedig csúsztunk már kavicson együtt. :) Megvan vagy 5 éve is lassan. :)

Vanucci, az egyik kabát, mert a kesztyűm is olyan. Mindegyikkel maximálisan elégedett vagyok. Ezek voltak rajtam mikor csúsztam és engem is megvédtek, és nekik sem lett hordhatatlan bajuk. A kabáton egy 3cm-es égési csík. Szakadás luk semmi, a nacin meg a zseb engedett el, más semmi.
Textil kabátom 2 is van.. de hogy milyen márka a másik meg kellene néznem h eszembe jusson.

A bőrcuccom Büse, inkább kellemesen csalódtam benne, jobb mint vártam. Vastag a bőre, nem rohadok meg benne. Bár direkt légnyílások is vannak rajt. De kényelmes és tartós, ő mondjuk még csak 2 éve lehet nálam. :D
 
Én évek óta rózsaszín motoros csimmára áhítozom, de idehaza sehol nem találok a méretemben (sem).Székesfehérvárontaláltam anno egyet, ami színben szuper lett volna, de 42-es méretben.... :(

Ő az:

FLY-VIPER-BOOTS-1-L.JPG


De ez krosszcsizma nem? Milyen motorod is van?
 

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére