azt hiszem, most lesz aktuális a dolog. Itthon nem találok ugyanis olyat, amit érdemes lenne megvenni. Szóval minden segítséget/ötletet/telefonszámot szívesen fogadok. Láttam néhány esélyest az olasz és a német honlapon is, de veszélyes vállalkozásnak tartom csak úgy kimenni és - típushoz nem értőként - elhozni valamit. Ja, egyébként Breva 750 vagy Pegaso Strada vagy Factory a jelöltek.
Na, jöhetnek a lebeszélések az olasz motorról...
Nem egyszerű buli, de megoldható. Kell egy utánfutós autó, vagy kisteher, amibe befér, egy ember aki beszéli a nyelvet, egy aki ért a motorokhoz.
Én a mobile.de-t szoktam nézegetni. Bár, ha tudsz időt rászánni, akkor blindre is elindulhattok, és az útbaeső városok hirdetési újságjait, kereskedőit is lehet böngészni. (Apám az összes külföldről hozott autóját így vette... Egyedül, németül nem nagyon tud, autókhoz nem ért. ) Ez a dolog jó része. Aztán következik az itthoni bürökrácia.
<style type="text/css">p { margin-bottom: 0.21cm; }</style> Szükséges papírok : Külföldi forgalmi, Külföldi forgalomból kivonás, és kétnyelvű(!) adásvételi.
Mente:
1. lépés: Irány a KPM. Itt csinálnak a motorodról egy műszaki adatlapot (Ideiglenes forgalomba helyezés)és egy műszaki vizsgát. Előtte a papírokat be kell vinned, és be kell jelentkezned, mert csak 1-2 hét múlva kapsz vizsga időpontot. Az előbbinek 23.000 Ft a bére, a műszaki vizsgának meg kb. 4000 Ft.
2. A kapott műszaki lapnak azért van jelentősége, mert ezzel kell majd továbbmenned befizetni a regadót. Szépen kiszámolják, kipengeted, és megkapod az igazolást.
3. Biztosítást kötni rá. Itt az a gáz a dologban, hogy ha tegyük fel te nyáron vetted a mocit, és az adásvételin a tényleges nyári vétel napja van, akkor a biztosítónak visszamenőleg fizetni kell az adásvétel napjáig!
4. Utolsó lépés, és egyben a legrövidebb: Okmányiroda. Papírok bemutatása, csekkek befizetése, neked tetsző rendszám kiválasztása, felrakás a motorra, és már mehetsz is !
Egyszerűnek hangzik, engem mégis mindenki le akar beszélni a behozatalról, bár értelmes válasz a miértre még nem született. A német piacon jobb és olcsóbb motorok vannak, amit én nézek, az még regadóval is olcsóbb, mint az itthoni, széthajtott, biztosan visszatekert órások. Olaszokat nem tudom, mint emberek imádnivalóak, de járművet nem szívesen vennék tőlük... Nagyjából azért, amiért magyartól sem...