RSA tárcsafékzár riasztóval

csam hír: Hatékonyabb és környezetkímélőbb alkatrészeké a jövő

NaNa

nanana, Life is Life!
Fórumvezető
CsaM Csajok
eco-friction.jpg
A motoros berkekben jól ismert Ferodo fékbetétek gyártója bejelentette a csökkentett káros anyag kibocsájtású betéteket.

Bővebben...
 
Naja, azt el is hiszem, hogy ezeknek a miniatűr, pörgős turbós benzinmotoroknak kell is az extra tartós-extra hatásfokú alkatrész, hogy a gyűszűnyi köbcentijükből kijöjjön az a teljesítmény, mint a kétszer akkora blokkokból... és lassan egyszerűen nem kapsz mást, legalábbis újonnan, még viszonylag nagy autókban sem... Skoda Octavia, legnagyobb benzinesként 1.4-es blokkal? :eek:
 
És amellett, hogy kihoznak pici hengerűrtartalomból kvázi nagy teljesítményt, sok kiszolgáló, szabályzó alkatrész, elektronika kerül a motorokba, hogy már-már olyan drága lesz a javíttatásuk, mint a régebbi luxusautóknak. Rengeteg meghibásodási lehetőséget generálnak ezek.Viszonylag olcsón megveszed a kocsit, keveset fogyaszt, nagyon megy, de ha baja lesz, akkor mélyen a zsebedbe kell nyúlni. És csodára ezek sem képesek. Simán léteznek 15-20 éves autók, amik nagyon keveset fogyasztanak még a mai viszonylatban is. No és a hengerűrtartalom. Mindenki összefossa magát (maradjunk az autóknál most, mert motorok esetében nem nehéz gazdaságost találni) a nagy köbcentitől, mert nem gondolkodnak. Volt egy 1.6-os A3-asom, és egy 3.8-as Mustang-om. Decire ugyanannyit fogyasztottak országúton, autópályán, 130-140-el. 8 liter/100 km. Városban is mindkettő 10-et evett. A kis hengerűrtartalmú motorok küzdenek a nagyobb teljesítményért (és ennek ára van, a megnövekedő fogyasztás), míg egy nagyobb simán, szinte alapjárat közeli fordulatokon elég erőt produkál a haladáshoz. Aztán ha lejjebb megyünk cm3-ben, a kisebb motorok esetében egy bizonyos terhelés felett brutálisan megnő a fogyasztás. A mai turbós, pici motorokkal nincs tapasztalatom, de ott talán ez nem olyan drámai. Van nálam egy 97-es Corolla, 1.3-as. Ha nem megyek 100-110-nél gyorsabban vele, 6 körül eszik. Ha rendesen, 130-140 között tolom az autópályán, közelít a 10 l/100 km-hez a fogyasztás. Ezé' láttok annyi kis kocsit cammogni a főutakon, autópályákon, mert spórolnak. Pedig egy Matiz is tud 140-et utazóban, meg egy régi Swift is, csak akkor annyit zabál, mint egy nagyobb autó. Amúgy pl sok ismerősöm, akik régi, korszerűtlen, 5000 cm3 feletti szívómotoros gépekkel autóznak 12 literes városi, és 10 liter közeli országúti fogyasztásokról számoltak be. Ezek személyautók, amiket egy ekkora blokk könnyen mozgat és még a régi automata váltó is hozzátesz a fogyasztáshoz. Volt Cherokee-m, ami a felépítménye miatt zabálósabb, de az is csak 12,5-öt evett százon városon kívül. A mai óriási luxuskocsik se 7 literes fogyasztásokat produkálnak. Szóval csodák nincsenek. Kár, hogy a pöttöm motorok felé megy el a járműgyártás. Én még mindig a sima szívó benzines és nagy cm3-es motorokra esküszöm.
 

Insta360 X5

RSA Trip motoros táska

Legújabb blogbejegyzések

Insta360 X5

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére