Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

csam hír: Gyorsforgalmi út 2015-ben? Újratervezés!

NaNa

nanana, Life is Life!
Fórumvezető
CsaM Csajok
M0_autopalya.png
A 2015-ös fizetős gyorsforgalmi utak új koncepciója szerint valaki jól jár, valaki pedig rosszul. Ha az új díjfizetési ...

Bővebben...
 
Nos, én tuti nem veszek a motorra matricát azért, hogy évente 3x átmenjek a megyeri hídon. Akkor megyek Pesten át. Ha naponta használnám, vagy akár hetente, tuti megvenném. Engem az egészben csak az bosszantott, hogy ezek a szemétládák a döntéssel egy időben rögtön megszavazták maguknak, hogy ők a közpénzből fizetett üzemanyag kártyájuk terhére megvásárolhatják. Ez nálam megint a "fogjuk meg és vigyétek" kategória. Utálom, ha vannak "egyenlőbbek" az egyenlők között.:boa:
 
Ha jól nézem, gyakorlatilag az újonnan, EU-s pénzből (át)épített szakaszok maradtak az ingyenesek.

És azért van, aki jól jár ezzel a terület-alapú matricával... többek között én is, mivel 90%-ban a megyén belül autózok autópályán, napi szinten, arra a pár alkalomra meg, amikor Pestig/Pesten keresztül megyek, kibírom a D1-et. Motorra meg eddig is pluszban kellett vennem D1M 10 naposat, nyaralni menet...
 
Én is úgy vettem ki, hogy egy csomó mindenkinek jobb így.
A régi matricák is megmaradnak, tehát nyugodtan használhatja azt, akinek az jobban tetszik.
Nem értem, hogy egy csomóan miért fikázzák úgy, hogy el sem olvasták, meg sem értették, hogy mi van. :D
 
Én is úgy vettem ki, hogy egy csomó mindenkinek jobb így.
A régi matricák is megmaradnak, tehát nyugodtan használhatja azt, akinek az jobban tetszik.
Nem értem, hogy egy csomóan miért fikázzák úgy, hogy el sem olvasták, meg sem értették, hogy mi van. :D
Én részemről azért, mert az elkerülő fizetős lett, így nekünk mindenféleképpen drágább (a 0hoz képest). Motorra ha jól tudom, nincs is ilyen 5000 forintos megyés matrica...
Másrészt akik nem akarnak majd fizetni, azoknak jelentős része itt fog tobzódni az ablakunk alatt, pedig már most is elég nagy a forgalom.
A belvárosról nem is beszélve.

De ott van pl. a dunaújvárosi híd esete, ami szintén ingyenes volt, most meg két matrica is kell rá (pont megyehatáron van szerencsétlen híd), ami elég nagy költséget jelent azoknak az amúgy sem gazdag településeknek, amik a folyó túloldalán fekszenek.
 
Van nekik parlamenti képviselőjük meg önkormányzatuk, vegyék rá őket némi lobbizásra, hogy azt a szakaszt a megyehatárig tegyék díjmentessé, vagy legyen elég rá a megfelelő felhajtótól a Pest megyei matrica, gondolom, nem megoldhatatlan a feladat.

Amíg nem volt D1M, addig motorra is a sima D1-es matrica kellett, úgyhogy, gondolom, a D1 megyei matrica motorokra is érvényes lesz, nem csak autókra.
A belváros meg eddig se (csak) azért volt zsúfolt, mert ingyenes rajta átmenni, hanem, például, mert néha még a dugókkal együtt is egyszerűbb/gyorsabb átvágni rajta, mint a (be nem fejezett) M0-n (volt) körbekerülni, főleg, ha még valami baleset is van rajta, és ott is lépésben (se) halad a forgalom...

Nem mérvadó a tapasztalatom, mert az utóbbi években évente kétszer, ha ki kellett volna kerülnöm Pestet, de 4 esetből 4-szer kötöttem ki mégis a belvárosban, mert valahol Csepelnél úgy beállt a 0-s, hogy még mindig ott állnék, ha Halásztelek fele nem megyek vissza a városba. Azóta (bármennyire is utálom), vagy eleve bemegyek, vagy észak felől kerültem, pedig százszor kényelmesebb lenne, még a plusz km-ekkel együtt is az M1/M7-M0-M3 útvonal.
 
Itt is van... 2015-ben is marad a D1M 10 napos országos matrica, a D1 megyei éves pedig érvényes autóra-motorra. Szerintem, még akkor is megéri megvenni napi szinten motorral ingázáshoz, ha szezonon kívül amúgy autózik az ember, és arra is megveszi az éves megyei matricát. Oké, ha több megyét is érinteni kell, akkor az már annyiszor +5000Ft, úgy már meggondolandó, de még mindig 2-3 (motor)tanknyi benzin áráról beszélünk, amit egy átlag ingázós motor többszörösen meg is spórol fél év alatt...

Nagy általánosságban különben az a meglátásom, hogy az berzenkedik az új rendszer ellen, aki hozzászokott, hogy full ingyen volt a s*gge alá tolva az autópálya-szintű elkerülő, most meg éves szinten fizetnie kellene érte röhejes 5-10-15ezer forintokat. Osszátok vissza, még ha 3 megyét érintve kell napi szinten ingázni, akkor sincs havonta 1500Ft-nyi plusz költség sem. Biztos nem egyedül voltam vele, de én pl. eddig napi 2x30km, megyén belüli autópályázásért vehettem a havi matricát, darabonként közel 5ezerért... és most lehetne demagógoskodni, hogy aki eddig ingyen pályázott, annak mostanáig a hozzám hasonlók fizették meg az úthasználatát, de az egyenlő/arányos teherviselés már büdös...
 
Itt is van... 2015-ben is marad a D1M 10 napos országos matrica, a D1 megyei éves pedig érvényes autóra-motorra. Szerintem, még akkor is megéri megvenni napi szinten motorral ingázáshoz, ha szezonon kívül amúgy autózik az ember, és arra is megveszi az éves megyei matricát. Oké, ha több megyét is érinteni kell, akkor az már annyiszor +5000Ft, úgy már meggondolandó, de még mindig 2-3 (motor)tanknyi benzin áráról beszélünk, amit egy átlag ingázós motor többszörösen meg is spórol fél év alatt...

BTW az elkerülő azért elkerülő, hogy ott kerüljön az ember és kitereljék a városból a forgalmat.
Az, hogy ezt az M0 nem teljesíti, az nem (csak) a felhasználók hibája

Nagy általánosságban különben az a meglátásom, hogy az berzenkedik az új rendszer ellen, aki hozzászokott, hogy full ingyen volt a s*gge alá tolva az autópálya-szintű elkerülő, most meg éves szinten fizetnie kellene érte röhejes 5-10-15ezer forintokat. Osszátok vissza, még ha 3 megyét érintve kell napi szinten ingázni, akkor sincs havonta 1500Ft-nyi plusz költség sem. Biztos nem egyedül voltam vele, de én pl. eddig napi 2x30km, megyén belüli autópályázásért vehettem a havi matricát, darabonként közel 5ezerért... és most lehetne demagógoskodni, hogy aki eddig ingyen pályázott, annak mostanáig a hozzám hasonlók fizették meg az úthasználatát, de az egyenlő/arányos teherviselés már büdös...
Mi átlagosan 2-3 hetente megyünk rá az M0ra (én is borzasztóan utálom, kerülöm, ha lehet), mert a család egy része azon túl lakik és innen, Rákoskeresztúrról igenis gyorsabb, mint a Hungárián keresztülbumlizni. Na erre se az éves, se a 10napos matrica nem igazán éri meg...

Az újvárosi esetnél nem elég a megyei képviselőt keresni, ugyanis két megyét érint a dolog. Vagyis két képviselőnek összehangoltan kell tennie valamit.
És hát mikor volt utoljára, hogy képviselőkhöz fordult az ember és tényleg elintézte, amit kellett volna?
(A Megyeri hídnak pl. a mai napig nincs leágazása a Szentendrei sziget felé, pedig a szigetlakók ezzel a feltétellel egyeztek bele a híd megépítésébe.)
 
Mi átlagosan 2-3 hetente megyünk rá az M0ra (én is borzasztóan utálom, kerülöm, ha lehet), mert a család egy része azon túl lakik és innen, Rákoskeresztúrról igenis gyorsabb, mint a Hungárián keresztülbumlizni. Na erre se az éves, se a 10napos matrica nem igazán éri meg...

OK, nyilván nem lesz/lehet mindenkinek jó, de valószínűleg nem is az alkalomszerű, hanem a rendszeres használókhoz tervezték a rendszert. Ha csak 2-3 hetente kellene (lenne érdemes) pályáznom, kb. nem is, vagy csak elméleti szinten érdekelne a dolog, rászámolnám a plusz időt, és kikerülném (mint ahogy motorral, jó ideig, inkább a régi 3-ason mentem Pestre, mert motorral alapból gyűlöletes autópályázni ;):D)

Az újvárosi esetnél nem elég a megyei képviselőt keresni, ugyanis két megyét érint a dolog. Vagyis két képviselőnek összehangoltan kell tennie valamit.
És hát mikor volt utoljára, hogy képviselőkhöz fordult az ember és tényleg elintézte, amit kellett volna?
(A Megyeri hídnak pl. a mai napig nincs leágazása a Szentendrei sziget felé, pedig a szigetlakók ezzel a feltétellel egyeztek bele a híd megépítésébe.)

Belátom, kissé utopisztikus volt a hozzászólás :) Meg volt benne némi irónia is, ismerve a nagy magyar valóságot... Ettől függetlenül nem lehetetlen, főleg, hogy leginkább programozás, nyilvántartás kérdése a dolog, a D1M meg a B125 is közösségi kezdeményezés alapján valósult meg, még ha nem is 2 perc alatt.
 
Én személy szerint azzal nem értek egyet, hogy miért van kivéve Budapest Pest megyéből. Én eddig használgattam a 0-ás, meg az autópálya ki-bevezetőket. Az akkor éves szinten egy 10-es. És miért kellett motorra a napi pályamatricát megszüntetni (jó ez nem most történt, de akkor is)? Az elkerülőknek az lenne a lényege, hogy tehermentesítse a várost az átmenő forgalomtól, különösen a nagy és környezetszennyező járművektől. Akkor most hogy is van ez? Vagy nekik a HU-GO miatt úgyis ingyen van? Csak a személyautókra jött be újonnan a dolog? Ha autóra 5000 akkor motorra legyen 2500 vagy ingyen, amennyit alattam kopik az a 0-ás. És én igen, többször körbementem inkább innen É-Pestről, mert hiába volt km-ben több, meg a hülye felmarástól idegzsábám, utálok a városban közlekedni, küzdeni az életemért. És aki felváltva használja az autót is motort is, akkor az kapásból dupla költség. Arról meg nem is beszélve, hogy elmegyek egy hosszú hétvégére a balcsira és semmi extra, csak a 0-on haladnék el a 7-esig, aztán meg felmennék a fehérvár elkerülőre. Ez eddig ingyen volt, most vagy egy 10 napos pályamatrica, vagy ha már egy évbe kétszer is akarnék valami hasonló akciót, akkor két megyeivel el van intézve. De ha nem csak a balatonhoz mennék, hanem mondjuk Soltvadkertre is, ott a Kecskemét elkerülő, vagy felmennék a Dunakanyarhoz és még sorolhatnám, hogy akkor járok a legjobban, ha veszek egy éves országost :D Tudom, rohadjon el, aki évente akár 3 hétvégét is nyaral az országban ezzel is pörgetve a gazdaságot. Amúgy motorra ilyen sincs nálunk, miért? Mert évente 22 ezret lehet többen is kifizetnének és az egy jókis bevétel lenne?
 
Teherautósokkal már rég kib*sztak a HU-GO által... Azoknak már mindegy.
Szőrmók pl jól járt: Pest megyei matrica épp a bagi felhajtótól a finomítós (Százhalombatta Dél) tábláig tart. Azon nyomban megvette az autóra inkább 5000-ért, mint a 42.980 Ft-ért az országosat. Az N1-es (kisteher) autókkal b*sztak ki még pluszba, mert haver barátnőjének céges autója van, ami direkt N1-re lett vizsgáztatva, hogy ne kelljen pluszba fizetni utána. Na neki az országos évest kivéve, mindegyiknél dupla árat kell fizetnie, pedig egy Suzuki SX4 (igazából Fiat 16, de ugyanaz), csak van egy rács középen és kétszemélyes ezáltal.
Motorra tuti megfogom venni a Pest megyeit szintén, mert ha megyünk Balcsira, legalább a hetesig elevickélünk a nulláson. Bár annyiba szar, hogy a székesfehérvári elkerülő is fizetős lett, így ott a városba muszáj lesz bemenni :(
A lényeg, hogy van jó és rossz oldala is a dolognak... Mi részben örülünk, részben nem. De az is biztos, hogy autóm nem kap országosat, csak szintén Pest megyei matricát, mert nekem főképp Bp miatt kellett eddig.

Így összeszámítva: az enyém megkapta volna az teljes éveset: 42.980 Ft. Szőrmók sajátja nem, de a dolgozós szintén: 42.980x2= 85.960 Ft. Mondjuk évi szinten 4x megvettük volna a motorokra a 10 naposat (mikor lusták vagyunk a hetesen menni), az akkor 2x4x1470= 11.760 => 97.720 Ft. Ha megyünk külföldre "nyaralni" autóval, akkor úgyis Szőrmóké, akkor szintén egy tíznapos 2.975Ft => 100.695 Ft. Kb ez az egész.
A mostani számítással: a három autóra 5 megyét fogunk venni: 5*5000=25.000Ft, 2 motorra 1-1 megye: 10.000 Ft => 35.000 Ft. Plusz a nyaralós 10napossal együtt => 37.975 Ft lesz erre az évre , de ha esetleg a motorok is megkapják Fejér megyét, akkor is 47.975 Ft. Bőven a felére csökkent az éves matrica díjunk...
De ha még számoljuk a másik két motort két megyére, akkor is "csak" 67.975 Ft...
 
Én részemről azért, mert az elkerülő fizetős lett, így nekünk mindenféleképpen drágább (a 0hoz képest). Motorra ha jól tudom, nincs is ilyen 5000 forintos megyés matrica...
Másrészt akik nem akarnak majd fizetni, azoknak jelentős része itt fog tobzódni az ablakunk alatt, pedig már most is elég nagy a forgalom.
A belvárosról nem is beszélve...


Én pár éve azt hallottam, hogy a belvárost is fizetőssé akarják tenni...

Amúgy mi is a nullást használjuk legtöbbet, főleg, hogy 1 km tőlünk, és pl. Óbudára átmenni hiába hosszabb, ha időben sokkal rövidebb. Ráadásul itt nálunk nem fizetős, de ha jól látom, a kettesnél igen, tehát mindenképp kell vennünk matricát (vagy mit).
BQ-val értek egyet, hogy az évi 5000 az annyira piti összeg amúgy, hogy kár is róla beszélni. (persze nekünk is két kocsi két motor...)
 
Nah, én érintett vagyok, mert Budaörs magasságából az ótópálya villámgyorsan bevisz (2 autó 2 motor, tehát huszas alatt nem úszom meg) . Azt gondolom, hogy ostoba barom az, amelyik ha már eljutott odáig, hogy autót tartson egész évben , nem tudja kikalkulálni a plusz ötezret azért, hogy a saját megyében kényelmesen használjon mindenféle elkerülőt. Elképedve bámulom a Budaörsi dugót, benne a sok birkával, aki szerintem éves szinten nem 5000-el többet fog így elpöfögni, hanem annak a sokszorosát, nem beszélve a dugóban elpazarolt mondjuk hasznosítható munkaidőről.../családdal együtt töltött / szórakozásra szánt időről. Viszont én most tökjól haladok a pályán.
A Wittinghof (Budaörs Polgi) meg lekapcsolja a világítást az autópályán (eddig Budaörs fizette közvetve a multik pénzéből), ez így elsőre elég macsó lépésnek tűnik, de azt gondolom, hogy a pályákon egyébként se nagyon van világítás máshol, szóval ki fogja bírni mindenki. Az állam átveszi majd a költségeket, a multik dörzsölik a markukat, hogy már nem kell ezt se perkálni és a fickó besöpri a politikai nyereséget, majd a multikkal ledumálja, hogy akkor mennyi marad mégis náluk... És amikor arról beszélünk, hogy az állam fizet majd valamit, akkor senki se gondolja azt, hogy közvetve nem az ő zsebében turkálnak... Eldobom az agyamat, amikor megy az egyik oldalon a sírás, hogy mi minden kéne az államtól, de hogy az állam honnan szedje elő azt a pénzt, abba soha a büdös életbe, egyik se gondol bele, hogy valójában kinek a zsebében is turkál.

A belvárost tuti hogy fizetőssé fogják tenni, mert már annyira minden oda települt, hogy ezzel fogják kikényszeríteni a vállalkozókat vidékre (a folyamat már néhány éve elkezdődött, amikor elkezdték felemelni a parkolási díjakat), hogy legyen valami meló ott is, és ne omoljon össze a túlterhelt infrastruktúra a belvárosban. A nagykereskedők nagy része már ezét van a nullás környezetében.
 
... ami egyébként egy tök logikus és kulturált lépés lenne egy normális körgyűrűvel, ipari parkokkal, jó megközelíthetőséggel, mint ahogy pl. az olaszoknál láttam jónéhány, még csak nem is Budapest méretű város mellett. Mert a francnak sincs (se lenne) kedve bebumlizni a belvárosba, dugóban szívni, parkolóhelyet keresgélni+fizetni érte, előtte-utána párszáz km-t levezetve vidékről, egy pár órás tárgyalás, műszaki egyeztetés, ilyesmi kedvéért, ha meg lehetne oldani stresszmentesen, körbekerülve az egész dágványt, célirányosan megérkezve az adott cég saját parkolójába, nyugiban elintézni a dolgokat, aztán ugyanúgy vissza, anélkül, hogy egész napos programot kellene szervezni 1 órás melóért. De nem, annyira berögzült a vízfej, hogy még mindig presztízs a belvárosi iroda...
 
Sajnos a megrendelő szintjén is rögzült elég sok témában a vízfej, én is szívesebben dolgoznék otthon, de a kutya nem jön ki hozzám....
 
Ja, és a marhanagy macsó lekapcsolja majd a qrvanagy világító reklámtáblákat is a mekinél, kutaknál, meg a maradasteszkónál, amik amúgy adnak annyi fényt, hogy ne zavarjon különösebben a közvilágítás hiánya? :D
 
:D
Az már a cafeteria miatti "forgalomlassító" sztrájkoknál megvolt... :D
 
Insta360 Black Friday sale

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére