Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Egy kerékkel több - Trike

NaNa

nanana, Life is Life!
Fórumvezető
CsaM Csajok
A Facebookon jött egy kérdés Dorottyától:

"Üdvözletem! Segítséget szeretnék kérni, így ismeretlenül is... Pár évvel ezelőtt az USA-ban járva, a 66-os úton rengeteg trike motort láttam. Azóta is foglalkoztat, hogy érdemes lenne a sima B kategóriás jogosítványom mellé megszerezni a nagymotorhoz szükségeset is. 28 éve vezetek, de kizárólag autót. Keresnék olyan segítőkész trike tulajdonost, aki elmondja valós tapasztalatait, véleményét. Előre is köszönöm!"

Tudtommal itt nincs olyan, akinek trájkja van, de @Brigó nak volt (vagy még van?) a háromkerekű Gold Wing. Hátha valaki tudna segíteni.


Amúgy régebben úgy tudom úgy volt, hogy a trikeok vagy motornak, vagy autónak lehetett vizsgáztatni (az is kérdés, hogy mostanában hogy lehet levizsgáztatni őket). Ha autónak volt vizsgáztatva, akkor lehetett vezetni sima B-s jogsival.
 
Brigó már eladta Terkát. Én ugyan vezetni nem vezettem, de potyáztam hátul egy Budapest-Nyíregy retúron. Brigó mondta és én is igazolom, hogy olyan quados a történet. Vezetni is úgy kell, meg a feeling is hasonló. Szóval azzal érdemes lehet gyakorolni. Nem igazán motor, de autónak se mondanám. A technikai dolgokat nem tudom.
 
Nekem is az a benyomásom, hogy a motor és az autó rossz tulajdonságait egyesíti... Azon kívül, hogy látványos, nem sok értelmét látom.
 
Na, hát aki szereti, hogy nézik, az feltétlenül trájkot vegyen. Én nem nagyon szeretem, ezért el is adtam. :gurul:
Na, viccet félretéve: én nagyon szerettem. Mondjuk kicsit kisebb fogyasztással még jobban szerettem volna, de az enyém speciálisan széles volt, mind karosszériájában, mind "papucsaiban". Meg hát ugye az 1800-as motor megeszi a magáét.

Az biztos, hogy nem lehet úgy irányítani, mint a motort (= kicsit erősebben kell bedőlni, nem elég kissé megbillenteni a csípőt :) ), de nem is olyan vészes. Tolni kell vállból, nem húzni a kormányt, ennyi a titok.
Nem is tudsz a sorok között elevickélni, hiszen szélesebb vagy, és egy csomó tiltás vonatkozik a 3 kerekűekre, ami a kettőre nem. Viszont nem is nagyon akarsz. A trájkos nem siet. Sütteti magát a napsütésben (mert ugye védőruci épp' hogy csak kell), hallgatod a zenét és bámészkodsz + csodáltatod a járgányod.;)
Kanyartechnikája pazar (legalábbis a Goldwingé), biztonságosabban lehet bevenni a kanyart jelentősebb sebességvesztés nélkül, mint a motorral. Fura volt nekem is, de így van. A jól megépített trájk háromszöge rendkívül jól "terpeszt", stabil, nem billen/borul. Jó, a görgeteg kavicson meg lehet csúszni vele, de ez ritka, és azt is könnyű korrigálni.
Viszont soha, egyetlen percig nem aggódtam a talaj minőség, a lejtés, a csúszás, az eső stb. miatt, mert a három kerék mindig stabil. Ha csak nem jönnek beléd, nem esel le róla, ezért beöltözni sem nagyon kell. Az utas sem tud bekavarni, a csomagok is elférnek.
Aki még nem motorozott, annak biztonságosabb már kezdetektől, egyedül a féktávolságra kell ügyelni. De az megszokott már az autóvezetésből.
Tény, hogy más, mint a motorozás, nekem mindkettő bejött.
 
Utoljára módosítva:

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére