MotoZem FreedConn FX PRO Mesh Bluetooth intercom fekete

csam hír: Megérkezett a vadonatúj Honda CB1100

... meg gyanítom, hogy a 30-40 évvel ezelőttinél azért nagyságrendekkel értelmesebb futómű :) Mondjuk tapadósabb gumik, vastagabb, csavarodásra kevésbé hajlamos teleszkópok, rendesen beállítható csillapítás, mérhető fékhatás, ilyenek... :D
 
Valaminek retrónak is kell lennie :D

Alapból nem értem különben, hogy injektoros motorra minek a kézi szívató...

A léghűtés léghűtés valóban, de a Banditok is tök jól elvoltak vagy 10 évig az őskövület lég-olajos blokkal, az XJR1300-ban is alapvetően ugyanaz a blokk, mint a lég-olajos FJ1200-ban volt, a Kawa W650-W800 meg még ráadásul királytengelyes is... szóval, nem rossz a jól bevált, egyszerű technika, ha gond nélkül kibírja, amire tervezték. Legalább nem tud összefolyni a hűtővíz az olajjal :D

Gumi ügyben meg, nagyjából 100%-ig biztos vagyok benne, hogy még egy lefutott, modern, 17 collos túragumi is többet tud, mint a 70-80-as évek átlag diagonáljai...
 
Minnel komplikaltabb egy motor annal több a hibaforras es nehezebben javithato.Nincs semmi baj a leghütessel tudok olyan Yamaha XJ 900-ast amibe 486 000 kilometer van.
 
A vízhűtést csak azért erőltetik mostanában annyira, mert állandóbb hőmérséklet képes biztosítani, és így könnyebb elérni a kisebb károsanyag-kibocsátást. Kíváncsivá is tett ez az új darab, hogy sikerült a Nagy Szent Bizottságok kedvére tenni a mérési eredményekkel. Mondjuk valószínűleg könnyebb télen túlhűteni egy levegős blokkot, ahol már egyáltalán nem optimális az üzeme, bár ez csak ilyen józan paraszti megfontolás. Ráadásul a saját vizes-injektoros motoromnak is erősen rontja a hideg a fogyasztását, jobban, mint a kis lég-olajos másiknak, szóval igazából tudja a fene.
 
Van egy olyan érzésem, hogy beszuszakoltak egy jó nagy katalizátort a dobba, meg aránylag szegényre karburálták, hogy eleve elégetnie se legyen mit... :D Ráadásul a teljesítménye is aránylag szelíd a lökettérfogathoz képest, nem kell bele vödörrel önteni a benzint.

17 helyett mondjuk 18-as kerekei vannak, de ettől függetlenül fenntartom, hogy ma már, ha nem Kenda-Wanli-egyéb sz*r kínai gumikból választ az ember, bármi übereli a 30 évvel ezelőtti anyagokat.
 
Az amúgy minek számít, ha azt mondom, az órái pont olyanok, mint az én 8 éves Suzukimon? :D:D:D3802056_622ccb42562f14f6984d6efe68a04caa_q.jpg

Egyébként baromira tetszik ez a motor, együtt tudnék vele élni, még akkor is, ha nem a legszimpatikusabbak a keskeny gumik rajta. Egy bajom van vele, az újonnan 3 milla fölötti ára. Ha azt veszem, hogy a következőnek (majd egyszer valamikor baromi sokára, kb. ha rommá rozsdásodott az 1.4) becélzott BMW R1200R 4M körül van, és, ha újonnan akarnám, így is-úgy is kellene hozzá hitelt felvenni, nem akkora a különbség, hogy opció legyen. Mondjuk nagy valószínűséggel nem is én vagyok az elsődleges célcsoport... :D
 
No akkor. (Csak azért, mert vettem végre a fáradtságot, és elolvastam a TB-s cikket a CB-ről :) )

Először is. Az ezer éves XJ nem retró, hanem öreg motor, aminek itthon se presztízse, se ára. Ez ugyanúgy igaz a kortársaira is, bármilyen márkából, 1-2 típustól eltekintve, amik viszont már vagy új korukban is ritkák voltak, vagy időközben akkora kultuszuk lett, hogy a korai modelleknek gyűjtői értékük van (6 hengeres CBX, Goldwing sorozat, Kawa Z900-Z1, CX500, ilyenek). Amit mostanában retrónak hívunk, az igencsak modern technika, régies külsőbe bújtatva. Ezért max. a formatervre lehet azt mondani, hogy 20-30 évvel ezelőtt már kifizették egyszer a fejlesztését, de ha a konkrét motornál maradunk, akkor is észrevehetőek a különbségek már külsőre is. A technika meg, amit mögé raktak... ha arra azt mondod, hogy már egyszer kitalálták, és ezért legyen olcsó, akkor ennyi erővel adjanak mindent, mittudomén, SR125 árban, mert mióta kitalálták a 4 ütemű Otto-motort, az alapelv ugyanaz :D Oké, ennek van 4 hengere, akkor legyünk gavallérok, és adjunk érte 4 SR-nyi pénzt :)
Erre a CB-re is rápakoltak egy kombinált ABS-CBS fékrendszert például, amiből 30 éve max. az ABS valósult meg, ha nem bírt a súllyal a fék :) Azt írják, a forgattyúsház alapja a CB1300-é, de azt is át kellett tervezni a léghűtéshez, a hengersor, hengerfej teljesen új fejlesztés. A vázon is biztosan volt mit számolgatni. Meg akkor az ezermillió apróság, amire nem is gondolnánk.
Abban egyetértünk, hogy bármennyire is nyomják a rizsát, hogy Honda über alles, meg Honda=minőség, a többi csak próbálkozik, szerintem sincs mögötte annyival több, amennyivel túlárazottabb a többi japánnál (nem véletlenül nem lett nekem se CB1300 vagy nagy XJR az 1.4 helyett). Ettől függetlenül, nem vitatható el tőlük a befektetett energia+meló+pénz, amit fejlesztésekbe öltek, és nem gondolom azt, hogy 30 éves CB árban kellene adniuk.
 

Insta360 X5

Street Racer Aqua vízálló kabát fluo sárga

Legújabb blogbejegyzések

Insta360 X5

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére