Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

csam hír: Megérkezett a vadonatúj Honda CB1100

... meg gyanítom, hogy a 30-40 évvel ezelőttinél azért nagyságrendekkel értelmesebb futómű :) Mondjuk tapadósabb gumik, vastagabb, csavarodásra kevésbé hajlamos teleszkópok, rendesen beállítható csillapítás, mérhető fékhatás, ilyenek... :D
 
Valaminek retrónak is kell lennie :D

Alapból nem értem különben, hogy injektoros motorra minek a kézi szívató...

A léghűtés léghűtés valóban, de a Banditok is tök jól elvoltak vagy 10 évig az őskövület lég-olajos blokkal, az XJR1300-ban is alapvetően ugyanaz a blokk, mint a lég-olajos FJ1200-ban volt, a Kawa W650-W800 meg még ráadásul királytengelyes is... szóval, nem rossz a jól bevált, egyszerű technika, ha gond nélkül kibírja, amire tervezték. Legalább nem tud összefolyni a hűtővíz az olajjal :D

Gumi ügyben meg, nagyjából 100%-ig biztos vagyok benne, hogy még egy lefutott, modern, 17 collos túragumi is többet tud, mint a 70-80-as évek átlag diagonáljai...
 
Minnel komplikaltabb egy motor annal több a hibaforras es nehezebben javithato.Nincs semmi baj a leghütessel tudok olyan Yamaha XJ 900-ast amibe 486 000 kilometer van.
 
A vízhűtést csak azért erőltetik mostanában annyira, mert állandóbb hőmérséklet képes biztosítani, és így könnyebb elérni a kisebb károsanyag-kibocsátást. Kíváncsivá is tett ez az új darab, hogy sikerült a Nagy Szent Bizottságok kedvére tenni a mérési eredményekkel. Mondjuk valószínűleg könnyebb télen túlhűteni egy levegős blokkot, ahol már egyáltalán nem optimális az üzeme, bár ez csak ilyen józan paraszti megfontolás. Ráadásul a saját vizes-injektoros motoromnak is erősen rontja a hideg a fogyasztását, jobban, mint a kis lég-olajos másiknak, szóval igazából tudja a fene.
 
Van egy olyan érzésem, hogy beszuszakoltak egy jó nagy katalizátort a dobba, meg aránylag szegényre karburálták, hogy eleve elégetnie se legyen mit... :D Ráadásul a teljesítménye is aránylag szelíd a lökettérfogathoz képest, nem kell bele vödörrel önteni a benzint.

17 helyett mondjuk 18-as kerekei vannak, de ettől függetlenül fenntartom, hogy ma már, ha nem Kenda-Wanli-egyéb sz*r kínai gumikból választ az ember, bármi übereli a 30 évvel ezelőtti anyagokat.
 
Az amúgy minek számít, ha azt mondom, az órái pont olyanok, mint az én 8 éves Suzukimon? :D:D:D3802056_622ccb42562f14f6984d6efe68a04caa_q.jpg

Egyébként baromira tetszik ez a motor, együtt tudnék vele élni, még akkor is, ha nem a legszimpatikusabbak a keskeny gumik rajta. Egy bajom van vele, az újonnan 3 milla fölötti ára. Ha azt veszem, hogy a következőnek (majd egyszer valamikor baromi sokára, kb. ha rommá rozsdásodott az 1.4) becélzott BMW R1200R 4M körül van, és, ha újonnan akarnám, így is-úgy is kellene hozzá hitelt felvenni, nem akkora a különbség, hogy opció legyen. Mondjuk nagy valószínűséggel nem is én vagyok az elsődleges célcsoport... :D
 
No akkor. (Csak azért, mert vettem végre a fáradtságot, és elolvastam a TB-s cikket a CB-ről :) )

Először is. Az ezer éves XJ nem retró, hanem öreg motor, aminek itthon se presztízse, se ára. Ez ugyanúgy igaz a kortársaira is, bármilyen márkából, 1-2 típustól eltekintve, amik viszont már vagy új korukban is ritkák voltak, vagy időközben akkora kultuszuk lett, hogy a korai modelleknek gyűjtői értékük van (6 hengeres CBX, Goldwing sorozat, Kawa Z900-Z1, CX500, ilyenek). Amit mostanában retrónak hívunk, az igencsak modern technika, régies külsőbe bújtatva. Ezért max. a formatervre lehet azt mondani, hogy 20-30 évvel ezelőtt már kifizették egyszer a fejlesztését, de ha a konkrét motornál maradunk, akkor is észrevehetőek a különbségek már külsőre is. A technika meg, amit mögé raktak... ha arra azt mondod, hogy már egyszer kitalálták, és ezért legyen olcsó, akkor ennyi erővel adjanak mindent, mittudomén, SR125 árban, mert mióta kitalálták a 4 ütemű Otto-motort, az alapelv ugyanaz :D Oké, ennek van 4 hengere, akkor legyünk gavallérok, és adjunk érte 4 SR-nyi pénzt :)
Erre a CB-re is rápakoltak egy kombinált ABS-CBS fékrendszert például, amiből 30 éve max. az ABS valósult meg, ha nem bírt a súllyal a fék :) Azt írják, a forgattyúsház alapja a CB1300-é, de azt is át kellett tervezni a léghűtéshez, a hengersor, hengerfej teljesen új fejlesztés. A vázon is biztosan volt mit számolgatni. Meg akkor az ezermillió apróság, amire nem is gondolnánk.
Abban egyetértünk, hogy bármennyire is nyomják a rizsát, hogy Honda über alles, meg Honda=minőség, a többi csak próbálkozik, szerintem sincs mögötte annyival több, amennyivel túlárazottabb a többi japánnál (nem véletlenül nem lett nekem se CB1300 vagy nagy XJR az 1.4 helyett). Ettől függetlenül, nem vitatható el tőlük a befektetett energia+meló+pénz, amit fejlesztésekbe öltek, és nem gondolom azt, hogy 30 éves CB árban kellene adniuk.
 
Insta360 karácsonyi akció

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére