Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

csam hír: Felkészültünk a B125-re?

Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.
Na, ehhez megpróbáltam írni oda a cikkhez egy hozzászólást, de közölte a rendszer, hogy túl sokat jártatom a pofám :D Úgyhogy itt küldöm el...

És amit már más máshol felvetett: 50cm3-es segédmotor vezetési jogosultsága viszont alanyi jogon jár minden B-s jogsihoz, függetlenül attól, hogy az a segédmotor egy váltós Simson a maga kőkemény 3-3,5 lóerejével, egy Aprilia RS50, ami szintén váltós, viszont erősebb, sportosabb, vagy valami 50-es robogó, amin van két fék, gáz, oszt' jónapot. Mennyivel kevésbé balesetveszélyes egy 50-es akármivel rohangálni, mint egy 125-ös akármivel, úgy, hogy elvileg a közlekedési rutin már megvan, csak éppen B-s jogsival? Az alapvető motorkezelést megtanulni az alatt az 5 óra alatt is meg lehet, ha valaki kevésnek érzi, ugyanúgy van lehetősége pótórákat venni, mintha "rendes" A1-et csinálna, normálisan motort vezetni meg, ahogy írtad, a 30 óra alatt se tanítanak meg, csak felkészítenek rá, hogy átmenj a vizsgán.
Aki ilyen-olyan okok miatt eddig sem ült fel kismotorra autó helyett a B-s jogsijával, nem hiszem, hogy rohanni fog B125-öt csináltatni, csak azért, mert már lehet. Aki felült, mert képesnek érezte magát rá, annak nem hiszem, hogy kihívás lenne megbirkóznia egy méretben-súlyban alig nagyobb, valamivel erősebb, de kezelésében semmiben sem eltérő 125-össel. Aki meg azért csinálja meg, mert van B-s jogsija, szeretne motorozni, de még nem biztos benne, hogy akarja-e igazán, annak tökéletes lehetőség, hogy egy relatíve nem túl veszélyes, de azért már normális motoros élményt adó vason, legálisan kipróbálhassa, kell-e neki a két kerék, és ha igen, már egy kis rutinnal mehet utána korlátozott, vagy korlátozás nélküli A-ra.
Csak arra gondolj, hány csaj beszámolóját lehetett olvasni a fórumon, ami azzal indult, hogy "minden előzmény nélkül, kitaláltam, hogy motorozni akarok, a KRESZ simán ment, utána mentem gyakorlatra, de az oktató azt se mondta el, mi hol van, hogy kell elindulni-megállni, estem-keltem az első alkalmakkor, aztán nagynehezen levizsgáztam, az utcán, normális körülmények között meg rájöttem, nem is rossz ez, a többi motoros elmondta, mit-hogy, stb." No, itt a ragyogó lehetőség rá, hogy ne kelljen elsőre nagy-nehéz-tökismeretlen járművekkel szívni a bóják között, hanem később úgy nekimenni az A-nak, hogy legalább tudni lehet, mi fán terem ez az egész.

Szóval, így, ebben a formában, hogy nem alanyi jogon jár a B-hez a 125, szerintem teljesen jó a dolog. Ha tényleg az lenne, hogy B-vel automatikusan lehet 125-öst vezetni, azzal nem értenék egyet. De így, inkább csak azt látom, hogy az autósiskolák keltik a hangulatot, mert féltik a bevételüket.
 
ez az egész hercehurca ezzel a 125-ös történettel, csak egy ismételt jó Magyar lehúzás! Tehát, kerüljön ez is 35eftjába mindenkinek. A forgalom nő, egyre több az autó, egyre nagyobb probléma a városok levegőjének tisztasága. Míg más országokban lazán felpattansz a B-s jogsiddal egy 125-ös robogóra és akár autópályán is haladhatsz vele, itt még egy bőrt lehúznak rólad! Én éltem kint Spanyolországban, ott jár alanyi jogon a B-hez a 125-ös vezetői engedély is. Azt tapasztaltam, hogy sokkal több a motoros az utakon, ezért lehet haladni a forgalomban és nem láttam rengeteg balesetet! Pedig a Spanyol az egy igazán hülye nép, szarik mindenre, ami 1 hónaposnál régebbi autó és nincs meghúzva, azzal biztos, hogy valami nem stimmel. A jármű ott egy utolsó eszköz, amit addig hajtanak míg szét nem pereg.
Szal a lényeg az, hogy én ebben az egészben semmiféle propaganda által beharangozott baleset-megelőzést nem látok, csak annyit, hogy újabb 35eft ugrik a zsebből! 125 felett, pedig tényleg nem adnék jogsit senkinek csak úgy ukmukfuk, mert a hitelre vásárolt pl. 1000cc motorosok, akik első idényükben húzzák a gázt ész nélkül, csak úgy hullanak, mint a legyek. Sőt, még azokkal is előfordul, akik tényleg tudnak motorozni és évek óta a vason ülnek, hogy végzetes balesetük lesz.
Legalább azt a nyomorult 30 órát fordítsa arra az aki A-s jogsit akar, hogy ott odafigyel és gyakorol. Mondjuk ennek én vagyok a cáfolata, ugyan is, egyetlen elméleti órán nem vettem részt, csak a rutinon és a számítógépes vizsgaprogramom is meg volt otthon és azon gyakoroltam. Motorozni pedig még általános iskolában elkezdtem. De, aki nem motorozott soha, csak reggel úgy kelt fel, hogy "KELL EGY MOTOR!", abból ne legyen feltétlenül donor-biciklis!
 
Bq-val értek én is egyet. Amelyik nem akar, az úgyse ül át, amelyik meg megdöglene, azt úgyse fogja visszatartani a jogsi hiánya. Lást az apuchülyefiacskájafelültahavernagymotorjáraésakövekezősarkonszarrázúztamagátjogsinélkül c. balesetek.
 
Nekem például két munkatársam is van, akik most szeretnének 125-ös jogsit csinálni, a szokásos praktikus okok miatt (drága benzin, dugók, stb).
Korábban egyik sem akart motorozni.
 
Hát én ebben a gyorstalpalóban nem hiszek igazándiból. Körülbelül a nullával egyenlő tényleg, ezért nem is rohantam még beiratkozni. Mert vizsgadíjakkal együtt ez is legalább 35 ezer forint, legalábbis itt Miskolcon. De nagy valószínűséggel csak akkor tudod ennyi idő alatt teljesíteni, ha már motoroztál egy adagot előtte. Különben pótórára meg vizsgákra kifizethet az ember annyit, mintha a rendes képzésben csinálja (és ugye ott is buknak el az emberek rendesen).
Nekem tegnap megint beígérte az ember, hogy tényleg megcsinálja a Simsont, hogy ne dögöljön meg minden megállásnál, aztán tényleg gyakorolunk. Ha majd ezeken túl vagyok akkor fogok csak elgondolkodni rajta, hogy belevágjak-e a B125-be. Vagy megcsináljam inkább az Akorlátot. De azt meg tudom magunkról, hogy úgysem tartanánk egyelőre egymás mellett két nagy motort, sokkal jobb lenne nekem tényleg csak egy picike MZ, amivel a városban meg tóra el lehet szaladgálni akár ketten is, meg még el mer vele indulni az ember kisebb túrára. Arra, hogy két motorral a nyakunkba vegyük Európát úgysem mostanában lesz keret.
 
Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére