Na, ehhez megpróbáltam írni oda a cikkhez egy hozzászólást, de közölte a rendszer, hogy túl sokat jártatom a pofám
Úgyhogy itt küldöm el...
És amit már más máshol felvetett: 50cm3-es segédmotor vezetési jogosultsága viszont alanyi jogon jár minden B-s jogsihoz, függetlenül attól, hogy az a segédmotor egy váltós Simson a maga kőkemény 3-3,5 lóerejével, egy Aprilia RS50, ami szintén váltós, viszont erősebb, sportosabb, vagy valami 50-es robogó, amin van két fék, gáz, oszt' jónapot. Mennyivel kevésbé balesetveszélyes egy 50-es akármivel rohangálni, mint egy 125-ös akármivel, úgy, hogy elvileg a közlekedési rutin már megvan, csak éppen B-s jogsival? Az alapvető motorkezelést megtanulni az alatt az 5 óra alatt is meg lehet, ha valaki kevésnek érzi, ugyanúgy van lehetősége pótórákat venni, mintha "rendes" A1-et csinálna, normálisan motort vezetni meg, ahogy írtad, a 30 óra alatt se tanítanak meg, csak felkészítenek rá, hogy átmenj a vizsgán.
Aki ilyen-olyan okok miatt eddig sem ült fel kismotorra autó helyett a B-s jogsijával, nem hiszem, hogy rohanni fog B125-öt csináltatni, csak azért, mert már lehet. Aki felült, mert képesnek érezte magát rá, annak nem hiszem, hogy kihívás lenne megbirkóznia egy méretben-súlyban alig nagyobb, valamivel erősebb, de kezelésében semmiben sem eltérő 125-össel. Aki meg azért csinálja meg, mert van B-s jogsija, szeretne motorozni, de még nem biztos benne, hogy akarja-e igazán, annak tökéletes lehetőség, hogy egy relatíve nem túl veszélyes, de azért már normális motoros élményt adó vason, legálisan kipróbálhassa, kell-e neki a két kerék, és ha igen, már egy kis rutinnal mehet utána korlátozott, vagy korlátozás nélküli A-ra.
Csak arra gondolj, hány csaj beszámolóját lehetett olvasni a fórumon, ami azzal indult, hogy "minden előzmény nélkül, kitaláltam, hogy motorozni akarok, a KRESZ simán ment, utána mentem gyakorlatra, de az oktató azt se mondta el, mi hol van, hogy kell elindulni-megállni, estem-keltem az első alkalmakkor, aztán nagynehezen levizsgáztam, az utcán, normális körülmények között meg rájöttem, nem is rossz ez, a többi motoros elmondta, mit-hogy, stb." No, itt a ragyogó lehetőség rá, hogy ne kelljen elsőre nagy-nehéz-tökismeretlen járművekkel szívni a bóják között, hanem később úgy nekimenni az A-nak, hogy legalább tudni lehet, mi fán terem ez az egész.
Szóval, így, ebben a formában, hogy nem alanyi jogon jár a B-hez a 125, szerintem teljesen jó a dolog. Ha tényleg az lenne, hogy B-vel automatikusan lehet 125-öst vezetni, azzal nem értenék egyet. De így, inkább csak azt látom, hogy az autósiskolák keltik a hangulatot, mert féltik a bevételüket.