A B125 kategória az én tapasztalataim szerint is túl szép, hogy igaz legyen, főleg egy olyan ember számára, aki korábban nem igazán motorozott. A kötelező óraszám ezen kategória esetén 3 óra elmélet, 2 óra gyakorlat (1 rutin, 1 forgalmi). Én vettem plusz órákat, a gyakorlati részt nézve a végére szinte ugyanott voltam, mintha az A1-es tanfolyamot csináltam volna. A tanulómotorom egy Yamaha Ybr 125 volt, szerettem, mert könnyen kezelhető, sokkal fordulékonyabb, mint a kis cbr. A vizsga rész pedig úgy néz ki a B125 esetén, hogy egy napon egyszerre van minden (elmélet, rutin, forgalmi). Az elméleti rész után a rutin pályán két feladatot kell végrahajtani (lassú manőverezés, szlalom-nyolcas-szlalom) ha ez sikeres, irány ki a forgalomba. A kis CBR-t én nagyon megszerettem, megbízható, könnyen kezelhető, kis fogyasztású, könnyű, tanulómotornak nagyon ideális és szép is.
Oda se neki, én a fakezem-falábammal (bár a fő bajom szerintem a több dologra figyelés, legalább részben le kellett tömködni az irányítást gerincvelőbe, másképp nem megy, ehhez meg idő és gyakorlás kell) A-hoz és B-hez is dupla óraszámmal jutottam, na az elég megterhelő volt mind idegileg, mind anyagilag... Kis CBR-ből nekem a 2011-12-es "VFR-es" verzió szürke-narancs kinézete az abszolút favorit, bár úgy nézem, a 2013-as választékból kiszedték. Kár, mert az ilyen tricolor meg repsol rondaságok szerintem a cipőjét nem köthetik meg...
Most szeretnék motorra jogsit és úgy gondoltam, hogy csak 125-öst csinálok. Nem lenne nehéz a motor, egy kicsit aggódom, hogy hogyan lehet nagyobbat vezetni.
A 250-esek se nehezebbek. Én anno néztem VTR 250-es gépet, ami kb ugyanolyan súlyú volt, mint a kis Virago Én legalább eggyel nagyobb kategóriát ajánlanék Ha B125-t szeretnél, mindenki azt harangozza, hogy sokkal olcsóbb, mert csak kiegészítő vizsga, de nagy baromság az egész. Legalább is én így tudom. Ha jól tudom ez is kb 50 e Ft körül van.
A2 72 200 ft (A2 motor jogosítványmotorkerékpár, max. 35 kW-os teljesítményig, teljesítmény/saját tömeg aránya 0,2 kW/kg-ig
Na, ezzel már pl az enyémmel is mehetnél, mert épp 35 kW-os. Legalább, ha meggondolod magad, és megunod a 125 ccm-t, átülhetsz nagyobbra is.
Szerintem se bajlódj a 125-tel. Már a tanfolyam után kicsi lesz, főleg egy chopper. Viragoból a 535-ös is nagyon könnyű, jó kis csajos motor, és legalább már használható.
Ha megvárunk, nem maradsz le De elég nyűg vele túrázni. Még a GS-t is kicsinek éreztem most a montenegrói túrán. Mikor szabad motorozás volt (fenn majd találkozunk címmel), hát hipp-hopp elhúztak a nagyok... És szegénynek húzhattam én fél óráig tökig gázt és játszhattam a sebességekkel, nem nagyon vagy egyáltalán nem értem őket utol A nagyobb jobb!
A 125 keves turazni illetve akkor csak 125 össel rendelkezö ismerösökkel erdemes.Arrol nem beszelve ha több napra mesz megpakolva gyengus ami elözesnel es meg egy par helyzetben veszelses is lehet, A 125 jo kis varosi motor.
Jó kis városi motor, ha a kerékpárútról nem mész le. Ha már 125-ös szegény pára, akkor talán egy kétütemű jobb választás lehet Érdekes, hogy ez a GS 500 egy kiírthatatlan szerkezet. Nem múlik el hét, hogy ne látnék egyet. Szoktam gondolkozni, hogy miért van az, hogy az emberek általában az autóikkal arra torekednek, hogy viszonylag fiatal, jóállapotú, megfelelő teljesítményűlegyen, motorbol meg simán vesznek őskövületeket emberek. Egyre többször olyan kriptaszökevény motorokat látok a városban, hogy a sírás kerülget.