Motorszerelés

Ablak Zsiráf témája a 'Motorszerelés' fórumban , 2008 Július 18.

  1. _Bq_

    _Bq_ Vendég

    Most már mindegy, de van valahol Pesten olyan hely, ahol fékbetétragasztással foglalkoznak, gyors megoldásnak legközelebb az is jó lehet. A szerelőd meg valóban egyre többet "bizonyít", függetlenül attól, hogy én is jóformán egy kezemen meg tudom számolni, hányszor használom egy évben a hátsó féket. Üzemképesnek viszont attól függetlenül még üzemképesen tartom...
    Amúgy, bírom az ilyeneket, mikor ahelyett, hogy valaki arra válaszolna/adna ajánlatot/stb., amit kérdezek (vagy mondaná meg kerek perec, hogy én ezzel nem foglalkozok, ne is kérd), elkezdi körbemagyarázni, hogy nekem tulajdonképpen nincs is szükségem arra, amit szeretnék, amúgy is baromi drága és senki nem veszi... cseszdmeg, kérdeztem, mondd meg, mennyiért vállalnád, majd én utána eldöntöm, kifizetem-e, vagy kérem inkább az olcsóbb, kompromisszumosabbat.

    Úgy néz ki, kéne két hátsó teleszkóp az 1.4-be, keresgéltem, találtam egy típust, véletlenül akadt is egy magyar szürkeimportőr, írja a honlapján, hogy abból a márkából ezt meg ezt forgalmazza, de beszerez mást is, félárban az ausztrál forgalmazóhoz képest. OK, írom neki, hogy ez meg ez kellene. Válasz: hát, az nagyon drága, meg amúgy felesleges is a fullosan állítható hátsó teló, mert úgyis csak pályára lehet beállítani, meg csak annak kell, aki mindent szeret elcsavargatni a motorján. Na, itt már kezdett megérni a b*zmeg, de mondom, oké, akkor legyen az olcsóbb, majd jelentkezem, ha aktuális lesz. Erre elkezd beajánlgatni valami mégolcsóbb, ránézésre se nekem valót... mondom, kösz, ez biztos nem kell, nem robogóra lesz. Visszaír, hogy "kivételesen megnéztem neked az eredetileg kért árát, ennyi meg ennyi, de csak akkor rendeld, ha elfogadod az előre fizetési feltételeimet, és most már konkretizáljunk, mert így X levél után azért, és különbenis, elválasztaná az érdeklődőt a vásárlótól"... Óhogyb*zmeg, én már vagy kettővel ezelőtt jegeltem a témát, te kezdted ajánlgatni magadat... közben kérdeztem még technikai részletet, hogy egyáltalán fel tudom-e tenni az olcsóbb cuccot a motoromra, mert kiderítettem, hogy XJR1300-hoz az is jó, passzolnak is a méretek, van olyan gyári kialakítású belőle, ami nekem is jó lenne. Aszondja: nem tudja, 10-es vagy 12-es a furat (nekem 14-es kellene), de majd legfeljebb átfúrod... Azb*zmeg, 250 kilós, 200 felett menni képes motorra, gyári új alkatrészt majd elkezdek gányolni, mikor neked csak annyiba telne, hogy azzal a specifikációval rendeled meg a gyártótól, ami nekem kell... Nyilván nem tőle fogok rendelni, megyek inkább hivatalos forgalmazóhoz, drágábban, de garanciával, és azt kapom, ami nekem kell. Ha neki nem kellett a pénzem...
     
    #721
    PapírCica kedveli ezt.
  2. _Bq_

    _Bq_ Vendég

    Nézz körbe ebay-en, vagy a Nagyvasnál, nem hiszem, hogy pont GS500 benzincsaphoz ne lenne pl. a Tourmaxnak felújítókészlete...
     
    #722
    NaNa kedveli ezt.
  3. ekime6

    ekime6 The Driver CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2011 Június 15
    Üzenet:
    3,605
    Kapott Lájkok:
    4,510
    Most nem megy, mert meg nincs netunk es Szormoknak sincs ideje a munkahelyen, hogy utananezzen. En meg szimplan butus vagyok hozza. Majd jovoheten az Uram elakar menni egy markaszervizbe, hatha tudnak valami okosat, meg karbifelujito keszletet is akar. Szegeny GS iden mar nem nagyon lesz hasznalatban... :(
     
    #723
  4. zéé77

    zéé77 Vendég

    Róna fékbetét Tahi út 95 (Tatai sarok),vagy 30 éve csinálnak betéteket,kb 1500 ft/ betét.....nem rosszabb mint egy newfren,vagy haverjai betét.....
     
    #724
    PapírCica és NaNa kedveli ezt.
  5. birge

    birge Az igazi nyuszimotoros CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2008 Március 5
    Üzenet:
    9,155
    Kapott Lájkok:
    3,994
    DRZ kilométeróra-izéhez nincs pontos infód véletlenül?
    Meg TTR kilométeróra meghajtóhoz?:)
    A motorok tényleg egy követ fújnak, mindkét kilométeróra megadta magát.
     
    #725
    NaNa kedveli ezt.
  6. _Bq_

    _Bq_ Vendég

    Mechanikus órákat az Alig utcában javítottak valamikor, bowdent és km-spirált is gyártanak...
     
    #726
  7. Yamina

    Yamina Ősblogger CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2006 Június 30
    Üzenet:
    8,119
    Kapott Lájkok:
    11,896
    Igen, ezek ilyen kis genyók, amikor a Lóóónak valami gyűgje van, egy héten belül a Vifinek vagy az Ubinak valami hasonlóval kell bejelentkeznie...
     
    #727
    NaNa kedveli ezt.
  8. Hajos

    Hajos Segédmotoros

    Regisztrált:
    2007 Június 20
    Üzenet:
    2,639
    Kapott Lájkok:
    2,840
    Az Alig utcabol a Vaci utra költözött.
     
    #728
  9. birge

    birge Az igazi nyuszimotoros CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2008 Március 5
    Üzenet:
    9,155
    Kapott Lájkok:
    3,994
    Az enyém digitális, a TTRhez meg állítólag 30 rugó az alkatrész:S
    Alig/Váci utcai szerelőről tud valaki pontosabbat?
     
    #729
  10. _Bq_

    _Bq_ Vendég

    Örülj neki, hogy a Lóóóó legalább a vizet nem tudja forralni... :D
     
    #730
  11. birge

    birge Az igazi nyuszimotoros CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2008 Március 5
    Üzenet:
    9,155
    Kapott Lájkok:
    3,994
    Akkor kinevezhetnénk teafőzőnek.
     
    #731
  12. NaNa

    NaNa nanana, Life is Life! Fórumvezető CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2006 Április 21
    Üzenet:
    23,576
    Kapott Lájkok:
    11,400
    #732
  13. Yamina

    Yamina Ősblogger CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2006 Június 30
    Üzenet:
    8,119
    Kapott Lájkok:
    11,896
    Megteszi helyette azt az Uborka.... az is egy csökött dög!
     
    #733
    ekime6 kedveli ezt.
  14. _Bq_

    _Bq_ Vendég

    Még mindig?

    Mit vársz tőle, "hiszen ez egy Honda"? :D:D:D

    Ha a hűtőrendszerét már oda-vissza átnéztétek, a henger-hengerfej vízjáratai is rendben vannak, és a hengerfejtömítések se lehetnek hibásak (gondolom, újat kapott, mikor visszapakoltátok a hengerfejet), nézzétek meg, hogy a vezérlés jól van-e beállítva. Kicsit elállított vezérléssel csinálhat olyat, hogy menni megy, de túlmelegszik. A gyújtás is tud(na) ilyet csinálni, de azon elvileg semmi nem állítható, hacsak valaki korábban ki nem reszelt oválisra pár furatot, hogy azzal oldja meg a túlmelegedést... Az lenne a legtutibb, hogy a gépkönyvi adatok alapján megnézni, hogy a vezérlés jelen van-e, és felső holtponthoz képest biztos jó helyen jön-e a szikra. Igaz, hogy nem állítható, de elvileg megadják, hogy a főtengely felső holtponti helyzete előtt hány fokkal kell gyújtania az első hengernek.
    A vezérlés beállítása, gondolom, hasonló lehet, mint az 500-asé volt, jobb oldalon egy kis ablakban kell figyelni a főtengely jelzéseit, és ott jelre állítani, a vezérműtengely jeleit meg az egyik hengernél a bal, a másikon a jobb oldalon figyelni (fontos: UGYANABBAN a főtengely-pozícióban). Én ezzel szívtam egy sort, elsőre benéztem az első-hátsó hengersort, nem is ment, csak max. 2 henger egyszerre a 4-ből:D
     
    #734
    Yamina kedveli ezt.
  15. Hajos

    Hajos Segédmotoros

    Regisztrált:
    2007 Június 20
    Üzenet:
    2,639
    Kapott Lájkok:
    2,840
    Birge ha elmesz az Alig utcaba az öreg megmondja a cimet pontosan mert a bowdwnwkwt spiralokat a fia csinalja.Az öreg mar csak kilometer orat megy müszereket javit.
     
    #735
  16. zéé77

    zéé77 Vendég

    így van és még digitális órát is nulláznak....
     
    #736
  17. PapírCica

    PapírCica Origami-motoros CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2010 Február 18
    Üzenet:
    1,002
    Kapott Lájkok:
    1,319
    Köszi Zéé a fékbetétest, nem volt olcsó az új, úgyhogy mindenképp meglátogatom majd, (meg amúgy is a kocsiba is mostanában fog kelleni új, bár ott fenyegetnek hogy tárcsát is kéne cserélni :eek:)
    Jah amúgy sikeresen rátenyereltem a fékpedálra szétszedve, mire kijött a dugattyú, meg persze egy rakat fékfolyadék, szóval tegnap este fél tízig játszottam a kicsikével hogy légtelenítsem...., sajnos még mindig nem az igazi, este megint nekiesek a játéknak...:(
     
    #737
  18. zéé77

    zéé77 Vendég

    szerezz egy fecskendőt,meg egy vékony lehetőleg átlátszó csövet, amit rá tudsz dugni a fecsire és a légtelenítő csavarra.Ha sikerül szívd át a fékfolyadékot és utána légteleníts,pillanatok alatt kész lesz,nem kell órákat pumpálni....
     
    #738
    PapírCica kedveli ezt.
  19. PapírCica

    PapírCica Origami-motoros CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2010 Február 18
    Üzenet:
    1,002
    Kapott Lájkok:
    1,319
    Köszi!
    Megpróbálom majd! :csam:
     
    #739
    NaNa kedveli ezt.
  20. SzGabó

    SzGabó Benzintyúk CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2014 Június 14
    Üzenet:
    301
    Kapott Lájkok:
    218
    Ma karburátor szinkront csináltak a Vircsin:)
    Nagyon büszke vagyok rá, mert agyon dicsérték, hogy milyen jó állapotban van, ritkán látni ilyen jól karbantartott motort.
    Úgy bántak vele a szerelők is mint a hímes tojással, a tankot is szépen szivacsra fektették.
    Nem volt semmi baja, de Apája miden áron be akarta állíttatni, mert amikor megvette, letöltöttünk egy 400 oldalas használati útmutatót (szépen kinyomtattam, bekötöttem)és abban az volt, hogy ezt meg kell tenni évente, igaz már 1 év alatt beletett több mint 10 000 km-t.
    De most nyugodt, hogy minden rendben van és tényleg jobban megy. :) Eddig sem ivott sokat, két személlyel 4,3 litert, de most majd még kevesebb is elég neki.;)
     
    #740
    Witch77, NaNa és ekime6 kedveli ezt.

Megosztás