MotoZem készítsd fel amotorodat az új szezonra

Milyen motort vegyek elsőnek?

Sziasztok!

Kezdő vagyok teljesen, úgy tíz éve robogóztam ennyi a motoros múltam. Három éve Apa vett egy Suzuku GSX-R600-at ez már nagyon tetszett. Mostanság határoztam el (talán kapuzárási pánikom van) hogy motoroznék, de nem tudom milyen típusú motor lenne jó kezdésnek. Ebben szeretnék tőletek segítséget kérni. Leginkább túrázásra használnám a motort, nekem a naked bikek-ok tetszenek a legjobban, de mivel elég alacsony vagyok (158 cm) nem tudom létezi-e egyáltalán nekem való motor. Előre is köszönöm a segítséget.
 
Szia! Van már jogsid? Mármint motorra. Milyen robogóval jártál eddig?
 
Szia!
Hát jogsim az nincs, de szeretném most tavasszal letenni. Milyen robogóval jártam? Ne nevess..Sundiro volt a neve azt hiszem, egyetlen jó dolog volt benne, hogy szép metál bordó volt, elindítani csak trükkökkel lehetett. Mostanság nagy robogóra akarnak rábeszélni kezdő motornak...
 
En olyat vennek amire penzem van es tetszik.Szerintem ha az anyagiak engedik egy 250-t Honda Kawasaki Hyosung stb. stb.Ezekkel mar el lehet menni nyudodtan a vilag vegere is legfeljebb nem te leszel a leggyorsabb.:)
 
Hát, ahogy érzed... a nagy robogók elég magasak szerintem. Meg nagy böszme testük van. De van itt olyan, akinek az van (dóri1), de szerintem ő sem azzal kezdte.
 
Sziasztok!

Eladó motort keresek.Tanulómotornak.(most teszem le a jogsit :) ) Elsősorban Honda cbr 125 vagy Aprilia rs 125 érdekelne.
 
Az RS 125 "tanuló motor" létére ki fog vinni a világból :D Harapós kis dög, kétütemű mivoltából kifolyólag :D
 
Az rs sok mindent fog csinálni,de a világból biztosan nem visz ki,de jó esetben a parkolóból kiérsz vele az útig.....
Ám az a rövid táv felejthetetlen lesz.....:)
 
Volt Rotax blokkos Apriliánk igaz az Pegaso volt. Azzal elmászkáltunk 3 liter körül, de nem is volt annyira kihegyezve mint az RS-ek. Mondjuk egyem a kis szíve csücskét a 100-as benzint szerette meg keveréknek a repsol full szintetiket (óccó vót...) :)
Viszont ha odafigyel az ember és törődik a motorral ééés olyat vesz amit nem gyilkoltak szanaszét előzetesen akkor szerintem el lehet vele lenni. Más kérdés, hogy mikor én ráültem egy újabb 125ös RSre akkor sírva másztam le róla :D Ízlések és pofonok :)

Én mondjuk ha már ilyen motorokban gondolkozol a Honda NSR 125-öt ajánlanám, én tuti azt vettem volna ha lett volna annyi pénzem motorra, és nem sajnálnám az idomokat törni rajta, ha felborul :D
 
Volt Rotax blokkos Apriliánk igaz az Pegaso volt. Azzal elmászkáltunk 3 liter körül, de nem is volt annyira kihegyezve mint az RS-ek. Mondjuk egyem a kis szíve csücskét a 100-as benzint szerette meg keveréknek a repsol full szintetiket (óccó vót...) :)
Viszont ha odafigyel az ember és törődik a motorral ééés olyat vesz amit nem gyilkoltak szanaszét előzetesen akkor szerintem el lehet vele lenni. Más kérdés, hogy mikor én ráültem egy újabb 125ös RSre akkor sírva másztam le róla :D Ízlések és pofonok :)

Én mondjuk ha már ilyen motorokban gondolkozol a Honda NSR 125-öt ajánlanám, én tuti azt vettem volna ha lett volna annyi pénzem motorra, és nem sajnálnám az idomokat törni rajta, ha felborul :D

Exemnek NSRje volt, imádtuk mind a ketten. Mondjuk én akkor még csak a hátsó ülésről, csendben:)
 
Volt Rotax blokkos Apriliánk igaz az Pegaso volt. Azzal elmászkáltunk 3 liter körül, de nem is volt annyira kihegyezve mint az RS-ek. Mondjuk egyem a kis szíve csücskét a 100-as benzint szerette meg keveréknek a repsol full szintetiket (óccó vót...) :)
Viszont ha odafigyel az ember és törődik a motorral ééés olyat vesz amit nem gyilkoltak szanaszét előzetesen akkor szerintem el lehet vele lenni. Más kérdés, hogy mikor én ráültem egy újabb 125ös RSre akkor sírva másztam le róla :D Ízlések és pofonok :)

Én mondjuk ha már ilyen motorokban gondolkozol a Honda NSR 125-öt ajánlanám, én tuti azt vettem volna ha lett volna annyi pénzem motorra, és nem sajnálnám az idomokat törni rajta, ha felborul :D

Nem tudom mit jelent nalad a nem volt annyira kihegyezve de a 125 -ös Aprilia Pegaso 31 loerös.Hogy 3 literrel elmegy e en nem hiszem.
Viszont ha nem 125 ös volt a motorotok akkor az 600 vagy 650 es volt az viszont negyütemü es nem keverekkel megy.
 
Köszönöm, bár szőkén születtem hülye nem vagyok.
Igen, 125ös Pegaso volt, kétütemű, 34 lóerős, de mivel max 100-110el jártunk vele és nem szanaszéjjel forgatva így általában 3-4 liter közt mozgott a fogyasztása. Ha szeretnétek dokumentálhatom képpel is hogy 125-ös volt... Bár tankolásról nem fogok tudni nektek már blokkot találni, mert vagy 4 éve el lett már adva...

Ja és még egy kis plusz info Ádámtól, mindent nem közvetítek a véleményét illetően mert még megsértődne valaki.
De: nem Repsol hanem Castrol fullszintetiket kapott, 100as benzint folyamatosan és 28-as karbi volt rajta. Remélem kielégült ettől most minden hitetlen :D

Ha azt mondom a TDM is annyit eszik azt sem hiszitek el, pedig de...

Ezt a Sportmotorra hajazó mindenki hülye mentalitást meg jó lenne a csam falain kívül hagyni, ha kérhetem ;)
 
Utoljára módosítva:
Én meg tanulómotornak nem vennék sportmotort, ki tudja hanyadik tulajdonosos-ismeretlen előéletű-jó eséllyel agyonhasznált-egyszerű kétüteműnek túl bonyolult 125-öst meg főleg nem. Ha már sportos kell, akkor tényleg ott a CBR125, de YBR, SR (mondjuk az már inkább chopperes) se rossz, a blokkjuk bombabiztos, és még idom sincs rajtuk, amit összetörjön az ember, ha feldől.
 
Én meg tanulómotornak nem vennék sportmotort, ki tudja hanyadik tulajdonosos-ismeretlen előéletű-jó eséllyel agyonhasznált-egyszerű kétüteműnek túl bonyolult 125-öst meg főleg nem. Ha már sportos kell, akkor tényleg ott a CBR125, de YBR, SR (mondjuk az már inkább chopperes) se rossz, a blokkjuk bombabiztos, és még idom sincs rajtuk, amit összetörjön az ember, ha feldől.

Korrekt, csak helyeselni tudok.
De mint azt is tudjuk jól, hogy a motorvásárlás soha nem racionális döntés, hanem érzelmi alapú (legalább 90% -ban), ezért aztán megnéz majd többet és azt választja, ami a legjobban tetszik majd neki, racionalitás ide vagy oda. :)

Ha nem így volna, akkor nem a Duduval járnék hanem valami atom kényelmes allrounder -el. És nem kéne félnem attól, hogy az úthibákon kihullik a fogtömésem a feszes futómű és meredek villaszög miatt. :) :)
 
Én meg a szakadt lógóbelű hibridbe szerettem bele :D
Viszont azért a tiéd egy pár jófajta dobbal hümm mennyei hangja van :)
 
Természetesen. Vagy az ember ráhúzza a racionális érveit az érzelmi alapú döntésre :D

Anno egyszerű volt a választás, mikor az egyetlen elérhető A1-re alkalmas jószág a 125-ös MZ volt, választani meg max. a közül lehetett, hogy Trophy, TS, vagy ETZ legyen (és ez is inkább anyagiak függvénye volt) :)

Visszatérve, OK, hogy érzelmi alapú a döntés, de első motornak, érzelmek ide vagy oda, érdemes olyat venni, amivel nem kínlódás a motorozás, hanem meg lehet tanulni az alapokat. És erre nem biztos, hogy egy eleve kis nyomatékú, ráadásnak még magas fordulatszámokra is kihegyezett, a felépítéséből adódóan eleve nehezebben kezelhető, hasalós kis 125-ös méregzsák a legalkalmasabb. 2-3 év Simsonozás után, mikor már első körben nem az köti le az ember figyelmét, hogy hogy kell kezelni a motort+közlekedni egyszerre, már más a helyzet, de nulla gyakorlattal, minek bonyolítsa még tovább az életét az ember. Legalábbis szerintem.
 

Minőségi motoros kabát valódi bőrből - MotoZem

Legújabb blogbejegyzések

  • 15/2025 Végre motoros téma
    Végre tényleg megérkezett a jó idő, a tavasz, a motoros zsongás...
    • Vickancs
    • Frissítve:
  • 14/2025 Terepbejárás
    Heti szinten járunk tréningezni a kutyákkal, mindig próbálunk új...
    • Vickancs
    • Frissítve:
  • 14/2025 Tréning
    A héten vezetéstechnikai tréningen voltam a safetynél. Megküzdöttem a...
    • MannaCBF
    • Frissítve:
  • 13/2025 Más nézőpont
    Szokták mondani, hogy a Tavasz a megújulásról szól, hát most rám is...
    • Vickancs
    • Frissítve:
  • 13/2025 Retro múzeum és Csákvár
    Hétköznap a retro múzeumban voltam szülinapozáson, és amikor este...
    • MannaCBF
    • Frissítve:

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére