Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Van némi remény

Jelenleg éppen a gaskrank.de német motoros oldalról nézem a híreket, miszerint Bajorországban már bíróság előtt az ügy a tervezett időszakos tilalom miatt. (Itt most nem az országosra tervezett, hanem a tartományi saját intézkedésről van szó.) Kísérteties összecsengést mutat a tilalom a korai járványügyi intézkedésekkel, nem teljesen tilos, munkába/orvoshoz/patikába stb. szabad, ám a színtiszta túramotorozás, az önmagáért motorozás lenne alapból tilos. A bácsi akcentusa miatt számomra kissé nehéz követni a mondandót, itt a Rajna partján elszoktam attól a déli "ónémet" dialektustól :DMindenesetre a bajor kormányzat nem mutat elég rugalmasságot, és még mindig nem kíván enyhíteni az intézkedéseken. Sőt... Azonban ezzel a helyzettel még a bajor rendőri szakmai szervezetek sem elégedettek. Persze azért, mert számukra nehéz megállapítani, hogy az ellenőrzés során bemondott indok valós, vagy csak mond valamit az intézkedés alá vont motoros. Érthető módon szeretnének szabadulni a felelősség terhétől.

Nem a videó tartalma: ezzel kapcsolatban elérhető németországi lakcímmel rendelkezők számára a petíció is az országos ügyében, én ma délelőtt írtam alá. Német lapok egyébként már cikkeznek arról, hogy az enyhülő intézkedések miatt végre fellélegző turizmus most ismét bajba kerül Bajorországban: a motoros csoportok országos szolidaritása miatt a szállodák igen komoly foglalástörlési hullámmal néznek szembe. Pedig sokuk éppen a motoros túrázókra rendezkedett be.

Csatolás megtekintése 17341
Azt azért érdemes megjegyezni, hogy a képen látható cikk egy mondata felvet egy érdekes/súlyos problémát. Ugyanazt, ami az elmeroggyant dízeltiltásra is jött: többen is csak nemrég vettek, vagy vennének új motort, ami ennek a tilalomnak köszönhetően eladhatatlanná válik, a használtpiaci értéke a béka segge alá zuhan. Annak ellenére, hogy hivatalosan forgalomba vannak helyezve, használhatatlanná válnak.
A következő snitt azt pedzegeti, hogy jöhet következő évad a Sons of Anarchy-ból.

4:25-től akkor is érdemes megkattintani a videót, ha kicsit sem tudunk németül, itt ugyanis már arról van szó, hogy hamarosan indulhat a Jawa 300 európai forgalmazása. Ott pedig megtekinthető maga a kész jármű kivetítve, igaza van a TB-s cikknek, a Mahindránál tisztelettel nyúltak a márkához.

Szóba kerül, hogy egyre több hivatalos helyről érkezik a bejelentés, miszerint a modellt az európai terjesztéshez homologizálják. 2018-ban a Mahindra eljutott odáig, hogy kialakította a kereskedői hálózatát, méghozzá túl korán: nem tudtak érdemben reagálni a vevőoldali igényekre, a jármű iránti keresletre, és a minőséggel is gondok voltak. Időközben ezt a problémát állítólag orvosolták. A Jawa 300 forgalmazása a tervek szerint még 2020-ban megkezdődik Európában. Az ABS-es első tárcsafék ezt mindenképp megerősíteni látszik. Természetesen a legelső célpiac , mily meglepő, Csehország lesz, hisz a márka 1929 óta ott volt jelen (azt azért viccesnek tartom, hogy a bemondó ezt az okot csak feltételezi). Utána jön a többi ország is.

A Kawa villanynindzsája nevet kap, ezzel önálló típussá válik: EV-Endeavor . Annyit tudni, hogy kap egy 4 gangos váltót, teljesítményadatokat még nem közölnek A jármű fejlesztése 4,5 éve zajlik, tehát eléggé előrehaladott állapotban van. Hogy mikor válik piacképessé, az azonban még nyitott kérdés. Látható pár másodperc elejéig menet közben a tesztpályán.

Az utolsó rövid a német Moto-GP törléséről szól, az okát én ide most le nem írom. Hócipő- és zacseszproblémáim vannak már tőle...

Ennyi vót a móka mára... ;)
  • Like
Reactions: 3 emberek

Hozzászólások

Érdekes a Jawáról szóló rész. Ugye a törökök és az indiaiak a régi Jawák licenszes darabjait sokáig gyártották, és asszem belpiacra gyártják még most is. Sok próbálkozás volt a csehek részéről, hogy a 2005-ben megszűnt márkát föltámasszák, addigis lerabolták többek között a magyar használtpiacot is Jawa és CZ tekintetében - olyan drágák lettek, hogy elérhetetlenek egy olyan csórónak, mint én. Pár éve a csehek egy kínai vázzal és blokkal egy nagyon szép, a 638.5-re nagyon hasonlító vasat akartak kihozni, az akkor azért nem jött össze nekik, mert a Junijóban nem lehet forgalomba helyezni Euro4-nél rosszabb kibocsátású vasat - tehát a megfizethető vasak kilőve. Pedig Jawát elsősorban azért vettek régen az emberek, mert elérhető volt, és a módszerváltás után azért hagyták abba a forgalmazást többek között hazánkban is, mert rubelről dollár elszámolásra tértek át, és így az áruk szinte azonos lett a japán vasakéval. A fejlődő országok piaca meg nem tudta eltartani a gyárat.
A CZ-t (a motorgyár szekciót) az olaszok vették meg és szétlopták, az utolsó CZ-Cagiva 1996-ban gördült le a szalagról (pedig az se volt egy csúnya vas!). Szóval finoman szólva érdekes, hogy India próbálja visszahódítani a cseh Jawa-piacot...
Egyébként láttam kis videókat az indiai Jawákról. Szép, stílusos vasak, meg merem kockáztatni, hogy annyira egyedi a stílusuk, hogy ez már önmagában is nagy dobás. És tényleg tisztelettel nyúltak a témához, és ez már csak azért is jó, mert manapság ritka dolog.
A motoros túrázás tiltása teljes baromság. Nem tudom, mit akarnak elérni ezek a sörhabzabálók, de rugdalják az öngólokat rendesen. Én is szeretem a környezetet és igyekszem védeni. De nem ész nélkül! Lehet, hogy ebben is a Sörös keze van?
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Szegecs
Olvasás
721
Hozzászólások
2
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Szegecs további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére