Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Szemezgetek

Régóta tudom, hogy a Bismarck mellé be fogok szerezni egy nála némileg fiatalabb, de hasonlóan robusztus túragépet. Egész egyszerűen azért, hogy kíméljem a vén csontot... (Hmmm... most vajon magamról, vagy a motorról beszélek?... :D ) A nála öt-tíz évvel fiatalabb vasakon már van fűtött ülés + markolat, ami jelentősen ki tudja tolni a szezon időbeli határait. Az egyhatos Nomad belépőára jelenleg 9000 ojró körül van, és az egész országban 2 darabos kínálat leledzik, ez tehát nem opció. Okés, akkor nem túra-cruiser, csak sima túra... És szép lassan így jutottam el ismét a túl gyakran felmerülő klasszikus dialógusig, ami az eu-s motorpiac jellemzője:

" -Itt mindenki hülye?
- Itt??? Mindenki!!! "

Nézegetem a kardános alternatívákat, amik a dajcse óttóbánra két személlyel is helytállóak, és elég hamar eljutok odáig, hogy FJR 1300, PanEuropean (1300, ha lehet), GTR1000/1400, (inkább az utóbbi, az ezres még jóval korábbi durrantás a Kawától), és 1150 RT (ezek azért már jellemzően kaptak ABS-t)

Az ST1300-ból egyetlen darab van fent a mobilén, a 2005-ös évjárat jó is lenne, hét ropiért végülis jó az angebot, csak az én zsebemnek kissé csípős. FJR-ből brutális felhozatal van, nagyon tág határok közt, a kínálat alja 3000 ojró alatt indul, de van 12000-ért is.

Hasonlóan bőséges a kínálat az RT-ből is, számomra a már nyugodtan vállalható 1150-esek közt nem is túl fűszeres a piac árazása. (Ettől a neve miatt kicsit tartok, nem tudom, a fenntartási költségei mennyire követik a márkanevet, és jó lenne, ha jutna a majom mellé banánra is)

És akkor GTR 1400: A 2010-es évjárat már nyálcsordító, de a fent említett oldalon a kereső egész Németországban 33 darabos kínálatot eredményez, ahol a legfiatalabb is 2016-os. Ez már bőven nem az én ligám a maga 11-12000-es árfekvésével, de egy 2008-ast már gond nélkül be tudnék vállalni. Persze, ebből sincs újmotor felhozatal, azaz leszámítva a sérült, donornak való darabokat, itt sem lesz már tömeges, óccsó kínálat, mint a hangvillásoknál, mert az onroados enyhe fanyalgást leszámítva (jajj, zajos") igen eltalált masina, és nagyon nem akarják eladni. Csakhogy leváltották a Versys családdal. Pontosabban itt, Európa szemét ezzel ki tudják tolni. És itt jutunk el a fenti idézetig. A GTR köszöni, jól van, Concours 1400 néven a mai napig kapható, épeszűbb vezetésű világtájakon.

Szóval, ki mit hajt kardánnal, és mi a véleménye róla? A slusszkulcsos videóban láttam hölgyet Goldwingen, szóval tudom, hogy nem csak 800 alatti motorokat hajtotok :futty2:
  • Like
Reactions: 3 emberek

Hozzászólások

Tudom, hogy most nem szabadna belepofáznom, mert végülis most 7 motorom van (üzemképes egy se). De 2 fog maradni, egy a kislányomnak, egy nekem, a többit el fogom adni. De szerintem egy seggel egy lovat.
 
Na most már így értem. Viszont azt is akartam írni, hogy Bismarck-ot is elláthatnád pár ilyen ketyerével, és mindennaposra meg befoghatnál valami sokkal kisebbet, pl. mint NaNa férje, az épített chopper mellé egy 125-ös nagytestű robeszt. Vagy mondjuk egy filigrán GS500-at, vagy ilyesmit. Amikor csak gyorsan el kell ugrani valahova. Túrára meg ott lesz a jól felszerelt Bismarck.
 
Ez is megfordult már a fejemben, de egyrészt mindenképp váltós gép kell legyen, a vario tehát kiesik. A láncot szimpla hátráltató tényezőnek élem meg, aránytalannak érzem a szerepéhez képest a karbantartási-javítási igényét. A szíj kényes a kerékbeállításra. Bevált, tartós, üzembiztos technikát óhajtok, ami elég robusztus is, mint az autóm is. És tartalékos legyen, hogy ne határon kelljen a napi 70 km-en, + az évi 3-5X nem túrázásból fakadó 900+ kétszemélyes kilométeren használnom. Ez ugyanis köztudottan a motor hosszú életének egyik titka. A dobozok akár a napi bevásárláshoz, akár az előbb említett, jellemzően több napnyi vendégségből fakadó szállítandókhoz kellenek. Amikor szükség van jellemzően nem motoros öltözetre is nagyobb tételben. A múltamból fakadóan én mindig BŐVEN fölé célzok. Inkább maradjon, mintsem kevés legyen. Nehezen tolerálom a szűk korlátokat. A rendelkezésre álló tartalékban rejlő biztonság érzete nálam mindent megfellebbezhetetlenül felülír. Mert hihetetlenül megnyugtató a tudat, hogy adott esetben van mihez nyúlni.
 
A csatahajó kap még várhatóan a kormányra egy szivargyújtó-USB csatlakozást, és TALÁN valami zenét, ez utóbbi azonban erősen feltételes mód, amiket eddig láttam, batwing nélkül módfelett ízléstelenek. Fűtési funkciókban épp azért nem gondolkodok komolyan, mert úgy túl nagy lenne a csábítás, hogy nagyon ótvar időjárási feltételek közé vigyem. Sajnos az alkatrész utánpótlás már most kezd bizonyos területeken akadozni, amennyire tudom.
 
Nem tudom, ki hogy van vele, de zene tekintetében érdemes lenne talán elgondolkodni valami sisakkommunikáció féleségben, azt a másik vason is tudod hallgatni, a magam részéről jobban tetszik a fülhallgatóban a hangzás (laptopon), mint hangszórókból. És akkor nem köt bele senki, mit hallgatsz, mert tudom, hogy Te normális zenéket hallgatsz. De akik mindenáron a cigánymulatós szarjukat akarják mindenkire ráerőltetni, ne kötözködjenek, mert a törvény sajnos azokat védi, nem a normálisakat, amikor nincs más választás, meg kell nekik tanítani, mi az illem;):lovag::ninja::üss::üss:
 
az már megvan. Egyidejűleg kapcsol az intercom a navihoz, telefonhoz, utashoz... Évának megvolt az első 2 szoktató útja, elsőre 30 felett begörcsölt, kb 4 km után mehettünk is haza, remegő lábakkal szállt le (nem zúztam vele, 30-as zónában lakunk, alig elhagytuk, jöhettem is vissza vele). Amikor először látta, még azt kérdezte, hogy ez csak ekkora? Mikor közelebb ment, már arról ment a lamenta, hogy ez mekkora dög! :D Másodjára már tudta, mire számítson, a fülig érő száj megvolt. Ha ehhez lesz jóidő is, oda fog nőni az üléshez :D
 
Sose felejtem el a szembeszomszéd sráchoz (egy tizessel lehet idősebb nálam) régebben gyakran érkező haverját. 634-es Jawa, undorító Kesjár idommal, plusz, asszem Lada generátorral, rádiósmagnóval, 4 hangszóróval. Először lehetett hallani az Iron Maident vagy a Helloweent, aztán a motorhangot:ok:
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Szegecs
Olvasás
904
Hozzászólások
18
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Szegecs további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére