Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Spanyolviasz

Szóval az van, hogy elköltöztünk és most egy hosszú-hosszú bekötőúton érni el a város civilizáltabb felét.
Oké, hivatalosan nem bekötőút, de én annak nevezem, senki ne kötekedjen.

Ezen az úton lehet száguldozni (ha a forgalom is engedi) előzgetni (szerencsés csillagállás esetén), és van néhány kisebb kanyar, ami Hajós szemében még egyenes, de nekem korábban kihívást jelentett.

Mióta nagyjából megismertem az utat, elkezdtem bátrabb lenni és felfedeztem a spanyolviaszt: eddig folyton azon görcsöltem, hogy akkor most a kanyarban kuplungolunk vagy nem, fékezünk vagy nem és hogyan kell bedönteni a motort, pedig azt hiszem, nem is ez számít igazán.
Nálam legalábbis sokkal nagyobb súlya van annak, hogy hova nézek.

Oké tudom, a vezetéstechnikai tréningeken meg a közös beszélgetéseken már ezerszer elmondták, de az nem ugyanaz, mint amikor belemész egy kanyarba és _véletlenül_ nem az aszfaltot bámulod hülyén, hanem magadtól elkezdesz előrébb nézni.
És voilá, a motor magától dőlni kezd. Elmúlik minden görcs.

Oké, a technikám még nem tökéletes, néha még így is lassú vagyok, de legalább már sejtem a lényeget és innentől már gyakorlat teszi az esztert, ugye.

(A dinamikusabb motorozás eredményeképp a Sárkánnyuszi étvágya is jelentősen megnőtt, úgyhogy Alvaro kezdhetsz tippeket adni, hogy spóroljunk a benzinnel, mert ilyen fogyasztás mellett nem marad pénzem saját magam etetésére:))
  • Like
Reactions: 1 person

Hozzászólások

Mar megint a Hajos:DBirge ezt probaltam neked elmagyarazni de ugylatszik akkor nem sikerült.Na majd beszelünk meg:D
 
Keresztúri út? Párszor nekem is megvolt, amikor a Danoneba dolgoztam :) Azok tényleg nem kanyarok, még nekem se. Bár van egy elég jó ívű ott az automosó környékén. Befelé jobbos. Na jó esetleg a flikk-flakk az Egisnél. Csak az araszolás befelé az nem kellemes, mert mehetsz a sorok mellett, szembe meg jönnek mint az állat, sőt előzik, kerülik a 67-est, néha még a buszok is... De én a kátyúkat jobban utáltam arrafelé. Meg a lekanyarodást a Danonehoz. BTW eszed ágába se jusson kuplungolni kanyarban. Hátsó fék, jó helyre nézés. És ha kevés akkor kicsi első fék. Tanulj az én esésemből, amikor addig bámultam a rohadt kavicsos útszélt míg megnéztem közelebbről is ;)
 
Z
kipróbáltam ma a mereven az aszfaltot bámulást magam előtt,nem olyan jó.....:)
 
Nekem még a legutóbbi tréningen is meglepő volt a felismerés, hogy tényleg oda megyek, ahova nézek.
Ha csak bambulok, akkor is, meg ha arra gondolok, hogy de ciki lenne átmenni azon a bóján, na akkor is. :D
 
Babu a nagy felismeréshez néha kis kanyarok kellenek:)
A Pilisben mondjuk sokkal jobban lefoglal a parázás. De nemsokára kipróbálom, hogy ott is tudok-e kanyarodni;)

A kátyú meg nem zavar, bírja a motor:D
 
Akartamkérdezni, hogy melyik az a bekötő, ahol kanyarok vannak... de a Keresztúri útra nem gondoltam, mint bekötő... ott nincsenek is házak, csak gyárak.
 
Mondtam én, hogy igazából nem bekötő, csak én hívom annak, mert engem beköt a városba:)
 
birge;bt25891 írta:
Babu a nagy felismeréshez néha kis kanyarok kellenek:)
A Pilisben mondjuk sokkal jobban lefoglal a parázás. De nemsokára kipróbálom, hogy ott is tudok-e kanyarodni;)

A kátyú meg nem zavar, bírja a motor:D

Jó neked, nekem azért meg kell nézni a 17 éves technikával, hogy min megyek át.
Javaslom a Pilisvörövárt és Pomázt összekötő Csobánkai 7 km-es szerpentínt :) Oda-vissza. Ma én is gyakorolomta. Minden kanyarban sikerült a tábla által előírt sebességgel menni, majdnem.
 
Babulu;bt25902 írta:
Jó neked, nekem azért meg kell nézni a 17 éves technikával, hogy min megyek át.
Javaslom a Pilisvörövárt és Pomázt összekötő Csobánkai 7 km-es szerpentínt :) Oda-vissza. Ma én is gyakorolomta. Minden kanyarban sikerült a tábla által előírt sebességgel menni, majdnem.

Babulu a tabla nem elöirja a sebesseget hanem a maximumot mutatja amit nem lephetsz tul elvileg.A 60 as tablanal mehetsz 40-nel de 70-nel nem:)
 
Babulu;bt25902 írta:
Jó neked, nekem azért meg kell nézni a 17 éves technikával, hogy min megyek át.
Javaslom a Pilisvörövárt és Pomázt összekötő Csobánkai 7 km-es szerpentínt :) Oda-vissza. Ma én is gyakorolomta. Minden kanyarban sikerült a tábla által előírt sebességgel menni, majdnem.

Tudod Babu ez valahol a lelke mélyén enduro. Megérzem a kátyúkat, de átmegy rajta különösebb faxni nélkül.
Amúgy szerintem te a gyökerekre gondolsz a Danone környékén nem? Na az mondjuk tényleg fenékgyilkos, azon a szakaszon nem is szeretek előzni, mert nagy sebességnél már én sem annyira bízom benne, hogy nem egy keréken folytatom.
(Sőt, ha az embernek ilyen motorja van, egy idő után csakazértis elkezd belemenni a kátyúkba.)
 
birge;bt25913 írta:
Tudod Babu ez valahol a lelke mélyén enduro. Megérzem a kátyúkat, de átmegy rajta különösebb faxni nélkül.
Amúgy szerintem te a gyökerekre gondolsz a Danone környékén nem? Na az mondjuk tényleg fenékgyilkos, azon a szakaszon nem is szeretek előzni, mert nagy sebességnél már én sem annyira bízom benne, hogy nem egy keréken folytatom.
(Sőt, ha az embernek ilyen motorja van, egy idő után csakazértis elkezd belemenni a kátyúkba.)

Gyökerekre nem emlékszem, csak akkora kátyúkra, hogy elfértem volna benne én is meg a Zümi is. A kertészet után már egész jó az út :) De a Danone parkoló, meg a lekanyarodás-kikanyarodás a kanyar és emelkedő miatt életveszélyes a maga nemében. A Zümi amúgy nem bánja a szar utat, a nagy hupliknál összekoppan amúgy meg kiesik a tömés a fogamból. Finoman jelzi, hogy nem kéne :D
 
Köszi birge! Megvilágosítottál. EZ volt más a nagymotorra üléskor. Annyira furi volt hogy nagymotor van alattam, hogy váltani kell, hogy sebesség van, hogy elfelejtettem azt nézni hova megyek :D Ma már könnyedén ment :csam:
 
Ó, tőlem kérsz tanácsot? Egyet mondok itt most, talán passzol a kanyarokhoz: ne fékezz :)

(...és mellé halkan: a motorfék is fék!)

Szépen lehet kanyarból-kanyarba folyni, ha kigyorsítasz belőle, annyit csak, hogy a következőig ki lehessen gurulni, hogy ahhoz is pont jó sebességed legyen :fogmosos:
 
Hajos;bt25910 írta:
Babulu a tabla nem elöirja a sebesseget hanem a maximumot mutatja amit nem lephetsz tul elvileg.A 60 as tablanal mehetsz 40-nel de 70-nel nem:)

Konzisztencia terén viszont erős kihívásokkal küzdenek a táblákat kihelyezők. Vannak 70-nel laza kanyarok 40-es táblával, és van, ahol teljesen indokolt, amit ráírnak, sőt, ha ismeretlen a hely, még annyival se mernék... a beláthatóság se mindegy persze. Lehet ott katyúhalom, kavicskupac, részeg biciklis. Vagy hülye boyracer a te sávodban :karomkodik2:
 
Igen, ez már nekem is feltűnt, hogy a kanyar mértéke és az "ajánlott" sebesség köszönőviszonyban sincsenek egymással. Itt bónuszként van olyan kanyar, ami beláthatatlan, viszont szinte azonnal buszmegálló van utána.

Másik kedvencem (még amíg nem volt ilyen tök jó "mindenenátmegyek motorom" a hibás útszakaszok jelzése; amikor már fél órája vergődök kátyúból-kátyúba, aztán egyszer csak ott van a tábla, hogy innentől rossz lesz az út. Ilyenkor fel szoktam készülni, hogy ha ennél is rosszabb, akkor nyilván szakadékok lesznek az úton helyenként:)
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
birge
Olvasás
89
Hozzászólások
48
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

birge további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére