Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Memento Mori

Ne feledd, a nyár múlik. Minden mulandó. Amivel amúgy nem lenne gond, csak erre mifelénk úgy múlik el a nyár, hogy nem is volt. Azért az augusztus elei 12-13 fokok reggelente eléggé bosszantóak, főként, ha figyelembe vesszük, hogy később sem megy 23-24 fölé... Szóval, azért volt pár nap nyaram, mert a múlt hónapban 2X is voltam otthon. Igaz, az első csak villámlátogatás volt, mert a költözés utáni belakás nagy úr. A második azonban sikerült hat napra, bár igazságtalan vagyok, mert kedden úton voltam odafelé, vasárnap-hétfőn úton voltam visszafelé.

Szóval, a lényeg a második...

VRA Hungary. Azaz a Vulcan Riders ch36 szervezésében történt immáron negyedszer, és Bogláron idén először a Vulcan Village. 14 év Németország ide vagy oda, számomra teljesen természetesen ott volt a helyem. Igen, "prospekt" lettem, méghozzá otthon. Ugyan a VRA Germany Stammtisch Nordland központja itt van Kölnben, azért az mégsem ugyanaz.

Szabika vakhangyás, neki a könnyű út nem játszik. Neki kell a magyar felvarró...

Maga a rendezvény eredetileg szerdán indult volna, öröm az ürömben, hogy így a szerdát megnyertem szabadnak, így volt gépészes osztálytársammal huligánkodhattunk egyet szülővárosomban és környékén. Az ő gépe sem kicsi, a V-Rod "súlyos" személyiség, de a Bismarck látványa komoly gondolkodásra késztette... :D


Csatolás megtekintése 18436




Csatolás megtekintése 18438 Csatolás megtekintése 18439

Csatolás megtekintése 18437



A kardosfai vadászház és a néhai Ruhagyár...

Még sebtében sikerült egy találkozót @Vidékkel összehozni így évtizedek után, bár sajnos kissé kutyafuttában történt, és részben okafogyott volt. Na, ez az az ember, aki nyög és jajong, közben nem öregszik... Ha leborotválná a bajuszát, úgy nézne ki, mint régen, a Gépészben :D


Aztán megkezdődött a vulcanos rendezvény. Eléggé citerázós térdekkel mentem oda, és nem azért, mert tartottam volna attól, hogy majd a kemény csávók plekniből lenyomnak. Hanem ilyen első alkalmakkor nálam inkább az a cidri oka, hogy én nem igazán vagyok szociális lény. Mit szépítsem: én a motorok miatt mentem :D És az emberek nagy része elsőre nem vágja a humorom/stílusom, így másodikra már eleve rosszul állnak hozzá.

Maradjunk annyiban, hogy olcsón megúszta mindkét fél, ennek még lesz folytatása... :D

Íme:



Csatolás megtekintése 18440



Csatolás megtekintése 18441



Volt, aki F6 Valkűr Intercontinentallal, és volt, aki Victoryval érkezett... Nesze neked Kawa...


Csatolás megtekintése 18442


Csatolás megtekintése 18443



És olyan is volt, aki nagypapásra vette a figurát:



Csatolás megtekintése 18444



Az odaút első 200-250 km-ét sikerült hozzávetőleg periszkópmélységben abszolválni. Körülbelül Aschaffenburgnál jártam, mikor ujjongva kiálltam egy cigire, és elújságoltam asszony pajtásnak, hogy végre kiértem az esőzóna alól. Majd ettem egy szendvicset, és tovább indultam. Azt hiszem, nem mentem 6 km-t sem ezután, hogy minden irányban pattogott rólam a jég...

Cserében Ausztriában sivatagi hőség fogadott, 36°C levegővel, 45 fokos aszfalttal. De itt legalább megszáradt kesztyű, bakancs :D Ellenben csatakosra izzadtam a kabátot :D

Zárásként a navi az éjszaka kedvéért elvitt kirándulni olyan helyekre, amikről azt sem tudtam, hogy a térképen vannak, amit a kiváló vasi mellékutak minőségével + az állandósult vadveszély táblákkal annyira nem élveztem. Egy ilyen nap után nem élvezed az olyan aszfaltot, amihez képest az offroad/enduro pihentető, és akkor még meresztheted a szemeidet is.

Az otthoni napok aszályosan teltek, a zárást kivéve. Már eljöttem a találkozóról, amikor olyan zivatart sikerült nyernem Boglár és Látrány közt, hogy ki kellett állnom, mert 10 méterre sem bírtam látni. Bőrruha ide vagy oda, egy tömött díszfa alatt, sisakban, felhajtott gallérral, lehúzott zsebekkel folyt a kabátom alatt a víz.

A hazaút... Esősen indult, Hegyeshalomnál a torlódásban azonban már lecseréltem a kabátot mellényre. Az osztrák fontoskodás amúgy is bosszantó volt, ezek azt hiszik, nélkülük leáll a kontinens. Németebbek akarnak lenni talán a Grimmeknél is.


No, ezután azért elég jól sikerült haladni... Pöchlarnig. Ott már szépen látszott, hogy kissé nyugatabbra megnyíltak a pokol kapui, és démonok sötét fellege prédálja a vidéket a hegyek felől. Látni kell ezt, egy Mikszáth vagy egy Jókai sem adja írásban vissza! De én eddigre már annyira megutáltam az esőt, hogy erről eszembe sem jutott képet csinálni. Mit szépítsem, gyáva vagyok, az ellenút is elég vizes volt, porcikám sem kívánta: kiálltam benzinkútra - figyeljünk - kicsivel 2 óra után. Nos, ott már voltak páran "menekültek" pl, egy magyar HD-s csapat a csehek irányából. A Duna völgyén terveztek haladni, csak hát az áradások miatt az többnyire le volt zárva. Ők azért kb fél óra múlva, a legsötétebb apokalipszisben tovább indultak Pest felé, remélve, hogy maguk mögött tudják hagyni.
Egy osztrák masszőr srác, kivel egyfelé vitt volna utunk Passau előttig, szintén ott rekedt. Íme, róla lőttem képet, még mindig nem értvén (a világ folyásának nem kevés ágával vagyok így), hogy fér bele egy masszőr büdzséjébe egy 28 000 ojrós (használtan) HD blokkos épített paripa:

Csatolás megtekintése 18445

Nos, a kezdetben kb 3 órásnak jelzett kényszerpihenőből az lett, hogy este negyed kilenckor indultam tovább a még mindig bőven feketedő nyugati ég aljának - csak azért, hogy kicsivel arrébb, Melk után, de főleg Linznél ropogósra süsse a recehártyám a nap. Mintha az eső fogalmát sem ismerték volna... Fájdalom, ez a szélre nem vonatkozott.

11 óra volt, mire Regensburghoz értem. Eddigre már törtem a fejem, hogy kéne valami szállás, az útnak közel fele visszavan, én hajnali 4-kor keltem, 6-kor indultam... Hát, nem éreztem magam fittnek.

Természetesen a vírus miatt kiadó szobák sehol. Az órás bérlemények alapból szünetelnek, az Ibis vasárnap csak este 10-ig fogad. Jó, haladjunk tovább... Erről lehetne mesélni, mert olyan helyre kimentem, ahol ki volt táblázva a motel, hogy a helye is el volt dózerolva, épp csak sóval nem behintve. :D Persze szállás vagy zárva, vagy lebontva, vagy csak oltottaknak-tesztelteknek.


No, maradjunk annyiban. hogy a hazaút kicsivel több, mint 30 órásra sikeredett, és a végén inkább lefeküdtem egy padra aludni, vállalva a rendőri vegzálás esélyét is, minthogy "felaludjak" egy kamionra (pláne be alá), mert ekkor már nem egyszer tűnt fel, hogy mintha az előző 50-100 méterről fogalmam sem lenne, és furcsán nyúlik a szemhéjam.

És akkor a címben kódolt panaszról egy kicsit, a mulandóság:

Erre mifelénk nem igazán volt nyár. Március végén + májusban volt pár szép nap, aztán ennyi.

Brutál mennyiségű víz - egy részéről az otthoni tévék is beszámoltak - és kora tavaszi hűvös. És ami igazán irritál, hogy már ezzel kapcsolatban is módszeresen hülyére akarnak venni. Az előző 4 év hihetetlen aszályos és pokoli meleg volt errefelé, 2 nyárral ezelőtt megesett, hogy ilyenkor műszak után 44!!! fokot mutatott a szekér hőmérője útközben hazafelé. Gyakorlatilag július elejére kiégett a fű az udvarokban. Tolta a propaganda az arcunkba a globális felmelegedést minden fronton, sikoltoztak a CO2 kibocsátás miatt, aztán jött Gréta, és elmondta nekünk a tutit. Majd Grétát lefújta a címlapról a tüskés vírus, és kicsit pihenni küldték a felmelegedés témát.
Most visszatért, de a fantomvírusból kigyógyulva átkeresztelkedett: már nem felmelegedésnek hívják, hanem klímaváltozásnak.

Talán az én hibám, hogy sokat olvasok, de csak az általunk kicsit is ismert történelem során nem ez az első felmelegedés. Ha lehet hinni az írástudóknak, a mediterrán vidékek ókori civilizációinak is ez tette be a kaput egyenesen Egyiptommal együtt, sőt, maga Hannibal pont ezért tudta az elefántjaival északról támadni Rómát, mert az Alpok hágói jégmentesre, sőt az elefántoknak kibírhatóra melegedett. Hangsúlyozom, ezeket nem én találom ki.

És ilyenkor eszembe jut az "Így működik a világegyetem" sorozat. A csillagászok előre készültek a nap pólusváltására, tervezve, hogy eltarthat akár 10-12 évig is, ehhez képest nem vett egy évet igénybe. Mire észbe kaptak, lezajlott. Az utóbbi 150-160 év fokozott és egyre fokozódó naptevékenysége szintén ismert, a kitöréseket már direkt figyelik a károk megelőzése érdekében.

Hogy a bioszféra szénmegkötő kapacitása gyakorlatilag utánpótlás nélkül lett kiirtva, az is smafu.

Most ott tartunk, hogy észrevették, gyorsul a Föld forgási sebessége, a legrövidebb 20 nap mind tavalyra estek, és már azon megy a nyüsszögés, hogy hamarosan újra kell kalibrálni az atomórákat, mert éves szinten már másodpercben mérhető a veszteség.

De most kapaszkodjunk meg! Ennek valószínűleg a klímaváltozás az oka! És ezt nem egy viccoldal írja, hanem a német RTL meteorológiai rovata, a wetter.de... Az fel sem merül, hogy mindkettő oka esetleg a naptevékenység. Nem. Te, meg a belső égésű járműved, ti tehettek az egészről. De majd most jól megemeljük az idén bevezetett CO2 adót (8 ct/l kezdésnek), és így a levegő is tisztább lesz, és még a Föld is lassabban fog forogni, ha elég adót fizet be a pógár a kasszába.

Egy átfogó, valóban életképes program pl az újraerdősítések terén fel sem merült. Csak marginális kezdeményezések szintjén.

Ezt most itt inkább befejezem. Messze esett a vak a botjától, ez már nagyon nem a szorosan vett motoros élet.
  • Like
Reactions: 4 emberek

Hozzászólások

Örülök, hogy egyet értünk. Nyomasztó, hogy az emberekbe próbálják belebeszélni az állandó félelmet és a bűntudatot. És arról egy szó sem esik, hogy mennyire káros egy elektromos autó előállítása pl. És a végén ebből is ugyanolyan ellentétek születnek, mint a vírusból (oltakozol vagy nem - amúgy te hogy tudtál utazni, most akkor be vagy oltva vagy nem?). És az emberek egymásnak eshetnek azért is, mert az egyiknek óriási karbonlábnyoma van, a másik meg zero waste próbál élni. Mondjuk teszem hozzá általában nem az utóbbiak azok, akik balhézni szoktak a megfigyeléseim szerint.

Na mindegy. Jó kis túra lehetett, kevesebb esővel és jéggel.

Te Kölnben vagy? És mi volt ez a földcsuszamlás? Csak futólag olvastam. :(

(Gratulálok a felvarróhoz! Szép a motorod. És legalább a rendszámod HD.:D)
 
Első körben szeretném megköszönni, hogy megemlékeztél rólam, mindenhogyan, nemcsak itt a cikkben! Bárcsak fékező tényező nélkül kalkulálhatnám az életem... valamelyik háborús felet elszólíthatnák végre... na mindegy, álmodozás az élet megrontója:p

Ne parázz a humorod miatt, ehhez agy kell. Akinek nincs, annál ne bánd, hogy nem érti. És ez kapásból le is jön, aki észreveszi, az méltó arra, hogy értékelje. A többinek meg bélsár a fejére;)

A klímaváltozás rettenetesen összetett dolog. A széndioxid-koncentráció őrült, a földtörténet során sohasem látott mértékű és gyorsaságú emelkedése tény, de a következmények nemcsak összetettek, de kiszámíthatatlanok is. Akárcsak kampósorrú "barátaink" lehúzás célú politikája. Őrült nehéz a tényeket a lehúzás célú átveréstől elválasztani. Nincs menekvés, úgyis le leszünk húzva, tökmindegy, motorosok vagyunk vagy sem. Csak a hivatkozási alap fog változni. Egyébként nagy a baj. Sebaj, menetelünk a vágóhídra, engedelmesen, mosolyogva. Pár hét alatt fog összeomlani minden, és kampósorrú barátaink szentül meg vannak győződve, hogy őket majd megvédi a főnökük. Pedig már rég elszórakozták a "választott nép" státust.

@NaNa igazad van, az elektromos autók gyártása, az üzemelés biztonsága és az újrahasznosítás megoldatlan probléma. Hamarosan háborús mértékű feszültség fog kialakulni a jelenlegi akkumulátorok nyersanyagának hiánya miatt. Viszont az olaj is hamarosan elfogy, és akkor mi fogja hajtani a traktorokat, amikkel kenyérnek valót termelnek nekünk ("Nincs kenyerük? Miért nem esznek inkább kalácsot?"), meg a szivattyúkat és víztisztítókat, amikkel iható vizet csinálnak nekünk. Ha kész leszek a vasakkal, poszt-apokaliptikus sci-fik írásával fogom folytatni a kevés időm fölösleges elpocsékolását, bemutatva az ötleteimet, hogy még azokkal se sikerült... ha érdekel bárkit, már van kész egy-kettő, írjon rám;)

Volt (ahogy láttad, újra van is) motoros farmermellényem, a hátán, a color helyén, egy stilizált ábra, és a szöveg is ugyanaz: "Memento mori!" Emlékezzetek rá, hogy meg kell halnotok! (Én ezt igyekszem úgy értelmezni, hogy ne hagyj rendetlenséget, ha lehet, haragot se magad után, mert akármelyik pillanatban kampec lehet, és nemcsak a motoron.) Különben Szent Ágoston mondása volt, aki a tipikus középkori egyházi hozzáállás hirdetője volt, mindenki bűnös, vezekelj, vegyél bűnbocsánati cédulát, mi majd elkápráztatunk a pompával, belül úgyis szét van rohadva az egész, de nem baj, mienk a hatalom, aminek a közelébe se kerülhetsz, de ha hűségesen szolgálod a világi érdekeinket, majd imádkozunk érted (két orgia között, ha lesz hozzá kedvünk). Nem is lettem pap, pedig komolyan gondolkoztam rajta egy időben.

Mi minden megfordul a fejemben mi?:heureka:És még le is írom:confused:
 
@NaNa igen, Kölnben vagyok. A föld maradt a helyén, csak az ég jött le ... Egyébként épp aznap, hogy gurultam hazafelé. 180-250mm/qm esett néhány óra leforgása alatt. A ház udvarán, ahol még júniusban laktam, fél méter magasra gyűlt a víz, a pincét ezután el lehet képzelni. Itt az új lakásnál már szerencsére nem volt ilyen. De kicsivel arrébb komoly gyalázat volt, gátszakadásokkal, komplett városnegyedek megszűnésével. A város egyébként a nyár második havában bőven több, mint fél méter/qm vizet kapott.

Hivatalos felvarróm még nincs, ez volt az első látogatásom náluk, csak egy event-plakettet hoztam, (annyi a különbség a kisfelvarróhoz képest, hogy a V szárai a nemzeti színek, és nincs chapter-jelzés) meg egy VRA-s törölközőt.

A leghatározottabban elutasítom, hogy én hordjam a felelősséget olyan dolgokért, amiket eleve rámkényszerítenek. Nem én akarok olyan használati tárgyakat, amik hamarabb elévülnek, minthogy az akku lemerül bennük, főleg nem, hogy ezek ne legyenek javíthatók. Nem én akarok olyan technológiát, ahol ki vagyok szolgáltatva az üzemeltetés terén a konszernek felé. Nem én akarok 3 évente másik autót, igaz, amikre eddig pénzt adtam, azokat sajnos hamarabb kellett többnyire pótolni, cserébe még a fiatalság vádja sem nagyon illethette őket :D (ilyen gyakran nadrágot sem veszek újat, eleve megnézem, miből van, és ha fennáll a gyanú, hogy nem bírja legalább 5 évig, esélytelen) A gerjesztett piaci igények, az esztelen, vég nélküli gazdasági növekedés szörnyetege, és a banki adósságbűnözés világában semmi ilyent nem vagyok hajlandó magamra venni. Azt pedig végképp kikérem magamnak, hogy az ő gyalázatukért én fizessek! Fizessenek azok, akik a mi bőrünkre és jövőnkre nyerészkedtek! Pont.

Igazad van @Vidék a klímaváltozás hihetetlenül összetett dolog, de volt, és van egy olyan jellemzője, ami felett nem hunyhatunk szemet: évmilliók (sőt!) óta létező dolog (ráadásul sokkal nagyobb szélsőségekkel, mint amit most tapasztalunk) emberi tevékenység nélkül is. Voltak itt már jégkorszakok és brutális felmelegedések, és pl. némi tektonikus mozgással korábban a mai Magyarország területe még szubtrópusi sekélytenger volt, sűrű szigetvilággal tarkítva. És a sarki jég alól is került már elő trópusi növényzet szénkövülete. Amit az a 30 foknál vékonyabb tengelykitérés még bőven nem indokol önmagában, csak némi tektonikával együtt.

A földtörténet során volt ennél brutálisabb mértékű CO2 koncentráció, és amikor a zöld élet elkezdte egyre gyorsabban tolni az oxigént, abba majdnem belepusztult a korabeli primitív életcsíra a bolygón. Tóra és Talmud tekintetében megvan a közös nevező, az olaj pedig nem a mi életünkben fog elfogyni. A fiam ezt már nem biztos, hogy elmondhatja magáról.
Memento Mori - Aephanemer. De nekem egyben figyelmeztető is, hogy az eddigi életem gépek mellett töltöttem műhelyekben, ideje lenne tartalmasabbá tennem. Mert különben amikor eljön a pillanat, hogy pereg az életem filmje, akkor egyetlen, rohadtul hosszú forgácsot fogok nézni. És ráadásul az is kiderült, hogy amiért húztam az evezőt, az nem kell senkinek, legalábbis nem tőlem és/vagy velem... :D Szóval, ideje lesz némi saját életre szert tennem.
 
Itt a kertben vannak megkövült trópusi kagylók, a csirkék kikapirgálják időnként őket, én meg félreteszem, mert mindig örül neki a vendég, hogy kap egy 6-8 millió éves életformának tűnő kavicsot.
No para srácok, csak a változás állandó.
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Szegecs
Olvasás
657
Hozzászólások
8
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Szegecs további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére