Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Már csak pár nap...

Reggel arra keltem fél 4-kor, hogy azt álmodtam, hogy átmentem vizsgán és mentem is motorozni Párommal. Sajnos csak álom volt, de legalább jól ébredtem, bár kicsit túl korán :)
8 fele hívtam Tibort, hogy hétágra süt a nap, ha nincs elmenős munkája, menjünk gyakorolni :) Ma Hatvanba vettük az irányt, arra még nem voltam, csak egyszer, akkor is csak megálltunk a benzinkúton, majd jöttünk is haza, mert beborult. El is kaptam egy jó kis jégesőt (akkor áztam sz*rrá és jól fel is fáztam :( ). Szóval kb. 2 órát forgolódtunk mindenfele, ez egyáltalán nem volt ismerős terep, szóval most nem volt meg az az érzés, hogy "itt 30-as tábla lesz", "itt jobb kezes utcák", "itt balra elfordul a főút", meg a szokásos betanult módszerek az ismert környezetnél. Tibor egyszer rám szólt a rádióban, hogy miért nem vettem kisebbre a jobbra kanyart. Azt hitte nem tudom bevenni :D Mondtam neki, hogy nem volt kedvem belemenni a 5x3-es víztócsába, kimaradtam ebből a buliból és láttam, hogy szemből se jönnek. Jó, ha vizsgán fordul elő ilyen, ott inkább belemegyek, nehogymár ilyenért buktassanak meg, mert nem akarom összesarazni a motort. Erre vissza szólt röhögve: "Tanuló nem pofázik!", én meg: "Igenis Uram!". Bírom Tibort. 60 éves lassan, de nagyon jó fej! :) Meg mindig mondja, hogy Ő a büdös életbe nem ülne motorra. Fél tőle :D Pedig mondtam neki, hogy leszek az oktatója, csak várja ki, hogy legyen időm letenni az oktatói vizsgát ;) Akkor legalább nem csak apám oktathatna hivatalosan motort a cégnél :D
Amúgy meg lettem dicsérve. Mentünk még ugyebár pár kört, és akkor igyekeztem megmutatni, hogy megy az a "belső íves" kanyarodás, vagy hogy mondjam. Röhögve megint bele szólt a rádióba Tibor: "Megy ez, ha akarod!", visszaszóltam: "Csak szerencsém volt!" :D Egyre jobban érzem a motort, egyre merészebben döntöm kanyarban, és egyre jobban bízok magamban is, mert eddig volt egy kis para, hogy "csak el ne dőljek", meg hasonlók. Tegnap ahogy voltam Gödöllőn, emelkedőn kellett megállni (elég hülye kereszteződés), és akkor azért bénáztam eleget indulásnál. Kicsit leblokkoltam, hogy apám mögöttem figyel, meg akkor szállt ki és ordított rám, hogy úgy menjek ki, hogy Ő is kiférjen utánam. Ezáltal ma el is mentünk Aszódon az egyik elég meredek utcára, hogy gyakoroljam ezt az emelkedőn elindulást. Simán ment, most nem izéltem, hogy húúú hogyan is kell: kuplung behúz, lábfék, kuplung engedése érzésig, picike gáz, lábfék el és indulás fel. Kb. 20-szor elgyakoroltuk, mire szólt is nekem Tibor, hogy ez miért nem ment tegnap, mert most tök jól megcsináltam. Mondom, akkor ott volt apa :D Válasz: "Mindent értek." :D
A lényeg, hogy a mai vezetésem nagyon jól sikerült, és most már tényleg érzem, hogy tutira meglesz. :) Semmi se állhat az 'A' jogosítvány és közém :) Max anya :D

További szép estét!
MSE
  • Like
Reactions: 1 person

Hozzászólások

Ügyes vagy , szorítunk Neked!
Nekem -alföldi lányként- nem mutatták meg az emelkedőn elindulást a motoros oktatáson. Három évvel később Abaújszántón találkoztam egy cumizós kereszteződéssel. Na ott élesben bénázás 5 percig (4 autóval a hátam mögött), természetesen egy órának tűnt. Majd diszkréten hátra elgurultam az autók útjából és amikor már nem bámultak, akkor sikerült.
 
Ügyi vagy, és irigyellek a mászkálásokért, én csak Dunaújvárosban vezethettem. (egyszer kivittek a 6-os útra kb. 5 km erejéig).
Emelkedőn elindulással nekem is volt egy kalandom a múltkor, de nem offolom szét a blogodat:)
 
Kíváncsi vagyok a kalandra :D Azt írsz ide , amit csak akarsz :D
Azért mentem most Hatvanba, mert Tibor mondta, hogy ne csak Gödöllőn legyek, hiszen ahogy írtam, Gödöllőt elég jól ismerem (oda járok egyetemre is), Hatvant meg egyáltalán nem. Nem érzés alapján megyek Hatvanban, hanem ténylegesen figyelnem kell a táblákat. :)
 
Tényleg, most esett le; neked lehet visszakarattyolni a rádióba? Nekem bezzeg egyirányú volt... (bár az oktató biztos örült neki, hogy végre csöndben vagyok:))

Amúgy csak annyi történt, hogy a nagybátyámék egy nagyon-nagyon meredek utcában laknak, ami ráadásul felfelé egyirányú. Nem volt nagyon idő szöszmötölni a motorral, meg aztán procc környék, szóval nem vittem túlzásba a bemelegítést, elindultam fölfelé abban a reményben, hogy majd ha fenn vagyok az út tetején, visszatolom a szivatót és nem húzom neki, hogy kényelmesen melegedhessen a motor.
Csak amit elfelejtettem (tünk): az utca tetején van egy lámpa. Hosszú kocsisor állt már a pirosnál, iszonyat meredek út, végig a fékkel meg a gázzal kellett játszanom, oda-vissza gurulva, mert a 200 kilós motort annyira azért nem tudtam megtartani. Ráadásul én mindig a jobb lábamat szoktam letenni, így csak az első fék marad ilyen esetekre, ami elég macerás, ha közben a gázt is húzod. Persze a szerencsétlenkedés közepette nem mertem a sor elejére araszolni, meg aztán ott hely sincs a kocsik elé/mellé állni (szűk utca, nagy keresztforgalom), szóval a sor végén imádkoztam, hogy még pár percig elég kitartson a combizmom.

Na, de végre zöld lett, megindult a sor, velük én is, de olyan rövid a zöld (sőt, a sárga is csak egy villanás), hogy nem jutottam át rajta, ott maradtam egyedül. Hangsúlyoznám, hogy a keresztforgalom iszonyatosan nagy, nem mertem megkockáztatni, hogy a pirosban még gyorsan átgurulok hideg motorral.

Szóval ott álltam a lejtőn, szerencsére egy fokkal már lankásabb szakaszon, de még mindig elég meredeken, és izomból tartottam a 200 kilós, magas drágaságomat... és mint kiderült, ebben az utcában szokatlanul hosszú a piros. Nem túlzok: ezidő alatt mondjuk simán elszívhattam volna egy cigit, ha dohányoznék!

Nézzük az előnyeit: bemelegedett a motor.
Szóval azt hiszem, eleget gyakoroltam a lejtőn ácsorgást és elindulást.
 
Ami nekem van füles, olyan hogy egy fülbe való és kicsit lejjebb van egy kis mikrofon gombbal ellátva, ha megnyomom, akkor elvileg hallhatnak, bár nem olyan jól, mert ez már a nyakamnál van, a számat ugyebár meg a bukó takarja, szóval ordítok, hogy értsenek :D bal kézzel simán megtudom nyomni, de amúgy most fordult először elő, hogy beszéltem én is, mert nekem halál az a két óra kuss. De inkább két kézzel fogom a kormányt, mint eggyel :)
Amin én gyakoroltam az is rohadt meredek (télen tuti nem mész fel kocsival, illetve semmivel sem), és egyirányú de viszont nem forgalmas részen van (lakóövezet), így én kényelmesen tudtam ott gyakorolni. Viszont, amit elmondtál, az szörnyű lehetett :D Én is jobb lábas vagyok inkább, szóval mikor még rutinon mondták nekem, hogy emelkedőn hogy is kell indulni, kínkeserves volt az elején, főleg mert valamiért jobban szeretem az első féket használni, mint a hátsót :D Az én oktatómotorom szerencsére szerintem max. 150 kg, de ez is nehéz nekem. Azt hiszem maradok a kényelmes choppereknél! Arról nem csak lábujjhegyen ér le a lábam XD
 
Visszakarattyolás nekem se volt az oktatónál, meg a lejtőn fel meg lefele való megállás is élesben volt először. A rutinpályán, vizsga közben, mert lejtett.... :D
 
Nekünk még csak a vizsgán vót rá dió :D Oktatói utasíttás őrűtt kormánykerékaszélvédőnkinyomós dudálás... sose felejtem ee, eccer csinyáátam gyakorlásná valamit, ami hátturú életveszélyesnek tűnt. Amikó ledudáát a Gyula bácsi a parkulóba minket, úgy vágta be a Skoda (igen, 120L) ajtaját, hogy ötöt lengett jobbra-balra szöröncsétlen cseh csoda, és ez még csak a kezdet vót, úgy eekezdett üvőtteni, hogy mindenki hátrafordút a uccán...:elpirul2::fujj
 
Szóvaa sz@rt a tarisznyába a vizsgáhó, legyé ügyes! Motorozzá sokat balesetmentessen! :love:
 
vidék;bt24115 írta:
Nekünk még csak a vizsgán vót rá dió :D Oktatói utasíttás őrűtt kormánykerékaszélvédőnkinyomós dudálás... sose felejtem ee, eccer csinyáátam gyakorlásná valamit, ami hátturú életveszélyesnek tűnt. Amikó ledudáát a Gyula bácsi a parkulóba minket, úgy vágta be a Skoda (igen, 120L) ajtaját, hogy ötöt lengett jobbra-balra szöröncsétlen cseh csoda, és ez még csak a kezdet vót, úgy eekezdett üvőtteni, hogy mindenki hátrafordút a uccán...:elpirul2::fujj

Nekem a vizsga után az oktató amikor kiszállt a kocsiból (úgy, hogy a vizsgabiztos ne lássa) válogatott fenyegetéseket üvöltött némán (azaz tátogott), mert visszafelé nem adtam meg az elsőbbséget a szembejövőnek.. de hát tehetek én róla, hogy totojázott az út közepén?
 
Emelkedőn indulás érdekel engem is! Csak mert szívesen mennék majd motorral suliba, de egyrészt a jászberényi elkerülőre egy irdatlan "hegy" tetejéről kell fordulni, (Igaz ott csak elsőbbségadás van, és általában a kutya se jön, szóval az nem is akkor gáz.) a másik meg Miskolcon az a kereszteződés, amin ha egyenesen megyek még picit aztán balra, akkor a suliban vagyok, ha balra, akkor tapolcán, ha jobbra, a rokonomnál. Na ott emelkedő is van, meg lámpa is. Kérdeztem haveromat, hogy motorral hogy a fenébe kell kézifékes indulót csinálni, de kinevetett... Meg kell tartani a 160 kilót? A 47 kilómmal?
 
macs;bt24118 írta:
Emelkedőn indulás érdekel engem is! Csak mert szívesen mennék majd motorral suliba, de egyrészt a jászberényi elkerülőre egy irdatlan "hegy" tetejéről kell fordulni, (Igaz ott csak elsőbbségadás van, és általában a kutya se jön, szóval az nem is akkor gáz.) a másik meg Miskolcon az a kereszteződés, amin ha egyenesen megyek még picit aztán balra, akkor a suliban vagyok, ha balra, akkor tapolcán, ha jobbra, a rokonomnál. Na ott emelkedő is van, meg lámpa is. Kérdeztem haveromat, hogy motorral hogy a fenébe kell kézifékes indulót csinálni, de kinevetett... Meg kell tartani a 160 kilót? A 47 kilómmal?

Nem :)
Motor 1-esbe tesz, jobb láb hátsó fékre tapos (=kézifék az autóban), bal láb letámaszt, két kéz kuplungot csúsztat az indulásig - nekem így szokott sikerülni. Induláskor (mint az autóban a kéziféket) fokozatosan engedem fel a hátsó féket.
Nekem speciel erről soha senki nem beszélt, élesben, 1,5 másodperc alatt kellett rájönnöm, mielőtt visszagurulok, vagy eldőlök... könnyen megálltam a röhögést :)
 
Mindent ertek csak egyet nem.Ha nyomom a labfeket hogy fogom sebessegbe rakni a motort?Mert ugye ha egy keresztezödesnel ahol lampa van csak nem allok percekig behuzott kuplungal.Na mindegy mindenki maskep csinalja:D
 
Megállsz, behúzod az első féket, jobb láb lenn, ballal egyesbe teszed (még mindig behúzva a kuplung és az első fék), bal láb le, jobb láb a fékre, első féket elengeded és érzésig engedsz a kuplungból. Mint egy autónál. :)
 
De miert kell komplikalni?Megallsz elsö fek behuzva marad zöld beteszed sebessegbe mindeközben huzod az elsö feket es a többi mar ugyanugy megy .Miert kell az uton szteppelni?
 
Én azért komplikálom túl, mert nő vagyok, nem ér le úgy a lábam, nem vagyok olyan erős, és általában minden autós a seggembe jön és nincs kedvem rágurulni :)
 
Tudom, csak nem tudok olyan gyors lenni, hogy induláskor fékelengedéskor rögtön gázt húzzak és/illetve össze tudjam hangolni a kuplunggal :) még csak most tanulom :) később lehet fog már úgy menni, ahogy Te mondod :)
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
ekime6
Olvasás
76
Hozzászólások
66
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

ekime6 további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére