Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Kawasaki ER-5 használtpiaci ismertető

Az ER-5 egy kimondottan fordulékony, kellően motorizált belépő jármű, ami iránt a gyakorlatlanoknak , rövidlábúaknak is hamar bizalmuk támad. A használtpiacon minden évjárata visszafojtva is nagy számban elérhető


motocikl-kawasaki-er-5-obzor-tehnicheskie-harakteristiki-i-otzivi.jpg


Az 1996 végén bemutatott Kawasaki ER-5 közvetlen konkurrense az igen hasonló koncepciók mentén született sorkettes Suzuki GS500/E, amihez képest kissé erősebb, agilisebb hajtómű az előnye. Az ER-5 célpiaca mindenekelőtt a kezdők; rengetegen szerezték meg az elmúlt években ezen pofás Kawasaki nyergében a jogosítványukat. Az olyan szempontok, mint az egyenes üléspozíció, alacsony ülés, áttekinthető fenntartási és alacsony beszerzési árak okán könnyedén kerül számításba a költségtudatos, érettebben gondolkodó, ám kevés gyakorlattal rendelkező újrakezdőknél is.

A Kawa országúton kimondottan kezesnek és fordulékonynak bizonyul, kiválóan húz - hamar hozzátéve, hogy még a fojtott, 34 lovas verzió is megfutja a 152-t - és elegendő helyet kínál két személynek is a hosszú, hátrafelé keskenyedő ülésen. Ám teljes terheléssel a csillapítás hamar eléri a határait, itt megéri a befektetés némi erősebb rugóstagok beszerzése terén a kényelem érdekében

A '98-as évjárattól az ER-5 felszereltségéhez tartozik az üzemanyagszintjelző, erősített hátsó vázszerkezet - annak fontos, aki szeretne koffereket szerelni rá, és komolyabban megpakolni - valamint állítható fék- és kuplungkar, 2001-től átdolgozott tank (17l a korábbi 16 helyett), kényelmesebb ülés, és keskenyebb farrész. A jól forgatható kéthengerest a korabeli GPZ500 S-től örökölte; más modellekben is határozottan hosszú életűnek bizonyult, így nagyon valószínű, hogy másod-, harmadkézből is még sokáig kifogástalanul fog működni.

Vásárláskor alaposan vizsgáljuk meg a kipufogócsonk-könyök környékét, a vízhűtőt (a felfröccsenő víz, sár, kavicsfelverődés, rozsda fenyegeti), és a magányos első féktárcsát, ami a fékkaron határozott akaratnyilvánítást követel meg tőlünk, azonban erősebb igénybevételnél erősen melegszik, és valószínűleg épp elkopott (vetemedett, barázdás) mostanra. A "használati motorok", mint egy ER-5 is igen gyakran egész éven át mindennapi használatban vannak, mint igázó járművek, ami nem ritkán jelentősebb használati nyomokat és mérsékeltebb karbantartást/ápolást előjelez. Ennek ellenőrzéséhez érdemes benézni az oldaldekni mögé, ahol a tartós téli és esős utak hatása erősen látszik az elektromos csatlakozások fémfelületein
  • Like
Reactions: 2 emberek

Hozzászólások

Egyszer mentem egy GS500-al, annak is hasonló használttünetei voltak. Viszont az egyetlen vas, ami eddig a kezemben volt, amin semmit nem változtatnék, és ez nálam tudjátok, mekkora szó;)ER5öt még nem próbáltam
 
Réges- régen én ER5-tel szereztem meg a nagymotor (A korlátlan) jogsimat. Jelenleg ezzel a típussal márcsak A2 jogsi szerezhető meg.
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Szegecs
Olvasás
1,759
Hozzászólások
4
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Szegecs további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére