Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Használt motorok 2000 euróig

Az alábbi fordítás alapja kerek 4 éves, 2017 március 2-án jelent meg
(legközelebb csekkolom a terjedelmet, mielőtt nekiállok... :D ) A dőlt betűs megjegyzések az én kiegészítéseim, a képek az első kivételével a google találatok közül vannak az illusztráció kedvéért befűzve. A kis GN az egyetlen kép az eredeti írásban is.

Maximum 2000 euróba kerülhet, amit a MOTORRAD használt-nagybácsijai ezúttal nagyító alá vesznek. A négyek a helyszínen vizsgáltak meg csábító ajánlatokat - a mini softchoppertől a jól telepakolt 1200-as súlyos brummogókig

Motort vezetni még soha nem volt ilyen olcsó, mint manapság! Aki ezen merésznek tűnő állításra bizonyítékot keres, az a vége felől vizsgálja először a lovat! Konkrétan: a járulékos költségekkel. Kezdjük először is a vezető felszerelésével. Már 6-800 euró közt elérhető a teljes csomag egészen rendes minőségben, úgymint sisak, (textil-) kombi, kesztyű, csizma.

Folytassuk a biztosítással. Még a vérgőzösebb kezdőknek is ritkán kell a kötelezőre egy középkategóriás motor esetén 200 euró éves díjnál többet kipengetni. Gépjárműadó? Még mindig a nevetségesen alacsony, 30 évvel ezelőtti szinten, egy 600-as gépé éves szinten 44 euró (ez azóta sem változott, minden megkezdett 25 ccm hengertérfogat után számítják a kb 1,60 körüli összeget)

Elérkezünk a legfőbb kiadási tételhez, magához a motorhoz. Az ember veszi a fáradságot, és rákeres az idevágó oladalakon a motorokra 1000-2000 euró közt. Mondjuk olyan szűrőkkel, hogy " 35 le-től", vagy "60000 km-ig". Csak a vezérbika mobile.de oldal 2100 feletti találatot dob fel. (a fordításkor a két szűrő együttes használata esetén is 1252 hirdetés jelent meg) KÉTEZEREGYSZÁZ! Hogyan? Még soha ekkora motorkerékpár állomány nem volt, mint manapság, kerek 4 millió motorizált kétkerekű áll a német garázsokban és hátsó udvarokban. Azonban maguk a motorosok sem voltak még soha olyan (átlagosan) fizetőképesek és olyan öregek, mint ma, ami az eladások (új gép beszerzése, hobbyelhagyás) jellemző okaira komolyan kihat. Röviden: a kínálat a a valóban olcsó és emellett gyakran valóban jó állapotú motorok piacán még sosem volt ennyire kiterjedt, mint ma. Akinek már megvan a jogosítványa -és pontosan ez a nagy kivétel az olcsóságszabályból - bőséges piacon válogathat.


Biebricher nagybácsi tanácsai
Jó állapot, követhető futásteljesítmény, és barátságos kereskedő voltak a meghatározó tényezők az alábbi eseteknek. A kis Suzuki a kis költségvetésű játékos vezethetőség példánya, a sokoldalú Aprilia pedig az olasz életérzést adja gyengébb minőségű utakon is.

Biebricher nagybácsi:

"H az asszonynak, vagy a lányomnak keresnék motort, a Suzuki volna az elsődleges választásom. Nem csak, mert jól karbantartott, és olcsó, hanem mert az önsúlya a vezetést annyira egyszerűvé teszi. Az Aprilia egy teljes értékű mindenes bike, meggyőzően mutatva, hova is fejlődött korábban már az egyhengeres kultúra."


image-169FullWidth-32529424-1407059.jpg


Suzuki GN250

Régi szerelem nem rozsdásodik: amikor csak lehet, visszatérek első otthonomba, a Ruhr-vidékre, ahol az ódon sörözők, barátságos-nyers emberek teremnek. Ezúttal egy portré kedvéért a BMW-tuner Manuel Galkussal Castrop-Rauxelből, az Industriestraße 8 szám alatt. Manuel a környék tuning és szerviz titkos tippje. Vállakozása, az MGM tagja az MKM (Martin Knasiak Motorräder) cégcsoportnak. Sajnos Martin 2015-ben meghalt, most az özvegye, Beate foglalkozik szakavatott módon az alkalmazottakkal és a motorokkal. Az MKM nem csak kiválóan karbantartott és ápolt használt és oldtimer kétkerekűeket tart a kínálatban, de Manuel MGM-je által tuningot, átépítést, restaurálást, műszaki vizsgát,, szervizszolgáltatást, járműszállítást, és még sok minden mást. Ha már itt vagyok, rákérdezek, akad-e bringájuk 2000 euró alatt. Beate főnökasszony megkéri Dennist, az egyik eladót, mutassa be számomra a legolcsóbb lovat az istállóból: egy Suzuki GN 250, nagyon szépen megőrizve és jól karbantartva, kívánságra friss műszakival, 1100 euróért. "A Suzi nagyon jól megy", mondja Dennis. "Minden kifogástalanul működik, könnyű, kezes, kinyírhatatlan, kényelmes, és a 74 cm ülésmagasság kiváló kezdőknek, hölgyeknek egyaránt. És a 18 lóerejével nem is olyan lusta."

aprilia_pegaso_650_98_1999_s_stickers-550x550.jpg



Aprilia Pegaso 650

Lényegesen izmosabb a következő mintapéldány, amit később, második hazámban, Rheinlandban fedezek fel: a Pegaso 650 Rotax egyhengerese 49 lóerőt mutat fel, és a Vogelsanger Strasse 350 alatt található, Kölnben (szinte a szomszédom, az utca ugyanaz, gyalog 15 perc kb :D) Kölnben található a dóm, ám Peter "Pidder" Kaup cégének formájában egy további katedrális is fellelhető: a használt motoroké, alkatrészeké, kiegészítőké. Az üzlet egyedülálló: autentikusabb légkör és alaposabb tudás ritkán lehetséges. (ezt csak megerősíteni tudom: irgalmatlan méretű, kétszintes csarnok, a földszint szinte az átjárhatóság rovására menőleg zsúfolva motorokkal az 1929-es Simson Suhltól kezdve a kétezres évek nakedjevel és cruisereivel bezárólag. a felsőbb részek irgalmatlan méretű raktárkészletet sejtetnek, és nem nagyon tudsz olyannal odamenni, amire nemet mondanának... Olyanoknak, mint Vidék, garantáltan maga a Kánaán, ha nem kapnak infarktust még az udvarra kiállított vasak közt, mert mindig van meglepetés... :D )
Pidder rögtön kávéval kínál, aztán már jön is egy ügyfél: "Lámpacsatlakozót egy 76-os CX 500-hoz" Pidder eltűnik a raktárban, és egy perc múlva már hozza is. Hihetetlen, alkatrészek ezrei a fejében vannak. "Az Aprilia egy szép motor, jól adja az olasz érzést, de nem igazán autópályára való", így a mester. 1950-ért már a tiéd is, még kap egy inspekciót és egy friss műszakit." Aki gyakrabban autópályára kényszerül, annak Pidder mindig tud könnyű kéthengereseket ajánlani a Kawasaki ER-5 formájában (most is áll nála éppen egy eladó) Én azonban egyértelműen az Aprilia miatt vagyok itt. Mégis, nem igazán tudom megakadályozni, hogy Kaup használtjainak mérhetetlen kincsesládájába belevesszek ... Gyengülő koncentráció vagy járulékos károsodás?...



Dentges bácsi tippjei

döbbenetesen alacsony futásteljesítmény és jó állapot - mindegyik jármű bőven hatjegyű értéket futhat még megfelelő karbantartás mellett. A következő évekre ezeket kéne jelentse: Magas használati érték és vezetési élmény, alacsony fenntartási költségekkel.

"Hihetetlenül nehéz választani közülük. Árban és műszakilag nagyon hasonló színvonalon vannak. A kereskedő nagyobb biztonságot ad (kötelező egy év jótállás a belföldi piacra), ellenben a Suzuki újabb. A Honda azonban már több, mint 20 éve rám talált, így én inkább azt választanám, mint menetdinamikailag vonzóbb gépet

640x480.jpg



Suzuki GSX 600 F

"A zöld megint szinte már pornó", fintorog Christoph Winkelmann kereskedő, miközben betolja a kiáltóan feltűnő Suzuki GSX 600 F-et a csarnok elé. Igazat kell adnom neki, pontosan ezen okból jöttem én is megnézni a hirdetés tárgyát. Természetesen az internetes pornóképek világát férfiember csak hallomásból ismeri, ám úgy tűnik, működik a dolog: valami megmozdul benned - és klikk! A pörgős Suzuki ugyan 1990-ben még nem tudott megmozgatni, mostanra azonban bizonyítottan tartós partnerról van szó, nem valami hisztis fitnesslibáról, aki folyamatosan csak követelőzik (hölgyeim, ez nem valami indokolatlan sovinizmus, a német nyelvben a motorok nőnemű besorolást-ragozást kapnak). A GSX 600 F a facelift óta (AJ, 1998-tól) és a vérszegénynek tűnő 78 lóerő okán méltatlanul alul vannak értékelve. Mint földhözragadt, de még nem unalmas túramotorok. Pedig földhözragadtak inkább az emberek ezen a vidéken. Christop, szakmája szerint lakatos, ugyanannyi ideje ruhr-vidéki, mint japán négyhenger-fan. Ezek közt botrányosan jól kiismeri magát. Ő az "inkább egy egyszerű, nagy, fűtetlen járműszín kicsi műhellyel, mint nagy bemutatható kiállítóterem" koncepció mentén építkezik, csak tisztán és karbantartott gépeket vásárol fel, csak fair árakon. A méregzöld GSX 600 F 2011-ig szolgált első gazdájánál, és tett meg csak 7750 km-t (mindig elgondolkodok rajta, hogy az most átfordult egyszer, vagy minek az ilyennek motor?...) aztán láthatóan jól molyirtóba került... A második tulajdonos, egy nő a kis Suzit tanulómotornak használta, innen az egyetlen látható karc. Ezt leszámítva az egész, ahogy van, picobello. "Ezzel a géppel az ember legalább egy teljes szezont gond nélkül letudhat, anélkül, hogy bárhol is hozzá kelljen nyúlni", állítja a kereskedő. És én kételkedés nélkül hiszek neki.


image-169Inline-446607ef-1415259.jpg


Honda CBR 600 F


A másik, privát eladónál Hagenben, Nadinnél szintén jó előérzetem volt. Újépítésű családi ház, rendezett garázs, igazolt járműelőélet, amiért a Hondának mennie kell: friss családi örömök, jelenleg nem marad idő a motorozásra. A Hondát a férje lőtte 3 évvel korábban igen jó áron, szintén magánszemélytől, bár a hosszú állástól előállt pár drága hibát ő is benézte. Így a motoron cserélni kellett a belül korrodált üzemanyagtankot, ami nem volt olcsó. Most azonban a keveset használt gép csúcsformájában elérhető. A gumikat leszámítva, DOT 2002 és 2004. Bár a profilmélység bőven elegendő lenne, annyira ki vannak keményedve már, hogy cserére szorulnak. Ezek után azonban, a megfelelő modern gumikkal a korosodó Honda a 100 lóerejével és a sportosan állítható futóművével ugyanúgy elképeszt majd a menetdinamikájával, mit újonnan, 20 évvel ezelőtt. Ár: 2000 euró? Na igen, irányár, alkuképes.



Herder bácsi tippjei

Végre valami változatosság, nem csak az az unalmas kétszelepesboxer-retro-egyhangúság: Ezzel a Kawasaki VN 750-nel a bátrabb oldschool-fanok nagyon jól ki fognak jönni. Aki ezzel szemben rengeteg túrázásra alkalmas nyomatékot szeretne kevés pénzért, ajánlott neki lecsekkolni alaposabban a ZRX 1200 S egy példányát.

Herder bácsi: Valószínüleg a régi, rojtos bőrkabátod már nem passzol rád, és a zsinóros bőrnadrág is várhatóan brutál szűk lesz. Nem számít, a VN-nel, mint akár harmadik motorral is könnyedén bemutathatod, melyik trend hírmondója vagy valójában. És ha a kilométerek felemésztése a feladat, itt a ZRX tesz jó szolgálatot - kitart a következő 100 000 km-en is.



Zj2NIC2ijLrWzwGFJbLJLjc3Ab2l8nlAfLVaExuPPvhocyGrgDa6TqwhBa5GcmMm0zHhd_aZUKCMVYtyPnNNYlA-Tb1sCeiqIUpOYRI9yMpPNd677Oz-4cWM


Kawasaki VN 750

Kerek 30 évvel ezelőtt élte fénykorát: rusnya softchopper Japánból, aminél még teljesen mindegy volt, hogy a belepakolt motor az alap chopper-elgondoláshoz passzol-e egyáltalán. Fontos, hogy volt magas kormány, csepptank, sissybar , vágott kipufogó, masszív hátsó kerék, és rengeteg króm. A Kawasaki VN 750, ami már 2016 februárja óta várja új tulajdonosát a KTM és Suzuki márkakereskedő HJM Motorradtuningnál, tipikus mintapéldánya ennek a mai szemmel nézve nevetséges műfajnak. A négyszelepes, műszakilag igen körülményes ,vizes vékettő inkább egy sportmotorba, mint chopperbe való, mivel szívesebben pörög, mint tol. A műszaki overkillhez jól illik a rendesen túlpakolt fedélzet. Valamelyik előző tulaj talált még helyet kiegészítőknek, és rámolt fel kiegészítő fényszórókat, markolatfűtést, "sportszélvédőt", USB-portot, és egy üléstámla magasítást. Ezen kis ékszer szerviztörténete azonban tökéletesen nyomon követhető. Az utolsó tulajdonosa (1953-as születésű) az 50 ló teljesítményű VN 750-et egy inkább túraalkalmas R1150 R-ért hagyta itt beszámításban, a Kawa azonban ezt megelőzően is a HJM ügyfélkörébe tartozott. Tisztességes, messzemenőkig gyári állapot, nincsenek összevárt szervizigények, jó állapotú gumik - a merészebb időutazóknak több jó okot is ad, hogy felhívják érte a HJM kereskedőét a VN 750 miatt





Kawasaki%20ZRX1200%20%2011.jpg




Kawasaki ZRX 1200




A motorkerékpárkereskedő őskövület Dietrich Wundramnál a Bergmann és fiai-tól Bremervördében azok a big-bike fanok bátran bejelentkezhetnek, akik régóta meresztik a szemüket egy Kawasaki ZRX 1200 után, aminek újonnan 2001-2007 közt 3 változatban árult (csupasz alapmodell, R - mini fejidom, S részben burkolt (ezutóbbi fordítása nem garantáltan helyes...) ) 120 lovas méretes példányai abban az időben túl drágának bizonyultak. (némely német újságírókat szívesen vetném alá kínzásnak, egy ilyen mondatot az ő nyelvtanukkal papírra vetni...)
Ebben a ZRX-ben szokatlanul sok kilométer van, ami megmagyarázza az 1000-2500 euró árkülönbözetet, amit az átlagos árfekvéstől lefelé mutat. Azonban, ha az ember már elég ideje morog a rengeteg hosszú állásból fakadó járműkárok miatt, ez a bivalyerős sornégyes nagyon jó példa arra, hogy az embernek nem kell okvetlenül félnie a tachoállás másik végletétől.. Alapelvárás legyen egy ilyen hosszútávfutónál hogy eddig gondosan karbantartották, mint például ennél a példánynál is. A majd 115 000 futott km nyomai így harmadkézből is nehezen észrevehetőek. A maradék már inkább a "patina" kategóriába esik.


[...]
És az utolsó kettőt, a Trophy 1200-at és a GSX 1100 G-t időhiány okán elszabotálom, ha lenne rá igény, később befejezem.
  • Like
Reactions: 1 person

Hozzászólások

Nincsenek megjelenítendő megjegyzések.

Blogbejegyzés információ

Szerző
Szegecs
Olvasás
948
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Szegecs további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére