Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Szervíz.

Minden évben sokászos szer...vizelés:D,csak most sokkal több mindent kellett csinálni és cserélni.Pár hasznos információ azoknak akik hasonlóan bele fognak ebbe esni.Hátha talál valami hasznos ötletet aki még olyan csíra mint én az új technika terén:D

Szokásos módon kezdődik minden,bemész a szakmoltba motorodhoz mérten és kéred a következőket árlistában.Meg ne vedd ott,mert drága.Gyertya ,olajszűrő ,levegőszűrő,fékek stb.Rögtön kapsz egy árat és mellette a cikszámokat.
Irány haza és utána jársz az áraknak,megdöbbentő kb a fele.
Mivel elég jó kutató munkát végeztem,így érdemes gyertya cserénél rögtön iridium és platina gyertyákat nézni ngk-t,minden gyertya mellett fel van tüntetve melyik motor típushoz jó.Drágább mint a hagyományos de többet is bírnak. pld az enyémhez csak iridiumosat lehet berakni;)
http://bolthely.hu/generalspeed/id/00899_Ngk_gyujtogyertya_kereso__

Láncokból D.I.D japán láncokat.JT lánckereket vettem,meg igen jó minőség.Még a csehek gyártják most CZ-t és igen jó híreket mondanak róla.
Lánccserénél ugyan úgy megtudod nézni hány szemes láncot kell felrakjál.És milyen fogaskerék kell hozzá előre.Nem kell megvenni a gyári szettet,kb feléből kijön.És a hátsó lánckerék nem kopik olyan mértékben sosem mint az első.
http://bolthely.hu/generalspeed/fokat/4aa11cae1cxx6_D_I_D_Lancok

Érdemes utána járni több helyen,mert már vannak ujjak és azok X gyűrűvel jönnek ki ugyan abban az árban mint az O gyűrűs láncok.

Olajak.Tavaly valvolint használtam,nem vált be letapadt folyton a váltó.Érdemes beruházni a jó olajba hogy ne egye meg a kuplungodat.
Az idén megpróbálom a motorex-et.

Az olajshop-on ilyen árak vannak:
Mobil: 4T 10w-40 1L/ 2640.-
Midland:(Svájci olaj mint a Motorex) 10w-40 1L/ 1530.-
Repsol: 10w-40 MotoRacing 1L/ 2520.-
4L/ 9450.-
10w-50 MotoRacing 1L/ 2520.-
4L/ 9450.-

Motorex: 10w-50 Synt Power 1L/ 3272.-
4L/ 13350.-
10w-50 Cross Power 1L/ 3512.-

Austroil: Bike TPS 10w-40 1L/ 1570.-
5L/ 7080.-
Bike TPS 10w-50 1L/ 1665.-
5L/ 7105.-

Liqui Moly:(Német olaj nem rossz használtam már) 10w-40 Racing 1L/ 1865.-
5L/ 8150.-
10w-50 Racing 1L/ 2455.-
5L/ 11712.-

A szűrőket,betudják az autós boltok azonosítani ,sokkal jobban kijössz ha nem a márkakereskedőtől veszed.
A gumikról csak annyit,hogy aki túrázik de kergeti és a kecskéjét ,most már egyre több gumi gyártó cég csinál két componensű gumikat ami nem kopik olyan hamar de viszont jó a tapadása kanyarodásnál.Mert a széleken puhább a gumi.Míg középen a kopó felületen keményebb a keverék.Én maradok a michelinnél,de legalább annyira jók más márkák is.Csak michelin tapasztalataim vannak.Persze akik pályáznak azok vágott szlik gumikkal mennek.Sokan használják kint utcai forgalomba is.Csak ne essen az eső:D
És persze van még egy csomó okosság,amit még el kell végezni a kecskén,de az majd máskor:cool:

Hozzászólások

A motoromban vezérműlánc csere lesz esedékes az idény végén,akkor kábé lesz benne 90.000 km. Úgy tudom,a vezérműlánc végtelenített.Na most hallottam olyat is,hogy lehet ezt a cserét nem végtelenített vezérműlánccal is megoldani.Nekem ez nem tetszik,vagy csak nem jó a paraszti észjárásom,de én nem hiszem,hogy jó ötlet szegecselni a vezérműláncot,hanem valóban a végtelenítettet kell használni.Mert ugye ha az elenged az illesztésnél,akkor nagyon sokba kerül majd a leves.Persze a végtelenítettet is valahogy csak összeszegecselik végeredményben.....Nos akkor,melyik a helyes módja ennek a műveletnek? Valaki?
 
Hát szerintem ez attól függ, hogy a hengerek között megy-e a lánc vagy a főtengely végén!
Mert ha a hengerek között akkor még a dugót is ki kell szedni a hengerből ha végtelenített a lánc!
 
Igen,ezt szerettem volna elkerülni,mivel a hengerek közt megy a lánc.... pont ez a dilemmám,szétkapni a hengereket,dugattyúkat,és betenni a végtelenített vezérműláncot,vagy szegecselni a vezérműláncot....
 
V
Zöld Piszok;bt12269 írta:
Hát szerintem ez attól függ, hogy a hengerek között megy-e a lánc vagy a főtengely végén!
Mert ha a hengerek között akkor még a dugót is ki kell szedni a hengerből ha végtelenített a lánc!

Csak sajnos nem túl sok motorban megy a főtengely végén...:( Amúgy nem feltétlenül kell kifűzni a dugattyúkat, meg lehet oldani úgy is, hogy olajat leereszteni, kivenni a vázból a blokkot, kibontani a vezérműtengely(eke)t, utána fejreállítani a blokkot, levenni az alsó blokkfelet, szétcsavarozni a hajtókarokat, láncostul kivenni a főtengelyt, ráfűzni az új láncot, aztán összerakni.
Namost... a vezérműlánc szerintem nem kap akkora terhelést, hogy annyira veszélyes legyen szétpréselni, befűzni a régivel, aztán újra összenyomni, vagy esetleg a hozzá való nittelő szemmel összerakni. Szerelés szempontjából meg mindenképpen kisebb szívás, mint a fél blokkot szétszedni-összerakni a cseréhez.
Persze, nyilván, a szerelési könyvek szerint haladva, a teljes, atomokra bontás lenne a korrekt eljárás. Viszont, nem tudom, mi a jobb, eltérni a kőbe vésett irodalomtól, vagy megbontani jónéhány 10ezer km alatt összekopott, és amúgy jól működő egységeket. SzaCsa? Te mit mondasz?
 
Köszönöm a véleményeket,valóban nem szeretném megbontani a blokkot komolyabban.....
 
... igen ... meg ... tényleg ... meg ... nahát ... meg ... mittomén ... :heureka:
... szerintem menjünk motorozni ! :D
 
Z
sp1szacsa;bt12250 írta:
Monnyuk azt, hogy én látom a másik oldalt is....
De felvetődik néhány kérdés bennem....

Megveszed az olajat, hova teszed a fáradt olajat?
A leeresztő csavart hogyan húzod meg, ha nincs szerszámod, ha túlhúzod kitéped a menetet, ha nem húzod meg eléggé akkor is baj van, ha kilazul...

A szűrönek a menete jó és olcsó mert autós, de a biztosági szelep hamarabb old el és akkor, hogy van olajnyomásod a vezműtengelynél?

A láncot, hogy nitteled össze? És ha ki van kicsit kopva a hátsó lánckerék fogmodulja egy kicsit az szerinted nem nyújtja meg az új láncot, mert szerintem olyan mintha a mosdatlan lábra húznál tiszta zoknit, nem beszélve arról, hogy míg egy új készlet szándékosan nem gyári szettről beszélek az kb 20 30 e kmert megy a félmegoldások mennyit? Jah és van előírás hány lóerőig alkalmazhatsz egy láncot, de egy 100 lovas motorhoz tehetsz 40 lóig ajánlott láncot csak semmit sem fog érni, de ugyan úgy rámegy csak épp a szakítószilárdsága jóval gyengébb viszont nagyon olcsó is lesz és nagyon hamar meg is nyúlik pont ezért...
(hova teszed az olajos vashulladékot?)

A gyertyát milyen nyomatékkulcsal húzod le?
Ha kiúzod a menetet akkor kicsit zsebbe nyúlós lesz ami neked költség, ha kilövi mert nem húzod meg az sem kissebb baj...

És annak a levegőszűrőnek van e olyan légáteresztő képessége mint ami neked kell? Mert ha nincs a karterból is felveszi a levegőt a 4 ütemű az olajjal együtt...

nem kérek rá választ.... csak kicsit gondolkodjatok...

Viszont kell olyan szervízt keresni aki az olajcseréért és a lánc cseréért nem kér munkadíjjat mert van elég haszna az olajon és az alkatrészeken.
Van ilyen csak érdeklődni kell...
van olaj leeresztéshez tartályom,olaj leereszt,új olaj betölt,a régi olajat beleönt az üres flakonokba és uzsgyi velük a benzinkútra.Aki olyan kretén,hogy nem tud meghúzni jól egy leeresztő csavart meg egy gyertyát az ne is kezdjen bele!Czetka o-gyűrüssel meg jt lánckerekekkel kb.30-35ezret lehet haladni és drz-re kijön 22papírból,mégse 55rugó mint agyári szett.A lánc nitteléshez lehet venni célszerszámot kb 10-12ezerért,ha megvan már enni nem kér.Nembeszélve arról,hogy a szervizekben is halandó,gyarló emberek dolgoznak,ha szerencséd van, van valahol csókod és nem húznak le,hát tömören ennyi.Ha van egy kicsi műszaki érzéke az embernek,akkor a kötelező szervizek végrehajtása nem nagy ördöngősség.
 
Yama750;bt12274 írta:
Ne szőküljél Bonca! :D



... hagyjad, Szacsa olajcserénél megkérdezte, hogy mikor néztem meg mennyi olaj van a motoromban ... bamba liba kivitel : kihez beszélsz ? Én azt se tudom hol hordja Juci az olaját. Kocsim motoroján van egy kéz egy piros karikában áthúzva. Ezt értem. Nekem rajzolták oda. Nahát. Jogos a feltételezés, hogy mivel egy márka, valami ilyesmi lehet a motoron is. És nem szeretek semmit elrontani, márpedig az én műszaki ismerethiányommal maximum tönkretenni tudnám. Tehát nagyon okosan felhívok valakit, ha valami furcsát észlelek. Jobb is így, nem is volt még semmi baj a járgányaimmal. :cool::rago::maszkos2:
 
Z
tt100;bt12268 írta:
A motoromban vezérműlánc csere lesz esedékes az idény végén,akkor kábé lesz benne 90.000 km. Úgy tudom,a vezérműlánc végtelenített.Na most hallottam olyat is,hogy lehet ezt a cserét nem végtelenített vezérműlánccal is megoldani.Nekem ez nem tetszik,vagy csak nem jó a paraszti észjárásom,de én nem hiszem,hogy jó ötlet szegecselni a vezérműláncot,hanem valóban a végtelenítettet kell használni.Mert ugye ha az elenged az illesztésnél,akkor nagyon sokba kerül majd a leves.Persze a végtelenítettet is valahogy csak összeszegecselik végeredményben.....Nos akkor,melyik a helyes módja ennek a műveletnek? Valaki?
simán össze lehet nittelni a vezláncot,a szervízben sem húzzák ezért szétt a blokkot.
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
bupu
Olvasás
978
Hozzászólások
66
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

bupu további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére