Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

ez-az

Itt a jó idő,a jó kedv igaz elmarad,illetve átlagos,átlagosan szar.Szóval minden hülye előkerül,köztük én is,és romboljuk a közlekedési morált:DKicsit túlértékeltem magam a sportmotor vezetői képességem terén,lenne is pár kérdésem.1,Mi az anyáért akar a motor elszállni alólam kanyarban a motor???Nézzük 100°-os kanyar,kb. 90 km/h,ahogy a térdem közelít az aszfalthoz,egyszerüen a motor megremeg a hátulja elmenne túrázni ellenkező irányban,én meg csak lesek,hogy épp nem megyek a tulsó árokba...Nem tudom mi nem jó...próbáltam így,próbáltam úgy,de a hátulja csak csak ki akar csusszanni,egyszerűen nem tudom úgy dönteni,hogy sikerüljön...lássuk,kanyarba érve a gázt visszaengedem kuplung be kanyarból kinéz,súly áthelyez és erőlködöm,vége előtt súly vissza,visszavált gáz...a kigyorsulás amúgy elég jól megy.de a kanyarban kábé úgy érzem mintha,max. egy centi érintené a hátsó gumiból az aszfaltot,ezt mind 1 órán át gyakoroltam,ugyanannál a kanyarnál...aztán végül sikerült aszfaltot fogni,úgyhogy feladtam.Bár tudom,hogy ha nem térdelek attól még lehetek gyors,ahogy ha térdelek nem biztos,hogy az vagyok.De számomra ez ilyen alap dolog lenne.Szóval bármilyen tanácsot szívesen fogadok ezzel kapcsolatban.Még a nyugatisoktól is:D
Más:Etz nagyfelújítás,dugó,szimering csere,gyújtás beállítás,vizuál tuning.17 ezer ft-ért sikerült ezt beszereznem cakkumpakk.a fényezés nem kitalált még...a foltok epoxi gyanta...voltak hibák javitgatom,aztán majd lesz valami fényezés.és a képek.üdv.:én

Csatolás megtekintése 13343

Csatolás megtekintése 13344

Csatolás megtekintése 13345
Zépé kedvéért::D
Csatolás megtekintése 13346

Csatolás megtekintése 13347

Hozzászólások

Hermione;bt11527 írta:
Én is Jegessel értek egyet, stabil gáz és semmi kuplung.
A fékre nem mondok semmit, mert én annyira nem vagyok rászokva a hátsó fékre, hogy gyakorlatilag nem is használom, még kanyarban sem ha muszáj. Jártam már párszor pedig úgy, hogy fékezni kellett, de én az elsővel fékeztem. :D nem estem.....kop-kop-kop
A dinamikus átterhelődés miatt én is első fékkel szoktam lassítani, ha nagyot kell fékezni, akkor mindkettővel, mert ha leblokkol az eleje, menthetetlen perec a vége.
Kanyar: A kanyar előtt visszaváltasz abba a fokozatba, amiről úgy gondolod, hogy végig tudsz menni vele a kanyarban, nem kell hozzá hülyére pörgetni a vasat, de van egy kis erőtartalék. A négyütemű nagyon érzékeny a gázra, erős a motorfék, és motorkerékpárnál az autóval ellentétben a gyorsulás is durva. Nagyon óvatosan játszva a gázzal lehet ez a dolog.
Ha nagyon gyanúsan viselkedik, nézd meg, rendesen meg van-e húzva a kerékanya, nincs-e kipúposodva a gumi, rendesen fölfekszik-e a felnin, nem mozog-e a lengővilla csapszege. Hideg időben a gumi nem fog olyan jól, érdemes vigyázni, előtte be kell melegíteni, mielőtt kanyarba mész.
Döntés stílusa: érdekes volt látni egy fényképen két durva kanyarvételi stílust, az egyik kiült oldalra kitett térddel, a másik csak felsőtesttel húzta be a vasat. Ez kb. 15 éve egy Superbike versenyen elkapott pillanat volt. Mindjárt olvasom ZP hozzáírását, szerintem jó dolgokat fog írni...
 
Twister, nincs mit hozzáfűzni. Így nyomja egy profi!
ZP persze megint veszélyes egy kicsit... össze köllene hozzalak heft barátommal, biztos jól megértenétek egymást (ld. "Kis túra, nagy teljesítmény" blogom!) :menö:
 
Na, twist' kolléga mondja a tuttit.
Tessék szépen megszívlelni, mert így van ez bizony jól. :)
 
Twis nézeteit támogatom.
Akik meg a hátsó féket nem igazán használják, gondolkozzanak el azon, hogy esőben hogy állnak meg mondjuk egy vészfékezésnél. Jó az a vason, nem véletlen rakták rá, meg kell tanulni használni. Nem megoldás az esőben/sárban nem motorozunk., mert az eső nem kérdezi meg a napsütés közben, hogy úton vagy-e és most eshetnéke(d) van... az őrangyal is elfáradhat. Az oktatóm anno azt mondta: a jóra várni kell, a rosszra pedig felkészülni.

Utassal elég cirkalmas csak első kerékkel izmosabbat fékezni, akkorát bólint az eleje, hogy a mögötted lévő azonnal a nyakadba ugrik és még azt is egyensúlyozhatod.. Egyszer kipróbáltam ezt a Lóóóval meg Söndörrel. A szimpla kis 68 kilómmal kellet az ő 85 kilójának a lendületét meg a Lóóó 250 kilójának a makrancoskodását kordában tartani... Háh, villámgyorsan megtanultam hogy a hátsó féket IS használjuk ám! :)
 
Jómagam nem szoktam fékezni a kanyar előtt,hanem hagyom a motorféket dolgozni abban a fokozatban,amelyben éppen vagyok.Természetesen a kanyar élességétől függően visszakapcsolok.Kanyarban magam is a hátsó fék használatát tartom előnyösebbnek,de az nem igaz,hogy ha az elsőt használod,akkor beperecelsz...lehet azt a fékkart érzéssel is húzni, a hátsóval együtt használni a kanyarban ellenkormányzással ,de ezt valóban csak vész esetén....
 
V
Yama750;bt11543 írta:
Twis nézeteit támogatom.
Akik meg a hátsó féket nem igazán használják, gondolkozzanak el azon, hogy esőben hogy állnak meg mondjuk egy vészfékezésnél. Jó az a vason, nem véletlen rakták rá, meg kell tanulni használni. Nem megoldás az esőben/sárban nem motorozunk., mert az eső nem kérdezi meg a napsütés közben, hogy úton vagy-e és most eshetnéke(d) van... az őrangyal is elfáradhat. Az oktatóm anno azt mondta: a jóra várni kell, a rosszra pedig felkészülni.

Utassal elég cirkalmas csak első kerékkel izmosabbat fékezni, akkorát bólint az eleje, hogy a mögötted lévő azonnal a nyakadba ugrik és még azt is egyensúlyozhatod.. Egyszer kipróbáltam ezt a Lóóóval meg Söndörrel. A szimpla kis 68 kilómmal kellet az ő 85 kilójának a lendületét meg a Lóóó 250 kilójának a makrancoskodását kordában tartani... Háh, villámgyorsan megtanultam hogy a hátsó féket is használjuk ám! :)

Esőben is meg kell tanulni fékezni...:) Ott is meg lehet állni csak első fékkel, és pofára esni csak hátsóval, mert ugyanaz a lényeg, mint száraz úton: ne blokkoljon a kerék, mert onnantól nehéz visszanyerni az irányítást, főleg, ha már beelőzött a hátsó kerék:D Csak észben kell tartani, hogy vizes úton máshol van a tapadás határa.
Ha nagyot fékezel, mindenképpen bólint a motor, mert a súlypont előre kerül. Ezért szokták azt tanácsolni, hogy fékezz mindkét fékkel, de ahogy lassul a motor, csökkentsd a fékerőt a hátsón, és növeld az elsőn, mert hátul csökken, elöl nő a leszorító erő, és ezzel a tapadás. Nyilván ezt befolyásolja az utas, ha ül valaki hátul, egy ilyen akciónál több súly marad a hátsó keréken. Viszont, ha e mellett nem tartja magát kellőképpen, akkor igencsak megnehezíti a vezető dolgát. Jártam úgy, hogy 2-3 kanyar után fájt a karom az erölködéstől, mert teljesen nekem kellett tartanom az utast is, aztán merev karokkal próbáltam befordítani a motort...
 
V
Kataaa;bt11515 írta:
De lehet ilyet motornal is csinalni, vagy ott kotelezo,hogy elobb behuzom a kuplungot es utana behuzom v nyomom a feket? sose mertem meg kuplung nelkul kiprobalni...meg a masik,h mennyire teszi tonkre a valtot ha kuplung hasznalat nelkul valtogatok lefele?

A motorfék mindenképpen segíti a lassulást addig, amíg le nem fullad a motor, mert onnantól megfogja a hátsó kereket, az meg csúszni kezd. Vészfékezésnél azért jobb egyszerre kuplungot+féket húzni, mert olyankor egyrészt úgyse tudsz arra figyelni, hogy mikor húzd be a kuplungot, másrészt, amúgy, önmagában a fék is elég a biztonságos megálláshoz. Nameg, a motorfék is úgy hatékony, hogy ha a sebesség csökkenésével folyamatosan váltogatsz vissza, vészhelyzetben viszont nagyon kevés ember tud egyszerre figyelni a hatékony fékezésre, visszaváltásokra, kormányzásra, meg a céltárgyra, amit ki kellene kerülni...
Kuplung nélkül, a váltó szempontjából, szerintem lehet felfele is, meg lefele is váltani, mindkettőnél az a lényeg, hogy el kell találni azt a pontot, amikor a motor már nem húz, de még épp nem motorfékez. Ekkor nem feszülnek össze a váltóban a fogaskerekek, és át tudnak csúszni egyik fokozatból a másikba. Lefele váltáskor annyi a gubanc, hogy a hátsó kerék gyorsabban forog, mint a motor az 1-gyel alacsonyabb fokozatban, és az összekapcsolódó váltón keresztül emiatt a főtengely blokkolni tudja. Ezért kellene elvileg gázfröccsel visszaváltogatni, mert olyankor még kiemelt kuplunggal felpörgeted a motort, és utána, miután visszaengeded a kuplungot, a kerék együtt lassul a főtengellyel. És ezt küszöböli ki a csúszókuplung, amikor részben szétkapcsol, ha egy meghatározott értékűnél nagyobb nyomaték ébred rajta.
Szóval, lényeg a lényeg, ha kuplung nélkül vissza tudsz váltani, az a váltónak mindegy, mert ugyanúgy terhelésmentes, mint felfele váltáskor, ellenben, ha benézed a fokozatot, azonnal blokkol a kerék, és esélyes, hogy közelebbről nézed meg az aszfaltot, mint szeretnéd...;)
 
Ha már a fékezésnél tartunk:
a féktáv legelején "rápöccint" a pilóta a hátsó fékre és egyúttal az elsőre is. Ilyenkor kicsit "bólint" a motor, megterül az első gumi - ergo sokkal nagyobb felület fogja az aszfaltot - és akkor tudunk keményet fékezni az első tárcsákkal. Kb így lehet nagyon rövid féktávot venni kanyar előtt. Ugyanekkor pedig tragikus hirtelenséggel megválasztjuk a fokozatot, sebességet, "rádobjuk" a motort az ívre, tartjuk a tempót és bízunk benne, hogy meglesz az az adrenalinfröccs a kigyorsításkor, amiért csináljuk az egészet. :)
Ugyanezt utassal elkövetni nem javallott, hacsak nem vagyunk olyan vérprofi, aki tudja korrigálni az utas mocorgásos paráit a kanyarban is. :)

Nah, lassan csak összejön egy "hogyan közlekedjünk a szerpentinen" How-to :D :D
 
V
Jeges;bt11549 írta:
Ugyanezt utassal elkövetni nem javallott, hacsak nem vagyunk olyan vérprofi, aki tudja korrigálni az utas mocorgásos paráit a kanyarban is. :)

Erre fogja ZP azt mondani, hogy úgy kell menni kanyarban, hogy az utas ne merjen megmoccanni, és akkor nem kell korrigálgatni a paráit:D:D:D
 
_Bq_;bt11550 írta:
Erre fogja ZP azt mondani, hogy úgy kell menni kanyarban, hogy az utas ne merjen megmoccanni, és akkor nem kell korrigálgatni a paráit


Megadom! :D
De tudjuk, hogy ZP olyan külön állat(?)fajta, aki akkor érzi jól magát, ha lábtartóval előre közlekedik. :D
ergo, az utasnak nem lesz ideje telerondítani a gatyáját sem... :D :D
 
Köszönöm az elismerést de a profitol erössen messze vok azt majd akkor leszek ha rossi helyett én leszek a pályán amit szinte kizártnak tartok :D ja és aki tud motorozni az hazudik.
Ugyanis mindig vannak uj szituációk amiben nem volt az embernek része, igy ujra tanul h mit szabad és mit nem, szerencsés esetben meguszod fika nélkül szarabb esetben nem.
ezért is van az a mondás h "2 fajta motoros van, aki esett már és aki el fog esni" minden nap ujnap ujjab helyzetek ujabb tanulni valók...
 
Twister;bt11552 írta:
Köszönöm az elismerést de a profitol erössen messze vok azt majd akkor leszek ha rossi helyett én leszek a pályán amit szinte kizártnak tartok :D ja és aki tud motorozni az hazudik.
Ugyanis mindig vannak uj szituációk amiben nem volt az embernek része, igy ujra tanul h mit szabad és mit nem, szerencsés esetben meguszod fika nélkül szarabb esetben nem.
ezért is van az a mondás h "2 fajta motoros van, aki esett már és aki el fog esni" minden nap ujnap ujjab helyzetek ujabb tanulni valók...

Pont igazad van,és pont ettől jó a motorozás többek közt ;)
 
Kormánnyal is lehet kanyarodni, én úgy szoktam..minek dönteni???:D Ha túl nagy a kanyar leszállok a motorról, és áttolom rajta, és egyenesben majd felülök...nah...ez veszélytelenebb...
 
legalább lett téma..:)am meg ma próbálgattam twister tanácsát,3szorra sima liba karcolta a koptató a zaszfaltot.thx twistnek,azért még gyakorolom,jó lenne 1szer pályázni...
 
Megjegyzem még, hogy pályán nem szoktam a hátsóféket használni csak akkor ha valamit tényleg nagyon elizélek!
Kizárol motorfék hátsókerékblokkolásig visszaváltani, le van szarva ha csapkod a lánc és pattog a kerék és az elsőt satuzva ha kell had csússzon!
Ez a rövid féktáv titka! ;)
Kigyorsításnál meg lehet váltani kanyarban is!;)
Én legalábbis nem várom meg amíg derékszögű lesz a motor!
 
Aki pösti az tudja, hogy az éles saroknál van egy rossz rész ahol rengeteg villamos sin keresztezi magát és az utat ahogy a Sörgyár elött lekanyarodik az Örs felé az út!
Eddig mindig tartottam tőle, hogy ja megdob a sin stb!
Hát ma erőt vettem magamon (mert Évci majdnem elszúrt valamit de szóltam neki, hogy vigye haza a munkahelyéről mert nincs lecsavarozva:D) és ezt a részt gázzal oldottam meg döntve! :D
Nem történt semmi!
De kezdőknek és olyanoknak akiknek kedves az élete nem ajánlanám! :D
Ők megijednének attól amit a motor csinál ilyenkor! :D
 
Hát, tudjuk ZP, hogy Te egészen egyénien használod a kétkereket, de ettől szép a dolog.
És ezért vagy "ZP, a kamikaze". :D :D

Zöld Piszok;bt11559 írta:
Megjegyzem még, hogy pályán nem szoktam a hátsóféket használni csak akkor ha valamit tényleg nagyon elizélek!
Kizárol motorfék hátsókerékblokkolásig visszaváltani, le van szarva ha csapkod a lánc és pattog a kerék és az elsőt satuzva ha kell had csússzon!
Ez a rövid féktáv titka!
Kigyorsításnál meg lehet váltani kanyarban is!
Én legalábbis nem várom meg amíg derékszögű lesz a motor!
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
killecske
Olvasás
869
Hozzászólások
86
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

killecske további bejegyzései

  • Yeah
    Hangok a fülemben,visítanak gyötörnek,hát leülök.Unibet megnyit.Show...
  • Csajok és más semmi:)
    Szar érzés érezni,hogy öregszem!Öregszem?Na ja.Bunkó vagyok?na...
  • Caposvár
    Bűnbánó blog/heti összefoglaló.Múlthét hétfő,hajnali kurvakorán...
  • Upload
    Úgy érzem túlaktivizálom magam:)elcseszett egy éjjel volt...
  • I'm river kill,and u r Target:)
    Rég írtam blogot.Hm ja persze,mert megfogadtam,hogy nem írok:)De hátha...

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére