Tegnap az aktuális melóhelyen együtt dolgoztam két régi ismerössel,mindeketten nagy motoros múltra tekinthetnek vissza.Foszi és Erwin.Furcsa ezekkel a nevekkel.Kb. 10 éve ismerem öket,de ezen a két néven kivül nem tudok többet anyakönyvi adataikról.Pedig Foszival úgy 6-7 éve együtt gurultunk Svávjcba,Frenkendorf-ba,ahol egy régebbi ismeröse lakott.Ö hívott meg,mert nem akart egyedül menni,és jó idö lévén szivesen mentem egy"kölcsön" Kawával,mivel Foszinak egy gyönyörü Bimota-ja volt akkoriban,amivel az én 800-as chopperem nem tudta volna tartani az iramot.Azóta többször is gurultunk,sokszor 15-20 vassal,de ö és közös barátunk megmaradt Foszinak,Erwinnek,ill.én Paprikának,vagy Feri bácsinak.Erwinröl már régebben akartam írni,de néhány részlet nem volt világos,így mindig kitolódott.A tegnapi beszélgetés után tudok már annyit,hogy megírhatom Erwin történetét.Több mint 25 éve szerelmese az"ellenszélnek",ahogy ö nevezi a motorozást.20 évvel ezelött súlyos balesete volt,amikor a feleségével közösen gurulva benézett egy kanyart.A nej viszonylag könnyebb sérülésekkel megúszta,de Erwinbe beépítettek kb.fél kiló acélt,ill.platinát.A sokk és a feleség akaratának engedve 15 éves pihenö következett.Aztán 5 évvel ezelött nagy örömmel újságolta,hogy újra elkezdte,vett egy 1400-es Suzuki-t túrázni,és már a felesége is ült újra mögötte.Tekergett keresztül-kasul Európa ország útjain egészen 2008 júliusáig.Egy szép hétvégén ebéd után gurulni indult,és azon a szakaszon amerre én is gyakran megfordulok,elvettek töle egy érzést(ahogy ö mondja),balesetet szenvedett.110-120-al elözött egy Mercedes terepjárót,amikor az index,vagy bármi elöjel nélkül behúzott balra egy erdei útra.A srác durván 30 métert repült,és a fák közé zuhant.A bal lábát szilánkosra törte egy vékonyabb fa,de hirtelen nem is tudta,hogy milyen súlyosak a sérülései.Még telefonálni is akart a feleségének.A mentö belseje az utolsó,amire emlékezett,aztán már csak a kórházról tudott.A vizsgálatok,kezelések után furcsa érzésre panaszkodott a lábaiban,mire egy szakember megállapította,hogy el van törve a gerince.Mint késöbb kiderült,egy gyökérre esett,az okozta a törést.A terepjáró az ütközétöl megcsavarodott annyira,hogy nem volt már kifizetödö helyre rakni.A baleset okozója egy vadász volt,aki elmondása szerint egy beteg állatot akart kilöni,de mivel nem az ö körzete volt,így nem tudta pontosan melyik erdei út vezet a leshez.Mikor úgy gondolta elérte a helyes lejáratot egyszerüen balra húzta a kormányt.Erwint nyolcszor operálták,legutóbb 6 hónapja,amikor a lábából vették ki a csavarokat.A gerince rongyá lett,a törés helyén beültettek drótokat,mivel a sérült izmok,inak magukban nem tudják tartani a terhelést.Soha életében nem motorozhat többet,mert egy gyorsulásba,hirtelen fékezésbe belehalhat.Több mint egy évi betegállomány után felajánlottak neki egy 6 hónapos iskolát,aminek elvégzése után irodában dolgozhat,és 1/3-át kereste volna az elözö fizetésének.Ö ezt elutasította,és saját felelösségére vissza ment dolgozni a szakmájába,mint gipser.Minden egyes munkanappal az életét kockáztatja,hiszen egy csúszás,hirtelen mozdulat neki a véget jelentheti.Mikor ennek a miértjéröl kérdeztem azt válaszolta:"Tudod,a motorozást örökre elvették tölem,de az ellenszelet nem tudják.Gyüjtök egy kabrióra!"
Üdv:suzu
Üdv:suzu