A kezes négyhengeres testvérek, CBF 600 és CBF 600 S 2004 óta Németország legkedveltebb "allrounder" motorjai közé tartoznak. ABS-opció, kedvező ár, Ergonómia-csomag - mit kívánhat még az ember?
Jó árfekvésű, megbízható és kezes motorokra folyamatosan mutatkozik igény. Hogy egy jutányosan beszerezhető "mindenes" kiválóan alkalmas a tömeges mobilizcióra, azt a Suzuki a 600-as Bandittal a 90-es évek közepén bebizonyította, és a Honda ezt a sikerreceptet vette át 2004-től a CBF 600-as modellekkel. Szilárd alap, ABS, ergonómiacsomag, és milliószorosan bizonyított motormechanika - nem csoda, hogy négy év alatt 16000-nél is többen választották.
A többség az idomos 600 S-re szavazott, és a 600 euróért kínált ABS is szinte minden esetben a választott felszereltségbe került a listából. Az alakítható ergonómia - három állású vezetőülés, állítható kormánybakok, az S-nél kiegészülve a magasságállítható szélvédelemmel - megfogja úgy a kezdőt, mint az újrakezdőket, vén rókák örömködnek a kiegyensúlyozott kezelhetőség és a jól ellenőrizhető teljesítmény felett, megtoldva egy feszes, mindazonáltal komfortos futóművel.
Könnyű elsorolni a CBF-ek bosszantó apróságait. Először: az eredetileg a 600-as Hornetből / CBR 600 F-ből származó motor sokat veszített agressziójából, amikor 78 lóerőre lebüntették, és közepes fordulatszámtartományban szorgosan kell kapcsolgatni, hogy jól menjen. Másodszor: a tükrök túl mélyen bent ülnek, legalábbis a 2004-05-ös évjáratoknál, 2006-tól elérhető volt a hosszabb tükörszár és a sima irányjelzőbúra. Eltekintve a színvariációktól ennyi volt az össz modellfejlesztés 2007-ig.
Használtként nagy a választék belőlük - domináns az S verzió - a futásteljesítmény a legtöbb példánynál még igen alacsony. Ha megnézünk egy CBF-et, ellenőrizzük, elhagyta-e már a 24000-es szervizt: ekkor esedékes ugyanis az elég időigényes szelephézagkontroll/állítás. Nem igazán olcsó a fojtás 34 lovasra (4 szívócsonk 110 euró + munkadíj), a visszaalakítás 78 lóerőre + 20 eurót jelent.
A szokásos dolgok ellenőrzésén kívül érdemes figyelnünk azokra a dolgokra, amik egy múltbeli borulásra, balesetre utalhatnak: végdob, kormányvégek, kormányütköző, S-nél idomok, lábtartókonzolok.
Jó árfekvésű, megbízható és kezes motorokra folyamatosan mutatkozik igény. Hogy egy jutányosan beszerezhető "mindenes" kiválóan alkalmas a tömeges mobilizcióra, azt a Suzuki a 600-as Bandittal a 90-es évek közepén bebizonyította, és a Honda ezt a sikerreceptet vette át 2004-től a CBF 600-as modellekkel. Szilárd alap, ABS, ergonómiacsomag, és milliószorosan bizonyított motormechanika - nem csoda, hogy négy év alatt 16000-nél is többen választották.
A többség az idomos 600 S-re szavazott, és a 600 euróért kínált ABS is szinte minden esetben a választott felszereltségbe került a listából. Az alakítható ergonómia - három állású vezetőülés, állítható kormánybakok, az S-nél kiegészülve a magasságállítható szélvédelemmel - megfogja úgy a kezdőt, mint az újrakezdőket, vén rókák örömködnek a kiegyensúlyozott kezelhetőség és a jól ellenőrizhető teljesítmény felett, megtoldva egy feszes, mindazonáltal komfortos futóművel.
Könnyű elsorolni a CBF-ek bosszantó apróságait. Először: az eredetileg a 600-as Hornetből / CBR 600 F-ből származó motor sokat veszített agressziójából, amikor 78 lóerőre lebüntették, és közepes fordulatszámtartományban szorgosan kell kapcsolgatni, hogy jól menjen. Másodszor: a tükrök túl mélyen bent ülnek, legalábbis a 2004-05-ös évjáratoknál, 2006-tól elérhető volt a hosszabb tükörszár és a sima irányjelzőbúra. Eltekintve a színvariációktól ennyi volt az össz modellfejlesztés 2007-ig.
Használtként nagy a választék belőlük - domináns az S verzió - a futásteljesítmény a legtöbb példánynál még igen alacsony. Ha megnézünk egy CBF-et, ellenőrizzük, elhagyta-e már a 24000-es szervizt: ekkor esedékes ugyanis az elég időigényes szelephézagkontroll/állítás. Nem igazán olcsó a fojtás 34 lovasra (4 szívócsonk 110 euró + munkadíj), a visszaalakítás 78 lóerőre + 20 eurót jelent.
A szokásos dolgok ellenőrzésén kívül érdemes figyelnünk azokra a dolgokra, amik egy múltbeli borulásra, balesetre utalhatnak: végdob, kormányvégek, kormányütköző, S-nél idomok, lábtartókonzolok.