Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Intelmeim Lököttkéhez I.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=gP_17q1_C1g&feature=related"]http://www.youtube.com/watch?v=bB_NmxfYV2E&feature=related[/ame]

Ígértem a fekete levest...amolyan St. István módra, csak nem Imre herceghez, hanem Lököttkéhez!

Szivem, senki nem úgy születik, hogy tud motorozni. Mind először megtanulunk kúszni-mászni, járni, bringázni, majd motorozni.

ezek az intelmek azért születtek, hogy azokat megfontolva okosabban közlekedj.
Mind NAGYON aggódtunk ma érted.

DE ezért NEM KELL leraknod a motort, hanem MEG KELL TANULNOD ÉRTELMESEN közlekedni.


Képek itt:

http://club.csajokamotoron.hu/album.php?albumid=684

Így hát a szabályok...


1. A piros lámpán SOSEM megyünk át...max az alig piroson(ami sárga), akkor is csak azon, ha jól ismered a forgalmat.

2. Ha mégis átmentél egy teli PIROSon, akkor húzzál neki csutkagázt, nehogy eltaláljon a keresztforgalom.

3. Főútvonalnál, de minden kereszteződésénél(mind1 mit rendel a tábla) elsőbbséget kell adni, még akkor is ha motorral vagy, mert az autó az erősebb. De hogy főútvonalra nem szabad ráhajtani elsőbbségadás nélkül az 1x tuti.

4. Sávot váltani így kell sorrendben:
4.1 Kitalálod, hogy sávot kell váltani.
4.2 Kirakod az indexet.
4.3 Megnézed a visszapillantóban, hogy milyen sebességel és milyen autó jön mögötted...értékelni vajon beenged -e. Ennek az egésznek a reakcióideje max. 3 mp.
4.4 Ha elengednek, akkor határozottan kivágsz a sávba és nem lassulsz be, hanem gyorsítasz.


5.Körfogalomba belépni akkor szabad ha nem jön semmi. Mindig a körfogralomban lévőnek van elsőbbsége! VFőleg ha 2 sávos a körforgalom és te a 2 sáv felezővonalán közlekedsz.
Ilyenkor muszáj kinézni jobbra, hogy nem előz-e valaki. Ha nem előz, akkor kihajthatsz, ha előz, akkor mész még egy kört és nem agyaskodsz.
Mindig annak van előbsége, aki már bent van a körforgalomba...azaz azt el KELL engedni.
Ha kifelé mész a körforgalomból, akkor MUSZÁJ indexelni.

6. Optimálisan kell megválasztani az útvonalat és a haladási tempót.
Azaz ha városban 40nel mész, akkor tuti le fognak túrni az útról az autósok! Ha autóval megy valaki, akkor többnyire 50km/h a sebességkorlát, a rendőrök 60km/hnál már büntetnek.
Szóval inkább menj 70nel(minimum)!

7. Az elsőfék nem opcionálisan válaszható, hanem SZÜKSÉGES és NÉLKÜLÖZHETETLEN része a motornak. A 2 féket(első és hátsó), de gyakran 3at(+motorfék) kell egyszerre használni. Ezen 3 féklehetőség ideális alkalmazásával várható el az ideális fékhatás.

És ezek alól az sem mentesít, ha többedmagaddal motorozol.

Szedrán Szivem izzítsd a motorod, én 5-6felé végzek a Duna Plázánál és onnan megyek érted a 15be, hogy elvigyelek egy tanpályára és megmutassan mire is való az első fék.

Ne add fel Szivem...ami nem öl meg az erősebbé tesz!

hamarosan belejössz, ne aggódj!

(Nem mellesleg a bloghoz NAGYON várom Zsolti és Nes kigészítő hozzászólásait.)

Mert ha ezeket mind megtalulja a mi egyszem Lököttkénk, akkor vérprofi motoros lesz!

Hozzászólások

Hajrá Lököttke, menni fog!
Mentségedre szóljon, hogy ezeket sokszor könnyebb olvasni és meghallgatni mint abban a pillanatban megtenni még ha elméletben tudod is, hogy mit kéne.
Sok sikert és vigyázzatok egymásra!
 
Csatlakozom az előttem szólóhoz, bár én nem ismerlek, de a megérzéseim jók...tuti menni fog...én még lehet beindítani sem tudnám, úgyhogy hozzám képest mindenki profi:)
De holnap megnézem egy mocis boltban, hogy hol van a gomb rajta:)
Szóval minden rendben lesz, fel a buksival:)
 
NEm ismerem a pontos körülményeket, de Lököttkének tudtommal nem endurója van.. szóval nem biztos, hogy pont a Hármashatárhegy a legjobb tanuló terep, amíg még egyéb bajai is vannak...
 
V
Köszi az intelmeket és a segítséget:love:
Tegnap Zsolti msn-nen 1-órán keresztül okított elméletbe.
Zsolti neked is köszönöm a segítséget:love:
 
"4. Sávot váltani így kell sorrendben:
4.1 Kitalálod, hogy sávot kell váltani.
4.2 Kirakod az indexet.
4.3 Megnézed a visszapillantóban, hogy milyen sebességel és milyen autó jön mögötted...értékelni vajon beenged -e. Ennek az egésznek a reakcióideje max. 3 mp.
4.4 Ha elengednek, akkor határozottan kivágsz a sávba és nem lassulsz be, hanem gyorsítasz."

CSAK Löksi érdekében...mert őt kedvelem...:
Az intelem nem rossz,ám kimaradt belőle egy elég fontos momentum....hogy NEM CSAK A TÜKÖRBE NÉZÜNK BELE SÁV VÁLTÁS ELŐTT,HANEM OKOS BUKSINKAT IS RÁFORDÍTJUK A TÉMÁRA,MERT VAN EGY OLYAN HOLTSÁV AMIT BÁRHOGY IS NÉZED,NEM LÁTSZ MEG A TÜKRÖDBEN!!!!!!!!!

Eme mozdulatot javallott 2szer elvégezni:
1:Találd ki,hogy sávot akarsz váltani!
(2:nézz tükörba,nézz hátra)
2:Rakd ki az indexed!
3:nézz tükörbe, NÉZZ HÁTRA
4:kezd meg a folyamatos,HATÁROZOTT előzést.
ha egyszer elindultál,ne inogjon meg a motor,lássák rajtad,hogy te igen,oda be fogsz menni...
NEM LEHET ELEGET NÉZNI A TÜKRÖT ÉS FORGATNI A FEJED!!!!

Jó utat löksi..a karc miatt ne aggódj,én is Bq-tól tanultam,hogy nem hoz szerencsét a karc nélküli motor!Több ne legyen!


 
Igen Kata...kétszer kell hátranézni.
Anno 91-ben(égeti a számat ez a szám), így tanította az oktatóm autóvezetésnél.
Az első hosszabb autózáskor 120-nál sávváltás előtt kétszer hátranéztem a 6-oson Szexárdnál:) Ezek után Fater félreállított, és majdnem a fejembe húzta a kormányt:D-mer szerinte 130 nál nem nézegetünk hátra:D-Nem értem miért????:)
 
Nem muszály hátranézni ha emlékszel rá mi van mögötted és az milyen gyorsan halad és ha olyan sebességgel közlekedsz, hogy csak végzet érhet utol!:D

Elsőbbségről szigorúan tilos lemondani!
(kivéve ha nagyon muszály mert különben esés lenne)
Megzavarja a közlekedés többi résztvevőjét és bizonytalanságot okoz mindenkiben!
Abból pedig baj lesz!!!
 
"
post_new.gif


<!-- this condition is activated when this template is being called from do=comments, which just lists comments --> Nem muszály hátranézni ha emlékszel rá mi van mögötted és az milyen gyorsan halad és ha olyan sebességgel közlekedsz, hogy csak végzet érhet utol!
36_2_27.gif
"
szóval mégsem árt...:D
 
V
Zárt bukóban elég nehéz a fejét hátrafele csavargatnia az embernek... én csak tükör, meg amennyire tudok, oldalra szoktam, de már amúgy is vén vagyok, meszes a nyakam, nem tudok annyira forgolódni:D Viszont a tükreim úgy vannak beállítv, hogy látom bennük a mellettem levő sávot (2 sávos úton kb. sávközépen haladva a balosban a balt/szembejövőt teljesen, a jobban meg a sajátom maradékát, útpadkát, ilyesmiket, meg a két karom legszélét, sajna annyit kitakarok mindenképpen:( ). Így hátrafele elég jól el lehet látni bennük messzire, és még a közvetlenül mögöttem haladót/épp az előzésemhez készülőt is látom. De városban ez még kevés, ott minimum oldalra ki kell nézegetni...
A karcosságot oké, mondtam, de nem muszáj ám olyan balféknek lenni, mint én voltam, és szép új karcmentes motorokat borogatni karcok miatt...:D De annál nagyobb baj sose legyen, a vas mindig javítható...
 
"Nem muszály hátranézni ha emlékszel rá mi van mögötted és az milyen gyorsan halad és ha olyan sebességgel közlekedsz, hogy csak végzet érhet utol!"

kiegeszitenem... csak a vegzet es ZP erhet utol! :D :D :D
 
V
ZP sejtettem:) Hiszen zöld fülű kezdő vagyok:) 0-rutinal
 
V
Daniella úgy érzem jobb így:) Nem érzem Zsiri intelmeit meg alázónak.
Jobb hogy nem láttad hogy vezetek, mert párszor rád jött volna frász. Többször veszély helyzetet teremtettem a forgalomba figyelmetlenségem miatt:üss: :üss:
 
V
Ja és úgy érzem nagyon kevés a tudásom, mint amennyit jogsim ér:üss:
 
V
Nincs ezzel semmi gond, a jogsi önmagában csak arra jó, hogy a rendőr ne büntessen meg, ha megállít, vezetni, közlekedni mindenkinek utána kell megtanulni...
 
Egyszer az egyik elso utamon savot valtottam a Vaci uton ugy, hogy csak a tukorbe neztem bele. Ennek az volt a folyomanya, hogy egy BETONKEVERO kis hijan eltaposott. Ugyanis NEM LATSZODOTT a tukorben (ami amugy jol be volt allitva). Ennyit a holtterrol... Azota a nyakamat is hasznalom a fejem forgatasara... Ami barmi meglepo, de zart bukoban is kivitelezheto... Szoval nyaktekergetes, korulnezegetes, es meggyozodes, hogy ki hol merre van, az a biztos! Nah persze autopalyan csupasz motoron ez nem biztos, hogy megy, de hat akkor ugyse er utol senki se...
 
Van aki értelmesen szólt hozzá, nekik köszönöm, Löksi nevében is, de az vaúúúzzon a leghangosabban, aki kézenfogja Lököttet és kiviszi a forgalomba.
Jah, a 3ashatárhegy sem az én 5letem volt, én csak bólogattam mindenre, hogy mindenkinek jó legyen. Nem mellesleg nem volt az a terep sem necces....max egy helyen, ahol kicsit triálkodni kell a sorompó mellett a betonkockán(volt még néhány 3x3x3as kavics az úton, meg egy kis emelkedő.

Azért írtam eme szösszenetet, mert többször végignéztük, ahogy Lököttkét elcsapja valami autó...2 nap alatt naponta kb. 10szer.
Elég szxr érzés úgy vezetni, hogy közben a visszapillantót kukkolom, hogy Löksi megvan-e még, illetve, ha előttem megy, akkor szorítok, mert mást nem tudok tenni ha látom, hogy veszélyben van. Az autót félrelökni nem lehet.

Vasárnap Zsolti volt nekem a majrévas a motoron.
Köxönöm ez úton is a közös félszt, bocsánat a megszorongatott bordákért. :)

Hazafelé menet viszont olyan streetfightereset nyomtunk mind2 nap a városban, amit öröm volt levezetni. :)
Igen, némi tapasztalattal sok autó közt nyélgázon...mert néha ilyen is kell, főleg ha az ember(és az ember lánya) is pontosan ismeri az adott útvonalon létező minden szabályt és úthibát.

És a mai munka utáni levezetőgurulás is remek volt!!!
Külön köszönet a lepkefing vacsiért, ami igazán finom volt...
És a cicák is hogy örültek a husinak, amit otthagytunk nekik.

Készülj holnap Löksi, holnap munka után viszlek ki a 15be gyakrolni. Az oktatásra szeretettel várjuk Zsolt Urat is, mint konzultáns, amint végez ő is a munkával és leszáll közénk a földre. :D
Ha holnap nem szakad véglegesen nyakamba az egész ügymenet 90%os prioritással, akkor 5-6kor végzek a 13ban, onnan legkésőbb 10perc alatt ott vok nálad a 15ben.Addig szerezz egy headsetet a telefonodhoz!

No para Löksi!
Mindent meg lehet tanulni.
Az esés az szinte kötelező, hiszen csak aki már átlépte az tudja pontosan hol a határ.
Ha nem úgy fogod fel a motort, mint egy közlekedési eszközt, hanem úgy érzed, hogy a részévé váltál, vagy a részeddé vált(nem a motoros feeling, hanem a motor összes képessége maga), akkor már nem az köti le majd a figyelmed, hogy hogyan kezeld a gépet, hanem hogy az összes figyelmed a jelenlegi és a közeljövőben, adott helyen kialakuló közlekedési helyzetekre koncetráld.
(Pl egy idő után ha muszáj vészfékezni, közben húzol első féket, nyomod a hátsót(de nem blokkolásig) és közben kuplung+visszaváltás(több sebességet is akár) után rádobod a motorféket...akkor ezután az összetett és gyors manőver után mekkorát fog visszaugrani a jelenlegi lendületed.

Ezt mind ki kell tapasztalni minden egyes motoron.
De csak a forgalomban próbálgatni nem túl szerencsés.
Ezért megyünk a Penny parkolójába.
 
Hajrá Lököttke, csináljad csak, másként nem lehet megtanulni! :) Zsirinek meg elismerés, hogy nem csak a kutyák vannak a látóterében. :)
 
V
3 dolog lehetősége áll fent idén

1 meg tanulok figyelmesen motorozni, a segítésgettekel amiért köszönöm:love:

2 el csaphat 1 autó és puff neki, Löksi pótólható:D

3 ha nem fejlődőm szezon végéig el adom a két motort
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Ablak Zsiráf
Olvasás
628
Hozzászólások
48
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Ablak Zsiráf további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére